saako munkin puhua selän takana joskus?B),eilen ravintolassa nähty....

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Mä en ole kertakaan elämässä maksanut mitään kenelle miehille,mulle aina kaikki maksavat,kerran vain oli tapaus joka ei suostui maksamaan kahvia,mä olin jotain 17v,mä en muista mitä mä sanoin,mutta kyllä hän oli punainen kun mä lähdin

Sä teet tavallas ja muut tavallaan, eikös sekin ole vapaan maan hienouksia et saadaan toimia mikä oikeelta tuntuu?
Hittojako muiden tavat kenenkään muun napaa kaivelee jos ne ei omaa elämää kosketa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Mä en ole kertakaan elämässä maksanut mitään kenelle miehille,mulle aina kaikki maksavat,kerran vain oli tapaus joka ei suostui maksamaan kahvia,mä olin jotain 17v,mä en muista mitä mä sanoin,mutta kyllä hän oli punainen kun mä lähdin

Oletko sä alunperin virolainen tai venäläinen?
...siksi mua kiinnostaa, koska käyttäydyt juurikin niin kuten em. kansalaisuuden tai kasvatuksen saaneet neitokaiset...

Ne on ne kulttuurierot. Ja ahneus.

Mä monesti luin täällä sen että miehellä on rahaa,mutta mä saan vain jotain tukea,eikä hän antaa tai kerran luin että joku mies ei halunut antaa rahaa että tulevalle vauvalle ostetaan rattaat.Mutta pakko mun sanoa että se on teijän naisten vika tässä tapauksessa.Sen takia nykyään on paljon pihejä miehiä jotka käytäytyvät naisen kans kun miehen kanssa ja heidänkö kans elää?Ei todellakaan....
Nainen jää aina naisena vaikka mitä te sanotte,ei naiselle edes saa kaikki miesten hommat tehdä,nainen on herkämpi ja vaikka mitä muuta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei siinä kenenkään naisellisuus mene vaikka vuorollaan maksaisikin, typerää. Nykyaikana voisi paremminkin päätellä jotain ei naisellisuudesta vaan maksullisuudesta jos useammatkin "herrasmiehet" tarjoaa aina kaiken.

Peesi. Mut sitähän ap on, vaikkei pimppiä myykään. Seuraansa kyllä.

Minäkään en haluaisi itselleni miehen maksavan aina kaikkea, sillä äkkiä tulisi tunne että on "kiitollisuudenvelassa" miehelle...

Kyllä miehet sitten omalla tavallaan haluavat takaisin sen "hyväntahtoisuutensa" ja sitä minä en ala aivan jokaiselle juoman-tarjoajalle jakelemaan, kuten eräät.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Minäkään en haluaisi itselleni miehen maksavan aina kaikkea, sillä äkkiä tulisi tunne että on "kiitollisuudenvelassa" miehelle...

Kyllä miehet sitten omalla tavallaan haluavat takaisin sen "hyväntahtoisuutensa" ja sitä minä en ala aivan jokaiselle juoman-tarjoajalle jakelemaan, kuten eräät.

Oho,on sulla kyllä käsitys tästä :o
jakaa jokaiselle :laugh: :headwall: :laugh:

Ja mistähän ap tietää et kyseinen pari on vasta seurustelu asteella?
Eikä minusta ole mitään outoa että pariskunta maksaa vuorotellen ,päinvastoin. Kyllä minäkin haluan "antaa" jotain miehelle enkä vaan olla se ns vaativa osapuoli. SE tekee minusta naisen että mua pidetään tasa-arvoisena ei se että mies maksaa kaiken. (oli sitten seurustelu suhde tai naimisissa saakka). Mies voi kohdella sua kuin prinsessaa vaikka jakaisitte sen laskun tai toinen maksaa ruoan ja toinen leffan.
Ja ap:n kaltaiset herrasmiehet ei herätä millään tavalla "luottamusta" vaikka tarjoais koska vastinetta odotetaan automaattisesti ja sehä ei ole pelkkä ruokailu seura

