Saako äiti valittaa 4-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis saako äiti valittaa 4-vuotiaalle, kuinka turhauttavaa on olla perheen piika, joka saa siivota miehen ja lapsen sotkut, kun kumpikaan ei auta järjsetyksen pidossa? *mitta tuli täyteen*

Saahan sitä ääneen sanoa toki. Ja sitten vois kysästä olisko toisilla ehdotuksia ettei äiti olis se joka raataa kun perheenä kumminkin eletään. Samalla vois lapsi oppia sen että kaikki yhdessä tehdään eikä se äiti ole mikään orja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pörrösukka:
Saapi valittaa! Meillä ainakin valitetaan ja pian alkaa miesväelläkin hihat heilumaan ettei äiti kokonaan kilahda.

Meillä ei ole ollut tehoa mieheen, korkeintaan syytetään sitten nalkuttamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
4-vuotiaalla ei ole suhteellisuudentajua sijoittaa martyyriäidin marmatusta oikeaan mittakaavaan eli vastaus on ei!

no millä sen saa ymmärtämään että myös lapsen pitäisi osallistua kotitöihin? Kun ei ole hyvä'llä ymmärtänyt.

No ei suoranisesti valittaa lapselle.

Laita lapsi leikkimään toiseen huoneeseen.
Mene miehentykö ja sano, että herra voisi nostaa sen pereensä penkistä ja tehdä jotain hyödyllistä, sinä et aio tehdä enää mitään yksin.
Sitten kun mies läksytetty, lapsen luo ja keskustelette, että täytyy siivota omat leikit kun lakkaa leikkimästä ja ota kaveriksi kotihommiin. Meidän pieni pyyhkii innoissaan pölyjä kun antaa pölyrätin käteen ja pyyhkii hänen kanssaan.
Pyykkejä laitetaan kuivumaan ja astianpesukonetta tyhjennetään.
Kaikki sujuu kun sen tekee leikin varjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
No ei suoranisesti valittaa lapselle.

Laita lapsi leikkimään toiseen huoneeseen.
Mene miehentykö ja sano, että herra voisi nostaa sen pereensä penkistä ja tehdä jotain hyödyllistä, sinä et aio tehdä enää mitään yksin.
Sitten kun mies läksytetty, lapsen luo ja keskustelette, että täytyy siivota omat leikit kun lakkaa leikkimästä ja ota kaveriksi kotihommiin. Meidän pieni pyyhkii innoissaan pölyjä kun antaa pölyrätin käteen ja pyyhkii hänen kanssaan.
Pyykkejä laitetaan kuivumaan ja astianpesukonetta tyhjennetään.
Kaikki sujuu kun sen tekee leikin varjolla.

Miestä on läksytetty, mutta olen sitten vaan nalkuttava vaimo. tai korkeintaan lupaa tehdä jotain huomenna (ja se todellakaan ei ole huomenna). Lapsi kyllä pyyhkii pölyjä, tai lutraa kylppärissä, mutta omia tavaroitaan ei saa kerättyä. On otettu leluja jäähylle, mutta se ei auta "kun leluja on niin paljon ettei hän välitä" (jouluksi ei ostettu leluja lahjaksi tästä syystä, mutta ei lapsi tosiaan välittänyt).

No minä olen ollut niin huono äiti että olen marmattanut nelivuotiaallekin. Ihminen se olen minäkin, ja kyllä minua ainakin ketuttaa sen verran paljon, jos olen juuri saanut siivottua, ja samantien mennään sotkemaan, vaikka eriksensä on kielletty, niin kyllä, marmatan, jos lapsi ei saa sotkujaan pois.

Ei se kyllä kivaa ole, että jos jollakulla on OIKEASTI toimiva vaihtoehto tuon tilalla, niin voipi kertoa...

Minä valitan kyllä kotona lapsillekin ääneen että "koittakaa nyt hetki leikkiä nätisti tai katsoa lastenohjelmia kun äiti on niin hirmuisen väsynyt kun vauva valvotti yöllä eikä äiti saanut nukkua, ja äitin nyt tarttee hiukan saada levätä"

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
4-vuotiaalla ei ole suhteellisuudentajua sijoittaa martyyriäidin marmatusta oikeaan mittakaavaan eli vastaus on ei!

Samaa mieltä.

4-vuotias on pieni lapsi, jonka ei kuulu kantaa taakkaa siitä, että äiti on ihan rättipuhkipoikkiväsynyt kun kukaan ei auta kotihommissa.

Mutta 4-vuotiaalta voi vaatia esim. omien lelujen järjestämistä takaisin paikoilleen.

Yhteistyössä