Saako kaupan kassalla työskentelevä kertoa muille mitä kukin asiakas ostaa?

  • Viestiketjun aloittaja Miettivä
  • Ensimmäinen viesti
"Aino"
Onko asfalttimiehillä oikeutta kertoa mihin aikaan kuljen heidän työmaansa ohi aamuisin töihin? Ei sillä että myöhästelisin usein tai muuta, mutta minusta se on inhottavaa. Ei ole kiva että puoli sukua ja kaupunkia kuulee mihin aikaan olen ollut menossa töihin.
Miksei niillä olisi oikeutta? Sosiaalinen stigmatisointi on erittäin hyvä keino pitää ihmiset työn syrjässä kiinni sen sijaan, että makaisivat joutilaina työttöminä parasiitteina kotona.
 
edelleen
Haluaisin kyllä tietää, mitä se ap oikein ostaa kaupasta jos pelkää että nämä ostokset voisi exää kiinnostaa. Sillä mikäli ostat ihan normaalia ruokaa kuten maitoa, juustoa, makaronia ja jauhelihaa, niin enpä usko että eksää ihan oikeasti kiinnostaa. Vai kuvitteleeko tämän myyjän aina teidän jälkeen soittavan kaverilleen että nyt se sun eksäs nyksä osti oltermannia.

Siinä olet oikeassa, että ei ole oikein kertoa kaverille mitä toinen ostaa. Mutta luulen että luulet itsestäsi vähän liikoja. Mutta ei sen myyjän tarvitse sinusta tykätä, kunhan asiallisesti käytäytyy
 
wjejeri
No miettikää nyt, jos menis vaikka raskaustestejä/ovulaatiotestejä ostaan, niin kauppatäti alkais juoruileen "xxxxx ja xxxxx yrittää lasta!", tai kun ostat esim tenoja niin "xxxx":llä on pidätysvaikeuksia! Tai vaikka kun ostat isommasta marketista johonkin sairauteen liittyvän kirjan "onkohan xxxxx sairas kun se tällasen osti".


Että kyllä mun mielestä ihan hyvällä syyllä saa ärsyttää ajatus, että kauppatäti ei olisi salassapitovelvollinen. Tuli mieleen muuten, että tällaisissa tapauksissahan yksityiselämää loukkaava tiedon levittämis -laki saattaa suojella. Esim jos ostaisit jotain arkaluontoista kaupasta, niin sitä ei kaupan täti saisi huudella pitkin kyliä, tai esittää vihjauksia aiheesta tms.
 
ex-kassa, nyk. hoitaja
Täällä menee monella vähän käsitteet sekaisin. Se että myyjällä ei ole salassapitoVELVOLLISUUTTA , ei tietenkään tarkoita että tietyt asiat olisi siltikään SOPIVIA tehdä. On eri asia tehdä sopimusrikkomus kuin käyttäytyä sopimattomalla tavalla. On myös eri asia kertoa kaverille jotain yksityisesti, kuin julkistaa jokin asia facebookissa julkisesti henkilöiden nimillä. Jos sinulla on salassapitovelvollisuus, et saa kertoa edea kaverille. Jos ei ole, kaverille kertominen jää oman moraalin varaan. Facebookissa tiettyjen asioiden julkituominen saattaa olla rikos, oli sulla sitten minkälainen työsopimus tahansa taikka olit vaikka työtön!
 
"a p"
Haluaisin kyllä tietää, mitä se ap oikein ostaa kaupasta jos pelkää että nämä ostokset voisi exää kiinnostaa. Sillä mikäli ostat ihan normaalia ruokaa kuten maitoa, juustoa, makaronia ja jauhelihaa, niin enpä usko että eksää ihan oikeasti kiinnostaa. Vai kuvitteleeko tämän myyjän aina teidän jälkeen soittavan kaverilleen että nyt se sun eksäs nyksä osti oltermannia.

Siinä olet oikeassa, että ei ole oikein kertoa kaverille mitä toinen ostaa. Mutta luulen että luulet itsestäsi vähän liikoja. Mutta ei sen myyjän tarvitse sinusta tykätä, kunhan asiallisesti käytäytyy
En kuvittele itsestäni liikoja vaan miehen exä on todella katkera ja tehnyt haukkumispuheluita ja lähetellyt viestejä. Mä olin kerran kaupassa alakouluikäisen lapseni kanssa ja ostin samalla viikonlopuksi itselle ja miehelle siideriä ja olutta. No kummasti samana iltana mies sai exältä melko veemäisen sävyisiä viestejä, että pitääkö lapsen aikana ryypätä. No mä ostin vain viisi tölkkiä molemmille jotka joimme seuraavana iltana kun lapseni oli isällään. Mistä tuosta naisesta tietää jos vaikka keksii tehdä lastensuojeluilmoituksen.

On totta kuten jotkut epäili, että asumme pienellä paikkakunnalla. En halua vaihtaa toiseen kauppaan (kalliimpaan) koska käyttämässämme kaupassa on paras valikoima ja parhaimmat hinnat. Eikä aina voi vaihtaa kassaa jos on vain yksi kassa käytössä.

Nyt kyllä tekisi mieli ostaa raskaustesti seuraavan kerran kun tuo miehen exän ystävä on kassalla. :D
 
kooäffä ei jaksa kirjautuu
No TODELLAKIN ostat sen raskaustestin, sen hinta on aika pieni verrattuna siihen millaisen nautinnon saat kun tää myyjä kertoo exälle mitä ostit :D

Sielläpähän rypee katkeruudessaan. Sit seuraavana päivänä käyt ostamassa jonkin vauvanvaatteen (jos isompi kauppa missä sellasia myydään), tarkoittaa sitä, että se testi oli positiivinen :D

Mun miehellä on ihan yhtä katkera exä ja ite toimisin todellakin noin :D
 
"Heh"
Mitä iloa siitä myyjän salassapitovelvollisuudesta olisi, jos toiset asiakkaat kumminkin voivat nähdä ostoksesi ja kirjata ne sinne faceen? Eli kaikki asiakkaat allekirjoittamaan sama sopimus? Näkösuojatut kassahihnat ja ostoskorit? Vai kannattaisiko sittenkin tilata netistä ne arkaluontoisimmat ostokset?
 
kaupantäti
Meillä ei siis ole mitään paperia allekirjoitettu tai edes sanottu ettei saisi puhua, mutta ei se silti tarkoita että minun mielestä olisi hyväksyttävää puhua! Joku veti tämän asian niin että jos ei ole kielletty niin on meidän mielestä ok. Se maalaisjärjen käyttö on hyvin suositeltavaa. Vaikka ei ole kielletty, niin ei silti kävisi mielessäkään että niin olisi fiksua toimia.
 
"heh"
Jos sillä miehes exällä ja myyjäkaverilla ei ole parempaa juttelun aihetta nii anna olla :D Sinuna käyttäisin tilannetta omaan hupiin, itse huvitan naapurin vuoksi kaupassa itseäni.. Ostelen just siitä kaupasta lohet, kalliimmat juustot, leikkeleet ym missä naapurin sukulainen kassalla. Kaikki lähti avautumisesta kuinka sossunrahoilla kykenee niin kalliisti syömään & asumaan ok-talossa :p - teen etätöinä 85% duunista ja mies käy arkena duunis eikä ikinä euroakaan saatu tt-tukia.. Mutta en viitsi korjata asiaa vaan "ökyilen" vaan ;)
 

Yhteistyössä