Alkuperäinen kirjoittaja Mm:
Eikä minusta ole mitään outoa että pariskunta maksaa vuorotellen ,päinvastoin. Kyllä minäkin haluan "antaa" jotain miehelle enkä vaan olla se ns vaativa osapuoli. SE tekee minusta naisen että mua pidetään tasa-arvoisena ei se että mies maksaa kaiken. (oli sitten seurustelu suhde tai naimisissa saakka). Mies voi kohdella sua kuin prinsessaa vaikka jakaisitte sen laskun tai toinen maksaa ruoan ja toinen leffan.
Ja ap:n kaltaiset herrasmiehet ei herätä millään tavalla "luottamusta" vaikka tarjoais koska vastinetta odotetaan automaattisesti ja sehä ei ole pelkkä ruokailu seura

ei tule mieleen, että monille pareille se tilanne ei ole mikään "nainen vaatii" - juttu vaan ihan luonnollisesti menee noin treffaillessa.
jos joku mies maksaa naisensa ruuat niin ei se kerro siitä etteikö mies pitäs naista tasa-arvosena. tai jos pari maksaa puoliks, ei se kerro siitä pari olis automaattisesti tasa-arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Mä puhun KUN JOKU SEURUSTELEE!!!!!Haloo,kuuleko joku mua??? :whistle: :whistle:

Avioliitossa on ihan eri asia,mäkin voi maksaa tai hän,ei väliä ole ollenkaan,kun on yhteiset rahaat

Ai et miehen pitää seurusteluvaiheessa tehä kaikkensa miellyttääkseen prinsessaa, joka saattaa ehkä kaikesta saadusta antaa vastineeksi hieman pimppiä. Hyi saasta, miten jollain on vanhanaikaiset käsitykset miehen ja naisen välisestä suhteesta.

Komppaan kyllä täysin Rokkivosua. Mun mielestä seurusteluvaiheessa olisi hyvä, että kumpikin maksaa omansa tai sitten vuoron perään tarjotaan.

Ap pyörtyy kyllä nyt kun kerron että meillä a) minä tienaan enemmän kuin mieheni b) osaan enemmän teknisiä hommia kuin mieheni (mm. asennan kaikki kodin laitteet: digiboksit, tietokoneet jne.) c) hoidan kaikki perheen raha-asiat :)

Ja 11 vuotta on oltu yhdessä. Suhteen alussa mies oli aika paljonkin isotuloisempi ja kustansi mm.matkojamme enemmän mutta kun muutimme Suomeen osat vaihtuivat.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä puhun KUN JOKU SEURUSTELEE!!!!!Haloo,kuuleko joku mua??? :whistle: :whistle:

Avioliitossa on ihan eri asia,mäkin voi maksaa tai hän,ei väliä ole ollenkaan,kun on yhteiset rahaat

Jos mies ei osaa edes AIVAN ALUKUVAIHEESSA käyttäytyä ja arvostaa naista, voi vain kuvitella millaista avioliitossa sellaisen kanssa on! :o

Onko rahankäyttö naiseen ainoa tapa arvostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

ei tule mieleen, että monille pareille se tilanne ei ole mikään "nainen vaatii" - juttu vaan ihan luonnollisesti menee noin treffaillessa.
jos joku mies maksaa naisensa ruuat niin ei se kerro siitä etteikö mies pitäs naista tasa-arvosena. tai jos pari maksaa puoliks, ei se kerro siitä pari olis automaattisesti tasa-arvoinen.

no en minä sitä tarkoittanutkaan ettei pitäisi naista tasa-arvoisena :o vaan on se minun mielestä myöskin luonnollista et nainen maksaa.Miksi mies ei samalla tavalla nauti jos esim vaimo tarjoaa illallisen tai leffan jälkeen purtavaa? mutta jos nainen AINA VAATII et mies maksaa tai heivaa pellolle jos ei niin kyllä se mun mielestä kertoo jotain.

Mua nyt kiinnostaa lähinnä se, mistä sä olet niin TÄYSIN varma että tää pari oli "vain" seurusteleva ja vielä opiskelijapari? Vilauttiko ne sulle opiskelijakorttejaan? Kyyläsitkö sormuksia?

