Saako Amwaysta oikeesti rahaa??

  • Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti
mää
Alkuperäinen kirjoittaja Salli:
Lisäksi tämä ihana amway mainostaa, yksi sen isoimmista arvoista, on: enemmän aikaa perheelle! Todellisuus on jotain muuta, eli aikaa on paljon vähemmän. Ensin on päivätyö ja iltaisin pitäisi käydä asiakkaiden luona, rekrytoidä uusia, käydä hengen nostatus koulutuksissa taputtamassa ja viettää vielä viikonloput seminaareissa. Kaiken lisäksi on kuulema pakko "opiskella asiaa" noissa seminaareissa kun muuten ei voi ymmärtää tätä liiketoimintaa. Ja ne kaiken lisäksi vielä maksaa!!

Se miksi vaahtoan, että olen helkutin vihainen itselleni. Kaveri tuputtu ja tuputti kunnes tyhmänä otin aloituspaketin. Kyllä ottaa päähän. No, aikaa on kulunut sen verran vähän, että voisin sen vielä paluttaa. Olen meinaa nyt tutustunut tähän ja huh huh. Suurempaa idiotismia saa hakea!! Olen siis itsekkin täys idiootti.
Kyseessä on lapsuuden kaverini, joka saattaa olla kohta entinen, tosi sääli. Ei ole halunnut yhtään ymmärtää kritiikkiäni amwaytä vastaan ja ylistää vain sitä kuinka hienoa ja helppoa kaikki on, eikä tarvitse kaupasta kantaa kuin ruoka.. Kuinka ympäristöystävällistä onkaan tuoda pesuaineensa lentokoneella oikein ameriikasta asti.

Olisimpa tutustunut asioihin tarkemmin ennen liittymistä.. No, se on varma, etten ikinä myy ainuttakaan tuotetta kenellekkään enkä rekrytoi ainuttakaan ihmistä. Jos menetän tämän ystävän amwaylle on se ainakin viimeinen!!

Tuotteiden myyntihän tässä ei olekkaan pääasia, vaan osta itse "omasta" nettikaupastasi sika hinnalla ja hommaa uusia tyhmiä jotka tekevät samoin:D Näin minut opetettiin, ehkä tosin vähän kauniimmilla sanoilla.
Tuo on niin totta.
Itsekin olin vähän siinä vaiheilla,mutta aika kallis oli aloituspakkaus.J aolisin halunnut tutustua tuotteisiin etten myy sikaa säkissä.

No,päätin että ostan muutaman tuotteen ja kokeilen niitä.
Vähän pettymys oli,hammastahnaa-jota tä ystävä hehkutti oli vähän pettymys,käytän apteekin tahnoja,ja niihin siirryn takasin.

PEsuaineen ei pitäis tahria konetta,kauheeta tahnaa koneen lasi täys.Ja todella oon kääyttänyt ohjeen mukaan.

Onneks en lähtenyt mukaan,Salli kurjaa että jouduit huijatuksi.

 
Mä myös kyselin jotain viikko sitten tästä Amwaystä. No en lähtenyt mukaan, kun olen nyt vähän enemmän tähän tutustunut. Kovasti on tuo naapuri pommittanut asialla. Kaippa se pommitus jossain vaiheessa loppuu.
Kun kyselin ihmisiltä tästä alkoi selvitä, että tälläkin pikkukylällä oli jotain viisi myyjää. Kelle niitä tuotteita saat myytyä kun kaikki on jo myyjiä. Hyvä homma tietysti sille, kuka nämä oli saanut värvättyä.
 
pysykää kaukana
Jos haluaa itse vain suoraan ostaa tuotteita, pitää myös rekisteröityä ja maksaa vuosittainen maksu. Miettikää, miksi maksaa 100+ egeä siitä hyvästä, että tilaat ulkomaisen piilopyramidin tuotteita, jotka ovat oikeasti kalliimpia kuin kaupan tuotteet jo lähdössä, ja maksat netin kautta tilaamisen "helppoudesta" lisäksi postimaksut... Olen tehnyt hinta- ja tuotevertailut, ja puheet Amwayn tuotteiden edullisuudesta siksi kun ovat tiivisteitä, ovat puhtaampaa potaskaa kuin amwayn pesuaineilla saa pyykeistä.
 
ILH
Kyllä mä tienaan sen vuosimaksun takaisin suunnilleen. Alalinjaa pitäisi yrittää "värvätä", sitähän tuo ylälinja koko ajan toitottaa.... Ensin sanottiin, että tässä tienaa hyvin, kun esittelee kavereille tuotteita. No sen kun aloitti, niin samantien käskettiin alkaa tarjoamaan kavereille tätä samaa. Eli ihan huijausta on. Kyllähän tässä varmaan tienaisi paljonkin, mutta mitä hyötyä siitä on, jos ainoa tavoite on saada porukkaa liittymään? Muulla kun ei tunnu olevan väliä...

Kotigastronomeihin liityin sen jälkeen ja totesin, että siinä tienaa ihan oikeasti. Saahan siinäkin yrittää kavereita saada jälleenmyyjiksi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä ellei oikeasti tee itsekin jotain. Paljon tyytyväisempi olen ollut.

