Miks ihmeessä apteekki kieltäytyi myymästä mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
hiivalääkettä, vedoten siihen että olen raskaana. :o
Olenhan mie ennenkin raskaanaollessani ostanut hiivalääkkeitä, ihan neuvolan neuvojen mukaan.
Nyt myyjä apteekissa sanoi, ettei voi myydä raskauden takia, vaan minun pitää soittaa ensin neuvolaan maanantaina ja kysyä sieltä lupa. No meillä ei ole neuvola maanantaisin auki, ja milläs mie sen edes todistan, että lupa on :/
Ois pitänyt vaan olla nokkela, ja sanoa heti, että olen jo eilen ollut yhteydessä neuvolaan ko vaivan takia... mutta paha enää mennä sanomaan, kun en sitä heti hoksannut.

Kiva jos tää vaiva nyt pahenee... *...kele* :headwall:

Oho, taisi osua tosi varovainen apteekin täti sun kohdalle :o
Tai ehkä heillä on kokemusta raskaana olleesta asiakkaasta, joka sattumalta sai keskenmenon hiivalääkkeen käytön jälkeen, ja siksi he eivät myy koska eivät halua joutua vastuuseen.
Mulle ei meinattu myydä pore-Panadolia kun odotin esikoista. Farmaseutti sanoi että ei raskaana oleva saa sitä käyttää, koska se nostaa verenpainetta. Kun kaivoin neuvolakortin esiin ja näytin millaiset mun paineet on (tyyliin 85/60) niin sain synninpäästön ja täti myi mulle pore-Panadolia :xmas:

Mulla oli vähän sama juttu. Tai siis apteekkari antoi ymmärtää että ihan omalla vastuullani käytän lääkettä. Tää on joku uus homma, johtuu ihan lääketeollisuudesta joka on lisännyt tuoteselosteeseen että "ei suositella raskaana oleville". Ja se mitä sanoo lääketeollisuus, niin samaa sanovat apteekissa.

Kuitenkin kun olin Tyksissä pakkolevossa pari viikkoa, niin siellä annettiin ensinnäkin hiivalääke ja moitittiin mua siitä etten ollut hoitanut hiivaani ajoissa. Sanoivat että se on oiva tartuntapesä myös muille pöpöille ja voi jopa itsessään aiheuttaa tuota kypsymistä kohdunkaulan kanavassa (kun siis siitä syystä olin pakkolevossa).

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mulla oli vähän sama juttu. Tai siis apteekkari antoi ymmärtää että ihan omalla vastuullani käytän lääkettä. Tää on joku uus homma, johtuu ihan lääketeollisuudesta joka on lisännyt tuoteselosteeseen että "ei suositella raskaana oleville". Ja se mitä sanoo lääketeollisuus, niin samaa sanovat apteekissa.

Kuitenkin kun olin Tyksissä pakkolevossa pari viikkoa, niin siellä annettiin ensinnäkin hiivalääke ja moitittiin mua siitä etten ollut hoitanut hiivaani ajoissa. Sanoivat että se on oiva tartuntapesä myös muille pöpöille ja voi jopa itsessään aiheuttaa tuota kypsymistä kohdunkaulan kanavassa (kun siis siitä syystä olin pakkolevossa).

Mutta kyllä tuossa Canestenin tuoteselosteessa luki, että Saa käyttää raskauden aikana. Oikean diagnoosin varmistamiseksi kuitenkin suositellaan lääkärissäkäyntiä, tyai joku maininta lääkärisänä oli.
Mie kysyin, että jos omalla vastuullani ostan, niin ei silti saanut ostaa.
Hassua vaan se, että jos mie meen maanantaina sinne ja sanon, että soitin neuvolaan ja sain luvan ostaa... niin milläs se sen varmistaa, että onks mulla lupa vai ei :o

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Mutta kyllä tuossa Canestenin tuoteselosteessa luki, että Saa käyttää raskauden aikana. Oikean diagnoosin varmistamiseksi kuitenkin suositellaan lääkärissäkäyntiä, tyai joku maininta lääkärisänä oli.
Hassua vaan se, että jos mie meen maanantaina sinne ja sanon, että soitin neuvolaan ja sain luvan ostaa... niin milläs se sen varmistaa, että onks mulla lupa vai ei :o

Sun kannattaa lähettää mies ostamaan :snotty:

Minulle lääkäri sano että mielellään tarkistetaan että ei turhaan käytä lääkettä. Mutta eikait siittä mitään haittaakaan luulis olevan jos ''turhaankin'' käyttäis? Se vaan että aika arvokasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Minulle lääkäri sano että mielellään tarkistetaan että ei turhaan käytä lääkettä. Mutta eikait siittä mitään haittaakaan luulis olevan jos ''turhaankin'' käyttäis? Se vaan että aika arvokasta on.

