Onko tällainen käytäntö joka neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
Että hemoglobiinia ei mitata joka käynnillä? Olen viikolla 33 raskaana ja multa ei ole kertaakaan neuvolassa mitattu hemoglobiinia ilman että olen pyytänyt. Neuvolantäti on aina sanonut että "lääkärikäynnillä" no lääkäri ei kyllä ole ottanut kertaakaan multa hempparia. Viimeviikolla pyysin,että ottaisi kun olo ku pystyyn paskannetulla makaronilla ni kuulemma ei tartte ku lääkäri ottaa..seuraava lääkäri on kuun lopussa. Harkitsen että kävisin yksityisellä lääkärillä.

No ei multakaan olis viimex otettu, mut kun pyysin. Neuvolatäti sanoi, et ajattelin mun "pelkäävän" neuloja. Juu, niin pelkäänki, mut kun tää on icsi-raskaus, ni eiköhän niihin oo jo tottunu.

Meillä ei oteta joka kerta, mut toisaalta aina on kysytty et haluatko kumminkin että otetaan. Enkä ite oo pitänä niin tärkeenä et joka kerta ois tarvinnu ottaa. En kyllä ymmärrä mikä vaiva siitä muka olisi jos teillä neuvolatäti ottaisi sen hempan kun kerta tahot sen nähä.. sehän on niin pieni toimenpidekin :/

Ei oteta meilläkään. Kuulemma ei oteta, jos hemppa on edelliselläkin kerralla ollu korkea.

Mulla oli alkuun 153, seuraavan kerran katottiin 10 viikon päästä, jolloin se oli 138 ja sit siitä taas meni useampi kerta ennen kuin katottiin (kun pyysin), jolloin se oli edelleen 128. Nyt ei taas ole katsottu vähään aikaan. :)

Muuten tuosta väsymyksestä (mäkin pyysin, et katsotaan, kun väsyttää nykyisin niin paljon) terkka sanoi, et toi 128 voi hyvinkin mulla jo vaikuttaa väsyttävästi, kun on kuitenkin parikymmentä mun normaaliarvoa alempi. Joten ei sen tarttee kuulemma laskea alle niiden "raja-arvojen", jotta väsymys voi johtua hempasta. Mut silti en mä vielä rautaa tarvitse.

Kyllä multa otettiin joka kerta, tosin mulla olikin suht matalat arvot ja se kuuluu ainakin tuolla neuvolassa ihan terveydenhoitajan rutiinihommiin. Eikä meillä ainakaan lääkäri mitään hemoglobiineja mitannut, kyllä sen terkka teki ennen lääkärille menoa.

Mulla otettiin joka kerta, mut mulla oliki arvot tositositosi alhaalla jo alussa ja riskiraskaus. Sano terkkari että haluu ottaa ja seurata, vaikka itte en ihan joka kerralla välttis olis nähny tarpeelliseks.

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
Joo onhan se hyvä 120 mut siitä on 10 viikkoa,itse se terkka sano silloin että ei se viel tässä vaiheessa ala tippua..mene ja tiedä sitten.

No kyllä mulla on ainakin tippunu koko raskauden (mikä oli hyväkin. Lähtöarvo oli vähän turhan korkea :xmas: ).

Mutta onpa kyllä kumma, ettei voi katsoa, jos nimenomaan pyydät... Kyllä multa on katsottu, jos vaan oon pyytänyt (en tosin olekaan kuin nuo kaksi kertaa).

Yhteistyössä