Taidan heivata koko Amwayn mielestä ja keksiä jotain oikeasti toimivaa myyntityötä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ILH:
Kotigastronomeihin liityin sen jälkeen ja totesin, että siinä tienaa ihan oikeasti. Saahan siinäkin yrittää kavereita saada jälleenmyyjiksi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä ellei oikeasti tee itsekin jotain. Paljon tyytyväisempi olen ollut.
Ja Kotigastronomeissa pääpointti on ITSE MYYDÄ TUOTTEITA ja sitten LISÄTULOA tulee sillä, että rekrytoi uusia. Kuitenkaan kukaan ei voi vain nostella provikoita, eli niitä ei edes makseta jos ei itse osta mitään. Mä olen itse ollut kohta 2,5 vuotta Kotigastronomi ja tosiaan useampi satanen kuussa tulee ekstraa sillä että itse myy tuotteita ja sitten lisätuloa tekee oman verkostoni myynti - johon siis aika pitkälle itsekin vaikutan tilaamalla tuotteita.

En voi kun suositella! Yyveellä voin kertoa lisääkin jos jotakuta kiinnostaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja ILH:
Kotigastronomeihin liityin sen jälkeen ja totesin, että siinä tienaa ihan oikeasti. Saahan siinäkin yrittää kavereita saada jälleenmyyjiksi, mutta siitä ei ole mitään hyötyä ellei oikeasti tee itsekin jotain. Paljon tyytyväisempi olen ollut.
Ja Kotigastronomeissa pääpointti on ITSE MYYDÄ TUOTTEITA ja sitten LISÄTULOA tulee sillä, että rekrytoi uusia. Kuitenkaan kukaan ei voi vain nostella provikoita, eli niitä ei edes makseta jos ei itse osta mitään. Mä olen itse ollut kohta 2,5 vuotta Kotigastronomi ja tosiaan useampi satanen kuussa tulee ekstraa sillä että itse myy tuotteita ja sitten lisätuloa tekee oman verkostoni myynti - johon siis aika pitkälle itsekin vaikutan tilaamalla tuotteita.

En voi kun suositella! Yyveellä voin kertoa lisääkin jos jotakuta kiinnostaa!
Peesaan molempia. Itsekin olen ollut amwayn myyjä. Siinä pitää tehdä tosi paljon hommia kaiken muun työn ohessa, että siinä tienaa. Lisäksi pitää harva se ilta yrittää värvätä joku uusi mukaan ja ne koulutukset/seminaarit. Jos niihin on kerran niin pakko osallistua, niin miksi ne on joka kerta maksullisia???

Kyllä kotigastronomeilla tienaa ilman joka viikkoisia koulutuksia ja vähän väliä järjestettäviä seminaareihin, joihin on lähes pakko osallistua.

Lisäksi itse en henkilökohtaisesti tiedä muita hyviä tuotteita amwaylta kuin tuo kasvonhoito sarja (siis minulle). Se on ainoa, jolla olen saanut tuon aknen kuriin... Pyykinpesuaine voi olla puhdasta yms yms, mutta ei se putsaa vaatteita yhtään sen paremmin kuin mikä tahansa kaupan halpis pesuainekaan...
 
P.K.
Olen itse ALH, kohtalaisen uusi sellainen ja ihmettelen näitä juttuja. Ensinnäkään ei ole mikään PAKKO osallistua seminaareihin tai kirja-/cd-systeemeihin!! Jos joku väittää muuta, niin sellaisen ylälinjan toiminta arveluttavaa. Tai sitten vinkit ja ohjeet käsitetään käskyiksi, en tiedä. Ite teet päätökset ostatko vain itselles, keskitytkö myyntiin vai kerrotko liiketoimintaideaa. Vai yhdistätkö kaikki.
Toiseksi liiketoimintaidean tarjoaminen ja tuputtaminen("uhrin väsyttäminen") ovat kaksi eri asiaa. Valitettavasti ihmiset toimii yhtä monella tavalla kuin on ihmisiäkin mutta painostus ja tuputus eivät ole oikeita tapoja rekrytoida uusia mukaan. Sillälailla pilataan hyvätkin jutut :(.

Jokainen valitsee oman kauppapaikkansa, mulle se on Amway. Pesuaineita en osta mistään muualta enää mutta kosmetiikaa ostan muualtakin. Syystä että haluan kokeilla mm. ihanan tuoksuisia suihkugeelejä yms. ja Amwaylla niitä on suppea valikoima.

Mukavaa kesän jatkoa kaikille :)!

 
Sonja
Alkuperäinen kirjoittaja ämkei:
Noita tulee ja menee uusia koko ajan. Mä en kertakaikkiaan voi käsittää miten ihmiset on niin idiootteja, että lähtee näihin mukaan :headwall:
Mutta esim amway ja gnld ovat 50 vuotta vanhoja yrityksiä.. Mietippä kaksi kertaa miksi ne ovat pystyssä jos ne huijaa ja niistä ei rahaa saa ym... Itse tunnen ihmisen joka on gnld:ssä ja tienaa kyllä perheen elannon siitä ja juuri tutustuin amwayn jäseneen ja hänkin tienaa ja he tuntevat ihmisä jotka ovat tyytyväisiä... Ärsyttää tälläset negatiiviset ihmiset jotka ei usko omiin unelmiin eikä halua sitä kautta edes kokeilla täysillä.. Se on totta et eihän noista rahaa saa kotona istumalla.. mut jos tienata haluaa niin pakko sen eteen on jotain tehdä.. Sellaset jotka sanovat että "täyttä huijausta", eivät sieltä sohvan pohjasta ole nousseet... Negatiivisella asenteella ei pääse mihinkään, mutta jos sinulal o unelmia ja haluat sitä rahaa niin on sekin jo jotain, kun vastineeksi miettisi että eihän tässä mitään liityn nyt ja kokeillaa, pelkkää huijausta tää o ja rahat menee ja ystävät menee ym... Ei ne ystävät mihinkään lähde jos ne oikeasti on ystäviä.. ja jos he sanovat ei, niin se on ei, jos rupeat tuputtamaan niin silloin ne saattavatkin ruveta kaikkoamaan.. mutta eihän se ole edes ideana tuputtaa, jos ihminen ei ymmärrä miten ihana mahdollisuus heille tarjotaan niin antaa olla, kyllä he sen huomaavat sitten kun huomaa muutaman vuoden päästä että ihminen joka tätä on esitellyt ajelee uudella mersulla ihanan omakotitalon pihaan.. miettiipä siinäkin sit muutama ihminen et olisko pitänyt tarttua mahdollisuuteen.. mut joo.. että sellanen juttu tällä kertaa... älkää olko niin negatiivisia.. tutkikaa ensin mihin ryhdytte, muutta positiivisin mielin..
 
