saako päivähoito paikan jos..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun oli tarkoitus mennä ensi vuoden alussa työkkärin "työkokeiluun" mutta nyt aloin miettimään että mahtaako sen takia saada tarhapaikkaa lapsille? Sehän kun ei ole mikään oikea työ. ja miten jos nyt ne hoitopaikat järjestyis niin sitten kun työkokeilu päättyy niin lapset eivät saa enää olla hoidossa? Vai miten tuo menee? Lähteekö se tarhapaikka ns alta heti kun en enää kokeilussa oo? mulla siis ois la ens kesänä ja aattelin ennen sitä mennä ainakin 3kk työkokeiluun.

Saa tarhapaikan. Ei siihen vaikuta se, onko oikea työ vai ei.
Ja paikan voi pitää, vaikka lapsi olisi välillä kotihoidossa. Joku aikaraja siinä on. Katso kaupungin sivuilta.

Mun oli tarkoitus mennä ensi vuoden alussa työkkärin "työkokeiluun" mutta nyt aloin miettimään että mahtaako sen takia saada tarhapaikkaa lapsille? Sehän kun ei ole mikään oikea työ. ja miten jos nyt ne hoitopaikat järjestyis niin sitten kun työkokeilu päättyy niin lapset eivät saa enää olla hoidossa? Vai miten tuo menee? Lähteekö se tarhapaikka ns alta heti kun en enää kokeilussa oo? mulla siis ois la ens kesänä ja aattelin ennen sitä mennä ainakin 3kk työkokeiluun.

Soitat välittömästi työkkäriin ja ilmoitat olevasi menossa työkokeiluun silloin ja silloin. Haet myöskin sitä hoitopaikkaa nyt, perusteluna työkokeilu. Lapsillasi on subjektiivinen oikeus päivähoitopaikkaan noissa olosuhteissa. Myös työkokeilupaikalla on velvollisuus joustaa mm. aloituspäivämäärässä, jos sinulle ei ole tarjottu hoitopaikkaa.

Miksi ihmeessä kyselet täällä etkä meilaa työkkäriin ja kunnan päivähoitopäällikölle???
Luotatko tosiaan saavasi kasvottomilta tuntemattomilta lainpitävää ja -pätevää tietoa, etkä esim. kiusantekomielessä tehtyä trollausta? Viranomaisilla on velvollisuus neuvoa.

Toistaiseksi ihan kaikilla lapsilla on oikeus kokopäivähoitoon riippumatta siitä, ovatko vanhemmat töissä vai ei.

Toki jos työkokeilussa käynti vaatii vuorohoitoa niin sitten asia on toinen.

Ja päivähoitohakemus äkkiä! Tammikuussa alkaa monilla muillakin yhtä sun toista koulua yms ja lapsia on ainakin täällä aina ruuhkaksi asti jonossa ja normi paikat täynnä kesken vuoden. Monesti jouduttu perustamaan hätäryhmiä. Ja ainakaan ei kannata odottaa että saat lapset lähipk:iin, hyvä jos edes samaan paikkaan.

Yhteistyössä