V1eras
Millaisia nuoria aikuisia kohtasit tuolla maakuntakomennuksellasi?niin minäkin luulin aiemmin. sitten huomasin, että pk-seudun ulkopuolella nuoret aikuiset eivät juurikaan osaa englantia.
Millaisia nuoria aikuisia kohtasit tuolla maakuntakomennuksellasi?niin minäkin luulin aiemmin. sitten huomasin, että pk-seudun ulkopuolella nuoret aikuiset eivät juurikaan osaa englantia.
Höpö höpö taas.niin minäkin luulin aiemmin. sitten huomasin, että pk-seudun ulkopuolella nuoret aikuiset eivät juurikaan osaa englantia.
No tottakai Helsinkiin mahtuu kaikenlaista porukkaa, mutta itse en tunne yhtään pk-seutulaista, joka ei osaisi englantia vähintään tyydyttävästi, moni osaa sitä lähes natiivin tasoisesti. Sen sijaan tunnen muualta Suomesta ja varsinkin isojen kaupunkien ulkopuolelta paljon nuoria(kin) jotka eivät osaa englantia edes alkeellisesti.eiköhän samanlaisia löydy tsadistakin
Todellakin löytyy, ja muista kaupungeista myös. Ei siis vaan sieltä teiän pöndeltäeiköhän samanlaisia löydy tsadistakin
No minäpä tunnen vaikka ketä. Ja ei, ne ei oo mitään syrjäytyneitä alkoholisteja, kohta joku ehdottaa sitä kuitenkinNo tottakai Helsinkiin mahtuu kaikenlaista porukkaa, mutta itse en tunne yhtään pk-seutulaista, joka ei osaisi englantia vähintään tyydyttävästi, moni osaa sitä lähes natiivin tasoisesti. Sen sijaan tunnen muualta Suomesta ja varsinkin isojen kaupunkien ulkopuolelta paljon nuoria(kin) jotka eivät osaa englantia edes alkeellisesti.
Ööh... Suomesta löytyy ehkä kourallinen ihmisiä, jotka oikeasti puhuvat englantia lähes natiivitasoisesti. Olen huomannut sellainen oudon ilmiön, että suurin osa vähättelee omaa kielitaitoaan, loput sitten kuvittelevat oikeasti olevansa natiivitasoisia, elleivät jopa parempia....No tottakai Helsinkiin mahtuu kaikenlaista porukkaa, mutta itse en tunne yhtään pk-seutulaista, joka ei osaisi englantia vähintään tyydyttävästi, moni osaa sitä lähes natiivin tasoisesti. Sen sijaan tunnen muualta Suomesta ja varsinkin isojen kaupunkien ulkopuolelta paljon nuoria(kin) jotka eivät osaa englantia edes alkeellisesti.
En sanonutkaan, että puhuit itsestäsi. Miten voit itse englantia viereena kielenä puhuvana arvioida muiden sitä vieraana puhuvien kielitaitoa noin tarkkaan? Sinulla ei varmaan ole vieraassa kielessä samanlaista kielikorvaa kuin natiivipuhujalla. Suomessa on hyvin paljon ihmisiä, jotka puhuvat englantia erinomaisesti, mutta se ei siltikään ole sama asia kuin natiivitaso.No öh vaan itselles. En puhunut itsestäni, vaikka ihan hyvin englantia puhunkin, jopa englanninkielisten ystävieni mielestä. Tunnen silti useamman ihmisen pkseudulta jotka näin puhuvat. Ihan oikeasti.
ja en oikeasti tunne yhtään pk-seutulaista jotka eivät osaisi englantia, vaikka paljon ihmisiä tunnenkin. Ehkä se on vain sattumaa, mutta totta silti.
Itse olen asunut Englannissa reilut 10 vuotta, mutta siltikaan englantini ei ole lahellakaan natiivia, en tosin koskaan lahjakas ole kielissa ollutkaan vaikka yliopistossa olen taalla opiskellut onnistuneesti ja tyot myos sujuneet. Siltikin todella, todella harva osaa englantia natiivin tasoisesti ellei ole oikeasti kaksi kielinen, joten epailen kovasti etta kovin moni natiivin tasoisesti englantia puhuisi jos eivat ole suurta osaa elamastaan asuneet ulkomailla. Omat lapseni puhuvat jo melkein natiivin tasoisesti, mutta ovatkin taalla syntyneet ja natiiveilta kielen oppineet,, eivat minulta.No öh vaan itselles. En puhunut itsestäni, vaikka ihan hyvin englantia puhunkin, jopa englanninkielisten ystävieni mielestä. Tunnen silti useamman ihmisen pkseudulta jotka näin puhuvat. Ihan oikeasti.
ja en oikeasti tunne yhtään pk-seutulaista jotka eivät osaisi englantia, vaikka paljon ihmisiä tunnenkin. Ehkä se on vain sattumaa, mutta totta silti.
Vai että oikein todistus... Ja mistähän tällaisia todistuksia saa?No sanotaanko että heillä on siihen ihan oikea todistus? epäilkää vaan, ei mua liikauta, en valehtele. Olen itse asunut myös vuosia ulkomailla, mulla on hyvä kielikorva ja opin kielet nopeasti, ääntämisen ja sanonnat yms tarttuvat muhun helposti, enkä ole silti lähellä natiivitasoa. Mutta tunnen ihmisiä, jotka ovat.
No joopa joo mikä pulautus. Että moni pk-seutulainen osaa englantia lähes natiivin tasoisesti? Varmasti joku lähiöteini osaakin sujuvammin vaihtaa ne pari sanaa ulkomaalaisen bussikuskin kanssa kuin mitä lähiöteinin kylään tullut maalaisserkku, mutta siinä se.--- itse en tunne yhtään pk-seutulaista, joka ei osaisi englantia vähintään tyydyttävästi, moni osaa sitä lähes natiivin tasoisesti. ---
Tilastollisesti pääkaupunkiseudun ylioppilaat kirjoittavat muuta maata enemmän I ja A -arvosanoja ylioppilastutkinnoissa. Sinun henkilökohtainen ylemmyydentuntosi ei tätä tilannetta muuta.Voi olla, että koin tilastoharhan. Oli vaan järkkyä huomata, ettei porukka selviä edes yläastetasoisesti englannilla, kun luulin, että "kaikki osaa".