"vieras"
Mutta esim amway ja gnld ovat 50 vuotta vanhoja yrityksiä.. Mietippä kaksi kertaa miksi ne ovat pystyssä jos ne huijaa ja niistä ei rahaa saa ym... Itse tunnen ihmisen joka on gnld:ssä ja tienaa kyllä perheen elannon siitä ja juuri tutustuin amwayn jäseneen ja hänkin tienaa ja he tuntevat ihmisä jotka ovat tyytyväisiä... Ärsyttää tälläset negatiiviset ihmiset jotka ei usko omiin unelmiin eikä halua sitä kautta edes kokeilla täysillä.. Se on totta et eihän noista rahaa saa kotona istumalla.. mut jos tienata haluaa niin pakko sen eteen on jotain tehdä.. Sellaset jotka sanovat että "täyttä huijausta", eivät sieltä sohvan pohjasta ole nousseet... Negatiivisella asenteella ei pääse mihinkään, mutta jos sinulal o unelmia ja haluat sitä rahaa niin on sekin jo jotain, kun vastineeksi miettisi että eihän tässä mitään liityn nyt ja kokeillaa, pelkkää huijausta tää o ja rahat menee ja ystävät menee ym... Ei ne ystävät mihinkään lähde jos ne oikeasti on ystäviä.. ja jos he sanovat ei, niin se on ei, jos rupeat tuputtamaan niin silloin ne saattavatkin ruveta kaikkoamaan.. mutta eihän se ole edes ideana tuputtaa, jos ihminen ei ymmärrä miten ihana mahdollisuus heille tarjotaan niin antaa olla, kyllä he sen huomaavat sitten kun huomaa muutaman vuoden päästä että ihminen joka tätä on esitellyt ajelee uudella mersulla ihanan omakotitalon pihaan.. miettiipä siinäkin sit muutama ihminen et olisko pitänyt tarttua mahdollisuuteen.. mut joo.. että sellanen juttu tällä kertaa... älkää olko niin negatiivisia.. tutkikaa ensin mihin ryhdytte, muutta positiivisin mielin..
AHHAHHAHAHAHAAAA...Vai että muutaman vuoden amway toiminnan jälkeen on rahat omakotitaloon ja uuteen mersuun! Saa sitä toki aina haaveilla... lainan voi toki niillä omilla rahoillaan ottaa (katson omista ostoista saadut bonukset omiksi rahoiksi, sähän ne olet maksanut firmalle joka antaa ne sulle takaisin) mutta sehän on täysin vastoin tän Robert Kiyosakin ideologiaa, jonka kirjoja ne siellä amwayssa tuputtavat, hänen mielestäänhän maailman typerin teko on ostaa asunto tai auto velaksi vaan ne on parempi hankkia esim. sijoituksista saaduilla rahoilla jne.

Naurettava firma, jonka liikevaihto on myöskin naurettava, siitä ei kovin montaa ropoa riitä jaettavaksi per nenä joka kuukausi. Mut aina on näitä yksinkertaisia, jotka kuvittelevat rahan tippuvan puusta ja tän firman olevan joku unelmien toteuttaja: sori mutta samaa liiketoimintaa on kuin muidenkin firmojen, (tai törkeämpää oikeastaan) saadaan ihmiset ostamaan tuotteita törkeillä katteilla ja annetaan vähän niistä bonuksina takaisin (eli omaa rahaasi).

Sit jos oikeesti haluat jotain tienata niin sen eteen on tehtävä helvetisti töitä, koko ajan saatava uusia ihmisiä liittymään ja "värväämään" uusia ihmisiä. Palkkio tästäkään työstä ei ole kovin kummoinen ja jos useampi jaksaisi laskea esim. tehdyt työtunnit ja siitä saadut bonukset, ei loppujen lopuksi kovin hyville tuntipalkoille päästä. Näistä palkkioista pitää tietenkin ensin vähentää firmalle maksetut liittymismaksut ym seminaarihömpät materiaaleineen, polttoainekulut jne ja loppujen lopuksi sitä huomaa tiennanneensa huonommin per tunti kuin moni siivooja. Verotkin täytyy vielä muistaa maksaa ja y-tunnuskin on pakko hankkia jos haluaa bonuksia saada mistään. Monikaan ei ehkä tajua tekevänsä firmalle lähes ilmaista markkinointityötä ta iehkäpä jopa maksavansa firmalle omasta työstään!!!

