Saako koiran kanssa mennä Itiksen Stockkalle shoppailemaan?

  • Viestiketjun aloittaja Shoppailemaan
  • Ensimmäinen viesti
"Sirkkeli"
Minä ainakin äänestäisin jaloillani, jos joku kauppa hyväksyisi koirien tuomisen. En mä ainakaan tykkäis ostella esim. vaatekaupassa koirankarvaisia vaatteita. Tai apteekissa odottaessa koira pyörisi vieressä. Hitto, ei niitä koiria tarvii joka paikkaan kuljetella.

T: Koiranomistaja
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja eipäs saa;24794399:
niin ja oulun stockalle ei tosiaankaan saa tuoda mitään piskejä.. olen siellä stockalla töissä, ja siellä aina joku snobiämmä yrittää raahata fifinsä sisälle. sitten kun huomauttaa ystävällisesti, että ei saa tuoda koiria, niin kauhea vinkuminen omistajalta, että "minä olen kanta-asiakas, en enää koskaan tule tänne, minun fifi saa tulla jäkäjäkä" ja sitten mulkoillaan sellaisella ilmeellä työntekijää, josta oikein lemahtaa kauas, että "ÄLÄ SINÄ MULLE ALA, oon rikas niin oon automaattisesti sua parempi" :D
Sinun kannattaisi ehkä vaihta työpaikkaa vaikkapa Alepaan tai Siwaan, kun Stocka haluaa nimenomaan profiloitua HYVÄSTÄ palvelusta, ei turhanpäiväisestä asiakkaille kiukuttelusta tai asenteesta.

Juuri oli muuten juttua Hgin Stockasta että sinne ehdottomasti saa viedä koiran mukana muualle paitsi ei elintarvikeosaostolle. En millään jaksa uskoa että Stockan ohjeistukset olisivat jotenkin myymäläkohtaisia tällaisessa asiassa.

Oma koira on ollut muutamia kertoja Hgin Stockalla ja kauppakeskuksissa mukana, ihan pentuna ja vähän isompanakin. Samoin kuin julkisissa liikennevälineissä. Syynä tähän on ollut joko tarvikkeiden hankinta tai sitten ihan puhtaasti sosiaalistaminen/käytöstapojen opettaminen. Koiralle tekee hyvää oppia pienestä pitäen liikkumaan tiiviissä väkijoukossa, jos sitä meinaa sellaisissa myöhemmin pitää mukana. Eipä ole ollut sittemmin ongelmia esimerkiksi laivojen väentungoksessa, kun koira on pienestä pitäen siihen oppinut.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24797287:
jos sitä koiraa ei raski jättää kotiin siksi aikaa, että käy shoppailemassa, niin jättää ne shoppailu reissut sitten tekemättä. siellä voi olla allergisia ihmisiä ja siellä voi olla ihmisiä, jotka sitä rakasta tessua pelkää
edelleen mä ihmettelen tätä ajattelutapaa. kun junassa ja lentokoneessakin saa olla koiria ja kissoja eikä kukaan silloinkaan kysele allergisten mielipiteitä. ni että nyt kauppakeskuksessa ne nyt allergisia haittaisi. ihme etteivät saa lenkkipolulla koiran ohi mennessään allergiakohtausta tai paniikkihäiriötä. toisaalta allergiahysterisoinnin saatan vielä sulattaa. jotain typerää pelkoa en todellakaan enkä ymmärrä miksi edes pitäisi. peloistaan voi ja kannattaa päästä eroon ja joskus jopa allergiasta.
 
