saakelin sossu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Onko käynyt mielessä mennä töihin? Tuleeko nykyihmisille sellainen vaihtoehto edes mieleen?

Se onkin niin helppoa että mennään töihin vaan :D

Missä luki, että ap olisi edes harkinnut asiaa tai yrittänyt hakea töitä? Sellainen vaihtoehto pitäisi tulla mieleen viimeistään silloin kun rahat on loppu, eikä mistään tule lisää. Vaikka töitä olisi vaikea saada, niin ainakin pitäisi edes yrittää tehdä asian hyväksi jotain.

mä oon hoitanu poikaa kotona kun on siihen ollut nyt mahdollisuus! ja töissä olen kyllä ollut, vakituista paikkaa ei kylläkään ole. ja jos nyt hakisin ja saisin töitä niiin en siltikään kerkeäis saada sitä rahaa ajoissa.

asuntohakemuksia oon nyt laitellukki, alan soitteleen ja kyseleen niiden perään jos ei ala kuuluun mitään... sitten laitan sen hakemuksen sinne soskuun. voihan sitä aina yrittää, ja toivon todella että edes jotain apua saisin... muuten en tiedä mitä teen.

Mies tarjoutuu auttamaan, joten teillä on siis välit ihan hyvät. Miten ihmeessä on mahdollista, että ero tulee näin yhtäkkiä ja asunto on saatava heti!?! Eihän se sossu ole mikään asuntotoimisto ja ihmisten pankki, vaan sieltä autetaan ihmisiä, joilla oikeasti on hätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies tarjoutuu auttamaan, joten teillä on siis välit ihan hyvät. Miten ihmeessä on mahdollista, että ero tulee näin yhtäkkiä ja asunto on saatava heti!?! Eihän se sossu ole mikään asuntotoimisto ja ihmisten pankki, vaan sieltä autetaan ihmisiä, joilla oikeasti on hätä.

no kyllä se vaan on mahdollista. en sen kummemmin nyt halua mun perheen asioita paljastaa.

Miksei ole mitään säästössä? =/ Oletetaan vaa, että joku muu tulee auttaa. Neljä vuotta sitten joutunu sossun luukulle, eikö siitä kerrasta mitään oppinu?

Minä menisin jonkun sukulaisen tai ystävän luokse asumaan jos olisin sössiny asiani niin, ettei olisi heti varaa kämppään. Siellä sitten siihen asti, että asiat olisivat järkätty.

Alkuperäinen kirjoittaja leinoska:
tällä palstalla on se pidetään huolta kerho, kannattaa kysellä jos heillä ois fiksuja ideoita. uskon että asiasi kirkastuvat kyllä, yksi asia kerrallaan :hug:

ai et se ois muiden tehtävä hommata asunto ap:lle.elä ny naurata.nykyajan sossukanksa ei valitettavasti jää asunnottomiksi Suomessa et ei ap:llä oo mitään hätää,mee töihin ni saat palkkaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Miksei ole mitään säästössä? =/ Oletetaan vaa, että joku muu tulee auttaa. Neljä vuotta sitten joutunu sossun luukulle, eikö siitä kerrasta mitään oppinu?

Minä menisin jonkun sukulaisen tai ystävän luokse asumaan jos olisin sössiny asiani niin, ettei olisi heti varaa kämppään. Siellä sitten siihen asti, että asiat olisivat järkätty.

Kaikilla ei ole laittaa säästöön rahaa. Vittu mitä jeesustelua sinäki jaksat

Ja sukulaiset ja ystäväthän tykkääkin kun tullaan kimpsuinen ja kampsuineen nurkkiin luuraamaan. Ajatteles, minä sain sossusta rahaa viime kuussa enkä siitä mitään oppinut, saan tässä kuussakin :D

mulla ei oikein ole mitään paikkaa minne menisin. äitini luo ehkä, mutta sillä niin pieni asunto ettei oikein sinne mahduttas. näköjään en sitten ole mitään oppinu kun taas kävi näin...

Alkuperäinen kirjoittaja gb:
Alkuperäinen kirjoittaja leinoska:
tällä palstalla on se pidetään huolta kerho, kannattaa kysellä jos heillä ois fiksuja ideoita. uskon että asiasi kirkastuvat kyllä, yksi asia kerrallaan :hug:

ai et se ois muiden tehtävä hommata asunto ap:lle.elä ny naurata.nykyajan sossukanksa ei valitettavasti jää asunnottomiksi Suomessa et ei ap:llä oo mitään hätää,mee töihin ni saat palkkaa!!

töihin meneminen ei ollut vaihtoehto, kun palkkaa ei saa käteen heti ekana päivänä, vaan pitää ensin tehdä jotain sen eteen

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Kenenkään ei ole ihan pakko jäädä hoitovapaalle. Vaihtoehtona on mennä takaisin töihin/hakea työpaikkaa äitiysloman jälkeen. Silloin voi saada jotain säästöönkin, jos osaa käyttää rahansa oikein ja ymmärtää millaiseen elintasoon on varaa.