Mä olen sitä mieltä, että ellei ne itse sulle kertoneet, sä ET VOI TIETÄÄ. Toisekseen - mitä väliä?!

no en minä sitä tarkoittanutkaan ettei pitäisi naista tasa-arvoisena :o vaan on se minun mielestä myöskin luonnollista et nainen maksaa.Miksi mies ei samalla tavalla nauti jos esim vaimo tarjoaa illallisen tai leffan jälkeen purtavaa? mutta jos nainen AINA VAATII et mies maksaa tai heivaa pellolle jos ei niin kyllä se mun mielestä kertoo jotain.

toki se jos toiselta vaaditaan niin se on väärin. ja silloinhan tuskin jutusta tuleekaan mitään kun odotukset ja "arvot" on niin erilaisia :)
mutta ei tosiaan aina ole noin juttu. kyllä mä liitän sen että mies maksaa treffeillä, niin ihan perus herrasmiesmäisyyteen ja niin aattelee miehenikin.
ihan tasa-arvoisia me silti ollaan. vaikka palsta voikin vääntää kaiken nurinpäin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap pyörtyy kyllä nyt kun kerron että meillä a) minä tienaan enemmän kuin mieheni b) osaan enemmän teknisiä hommia kuin mieheni (mm. asennan kaikki kodin laitteet: digiboksit, tietokoneet jne.) c) hoidan kaikki perheen raha-asiat :)

Ja 11 vuotta on oltu yhdessä. Suhteen alussa mies oli aika paljonkin isotuloisempi ja kustansi mm.matkojamme enemmän mutta kun muutimme Suomeen osat vaihtuivat.

mäkin ymmärrän jostain asioista enemmän kuin hän,sekä mäkin osaan koota vaikka kalusteet ja teenkin sen joskus,myös mä osaan tehdä remontti,mutta jos haluan,kun mulle se ei kuulu,mutta jos haluan teen.teillä jotenkin ihan hirveä käsitys kaikista ja Viron Venäläisestä naisista.
Esim.me voidaan tehdä mitä vaan jos me haluamme,mutta sielä vaan miehet kasvatettu ehkä enemmän oikein,täällä jopa mä muistan olin raskaana ja oli pahaa olo bussissa,niin kukaan miehistä ei nostanut oma persettä ja sanonut että istuu vaan,Virossa olisi toinen asia,heti sulla olisi paikka,se oli vain esimerkki....
Mun periaate jää sellaiseks mitä se on ja mies on maksaja ja elättäjä aina,vaikka toki nainenkin voi tottakai tehdä töitä niin paljon kun halua,mutta mies jää ykköseks elättäjäks kuitenkin,jos vaikka nainen raskaana tai jotai,eikä mitään sellaista että naisella on oma kortti missä tulee tuki pari sata kuussa ja miehellä 3tonni,eikä hän anna yhtään.Kamala myös kun nainen maksaa ravintoloissa miehestä jo seurustelu vaihessa,voin jo heti kuvitella mikä perhellinen mies se on.Se oli kyllä näkyy,kun hän katsoi ja odotti jo että nainen maksaa ja nainen vaan oli niin ujo ja totesi,no jos mä maksan kaikki,mutta kyllä hänen kasvot muuttuivat kun he lähtivät

Mun periaate jää sellaiseks mitä se on ja mies on maksaja ja elättäjä aina,vaikka toki nainenkin voi tottakai tehdä töitä niin paljon kun halua,mutta mies jää ykköseks elättäjäks kuitenkin,jos vaikka nainen raskaana tai jotai,eikä mitään sellaista että naisella on oma kortti missä tulee tuki pari sata kuussa ja miehellä 3tonni,eikä hän anna yhtään.

Just just.. Miehesi maksaa kaiken ja et edes anna sitä pimppiä. Vieraille miehille kyllä esittelet mielelläsi.

Mistä tiesit etteivät nuo olleet naimisissa?

