Saako pph mielestäsi käydä kaupassa lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitivain

Vieras
Ja joka päivä? Oma lapseni aloitti pph:lla ja eräs ystäväni kertoi hoitajan käyvän lasten kanssa joka päivä kaupassa. Lapset sitten tylsinä kävelevät ostoskärryjen vieressä (kuulemma) ja tätsty juttelee välillä tuttujen kanssa, jolloin lapset hikoilevat ulkotamineissaan kaupan sisällä. Miten ottaisin asian esille? Itse en tykkää, että käyvät kaupassa joka päivä, se on ulkoilusta pois. Olenko niuhottaja?

Itsekkin kun olin pieni kävimme pph:n kanssa kaupassa.Kivaa oli
Olet aika niuho. ei se ulkoilu ajasta ole pois!ulkoilua tulee samalla ku kauppaan mennään. käveleväthän he joskus kauempan olevalle leikkarille eikä sekään ol ulkoilusta pois!
Etkä tosiaan voi määräillä miten hoitaja hommansa tekee..jos et tykkää vaihda hoitajaa!!

Kyllä joskus, mutta ei joka päivä!

Sellaisen ymmärrän mitä esim. äitini on tehnyt eli jos jossakin kaupassa on vaikka kahvitus ja ilmapallojen jakamista, niin menee sellaiseen lasten kanssa. Sellaisesta lapset tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hakevat joskus maitoa tai jotain muuta puuttuvaa, mutta miksi joka päivä? Tädillä ei ole omia lapsia, joten aikaa kaupassa käyntiin olisi illallakin...

onko tää siu ystävä mahdollisesti töissä siellä kaupassa vai ihminen jolla ei ole omaa elämää vaan on pakko seurata muiden elämää... voi olla että he tekevät aamupäivästä kävelyreissun kauppaan ja sitten iltapäivällä ovat pihalla. ja epäilen että tuskin hää siellä juoruaa joka päivä ja vaikka ne lapset oliskii tylsistyneenä vieressä niin so what? aina ko pitäis olla hauskaa ja kivaa? pph tekee työtä yksin niin nuo kauppareissut voivat olla hänen ainoa hetki päivässä jolloin näkee aikuisia ihmisiä.

Minusta ei hoitajien kuulu käydä lasten kanssa kaupassa. Se lasten hoitaminen on niiden hommaa työaikana, ei kaupassa käynti. Ja asiasta saa kyllä mainita kyseiselle hoitajalle. Jos ei tahti muutu, yhteyttä vaan päiväkodin johtajaan joka on hoitajan esimies!!

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
hakevat joskus maitoa tai jotain muuta puuttuvaa, mutta miksi joka päivä? Tädillä ei ole omia lapsia, joten aikaa kaupassa käyntiin olisi illallakin...

onko tää siu ystävä mahdollisesti töissä siellä kaupassa vai ihminen jolla ei ole omaa elämää vaan on pakko seurata muiden elämää... voi olla että he tekevät aamupäivästä kävelyreissun kauppaan ja sitten iltapäivällä ovat pihalla. ja epäilen että tuskin hää siellä juoruaa joka päivä ja vaikka ne lapset oliskii tylsistyneenä vieressä niin so what? aina ko pitäis olla hauskaa ja kivaa? pph tekee työtä yksin niin nuo kauppareissut voivat olla hänen ainoa hetki päivässä jolloin näkee aikuisia ihmisiä.

No ei tuo voi olla syy kaupassakäynnille. Hän voi hoitaa sosiaalisia suhteitaan työajan ulkopuolella, kuten muutkin ihmiset. Eivät kaikki muutkaan näe välttämättä ketään ihmisiä työaikanaan.

kuin vasta ilta-aikaan ilman lapsia! Pääsen itse helpommalla eikä kaupassa seisoskelu ole lasten "työtä". Käyn kerran viikossa kaupassa ja ostan silloin KAIKEN. Ei tarvii siis joka päivä käydä ostoksilla :) Itselläni on omia lapsia ja toki he pääsevät sitten illalla äidin tai iskän kanssa kauppaan :)

juuri tuon niuhottamisen takia en ole enää pph, ja huonon palkan. Mulla ne lapset oli 10 tuntia päivässä, totta hel.vetissä kävin heidän kanssaan kaupassa. Joillakin on jopa KOKO päivän hoitolapsia, hei haloo!
Se on oppimistapahtuma myös.