Täällä taas ainakin aiemmin on neuvolassakin sanottu, että hiiva hoidetaan itse, pelkästään pitkittyneen vaivan takia saa sit lääkäriajan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Voihan sitä sanoa, että ostaa siskolleen tai kaverilleen ja olla muuten samaa mieltä farmaseutin kanssa siitä, ettei raskaana saa käyttää.

Noin ois pitänyt älytä sanoa heti kun se alkoi estelemään ostamista, mutta kun ei se siinätilanteessa just tullut mieleen.
Tai sit ois vaan sanonut, että oli neuvolassa puhetta, että tätä voi hakea, jos alkaa tuntumaan enemmän tuo vaiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:

Täällä taas ainakin aiemmin on neuvolassakin sanottu, että hiiva hoidetaan itse, pelkästään pitkittyneen vaivan takia saa sit lääkäriajan.

Ihme että eivät antaneet.Olisit sanonu että viet jollekki toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Voihan sitä sanoa, että ostaa siskolleen tai kaverilleen ja olla muuten samaa mieltä farmaseutin kanssa siitä, ettei raskaana saa käyttää.

Noin ois pitänyt älytä sanoa heti kun se alkoi estelemään ostamista, mutta kun ei se siinätilanteessa just tullut mieleen.
Tai sit ois vaan sanonut, että oli neuvolassa puhetta, että tätä voi hakea, jos alkaa tuntumaan enemmän tuo vaiva.

Mä menen kans yleensä ihan hämilleen tuollaissa tilanteissa että ei kyllä keksi mitään sanottavaa. Jälestäpän harmittaa.

En mäkään saanut lapsen silmään kerran silmätippoja, kun oli 3vpä punainen; laittoi silmään-silmään puuteria.

Ja meni ilman lääkkeitä/tulehdusta mutta OLISI oloa helpotanut ne tipat! :snotty:

Kyllä minä ainakin kyseenalaistaisin tuon apteekin työntekijän käytöksen,hänhän esti sinua saamasta lääkettä vaivaasi ja kieltäytyi myymästä KÄSIKAUPPALÄÄKETTÄ sinulle.Välillä tosiaan tuntuu tuossa lähiapteekissakin asioidessa että onko siellä työntekijöiden ammattitaito kohdallaan.Jotain kun kysyy niin katsotaan kuin vierasta sikaa.Eikä ymmärretä selvää Suomea.Paras oli kun menimme ensimmäisen kerran ostamaan kelan erityiskorvauskortilla lapselle maidon vastiketta,ja kysyin työntekijältä kuinka pitäisi toimia.Sanoin että meillä on kelan myöntämä erityiskorvauskortti,että pitääkö se maito hakea tuosta reseptipisteestä vai saako sen hinnan suoraan kassalta.Vastaus oli että :"niin teilläkö ei ole sitä korttia?"
Sanoin että on on!Tässä välissä myyjä kävi kysymässä toiselta apuja,ja kuului alentuvaa puhetta ja päänpyöritystä.Myyjä tuli takaisin ja kysyi:"niin teilläkö ei ole sitä reseptiä??!"Minä siihen että on kortti ja resepti,missä minun pitää asioida?Sitten myyjä katsoi minua kuin
idioottia ja vinkkasi puolihuolimattomasti palvelutiskille ja sanoi että ."Tuolla".
Kieltämättä olisin voinut itsekin "ajatella"kun se resepti kerran oli kirjoitettu,että se pitää varmaan sillä reseptillä ottaa.Mutta kiiressä kun oli niin...
Mutta pointti tässä oli se,kuten huomasitte ,että myyjä ei kerta kaikkiaan tajunnut(tai halunnut tajuta)selvää kysymystä .
Aloittajan asiaan palaten niin antaisin kyllä palautetta apteekkiin ja kovasti,koska raskauden aikana olevat hiivatulehdukset eritoten pitää hoitaa.Eikä apteekilla ole mitään oikeutta kieltäytyä myymästä tuotteita jotka ovat kaikkien ostettavissa.Ohjeistaminen siitä asettimen käytöstä on asiallista,ja muistaakseni on kaksi hiivalääkettä joita suositellaan raskauden aikana käytettäväksi.
Sama kun menisi kauppaan ja myyjä sanoisi ettet saa ostaa noita appelsiineja kun olet raskaana.

Yhteistyössä