koiran omistaja
edelleen mä ihmettelen tätä ajattelutapaa. kun junassa ja lentokoneessakin saa olla koiria ja kissoja eikä kukaan silloinkaan kysele allergisten mielipiteitä. ni että nyt kauppakeskuksessa ne nyt allergisia haittaisi. ihme etteivät saa lenkkipolulla koiran ohi mennessään allergiakohtausta tai paniikkihäiriötä. toisaalta allergiahysterisoinnin saatan vielä sulattaa. jotain typerää pelkoa en todellakaan enkä ymmärrä miksi edes pitäisi. peloistaan voi ja kannattaa päästä eroon ja joskus jopa allergiasta.
Ainakin junassa on eläinvaunu erikseen... Ja pahasti allerginen tarvitsee nopeasti lääkettä, jos eläinpölyn takia kohtaus iskee. Astma ei ole leikinasia, astmakohtaukseen on kuollut ihmisiä jopa täällä suomessa. Miksi riskeerata astaamtikon tai pahasti allergisen henki, ihan vaan siksi että haluaa sessen kauppaan?
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24797287:
jos sitä koiraa ei raski jättää kotiin siksi aikaa, että käy shoppailemassa, niin jättää ne shoppailu reissut sitten tekemättä. siellä voi olla allergisia ihmisiä ja siellä voi olla ihmisiä, jotka sitä rakasta tessua pelkää
Ottaen huomioon että esimerkiksi Helsingin keskustan Stockalla näkee ehkä kaksi kolme koiraa vuodessa, niin ei tämä nyt niin kovin yleistä ole. Eikä mikään suuuuuuri ongelma. Enkä ihan jaksa uskoa että ihminen, joka saa koirasta isossa tilassa, kuten tavaratalo on, voimakkaan allergiakohtauksen, pystyy ylipäänsä liikkumaan ihmisten ilmoilla. Kun ihmisten vaatteissa jne on myös niitä allergeeneja. Joten eiköhän lopeteta se ylimääräinen hysteria.
 
huo
itiksen cittarin ovissa on kielto. Ja vartija sanoi minulle ainakin, ettei koko kauppakeskukseen saa koiraa viedä.
Ainoastann sinne faunatareen voi koiransa viedä. Miltähän näyttäis, kun kaikki roudais eläimensä kauppakeskuksiin jakauppaan?!
 
Huom harmaana
Ainakin junassa on eläinvaunu erikseen... Ja pahasti allerginen tarvitsee nopeasti lääkettä, jos eläinpölyn takia kohtaus iskee. Astma ei ole leikinasia, astmakohtaukseen on kuollut ihmisiä jopa täällä suomessa. Miksi riskeerata astaamtikon tai pahasti allergisen henki, ihan vaan siksi että haluaa sessen kauppaan?
Jaa-a. Kas kun niitä voimakkaita hajusteitakin saa käyttää missä vaan vaikka niistäkin saavat todella monet voimakkaita oireita ja astmakohtauksia.
Jos joku olisi ollut vaarassa kuolla astmakohtaukseen tavaratalossa siksi että siellä on yksi koira, etkö luule, että se olisi uutisoitu isolla ja koirat kielletty julkisilla paikoilla. Uskon, että se on joillekin isokin ongelma mutta ei kauhean todennäköinen sitten kuitenkaan.
Ystävälläni on esimerkiksi paha astma ja koira-allergia ja hän pystyy kyllä olemaan koirasta metrin päässä saamatta kohtausta.
 
Ei se ihmekkään, että jotkut inhoaa niin paljon koiran omistajia. Juuri tuollaisten takia, jotka haluaa ne raahata jopa kauppaankin!
En ymmärrä miksi se koira muka pitäisi saada ottaa KAUPPAAN?! Ihan kuin sitä ei voisi jättää siihen ulkopuolelle siksi aikaa, että käy itse ostoksilla.
Ei helv.. näitä nykyajan koiran omistajia.. :xmas:
 
vierailija
Onneksi nykyään on ravintoloitakin, jonne voi koiran ottaa. Koiranomistajat ovat yleensä mukavia ihmisiä ja erottuvat edukseen angstisista koiranvihaajista, jotka omaavat tutkimustenkin mukaan enemmän negatiivisia persoonallisuuden piirteitä kuin koiraihmiset. Stokkalla tarjotaan koirapalveluita, joten tokihan asiakkaiden täytyy päästä palveluiden luo. Tämän takia rakastan Ranskaa maana, koska se ottaa niin rennosti koirien kanssa ja niillä on vapaa pääsy moniin paikkoihin.
 
