Saako Amwaysta oikeesti rahaa??

  • Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti
justjustjoo
Ja mun kaveri oli varma, että pääsee 5v aiemmin eläkkeelle. On ollut hiljaa asiasta jo monta vuotta.

Kaikki mikä kuulostaa liian helpolta ja hyvältä ollakseen totta on sitä. Mä en käsitä miten jengiin uppoaa tämä p.aska.
 
haha
onko se vieläkin voimissaan täällä? Kyllä sillä rikastuu jos teet sitä päivittäin ihan töitä töitä. Ja toivon että saat asiakkaita siihen. Eihän ne oikeasti mitään huippu tuotteita ole.
 
unikuu108 harmailee eikä jaksa kirjautua..
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
onko se vieläkin voimissaan täällä? Kyllä sillä rikastuu jos teet sitä päivittäin ihan töitä töitä. Ja toivon että saat asiakkaita siihen. Eihän ne oikeasti mitään huippu tuotteita ole.
mäkään en ole kovin vakuuttunut niistä laaduista. serkkuni yritti niitä myydä ja kertoi kuinka hyvin ne sopii herkälle iholle siinä missä rasvaisuuteen taipuvalle.mua ne kirveli ja haisivat mielestäni ihan hyttysmyrkyltä..siis naisten voiteista ja ihotuotteista kyse.
 
Ownmoney
Alkuperäinen kirjoittaja santsu:
Kaveri kehuu, että lapsensa tulevaisuus on turvattu, kun alkoi siihen...
Lueppa tuo ensin ja tutustu sitten ihan mihin tahansa pyramidihuijaukseen:
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/sisallys.htm

Menihän nuo rahamiehetkin halpaan juuri, yks on vielä vapaalla jalalla jossain Thaimaassa. Ei siinä mitään hävettävää ole, jos haksahtaa. Taisi muuten entinen New Yorkin pörssin puheenjohtajakin huijata 50 miljardia dollaria, ihan äsken, pyramidilla vaan, alkupääoma oli 5000 dollaria :). Kyllähän sillä rikastuu! Mutta ole pyramidin huipulla tai petyt!

 
Disaronno harmaana
Jos (1) uusien osallistujien värvääminen on järjestelmän pääasiallinen tulonlähteen toive; (2) palkkiojärjestelmä tarjoaa palkkioita monelta eri tasolta "alalinjasta" (3) suurin osa rahoista menee ylimmille tasoille (4) palkkiojärjestelmä edellyttää sinun ostavan toistuvasti tai kuukausittain tuotteita ja (5) on vain vähän jälleenmyyntiä (muille kuin jälleenmyyjille ja heidän perheilleen) -- niin kyse on huijauksesta (eli laittomasta pyramidipelistä).

Juuri näin toimii Amwaykin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Disaronno harmaana:
Jos (1) uusien osallistujien värvääminen on järjestelmän pääasiallinen tulonlähteen toive; (2) palkkiojärjestelmä tarjoaa palkkioita monelta eri tasolta "alalinjasta" (3) suurin osa rahoista menee ylimmille tasoille (4) palkkiojärjestelmä edellyttää sinun ostavan toistuvasti tai kuukausittain tuotteita ja (5) on vain vähän jälleenmyyntiä (muille kuin jälleenmyyjille ja heidän perheilleen) -- niin kyse on huijauksesta (eli laittomasta pyramidipelistä).

Juuri näin toimii Amwaykin
Toimii yhä vai? :x
Kiva. :snotty:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Disaronno:
Amway on haastettu oikeuteen lukuisia kertoja vuoden 1979 jälkeen ja viimeisin kanne tammikuulta 2007 koskee jälleen kerran pyramidimyyntiä.
Jos asiaa on oikeudessakin puitu niin monet kerrat niin miksi toiminta yhä jatkuu? <Tai riippuu tietysti oikeuden päätöksestä... Mutta miten toimintaa ei ole voitu lopettaa vaan huijaaminen jatkuu edelleen?
 
Disaronno
Tässä vielä faktaa ja sitten painun aa aa

Jokainen uusi ILH rekisteröityy Amwayn tietokantaan ja ostaa niin sanotun aloituspaketin, mikä oikeuttaa häntä myymään yhtiön tuotteita ja värväämään uusia yrittäjiä verkostoon ilman rajoitusta. Jos yrittäjä onnistuu saamaan suuren määrän osallistujia alalinjaansa, hän voi saada huomattaviakin tuloja. Vuoden 1997 tilastojen mukaan korkeintaan yksi 7 200:sta osallistujasta oli saavuttanut timanttitason (1/7 200, tarkalleen 0,0139 prosenttia). Kun laskuihin otetaan mukaan passiiviset ja toiminnan lopettaneet jälleenmyyjät, saavuttaa timanttitason vain yksi kymmenistä tuhansista osallistujista.