Ja tämä firmahan mainostaa, että tän jälkeen sinulla tulee olemaan aikaa perheelle yms, vain 10 tuntia viikossa teet töitä. Ja että jossain vaiheessa saavutat taloudellisen riippumattomuuden ja voit olla vaikka toisella puolella maailmaa kaiken aikaa ja raha vaan virtaa... mut hups, eihän se onnistu, kun sun onkin aktiivisesti oltava toiminnassa mukana tai rahahanat menee kiinni. Tän on tainnut Susanna Hintikainen unohtaa kertoa joka kerta esitellessään tätä mahtavaa liikeideaa.

Onneksi en itse ole lähtenyt tuohon toimintaan mukaan, vaikka yritetty on saada mukaan. Nytkin taas yksi ystävä hurahti tähän hommaan ja hänelle on tosiaan uskoteltu, että 2-5 vuoden kuluttua voi päivätyönsä lopettaa ja raha vaan virtaa, kun saa bonuksia toisten tekemästä työstä. Toivon, että jokainen toiminnan aloittamista harkitseva lukee tämän ja miettii vielä pari kertaa, kannattaako moisen yrityksen toimintaan lähteä mukaan.
 
"Niin"
kyllä he sen huomaavat sitten kun huomaa muutaman vuoden päästä että ihminen joka tätä on esitellyt ajelee uudella mersulla ihanan omakotitalon pihaan.. miettiipä siinäkin sit muutama ihminen et olisko pitänyt tarttua mahdollisuuteen..
Ihan vakavissasko oot sitä mieltä että vaikkapa pikkukylässä jokaisen on mahdollisuus tarttua tilaisuuteen, jossa saippuakauppiaana tienaa mersun ja omakotitalon verran? Tajuatko sä ollenkaan kuinka paljon niitä sun ihania AmWay-tuotteita yhden mersun hintaan saa myydä? Keskiverto Prisma varmaan hädin tuskin myy siinä sun parissa vuodessas niin paljon saippuoita ja pesuaineita että sillä rahalla sais yks ihminen mersun ja omakotitalon. Tietysti jos tästä maasta löytyy ihminen jonka tuttavapiirissä on ihmisiä saman verran kun keskivertotavaratalolla asiakkaita niin ehkä sitten. Aika helvetillistä kiirettä pitäis vaan sellaselle porukalle myydä.
 
Työtä tekevä ihminen
kaikki nuo esitetyt verkostomarkkinointi jutut (amway, golden, oriflame. partylite etc.. etc..) ovat tuottavaa toimintaa.. mutta ei niile jotka siihen onnistutaan värväämään.. suurta kusetusta koko hommat..
Omistava porras tienaa hurjasti kun te , myyjät ostatte sitä kamaa sieltä..
Tiedän useita henkilöitä jo lähes 20 vuoden takaa jotka ovat noihin sortuneet.. järjestäen kaikilla on kotonaan läjäkaupalla sitä roinaa mitä pitäisi myydä .. vaan ei niitä kukaan tervejärkinen osta , kallista sontaa kun ovat... esim partylite tuotteen,, made in china... sama kamaa saa 90% halvemmalla marketeista ... eroa ei näe,, voi olla jopa samassa tehtaassa samalal lapsityövoimalla tehtyjä..

Älkää hyvät ihmiset sortuko noihin..
 
Advisor
Itseasiassa tämä piilo- ja suora pyramidihuijaus väittely on aivan turhaa sillä Amway on voittanut kyseistä asiaa koskien vähintään 15 oikeudenkäyntiä.
Yritys on toiminut maailmalla tähän asti reilut 52 vuotta ja ''naurettava liikevaihto'' oli noin 9,2miljardia USD (United States dollar). Kyse tässä ei ole siitä että voiko sillä tienata rahaa, vaan siitä MITEN sillä tienataan rahaa. Jos yritys on jatkuvasti kasvanut 52 vuoden aikana ja yli 5 miljoonaa ihmistä on sen todennut toimivaksi, voivatko he kaikki olla väärässä vai eikö sinun aivokapasiteettisi vain riitä tätä käsittelemään.

Seuraava väite ; Aika helvetin paljon pitäisi amway tuotteita myydä jotta saisi esim mersun ?
EI NÄIN, rahaa tulee amway tuotteista hyvin kun niitä myy, mutta suurempi raha tulee uusien ihmisten rekrytoinnista verkkoon ja johtajuusbonuksien saamisesta, en tajua kuinka ihmiset edelleen ajattelevat tätä kuluttajan kannalta aivan liikaa.

Seuraava väite ; Isojä läjiä myytävää tavaraa asunnossasi ?
EI NÄIN, tavarat ensin testataan ja todetaan itse toimiviksi YHDELLÄ kappaleella, ja kun ihmisten tilauksen ovat kerätty niin sitten tuotteet ostetaan omasta kaupasta ja luodaan voittoa välittämällä ne edelleen ostajille.

Seuraava väite ; Miksi seminaarit, BBS:t ja Openit ovat pakollisia ?
EI NÄIN, jos olisit oikeasti ollu edes yhdessä seminaarissa tai kysynyt ylälinjaltasi, tietäisit että:
Opetusohjelmaan osallistumista ei vaadita, tukimateriaalin ostaminen ei ole pakollista, tilaisuuksissa käyminen on vapaaehtoista, tämä kerrotaan joka ainoan CD-n ensimääisessä ääniraidassa, joka ainoan Openin alussa ja tiedon saat ylälinjaltasi jos vain sitä kysyt.