Minä olen pitänyt NinaTT:tä jopa todella fiksuna, mutta tässä ei pahemmin näy myötätuntoa.. Lopetetaan sitten sossut kokonaan ja pistetään lapsiperheet kadulle, kun "mitäs eivät tajunneet laittaa säästöön".

Peesiä tähän osaan. Luulisi oppivan ja yrittävän kerätä rahaa edes hieman säästöön. Mutta ei, kotona hoidettu lapsia "kun on ollut mahdollisuus". Ei sitä oikeasti ole ollut, kun ei neljässä vuodessa edes takuuvuokran verran ole säästöön saatu. Ainahan voi tulla yllätyksiä ja niihin kannattaa varautua, eikä sitten itkeä, kun sossusta ei automaagisesti rahaa enää annetakaan.

Minä olen pitänyt NinaTT:tä jopa todella fiksuna, mutta tässä ei pahemmin näy myötätuntoa.. Lopetetaan sitten sossut kokonaan ja pistetään lapsiperheet kadulle, kun "mitäs eivät tajunneet laittaa säästöön".

Kyllä ne tuet parilla seuraavalla vaalikaudella loppuvatkin/vähenevät, kun yhteiskunnalta on jo nyt rahat loppu ja 20% otetaan syömävelkaa nytkin.

En sano aiheeseen mtn, kun en osaa auttaa, voimia kovasti toivotan.

Sen vaan haluan sanoa, että pikkusen täälllä on PIMEETÄ porukkaa!!!
Jaksetaan jeesustella. Huvittaspa olla teidän taloissanne kärpäsenä katossa. Yleensä se on helppo jeesustella, kun itellä menee päin helvettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kia:
En sano aiheeseen mtn, kun en osaa auttaa, voimia kovasti toivotan.

Sen vaan haluan sanoa, että pikkusen täälllä on PIMEETÄ porukkaa!!!
Jaksetaan jeesustella. Huvittaspa olla teidän taloissanne kärpäsenä katossa. Yleensä se on helppo jeesustella, kun itellä menee päin helvettiä.

no mitä toi ap oikeen hakee aloituksellaan muuta ku kommentteja nolosta tilanteestaan...

Jotain on pielessä meidän yhteiskunnassa, kun niin monen mielestä sossun tehtävä on pelastaa kaikki ja itse ei tarvitse persettään penkistä nostaa. Ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään ja perheestään esim. säästämällä vähän pahan päivän varalle tai miettimällä onko mahdollisuutta jäädä hoitovapaalle, sillä onhan olemassa sossu, jonku kuuluu auttaa kaikkia, jotka eivät itse kykene tekemään asioilleen mitään. Luuletteko tosiaan, että sieltä riittää loputtomiin rahaa, jos kaikki ajattelisivat niin, että sinne vaan luukulle?

Jotain on pielessä meidän yhteiskunnassa, kun niin monen mielestä sossun tehtävä on pelastaa kaikki ja itse ei tarvitse persettään penkistä nostaa. Ei tarvitse ottaa vastuuta itsestään ja perheestään esim. säästämällä vähän pahan päivän varalle tai miettimällä onko mahdollisuutta jäädä hoitovapaalle, sillä onhan olemassa sossu, jonku kuuluu auttaa kaikkia, jotka eivät itse kykene tekemään asioilleen mitään. Luuletteko tosiaan, että sieltä riittää loputtomiin rahaa, jos kaikki ajattelisivat niin, että sinne vaan luukulle?
Iltalehden keskustelupalstalta poimittua, kun aiheena nuorten kiinnostus politiikkaan:

"Nuoret näkevät kuinka vähän heitä oikeasti kuunnellaan ja keskittyvät lähinnä pyrkimään päättäjiemme luomasta oravanpyörästä poissa pysymiseen. On aivan täysin älytöntä että ihmisten täytyisi ylipäätään tehdä töitä elääkseen planeetalla jolle synnyimme. Mikään muu eläinlaji ei ole niin tyhmä."

Eli tähän on tultu, kun nuorten joukossa ajatellaan töiden tekeminen älyttömäksi. Mistähän sitten kaikki ruoka, hyvinvointi ym. tulee kuin työnteosta?

Ap, en osaa muuten sanoa tuohon mitään, mutta jos ne ei suostu antamaan takuuvuokraa niin kysy Satolta asuntoa, siellä ei kai tarvitse maksaa takuuvuokraa jos tekee vuodeksi vuokrasopparin! En sit tiedä onko just sun kaupungissa niitä asuntoja vapaana, mut kokeile. Ja huonekaluja voi kerätä pikkuhiljaa, ei niitä tartte kaikkea kerralla kunhan on patja ja pari pyyhettä, ym.

Yhteistyössä