Kaverilla vapaata viikolla ja lapset silti tarhassa koko päivän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästynyt

Vieras
Myös perheen isä on kotona, ei kykene töihin koska on sairas, mutta lasten kanssa olemista sairaus ei siis estä.Tälläkin viikolla lapset olleet joka päivä päiväkodissa 8 tuntia ja vanhemmat kotona makaamassa. Lapset 4 ja 5v. Eivät haluaisi mennä päiväkotiin vaan jäävät itkien sinne. Perheen äiti aina valittaa kuinka ei näe lapsia paljoa vuorotyön takia mutta silti ei vapaapäivinään halua olla heidän kanssaan. Käy sääliksi lapsia.

Yhteistä aikaa varmaan kaipaavatkin, mutta miksi sitä pitää saada useita kertoja viikossa ja lasten kustannuksella? Se aika mitä lapset ovat päiväkodissa menee heillä makaamiseen ja löhöilyyn. Kun lapset sitten tulevat kotiin niin ovat yksin ulkona tai menevät kaverille. Illalla sitten muksut sänkyyn aikaisin ja saavat siellä kiukutella jos eivät nuku että vanhemmat saavat rentoutua.

Tiedän todellisen syyn. Äiti on itse sanonut ettei pää kestä kotonaoloa. Laittanut lapset tarhaan heti kun ollut mahdollista. Mies on psyykkisesti sairas ja ei aina hyvä isä lapsilleen. Ihmettelen lähinnä etteivät hae apua lastensuojelusta, koska tuosta kärsivät jo lapsetkin. Olen tarjonnut apua heille ja olen ehdottanut lastensuojelun puuttumista peliin.

Mitäs itse kotona teet? Entä lapsesi.Alkaa tuntua mustasukkaisuudelta sun virtesi.Jos perheellä mahdollisuus viedä lapset , ei se ole sinun elämästäsi,perheestäsi pois.Hoida omat asiasi äläkä työnnä nokkasi muitten perheiden asioihin.Ja kuule tiedätkö lasten parempi olla tarhassa kavereiden kanssa kuin vanhempien.Lasten seura tärkeeää monessa suhteessa.Monilla lapsilla ei kavereita lainkaan.Elä omas elämäs,äläkä muitten.

Vanhemmilla menee usein omat edut lasten edelle, muissakin asioissa. Apua eivät ota vastaan esim. perhetyöstä, vaikka varmasti auttaisi ja lapset saisivat olla kotona enemmän.

kyllä on ihmisillä taas ongelmat. jos äidin pää ei kestä kotona niin turha kai niitä lapsia on vapaa päivänäkään kotia ottaa jos se alkaa kiristää niin et menee tiuskimiseks.

Jos ne lapset viihtyy siellä tarhassa? Meillä joulut yms. sekoitti pakan ihan kokonaan lasten tarhassa olon suhteen joten en kannata katkoja rutiineissa. Miksi ottaa lapsi pois tarhasta kun itse sairastaa tai kotona on hankala tilanne, tuskin silloin kauheesti jaksaa virikkeitä lapselleenkaan tarjota?
Meillä ei myöskään saa rahoja pois poissaolottomista päivistä, eli tyhjästä silloin maksettaisiin.

Kyse ei ole kateudesta. Olen huolissani lapsista. Ja siitä ettei perhe huoli apua. lapset kärsivät jatkuvista pitkistä päivistä päiväkodissa ja oireilevat pahasti. Pihalla paljon kavereita lapsilla eli kyse ei ole siitä että tarvitsevat kaveria. Lisäksi toisella lapsista ei kavereita paljoa päiväkodissa ja itkenyt sitä. Silti hänet viedään sinne joka päivä vaikka voisi olla kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja *_*:
Jos ne lapset viihtyy siellä tarhassa? Meillä joulut yms. sekoitti pakan ihan kokonaan lasten tarhassa olon suhteen joten en kannata katkoja rutiineissa. Miksi ottaa lapsi pois tarhasta kun itse sairastaa tai kotona on hankala tilanne, tuskin silloin kauheesti jaksaa virikkeitä lapselleenkaan tarjota?
Meillä ei myöskään saa rahoja pois poissaolottomista päivistä, eli tyhjästä silloin maksettaisiin.

Eivät viihdy siis tarhassa, itkien jäävät harva se aamu. Sehän tässä onkin kamalaa että joutuvat sinne pakosta menemään vaikka tietävät että isä kotona. Äitikin välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
no kylläpä tarkkaan tiiät :whistle:
eikö ihmisillä tosiaan ole muuta tekemistä kun puuttu toisten asioihin?

Tiedän, olen päivittäin tekemisissä. Mun mielestä tiettyihin asioihin pitää puuttua, jos ne ovat lapsille pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Kyllä kai lapsille tekee ihan hyvää olla päiväkodissa, jos äidillä ei pää kestä ja isä on psyykkisesti sairas.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
Ihmettelen lähinnä etteivät hae apua lastensuojelusta

Jospa päiväkoti koetaan riittäväksi avuksi?

Niin kai sitten. Olen puhunut perhetyön aloittamisesta, mutta eivät halua. Päiväkoti on ihan hyvä tukitoimi, mutta tässä tapauksessa lapset eivät halua olla siellä.Eikä isä sillä tavoin ole sairas etteikö pystyisi hoitamaan lapsia, ei vain jaksa. mieluummin on kotona tupakoimassa ja katselemassa telkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Niin kai sitten. Olen puhunut perhetyön aloittamisesta, mutta eivät halua. Päiväkoti on ihan hyvä tukitoimi, mutta tässä tapauksessa lapset eivät halua olla siellä.Eikä isä sillä tavoin ole sairas etteikö pystyisi hoitamaan lapsia, ei vain jaksa. mieluummin on kotona tupakoimassa ja katselemassa telkkua.

Oletko ihan itse tehnyt tämän diagnoosin?

Jos mun mielestä lasten olisi parempi olla tarhassa niin en puuttuisi asiaan. Mutta heidän olisi parempi olla edes hieman lyhyempiä päiviä tarhassa. Mutta kun äiti ei halua hakea aiemmin että saa siivottua ja nukuttua yms. Vaikka lapset odottavat portilla.

välillä tekisi mieli tehdä sama :whistle: Varsinkin kun tukiverkostoa ei ole. Meillä lapset kotona minun vapaapäivinä, mutta onko äidillä koskaan oikeutta levätä?

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Kyllä kai lapsille tekee ihan hyvää olla päiväkodissa, jos äidillä ei pää kestä ja isä on psyykkisesti sairas.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
Ihmettelen lähinnä etteivät hae apua lastensuojelusta

Jospa päiväkoti koetaan riittäväksi avuksi?

tiedätkö, ei ne lapset olis varmaan riemusta kiljuen perhetyöntekijöidenkään kanssa. sinähän se hyvin tiedät mitä sen isännän pään sisällä liikkuu ja miltä hänestä tuntuu kun suunnittelet ratkaisuja heidän elämäänsä. sitä paitsi perhetyöllä on aika paljon hommia, tarhaa hekin luultavasti ehdottaisivat jos isä on sairas ja äiti työelämässä.

Ainakin ne lapset saavat ruoan ja leikkiseuraa että aikuisen seuraa siellä päiväkodissa.

Kamalaa minusta olisi jos lapset olisivat kotona nälissään, yksin leikkiessään huoneissaan, päivästä toiseen.

Yhteistyössä