Seuraava väite ; Ylin porras tienaa valtavasti kun te ostatte niitä tuotteita sieltä kaupasta.
EI NÄIN, Amwayn liikeidea ei perustu normaaliin yritykseen jossa ylin porras tienaa eniten vaikka duunarit tekisivät kaiken työn, Amwayn raha jakautuu työn tekijöille tasavertaisesti olit sitten aivan ensimmäinen tai aivan viimeinen rekrytoitu henkilö, RAHA MENEE TYÖN TEKIJÖILLE ja vaikka tämä on kuinka yleinen peruskäsite se ei kuitenkaan näin ole 90% maailman yrityksistä.

Seuraava väite ; 2-5 vuotta ja voit elää vapaata elämää ?
EI VÄLTTÄMÄTTÄ NÄIN, ihminen joka jaksaa tehdä työn KERRALLA KUNNOLLA (eikä 10 kertaa uudestaan päätyen silti samaa huonoon tulokseen) saa TALOUDELLISEN VAPAUDEN päästyään asiasta jyvälle, oma työmoraalisi ja ahkeruutesi palkitaan, olen tavannut kasvotusten ihmisiä jotka ovat kahdessa vuodessa pääseet eläkkeelle tämän aloitettuaan 18-VUOTIAANA. Robert Kiyosaki:n kirjat kertovat bisneksen alkeet nelikenttäteorian molemmin puolin eikä esimerkiksi vain sijoittamisen puolta.

Ihmiset ymmärtäkää : Yli 5 miljoonaa ihmistä ei voi olla väärässä tästä asiasta. Yhtiö jonka markkinasuunnitelma on todistanut itsensä toimivaksi yli 50 vuoden ajan ei voi olla väärässä.
Ihminen sen sijaan voi olla täysi puupää ja tankata itsensä täyteen viinaa rautatieaseman vieressä 10 kertaa päivässä sen sijaan että tekisi elämssää jotain merkittävää, kuten Amwayn bisnekseen ajan sijoittaminen ja hyötykäyttö jolla voit 40 vuoden työelämän ja surkean eläkkeen jättää pois elämästäsi ja tehdä sen sijaan töitä 2-10 vuotta ja työn antamasta taloudellisesta hyvästä elämästä nauttivat jälkeesi vielä kymmenet sukupolvet.

Ekologinen tuote ; Huono kokemus näistä tuotteista ei johdu tuotteesta itsestään, joko itse koneessa tai aineen käyttäjässä on vika. Ja EI, kiinalaiset lapsityövoimalla valmistetut tuotteen eivät olen edes lähelle yhtä hyviä kuin nämä, ne tuhoavat luontoa joka ainut kerta kun niitä käytät, puupäiden jotka eivät tätä tajua vaan jatkavat luonnon tuhoamista hapoilla ynnä muilla vaarallisilla kemikaaleilla eivät ole tajunneet Amwayn yhtä suurta ajatusta; Sinulle suorastaan maksetaan tämän tuotteen käyttämisestä kotonasi ja sen suosittelemista, näin toimivat myös elokuvat. Katsot elokuvan, kehut sitä kaverille, kaverisi katsoo elokuvan = Done, sinä mainostit elokuvaa kuten sinun tulisi mainostaa Amwayn tuotetta ja elokuvaesimerkissä elokuvayhtiö tienasi rahaa sinun avullasi, Amwayn markkinasuunnitelmassa sinä olet osa tätä ns. elokuvayhtiötä ja tienasit juuri rahaa suosittelemalla tuotetta, helppoa kun sen tajuaa.

Jos olet kieltäytynyt tästä markkinointitavasta tai pidät suunnitelmaa idiotismin huipentumana; Sinä et ole tajunnut sitä ja tarvitset enemmän informaatiota.

KIITOS.
 
Kysy 2 vuoden päästä uudelleen. Jos se edelleen on mukana touhussa, niin varmasti jo hankkiikin jotain.

On siinä mahdollisuus tehdä rahaa, mutta helvetin kovaa työtä se vaatii. Monessa muussa verkostomarkkinoinnissa pääsee vähemmällä, mutta ei MISTÄÄN raha ilmaiseksi tule, eli töitä on tehtävä ja oltava pitkäjänteinen, mutta se palkitsee kyllä!

Pari kaveria myy Amwayta, mutta ei ne nyt mitenkään äkkirikastuneet sillä ole. Mä itse myyn Kotigastronomin tuotteita ja verkostoin omia jälleenmyyjiä ja tällä kyllä hankkii, mutta töitä vaatii.
Pakko lainata omaa viestiäni samassa ketjussa 20.2.2009. Ei ole muuten noista Amwayta myyvistä kavereistani kuulunut tuon jälkeen, ihan töissä käyvät edelleen ja puheet äkkirikastumisesta on kummasti laantuneet. Itse sen sijaan edelleen myyn Kotigastronomia ja nyt syyskuun alusta jäin osa-aikaiseksi päivätyöstäni. Olen laajentanut myyntiäni mm. uusimalla verkkokauppaani. Jälleenmyyjiä rekrytoin edelleen eli jos jotakuta kiinnostaa, niin yyveellä tai s-postilla rekrytointi @ maustemekka voi kysellä lisääkin. Meillä on oikeasti huutava pula uusista jälleenmyyjistä, kysyntää olisi enemmän kuin tarjontaa!!
 