vierailija
Tuli laitettua tuo teksti vähän tökerösti. En todellakaan toivo, ettei kukaan koiran omistaja voisi mennä enää Oulun stokkalla tai että stokkan sulkeminen Oulussa olisi hyvä asia. Ärsytti vaan niin paljon tuo kyseisen stokkan työntekijän asenne koiriin ja ihmisiin. Jos ihminen on noin kateellinen muille, siis jopa koirille, niin kannattaisi harkita mielenterveyspalveluiden hankkimista.
Koirat ovat ihania hyvän mielen tuojia ja voin sanoa, että vaikka itsekin olen allerginen eläimille, niin siedätyshoito koiran hankinnan jälkeen on toiminut ainakin minulla eikä allergia oireita ole tullut. :)
 
vierailija
[QUOTE="vieras";24794422]kyllä saa. asianhan voi tarkastaa Oulun stokkalta.
no edelleenkin tässä on oulun stockmannin työntekijä.. ja meille EI saa tu oda koiria. tietty saa siellä lemmikkipuolella käydä koska jos pitää vaikka sovittaa jotain asua/kaulapantaa jne. mutta kun ne jotkut tuo sen koiran sinne ihan muuten vaan hengailemaan mukaan, kun "mami" shoppaa itselleen meikkejä ja muuta mukavaa.[/QUOTE]
 
vierailija
Onneksi nykyään on ravintoloitakin, jonne voi koiran ottaa. Koiranomistajat ovat yleensä mukavia ihmisiä ja erottuvat edukseen angstisista koiranvihaajista, jotka omaavat tutkimustenkin mukaan enemmän negatiivisia persoonallisuuden piirteitä kuin koiraihmiset. Stokkalla tarjotaan koirapalveluita, joten tokihan asiakkaiden täytyy päästä palveluiden luo. Tämän takia rakastan Ranskaa maana, koska se ottaa niin rennosti koirien kanssa ja niillä on vapaa pääsy moniin paikkoihin.
 
vierailija
Monet ei ajattele, että koira saattaa olla mukana myös siksi, että kuumana päivänä sitä ei voi jättää autoon, kaupan ulkopuolella se voidaan pölliä tai joku voi esim syöttää sille jotakin myrkyllistä ja jos on ohikulkumatkalla, niin koiraa ei myöskään voi pitää "kotona", koska sellaista ei välttämättä siellä paikkakunnalla ole. Eli ainakaan Lappilaisena omalla kohdalla ei kyse ole siitä että haluan koiran kaupoille, vaan siitä, että jos autossa tulee liian kuuma, en voi ottaa riskiä, että koira saa lämpöhalvauksen. Se kaksi kertaa kun koira on tästä syystä ollut kanssani ostoskeskuksessa/tavaratalossa (keskustan stockman ja kannelmäen kaari), on se tapojensa mukaisesti käyttäytynyt paremmin kuin suurin osa ihmisistä eikä tosiaankaan koulutettu koira ala kyllä minnekään vaaterekkien viereen paskaa vääntämään eikä myöskään pissaa kuin ulos. En ole huolissani allergikoista koska koirani on hyvin vähän allergisoivaa rotua ja kauppakeskuksen tilat ovat sen verran isoja, että se joka niin allerginen sattuu olemaan ei varmaan voi julkisiin tiloihin ylipäätään tulla. Huvin vuoksi ehkä erikoista shoppailla koiran kanssa mutta turha sitäkään dumata jos kerran liikkeet tällaisen sallivat. Kaaren ostoskeskuksessa muuten suhtauduttiin koiraan myyjien osalta tosi innokkaasti ja iloisesti ja koiralle tuli mukava kauppakokemus kuten itsellenikin.
 
vierailija
Ei se ihmekkään, että jotkut inhoaa niin paljon koiran omistajia. Juuri tuollaisten takia, jotka haluaa ne raahata jopa kauppaankin!
En ymmärrä miksi se koira muka pitäisi saada ottaa KAUPPAAN?! Ihan kuin sitä ei voisi jättää siihen ulkopuolelle siksi aikaa, että käy itse ostoksilla.
Ei helv.. näitä nykyajan koiran omistajia.. :xmas:
Mikä ihme pipoasi kiristää näin paljon? Parempaa päivän jatkoa :)
 

Yhteistyössä