Mä monesti luin täällä sen että miehellä on rahaa,mutta mä saan vain jotain tukea,eikä hän antaa tai kerran luin että joku mies ei halunut antaa rahaa että tulevalle vauvalle ostetaan rattaat.Mutta pakko mun sanoa että se on teijän naisten vika tässä tapauksessa.Sen takia nykyään on paljon pihejä miehiä jotka käytäytyvät naisen kans kun miehen kanssa ja heidänkö kans elää?Ei todellakaan....
Nainen jää aina naisena vaikka mitä te sanotte,ei naiselle edes saa kaikki miesten hommat tehdä,nainen on herkämpi ja vaikka mitä muuta

Tämäkin niin totta! Olet ainoita fiksuja naisia palstalla, oikeasti! :)
Suomalaiset naiset on niin aivopestyjä, etteivät edes tajua tilannettaan...

toki se jos toiselta vaaditaan niin se on väärin. ja silloinhan tuskin jutusta tuleekaan mitään kun odotukset ja "arvot" on niin erilaisia :)
mutta ei tosiaan aina ole noin juttu. kyllä mä liitän sen että mies maksaa treffeillä, niin ihan perus herrasmiesmäisyyteen ja niin aattelee miehenikin.
ihan tasa-arvoisia me silti ollaan. vaikka palsta voikin vääntää kaiken nurinpäin :)

no mä henk.koht tykkään tarjota.mies taas ei suostu lähtee mihinkään jos se ei itse kykene tarjoamaan mulle tai maksaa omaa osuuttaan.mulle tulee oikeasti niin surku olo joskus kun se kaikki muu on mulle tärkeämpää eikä se kuka maksaa.välillä saan houkuteltua mukaan ja välillä en.
mutta ap nimenomaan sanoi et suhde loppuis heti jos mies ei tarjoais.aika outoa lopettaa alkava suhde tuollaisen asian vuoksi =/ kun kaikilla ei se raha kasva puussa. Ja erittäin noloa että ap on joskus jollekki alkanu siitä marista jossain. mutta voishan tästä vääntää ja kääntää mut tuskin ap:n mielipide muuttuu

Kuules ap.
Tässä sinulle ote mun elämästä... Olen nainen isolla N-kirjaimella ! Mieheni kohtelee minua hyvin, on pesun kestävä herrasmies.
Mutta ikinä, ei koskaan pitäisi minua niin tyhmänä eikä avuttomana, etteikö hän ymmärtäisi sitä et myös minä voin vastata perheemme kuluista niin ravintolassa kuin muissakin asioissa.
Kunnon herrasmies ei ikinä aliarvioisi Naista noin pahasti !

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Kuules ap.
Tässä sinulle ote mun elämästä... Olen nainen isolla N-kirjaimella ! Mieheni kohtelee minua hyvin, on pesun kestävä herrasmies.
Mutta ikinä, ei koskaan pitäisi minua niin tyhmänä eikä avuttomana, etteikö hän ymmärtäisi sitä et myös minä voin vastata perheemme kuluista niin ravintolassa kuin muissakin asioissa.

mä en ole ap mutta osui vaan silmään tuo.
ei munkaan mies pidä mua tyhmänä tai avuttomana vaikka haluaakin maksaa treffeillä kummankin puolesta.
jos me käydään prismassa ruokaostoksilla, se maksaa joka jaksaa ja viittii, mutta jos me lähdetään esim leffaan ja syömään niin herkemmin se on mun mies kun heittää ne rahat lompakostaan pöytään. eikä kyse ole siitä että vaatisin niin tai olisin nyrkin alla tai kiitollisuusvelassa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Kuules ap.

mä en ole ap mutta osui vaan silmään tuo.
ei munkaan mies pidä mua tyhmänä tai avuttomana vaikka haluaakin maksaa treffeillä kummankin puolesta.
jos me käydään prismassa ruokaostoksilla, se maksaa joka jaksaa ja viittii, mutta jos me lähdetään esim leffaan ja syömään niin herkemmin se on mun mies kun heittää ne rahat lompakostaan pöytään. eikä kyse ole siitä että vaatisin niin tai olisin nyrkin alla tai kiitollisuusvelassa tms.

Pointti oli juuri se, että teillä myös sinä maksat mitä maksat. Et vaan odota, että mies vastaa kaikista teidän kuluista ikuisesti ja aina.
Ja se, että miehesi tietää sen että myös sinä haluat/osaat/viitsit osallistua teidän yhteisiin menoihin.
Ei niin, että sinä joka kerta oletat/vaadit miestäsi maksamaan kaiken kun menette ulos... muuten ukko vaihtoon kun ei kerran maksa.