Aikaa timantiksi ylenemiseen meni keskimäärin kymmenen vuotta. Timantin vuosipalkkiot vuosina 2001 ja 2004 ovat olleet 150 000 - 175 000 USD.

Amwayn vuodelta 2001 ilmoittamien lukujen perusteella timantiksi oli päässyt noin 1/13 240 henkilöstä eli 0,0076 prosenttia. Mahdollisuus on siis olemassa, mutta uusilla yrittäjillä se on aina paljon pienempi kuin aiemmin mukaan lähteneillä. Todennäköinen mahdollisuus on tästä syystä yksi kymmenistä tuhansista, kun lasketaan uusien jälleenmyyjien mahdollisuutta. Timanttitaso on vain yksi tasoista mitä amwayssa voi saavuttaa, eikä se ole edellytystaso tuloille.
 
Disaronno
Yhdysvaltain liittovaltion ylläpitämä Federal Trade Commission eli FTC nosti kanteen Amwayta vastaan vuonna 1975 epäillen sitä laittomasta pyramidimyynnistä. Oikeudenkäynti päättyi vuonna 1979. Päätöksessä todettiin, ettei Amway ole pyramidihuijaus eli pyramidipeli eikä ketjukirjeen tavoin toimeenpantu laiton rahankeräys sillä edellytyksellä, että jälleenmyyjät noudattavat niin sanottuja jälleenmyynnin sääntöjä (retail rules). Näiden sääntöjen mukaan (1) yli 70 prosenttia tuotteista pitää myydä verkoston ulkopuolisille asiakkaille, (2) jälleenmyyjien täytyy pystyä todistamaan myynti kymmenelle asiakkaalle joka kuukausi ja (3) tuotteille pitää sallia kohtuulliset palautusoikeudet. Näitä jälleenmyyntisääntöjä on käytetty kriteereinä muissa verkostomarkkinointiyrityksiä koskevissa oikeuden päätöksissä, mutta kahden ensimmäisen säännön noudattamisen valvominen on käytännössä mahdotonta.

Nämä on Wikipediasta. Mutta itse luulen että, kyse on rahasta. Ketä siellä huipulla on jotka tienaa??
 
Eiköhän kyse ole siitä, että sitä huijausosuuttahan on vaikea osoittaa todeksi. Koska tuolla systeemillä olisi periaatteessa oikeasti mahdollisuudet jokaisella rikastua (samalla ideallahan toimii esim. Kesko ja K-marketit, paitsi että K-markettien tehtävä ei ole värvätä uusia K-kauppiaita). Tuota on todella vaikea osoittaa huijaukseksi koska siinä on mahdollisuudet lailliseen liiketoimintaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja santsu:
Kaveri kehuu, että lapsensa tulevaisuus on turvattu, kun alkoi siihen...
Kysy 2 vuoden päästä uudelleen. Jos se edelleen on mukana touhussa, niin varmasti jo hankkiikin jotain.

On siinä mahdollisuus tehdä rahaa, mutta helvetin kovaa työtä se vaatii. Monessa muussa verkostomarkkinoinnissa pääsee vähemmällä, mutta ei MISTÄÄN raha ilmaiseksi tule, eli töitä on tehtävä ja oltava pitkäjänteinen, mutta se palkitsee kyllä!

Pari kaveria myy Amwayta, mutta ei ne nyt mitenkään äkkirikastuneet sillä ole. Mä itse myyn Kotigastronomin tuotteita ja verkostoin omia jälleenmyyjiä ja tällä kyllä hankkii, mutta töitä vaatii.
 
Salli
Kerro kaverillesi, joka luulee, että lapsien tulevaisuus on turvattu, että amwayn säännöistä löytyy pykälä jonka mukaan alh ei ole oikeutettu passiiviseen tuloon enää jos ei koko ajan ole aktiivisesti mukana ja motivoi rekrytoimiaan yms..

Että se siitä tulevaisuudesta, jos kuvittelee tekevänsä jonkun vuoden hommia ja sitten nauttivansa rahan tulosta kun omat rekryt myy..

Tuo ja lukuisat muut asiata jäävät näiltä ylälinjan rekrytoijilta jostain kumman syystä kertomatta..
 
