Saako lapsenne syödä muualla kuin keittiössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiuu"

Vieras
Onko tavallista antaa lapsen syödä esim. olohuoneessa? Olenko liian ankara, kun meillä ei lapset saa syödä yhtään mitään olohuoneessa? Itse kyllä syön kun lapset nukkuu :).

joskus saavat syödä olohuoneessa, mutta todella harvoin. oikeastaan vain silloin kun ovat kipeitä ja ruoka ei masitu ja syötän heitä samalla kun katsovat telkkaria, silloin ruoka menee huomaamatta sairallekin lapselle.

Meillä lapsi syö aamupalaa vapaapäivinä ja välillä myös välipalaa olkkarissa.

Teillä on teidän säännöt, ei se mun mielestä ankaraa ole. Ehkä parempikin olisi olla syömättä olkkarissa, mutta meillä nyt eletään muutenkin kuin pellossa.

Ovat aikamoisia tahmatassuja ja takuuvarmasti sotkevat sohvan jne. Joskus ois kiva vähän napostella heidän kanssaan jotain olkkarissa, mutta en uskalla edes yhtä kertaa, sillä tiedän että se riistäytyy käsistä. Lapset ovat 2- ja 4- vuotiaat ja jos kerran antaa tehdä niin sitä kärtetään sitten aina.

No meillä on keittiö, ruokailutila ja olohuone kaikki ihan samaa tilaa. Pääsääntöisesti syödään pöydän ääressä mutta esim. leffailtoina ja euroviisuvalvojaisissa (jee ens kuussa taas) pupelletaan sohvallakin.

saa,silloin kuin vietetään erikoispäivä.Sen ei tarvitse olla erikoinenpäivä kuten synttärit,vaan sovitaan että vietetään erikoispäivää ja otetaan lunkimmin jossain kodin "säännöissä",kuten siinä että syödään aina keittiössä:D

Väli- ja aamupalat saa syyä olohuoneessa, mut ei ne aina syö. Mä en lapsena ikinä saanu syyä ku keittiössä, oli juhlaa ku kummin luona olin yötä kerran, ja sain syödä aamupalan katsellen lastenohjelmia! Meillä lapset syö olkkarissa mun laiskuutta, en aina jaksa laitella keittiöön aamupalaa vaan teen leivät ja vien niille sohvalle. Ite juon kahvia rauhassa :P Välipalat ne hakee ite jääkaapista jos syövät sohvalla. Ja ikää on 6v ja 4.5v.

on olkkarissa toinen ruokapöytä,syömme sen ääressä viikonloppuisin päivällistä. Muuten syödään keittiössä,paitsi mä syön joskus jotain pientä täs koneella.

Pääsääntöisesti keittiön pöydän ääressä syödään. Paitsi eilen viimeksi oli välipalana kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä ja ne kyllä mutusteltiin piirrettyä katsellen olkkarissa. Mutta mitään helposti sotkevaa ei ole tarjolla olkkarissa edes leffailtana. Vaik suklaarusinat onkin koko perheen suosikkeja niin säälin itseäni ja huonekaluja ja tekstiilejä...

Saa syödä aamupalaa ja välipalaa olkkarissa joskus syö myös iltapalan, mä en ole niin ankara kuin mun mies on tuon syömisen kanssa ja meillä mennäänkin viikonloppuisin ja silloin kun mies hoitaa lasta niin hänen säännöillään ja silloin mun säännöillä kun ollaan kahdestaan =)!
Lapsikin sen jo tietää milloin saa ja milloin ei.

Aamu, ilta ja välipalat saa välillä syödä olkkarissa. Pääruuat syödään kaikki yhdessä ruokapöydässä. Vain sairaana voi syödä missä haluaa. Olkkarissakin syövät telkkarin edessä, maton vieressä ja muovipenkit toimivat pöytinä. En anna kuitenkaan vaeltaa ruokien kanssa.

No meillä opn keittiö ja olohuone avaraa tilaa eli ruokapöydän äärestä näkee telkkarin. Kunnon ruoat syödään keittiön pöydän ääressä . Lapset voivat olohuoneessa syödä vaikka aamupala leivät jos haluavat.

aamulla esim. muroja murokipostaan (siis napostelee niitä kuin karkkia, eli ei maitoa tai muuta seassa). mutta päivän ruoka syödään pöydän ääressä ja mielellään kaikki iltapalatki sun muut. välipala jututki saa aika usein olkkarissa syödä. mut esim mun siskon luona, asuu tossa naapurissa, niin siellä kans tosi tiukka ei muualla syömiseen. ite kyllä sitten syö iltaisin ku lapset nukkumassa niin oman iltapalansa tv:n ääressä. ymmärrän kyllä miks, kyllä ton meidänki pojan aamumuroilusta sun muusta niin saa olla joka päivä imuroimassa.. eli ei mitään natsismia havaittavissa musta.

Yhteistyössä