Advisor
Pesuaineita en osta mistään muualta enää mutta kosmetiikaa ostan muualtakin. Syystä että haluan kokeilla mm. ihanan tuoksuisia suihkugeelejä yms. ja Amwaylla niitä on suppea valikoima.
Asiatekstiä täältä ja asia on selvästi ymmäretty oikein, sinäänsä toisen yrityksen tuotteen ostaminen ei ole mikään rangaistava teko eikä siitä sakoteta millään lailla. Eihän Amway myy esimerkiksi tuoleja ja silti sen avulla rikastuneet niitä käyttävät, ei se ole väärin, mutta se pitää ymmärtää että jos tuotetta ei ole käyttänyt itse niin sitä ei voi myydä.
 
"Tony"
Tyttöystävän tuttu kuuluu Amway yritykseen. Hän oli antanut kaikkien luokkalaisten numerot Amway.lle ja amwayn porukka soitteli monta kertaa. Kerran mentiin käymään tuommoisessa värväystilaisuudessa ja siellä puhuttiin kokoajan vapaa-ajasta, hyvistä tuloista, aikaisesta eläkkeelle jäämisestä ja ettei tarvitse herätyskelloon herätä. Koskaan en ole kuullutkaan koko AMWAY puljusta ja miksi sen pitää olla niin salaista? Itse aijon pysyä päivätyössäni.
T.Tony
 
"Joopa"
Onneksi Suomessa on yrittäjyys vapaaehtoista. Se joka tekee työt saa siitä palkaa. Vai oletteko te töissä, jossa ei tarvits emitään tehdä ja palkaa? No HUH ! Onpa teillä hyvä työ.
Tässä on työ josta saa palkan ja bonukset tehdyn mukaan itsellensä eikä se " extra" mene työnantajalle, jotk ajakelevat sitä mielivaltaisesti osakeen omistajille osinkoina ja itsellensä bonuksina, ilma nettä sinä välttämättä kostut siitä vaikka olet hurjasti töitä tehnytkin.
Jos liikevaihto 12 Miljardia USD on pikkurahat yritykselle, niin se on jokaisen oma mielipide, mikä on pieni yrirys ja mikä ei....jos ne jakaa 30 % siitä bumuksina vuodessa, aion olla niitä rahoja ottamassa. Sen verran olen köyhä että 50 euroakin / kk on minulle mukava lisä. Köyhät kyykyyn ja minä matelen lattialla... Pomppikaa te sillä työnantajanne pillin mukaan minä pompin aikani oman ja siirryn sitten sivuun. Palkkani lisäksi jos muutaman satkun tienaan ylimääräsitä kuussa niin ei minua haittaa.
Nyt kustannan itselleni jo siivoojan kerran kuussa, joten laitoinpa rahan kiertämään. Siivooja itse ei nähnyt tässä mitään hyvää, mutta kun kerroin miksi ja millä rahalla olen hänet palkannut , loppui murinat.
Jokaisessa työssä on vain jotain tehtävä palkkansa eteen ja tässä sen saa mitä jaksaa tehdä. KUten muussakin yksitysyriottäjuudessä.
Jos sinulla on kukkakauppakin, niin pitäähän sinun kukka myydä ja niitä mainostaa, eihän ne muuten kaupaksi mene. Miksi tämä olisi hunompi kappa kuin tavallinen tavaratalokaan. Miksi et ostaisi omasta kaupasta, kun sinulla sellainen on? varmaan js se olisi kivijalkojen päällä kavereillesi kertoisit että käykäähän ostamssa meidän P marketista pyykkipulveria ja muita tavaroita... ja kukaan ei paheksuisi.
Miksi tätä paheksutaan...
 
"Soluttautuja"
AM way on voitto tekevä yritys jonka liike idea on myydä tavaraa jäsenilleen vai mistä luulette liikevaihdon muodostuvan. Jos kyseessä olisi +/- nolla tavoite liikevoitossa, tilanne olisi toinen.

No vanha bisnesmiesten sanontahan kuuluu "on moraalisesti väärin antaa hölmön pitää rahansa"

http://www.kolumbus.fi/~w462389/verkostomarkkinointi/fitzpatrick/valheet.html

http://fi-fi.facebook.com/pages/Ei-verkostomarkkinoinnille/439692966091163

http://www.tietoisuus.org/2008/amway-ja-network21/
 
"Ändi"
Hei kuule. Selittäppä tämä.

Amway Finland - taloustiedot - Fonecta Finder

En ole talouden ammattilainen, mutta mahtaako Amway suomi sitten maksaa nämä pojot sitten näille timanttisille tunkeille tuosta liikevoitosta? Jos nyt ajatellaan ihan maalaisjärjellä, ilman järjetöntä pilkun viilaamista, todella karkeasti, niin tuo 753000€ vaikka jaetaan omilla vuosituloilla (n.40000€/vuosi), niin sitä tulee joku 18, eikö vain? Eli 18 ihmistä pääsee Amwayssä, suomessa, omille tuloille? Noh, tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, koska tuloja ei jaeta tasapuolisesti jne. Vaan kaikkien kesken, joita on x-määrä. Omat tulot ei lähimainkaan ole taloudellista riippumattomuutta, niin miten noista summista sellaiseen edes päästään? Tietty jos tuloutus tulee jotain muuta reittejä pitkin, mutta siltikin. Vähintäänkin epäilyttävää.