Salli
Lisäys ylempään. Eli ylälinjan lupauksista huolimatta sitä "itsestään tuottavaa liiketoimintaa", kun olet hienon liiketoiminnan rakentanut, EI voi jättää lapsilleen perinnöksi! Juurikin tuon yllämainitun säännön takia.
 
oon nähnyt kuinka nuo on turvanneet lastensa elämän...Siis siinä pärjää JOS tekee pirusti hommia,niinkun missä tahansa muussakin työssä.JOs on riittävän tyrkky ja jokaiselle tutulleen ja niiden tututututuille tyrkyttää näitä tuotteita,mutta vieläkin tärkeempää on saada itelleen niitä alempana olevia myyjiä.

Mullekin eräs vanha koulukaveri soitti,että sulla iso perhe,hällä on halpoja pesuaineita ja sanoi poikkeevansa.
Ja APUA:
Tä ihminen oli niin plaaplaa,mitä kuuluu ja sitten alkoi show.Esitti kuinka naapurin Ykä oli juuri lasten kanssa Disneyworldissa ja kaikki maksettiin.
SItä ja tätä,auto on sellanen ja tilillä niin ja niin paljon....

Ite on konkurssiin ajautunut ja epäitoivoisesti mua painosti lähtemään mukaa.Oli meillä3 h ja mä vähän siinä intouduin kun kuuntelin niitä juttuja.
"tee kun haluat,jaksat"
" ja ole lasten kanssa kuinka haluat"
"rahaa tulee,kun välillä käyt kylässä kavereilla ja kerrot mahdollisuudesta"

Jaa.
SOitteli mulle jokapäivä,sanoin että mietin rauhassa.Tunki takas kylään ja soitteli.
Oli joka ilta jossain "kylässä" ja liihotti niissä aivopesutilaisuuksissa.
MIssä se aina oli jota piti olla ja paljon???

Sanoinkin etten halua iltojani tuhlata tähän epävarmaan juttuun.
Otan ennemmin palkkani 6 h päivässä olevasta työstä ja tiiän että palkan saan ja silti mulla muuta elämääkin.

 
omg
olin hiljattain GNLD:n esittelyssä joka ilmesesti hyvin samanlainen kuin tämä Amway. "Sponsori" luetteli ihan pokkana että liittymismaksulla saa (65 ?) paljon:" mm. oman nettisivun mistä voi ostaa tuotteita ja oman PIN-koodin..." siis what?! että oikein saat oman pinkoodin... ja ihmiset jäi hirveen kiinnostuneinasinne kyselemään. Ja sanottiin suoraan että : "emme myy tuotteita, etsimme vain uusia jälleenmyyjiä!" Siis pitäisi liittyä johonkin pyramidiin ilman että voi ensin edes ostaa ja kokeilla tuotteita, uskomatonta!
 
Salli
Lisäksi tämä ihana amway mainostaa, yksi sen isoimmista arvoista, on: enemmän aikaa perheelle! Todellisuus on jotain muuta, eli aikaa on paljon vähemmän. Ensin on päivätyö ja iltaisin pitäisi käydä asiakkaiden luona, rekrytoidä uusia, käydä hengen nostatus koulutuksissa taputtamassa ja viettää vielä viikonloput seminaareissa. Kaiken lisäksi on kuulema pakko "opiskella asiaa" noissa seminaareissa kun muuten ei voi ymmärtää tätä liiketoimintaa. Ja ne kaiken lisäksi vielä maksaa!!

Se miksi vaahtoan, että olen helkutin vihainen itselleni. Kaveri tuputtu ja tuputti kunnes tyhmänä otin aloituspaketin. Kyllä ottaa päähän. No, aikaa on kulunut sen verran vähän, että voisin sen vielä paluttaa. Olen meinaa nyt tutustunut tähän ja huh huh. Suurempaa idiotismia saa hakea!! Olen siis itsekkin täys idiootti.
Kyseessä on lapsuuden kaverini, joka saattaa olla kohta entinen, tosi sääli. Ei ole halunnut yhtään ymmärtää kritiikkiäni amwaytä vastaan ja ylistää vain sitä kuinka hienoa ja helppoa kaikki on, eikä tarvitse kaupasta kantaa kuin ruoka.. Kuinka ympäristöystävällistä onkaan tuoda pesuaineensa lentokoneella oikein ameriikasta asti.

Olisimpa tutustunut asioihin tarkemmin ennen liittymistä.. No, se on varma, etten ikinä myy ainuttakaan tuotetta kenellekkään enkä rekrytoi ainuttakaan ihmistä. Jos menetän tämän ystävän amwaylle on se ainakin viimeinen!!

Tuotteiden myyntihän tässä ei olekkaan pääasia, vaan osta itse "omasta" nettikaupastasi sika hinnalla ja hommaa uusia tyhmiä jotka tekevät samoin:D Näin minut opetettiin, ehkä tosin vähän kauniimmilla sanoilla.
 

Yhteistyössä