kuinka paljon "omaa aikaa" on alle 1v äidillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelee hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole koskaan mitannut eikä se ole mitään säännöllistä. Sitä on kun tarvitsee tai siihen sattuu olemaan mahdollisuus.

Oman ajan miellän sellaiseksi, jossa voin keskittyä itseeni ilman että kukaan vaatii mitään. Nyt vietän siivoustaukoa oman ajan merkeissä teekupin kanssa tässä koneella ja lapset leikkii omiaan. Ei mun tarvitse päästä minnekään pois saadakseni sitä "omaa aikaa". Joskin etenkin väsyneenä/kiukkuisena vaikkapa lenkille tai kahville ilman lapsia on sitä ehdotonta luksusta :p

Alkuperäinen kirjoittaja pohdiskelee hän;24865187:
siis mikä on mielestäsi "normaali" määrä sitä lapsivapaata aikaa, tai kuinka paljon sitä saisi haluta?
entäpä mitä se oma aika on (siis mielikuva siitä)

ja onko outoa jos on 6kk lapsi ja äiti valittaa kokoajan kun ei ole omaa aikaa, kun ei saa mitään tehtyä ja kun kokoajan pitää vain olla vauvan kanssa..
ja todellisuus on kuitenkin että äiti käy kahvilla ilman vauvaa, on käynyt 4 kertaa ryyppäämässä, on käynyt kyläilemässä ja shoppailemassa ilman vauvaa ja vauva on myös ollut yökylässä muutamaan otteeseen jotta äiti saa sitä omaa aikaa.
ja silti on kova valitus siitä kuinka ei ole sitä omaa aikaa..

Ei toi nyt niin pahalta kuulosta, kuitenkin "jo" puolvuotias muksu. Mutta vaihas tuon 6kk:n tilalle 1kk lapsi, jonka äiti on jo "yliväsynyt" kun lapsi ei anna olla rauhassa, ei saa syötyä eikä naitua, miehenkin kanssa pitäisi olla omaa laatuaikaa poissa vauvan luota. Jättää pienen vanhemmilleen kun pitää päästä shoppailemaan ja leffaan ja "tuulettumaan" ainaski sen pari kolme kertaa viikossa :(

Alle 1-veen kanssahan sitä omaa aikaa oli tosi paljon. Mies muistelee kaiholla, kun oli 7kk kanssa kotona ja joka aamu ja iltapäivä oli aikaa pelata tietokoneella, lukea, jne. Iltaisin muksu meni aikaisin nukkumaan ja silloin oli vanhempien laatuaikaa.

Ei kannata jättää uniaikoja kotitöille vaan hoitaa ne lapsen ollessa hereillä :D

Mulla on omaa aikaa tunnin verran aamusin. Herään ite seittemältä ja tytär kahekasalta. Sitten taas tunnin verran tyttären päiväunien aikaan ja illalla miehen kanssa saadaan yhteistä aikaa kun tytär menny yöunille. Ilman tytärtä en ole liikkunu minnekään, tytär on aina mulla mukana. Alkoholia en käytä, joten ei ole tarvetta hinkua bilettämään. Tytär ollu vähän miehen äitillä yöhoidossa ja sillon ollaan oltu miehen kanssa kaksin ja viimesimmästä onkin jo aikaa n. pari kuukautta. Nyt seuraavana viikonloppuna tytär menee miehen äitille hoitoon ja me vietetään miehen kanssa laatuaikaa tässä kotosalla ja levätään oikein kunnolla :). Tytär on 1v7kk ja mä oon saanu ihan riittävästi omaa aikaa, oon tyytyväinen näin :D

Yhteistyössä