Tuossakin on kyse vuodesta 2012 ja siitäkin on vuosia kulunut, en tiedä mikä tilanne on tänäpäivänä. Ja, sitten yks pieni juttu. Kyllähän Amway jakanee osinkoa firman omistajilleen? ALH, mikä ADH, ei suinkaan ole ko.putiikin omistaja, joten Amwayn esittämät luvut ym. eivät kerro sitä kuvaa, mikä on tulojako ALH:ien kesken? Eikö näin? Yrityksen omistajat ne voittoa tekevät, kuten aina, jos tekevät voittoa.

Kun ihmiset haluavat usein kysellä juuri näistä asioista, ihan turha selitellä millään positiivisuus skeidalla tai ihmisten negatiivisuudella, kun on ihan luonnollista olla kriittinen. Ihan kuten kirjojen mainostaminen, eipä juuri muita kirjoja esitellä luettavaksi, kun muitakin, kriittisempiä ja tutkimustuloksiin pohjaavia kirjoja on olemassa. Mutta kritiikkihän on kielletty?

Amway Wiki - Network TwentyOne

Ja tähän asiaan. Tuota N21 mainostetaan minä mainostetaankin, mutta sinnehän ne hillot menevät. ALH:t maksaa seminaareista siihen pussiin. Ja eikös se S.Hintikainen, suomen yksistä timangeista kuulu siihen poppooseen? Ja tässähän vissiin tiivistyy mitä kritisoijilla on mielessään, tulot eivät tule itse tavaroiden myynnistä, vaan noista hemmetin kalliista huuhaa seminaareista jossa kerrotaan vaan uskomaan ja unelmoimaan jne. ostamaan niitä "motivaatio" CD-levyjä.ym. Ja tuohon poppooseen ei normi ALH:illa ole asiaa. Sinne missä massi liikkuu ja vaihtaa omistajaa.

Kyse ei ole siitä, että homma olisi laitonta tvs. moraalisesti silti hyvin epäilyttävää ja itse tunsin niin, että tässä käytetään ihmisten hyvää uskoa hyväksi. "Tiedän kaverin joka menestyy", eiköhän se ole aika loppuun kaluttu juttu. Mielenkiintoisempaa ja antoisampaa olisi kuulla niiltä asiat, jotka oikeasti menestyvät. Kuinka kauan meni, miltä tuntui jne. Muutama gradukin on tehty tästä asiasta ja siinäkin, puolueettomasti, negatiiviset vaikutukset ja kritiikki toimintatapaa kohtaan oli pääosassa. Ne kyllä löytää ja pistää ajattelemaan. Kyllä realisti täytyy näissäkin olla.

Itse olin mukana jonkun aikaa, olin niissä tarinatuokioissa, kuulemassa suomen"huipulta" mainos esittelyjä ja nyyhkytarinoita. "Kuka tahansa voi menestyä" kuulostaa hienolta, mutta kuka oikeasti haluaa olla yrityksessä mukana josta ei oikeasti tiedä juuri mitään. Myydä tuotteita sillä verukkeella että "ei kait niitä myytäisi jollei niitä olisi testattu". Kun jenkeistä saa mitä saa, niin itse kyllä luotan siihen että suomenelintarvikevirasto testaisi edes niitä. Eihän niissä mömmöissä ollut edes tuoteselostusta!!!

Ja tämä oli vain mun mielipide ja asiat jotka vaivasivat aikanaan, en saanut niihin mitään vastauksia. Riitti mulle, yhden löperön ja kömpelön akan seuraaminen joka esitti omille vanhemmille tämän asian. (piti tehdä arvokas vaikutelma planin esittelyssä, enkä saanut tarjota kahvia vanhemmille, vaan ainoastaan tälle mustalaisen näköiselle, halvan hajuveden tuoksuiselle kikkarapäälle) Onneksi se riitti, itseäni hävetti helvetisti jälkikäteen, mutta minkäs teet. Ja kun kerroin tästä, mitä vanhemmat ajattelivat, oli se kuulemma vain mun vika.

Liiketoimintaan kuuluu faktat, jotka selviävät numeroilla. Toki siihen hommaan, mitä ikinä tekeekin, pitää uskoa, mutta Amwayssä se ei taatusti toteudu. Kyllä sitä varmaan menestyy marjanpoimijanakin, kunhan uskoo tarpeeksi. Ja löytää hyvän marjapaikan.

On ihan hyvä että puolustetaan omaa näkemystä, mutta toivottavasti arvon ALH:t pysyisivät vaan siinä omassa plänissään ja tekisivät sitä unelmaduuniaan soittamalla niitä listoja läpi. Kun kerta ei saa olla kriittinen, niin antaa meidän kriittisten olla kriittisiä ja kertoilla omia kokemuksiaan. Jos se homma teillä toimii, niin hyvä niin. Tunnistan tekstistäsi kaiken sen, joita värväys kutsuilla selitettiin ja joita jatkettiin hämyisissä auditorioissa päivien päätteksi. Pidän kympit taskussani mielummin, menen salille tai katson telkkaria illalla rauhassa. Nautin elämästä muuten, kuten myös töistäni. Ja toivon sitä, etten menetä enää yhtää hyvää ystävää tällaiselle touhulle..


Itseasiassa tämä piilo- ja suora pyramidihuijaus väittely on aivan turhaa sillä Amway on voittanut kyseistä asiaa koskien vähintään 15 oikeudenkäyntiä.
Yritys on toiminut maailmalla tähän asti reilut 52 vuotta ja ''naurettava liikevaihto'' oli noin 9,2miljardia USD (United States dollar). Kyse tässä ei ole siitä että voiko sillä tienata rahaa, vaan siitä MITEN sillä tienataan rahaa. Jos yritys on jatkuvasti kasvanut 52 vuoden aikana ja yli 5 miljoonaa ihmistä on sen todennut toimivaksi, voivatko he kaikki olla väärässä vai eikö sinun aivokapasiteettisi vain riitä tätä käsittelemään.