Minun mielestä ainakin jossain kunnissa on kunnalisilta pph:lta nimenomaan kieletty käymästä kaupasta kun on lapsia hoidossa. en tiedä onko se kaikissa vai ei, mutta tästä on muutama vuosi aikaa kun asia oli tapetilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

No ei tuo voi olla syy kaupassakäynnille. Hän voi hoitaa sosiaalisia suhteitaan työajan ulkopuolella, kuten muutkin ihmiset. Eivät kaikki muutkaan näe välttämättä ketään ihmisiä työaikanaan.

no jos se työaika sattuu olemaan kellon ympäri seittämästä seittemään niin siinä kauheasti ehdi..... mut sanonpa vaan sen että pph:n työ on yksinäistä ja sitä tulee mieli lähdettyä ulos ihmisten ilmoille. 4 lapsen kanssa se ei edes ole helppoa joten ei sitä ihan ehdoin tahdoin lähe sinne kauppaan

Joku sanoi minulle etteivät pph saa käydä kaupassa lasten kanssa. Ja en itse suostuisi siihen. Sanoisin asiasta. Näen omassakin työssäni näitä pph jotka käyvät kaupassa, enkä pidä siitä yhtään! Pph tehtävä on hoitaa lapsia, ei norkoilla kaupassa niiden kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku sanoi minulle etteivät pph saa käydä kaupassa lasten kanssa. Ja en itse suostuisi siihen. Sanoisin asiasta. Näen omassakin työssäni näitä pph jotka käyvät kaupassa, enkä pidä siitä yhtään! Pph tehtävä on hoitaa lapsia, ei norkoilla kaupassa niiden kanssa!

saapas ja piste. Helsingissä ainakin. Se on yhä edelleen kodinomaista hoitoa, ei muuta.

no jos se työaika sattuu olemaan kellon ympäri seittämästä seittemään niin siinä kauheasti ehdi..... mut sanonpa vaan sen että pph:n työ on yksinäistä ja sitä tulee mieli lähdettyä ulos ihmisten ilmoille. 4 lapsen kanssa se ei edes ole helppoa joten ei sitä ihan ehdoin tahdoin lähe sinne kauppaan

Ei sitä silti tarvitse kaupassa joka päivä lasten kanssa ravata. Menköön vaikka leikkipuistoon, jossa on toisia hoitajia. Harvalla hoitajalla sitä paitsi työaika on 12 tuntia päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vekki:
Minusta ei hoitajien kuulu käydä lasten kanssa kaupassa. Se lasten hoitaminen on niiden hommaa työaikana, ei kaupassa käynti. Ja asiasta saa kyllä mainita kyseiselle hoitajalle. Jos ei tahti muutu, yhteyttä vaan päiväkodin johtajaan joka on hoitajan esimies!!

Mun täytyy kyllä peesata tätä. Olen sitten kuinka ahdasmielinen tahansa. Eikä hoitajan tehtävä ole raahata niitä lapsia sinne pankkiinkaan tms. Täälläpäin on ainakin kiertävä lastenhoitaja, joka perhepäivähoitajien kotiin menee hoitamaan lapsia siksi aikaa, kun hoitajalla jotain menoa.

saapas ja piste. Helsingissä ainakin. Se on yhä edelleen kodinomaista hoitoa, ei muuta.

Ok. No, eipä ole minun ongelmani, koska tuossa taas yksi syy mikesi omat lapseni ole pphlla hoidossa. En hyväksyisi sitä, että lapset käyvät kaupassa kahdesti päivässä vain sen takia, että pph ei sinne voi mennä työajan ulkopuolella. Eihän kukaan muukaan voi käydä kaupassa työajallansa!

Ok. No, eipä ole minun ongelmani, koska tuossa taas yksi syy mikesi omat lapseni ole pphlla hoidossa. En hyväksyisi sitä, että lapset käyvät kaupassa kahdesti päivässä vain sen takia, että pph ei sinne voi mennä työajan ulkopuolella. Eihän kukaan muukaan voi käydä kaupassa työajallansa!

:laugh: heh nää on niin hauskoja nää .....se on taas yksi syy miksi lapseni eivät ole pph:lla..... :laugh: anteeks ei mitään siis kirjoittajaa vastaan vaan hauskaa kun jokaikisessä pph:ta koskevassa ketjussa on ainakin kerran tää lause

Yhteistyössä