Seuraava väite ; Aika helvetin paljon pitäisi amway tuotteita myydä jotta saisi esim mersun ?
EI NÄIN, rahaa tulee amway tuotteista hyvin kun niitä myy, mutta suurempi raha tulee uusien ihmisten rekrytoinnista verkkoon ja johtajuusbonuksien saamisesta, en tajua kuinka ihmiset edelleen ajattelevat tätä kuluttajan kannalta aivan liikaa.

Seuraava väite ; Isojä läjiä myytävää tavaraa asunnossasi ?
EI NÄIN, tavarat ensin testataan ja todetaan itse toimiviksi YHDELLÄ kappaleella, ja kun ihmisten tilauksen ovat kerätty niin sitten tuotteet ostetaan omasta kaupasta ja luodaan voittoa välittämällä ne edelleen ostajille.

Seuraava väite ; Miksi seminaarit, BBS:t ja Openit ovat pakollisia ?
EI NÄIN, jos olisit oikeasti ollu edes yhdessä seminaarissa tai kysynyt ylälinjaltasi, tietäisit että:
Opetusohjelmaan osallistumista ei vaadita, tukimateriaalin ostaminen ei ole pakollista, tilaisuuksissa käyminen on vapaaehtoista, tämä kerrotaan joka ainoan CD-n ensimääisessä ääniraidassa, joka ainoan Openin alussa ja tiedon saat ylälinjaltasi jos vain sitä kysyt.

Seuraava väite ; Ylin porras tienaa valtavasti kun te ostatte niitä tuotteita sieltä kaupasta.
EI NÄIN, Amwayn liikeidea ei perustu normaaliin yritykseen jossa ylin porras tienaa eniten vaikka duunarit tekisivät kaiken työn, Amwayn raha jakautuu työn tekijöille tasavertaisesti olit sitten aivan ensimmäinen tai aivan viimeinen rekrytoitu henkilö, RAHA MENEE TYÖN TEKIJÖILLE ja vaikka tämä on kuinka yleinen peruskäsite se ei kuitenkaan näin ole 90% maailman yrityksistä.

Seuraava väite ; 2-5 vuotta ja voit elää vapaata elämää ?
EI VÄLTTÄMÄTTÄ NÄIN, ihminen joka jaksaa tehdä työn KERRALLA KUNNOLLA (eikä 10 kertaa uudestaan päätyen silti samaa huonoon tulokseen) saa TALOUDELLISEN VAPAUDEN päästyään asiasta jyvälle, oma työmoraalisi ja ahkeruutesi palkitaan, olen tavannut kasvotusten ihmisiä jotka ovat kahdessa vuodessa pääseet eläkkeelle tämän aloitettuaan 18-VUOTIAANA. Robert Kiyosaki:n kirjat kertovat bisneksen alkeet nelikenttäteorian molemmin puolin eikä esimerkiksi vain sijoittamisen puolta.

Ihmiset ymmärtäkää : Yli 5 miljoonaa ihmistä ei voi olla väärässä tästä asiasta. Yhtiö jonka markkinasuunnitelma on todistanut itsensä toimivaksi yli 50 vuoden ajan ei voi olla väärässä.
Ihminen sen sijaan voi olla täysi puupää ja tankata itsensä täyteen viinaa rautatieaseman vieressä 10 kertaa päivässä sen sijaan että tekisi elämssää jotain merkittävää, kuten Amwayn bisnekseen ajan sijoittaminen ja hyötykäyttö jolla voit 40 vuoden työelämän ja surkean eläkkeen jättää pois elämästäsi ja tehdä sen sijaan töitä 2-10 vuotta ja työn antamasta taloudellisesta hyvästä elämästä nauttivat jälkeesi vielä kymmenet sukupolvet.

Ekologinen tuote ; Huono kokemus näistä tuotteista ei johdu tuotteesta itsestään, joko itse koneessa tai aineen käyttäjässä on vika. Ja EI, kiinalaiset lapsityövoimalla valmistetut tuotteen eivät olen edes lähelle yhtä hyviä kuin nämä, ne tuhoavat luontoa joka ainut kerta kun niitä käytät, puupäiden jotka eivät tätä tajua vaan jatkavat luonnon tuhoamista hapoilla ynnä muilla vaarallisilla kemikaaleilla eivät ole tajunneet Amwayn yhtä suurta ajatusta; Sinulle suorastaan maksetaan tämän tuotteen käyttämisestä kotonasi ja sen suosittelemista, näin toimivat myös elokuvat. Katsot elokuvan, kehut sitä kaverille, kaverisi katsoo elokuvan = Done, sinä mainostit elokuvaa kuten sinun tulisi mainostaa Amwayn tuotetta ja elokuvaesimerkissä elokuvayhtiö tienasi rahaa sinun avullasi, Amwayn markkinasuunnitelmassa sinä olet osa tätä ns. elokuvayhtiötä ja tienasit juuri rahaa suosittelemalla tuotetta, helppoa kun sen tajuaa.

Jos olet kieltäytynyt tästä markkinointitavasta tai pidät suunnitelmaa idiotismin huipentumana; Sinä et ole tajunnut sitä ja tarvitset enemmän informaatiota.

KIITOS.
 

Yhteistyössä