Erotilanne, auttaako sossu ym tässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gghyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gghyy

Vieras
Eroamme ja asuimme asumisoikeusasunnossa, josta saa noin 25000, mutta vasta kun irtisanomisaika loppuu ja 2 viikkoa - kuukausi päälle. Irtisanomisaika on 3 kk. Eli viimeistään lokakuun lopussa saamme ne rahat.

Sain heti lapsen kanssa uuden asunnon, vuokralle, heinäkuun alusta. Olen työtön, ansiosidonnaisella. Saan asumistukea tuohon asuntoon.

Mies lähtee myös omille teilleen, jättää kuulemma asumisoikeusmaksun kokonaan mulle ja lapselle, mutta ei enää osallistu näihin heinä-syyskuun vastikkeisiin.

Voisiko sossu "lainata" ne rahat aso-asunnon vastikkeisiin ja vuokratakuuseeni uuteen asuntoon ja saa takaisin, kun 4 kk päästä rahat maksetaan?

Takuu on noin tonni ja vastikkeesta tulee 3 kk aikana lähes 3 tonnia, eikä mulla ole tuollaisia rahoja. Toki on mahdollista, että joku ottaa tämän aso-asunnon ennemmin, mutta jos ei ota, pitää maksaa se 3 kk vastiketta.

Sovi asovuokraajasi kanssa, että maksat/lyhentävät maksun vasta sitten kun asunnosta saa rahat ja kerro tilanteesi. Halvin tapa jos menee läpi. Eli ano maksuaikaa siihen asti kun saat asunnosta ne rahasi(ja kysy miten käy jos et maksa kun et voi maksaa jos ei käy noin). Kusipäitä ovat jos hakevat ulosmittausta vaikka tietävät saavansa rahat pian.

Hyvä idea! Sieltä mun kannattaa sitä kysyä. Siellä on myös 2 kk vastikevakuudet sisällä. Ne saa kun on tehty lopputarkastus. Eli periaatteessa noin ei ehkä voi tehdä? Mutta ehkä ne suostuisi tekemään noin.

Hyvä idea! Sieltä mun kannattaa sitä kysyä. Siellä on myös 2 kk vastikevakuudet sisällä. Ne saa kun on tehty lopputarkastus. Eli periaatteessa noin ei ehkä voi tehdä? Mutta ehkä ne suostuisi tekemään noin.

Ja voi olla, että pitää lukea rivien välistä mitä ne sanovat. Jos sanoo, että vuokrat on maksettava tai ne vähennetään vakuuksista niin sehän on vaan vihje että noin voi tehdä. Ne vakuudethan on juurikin sen vuoksi että jos jää niitä vuokria maksamatta.

Itselläni oli asumisoikeusasunto ja itse vuokrasin sen pariksi vuodeksi ensin kun muutin muualle, mutta lopulta luovuin ja se meni ekasta näytöstä eli heti kun vuokralaiseni lähti siitä. Tosin tuo asunto oli aivan rannassa ja sijainti siis kadehtittava, joten en odottanutkaan kestävän kauaa.

Kun menin opiskelemaan, niin ekana syksynä oli niin paljon ruuhkaa opintotukitoimistossa, että sain ekat opintotuet joulukuussa. Samoin monet kaverini. Sossu antoi silloin meille toimeentulotukena sen verran ja peri ne silloin joulukuussa sitten. Siitä se tuli mieleenikin.

Ja voi olla, että pitää lukea rivien välistä mitä ne sanovat. Jos sanoo, että vuokrat on maksettava tai ne vähennetään vakuuksista niin sehän on vaan vihje että noin voi tehdä. Ne vakuudethan on juurikin sen vuoksi että jos jää niitä vuokria maksamatta.

Itselläni oli asumisoikeusasunto ja itse vuokrasin sen pariksi vuodeksi ensin kun muutin muualle, mutta lopulta luovuin ja se meni ekasta näytöstä eli heti kun vuokralaiseni lähti siitä. Tosin tuo asunto oli aivan rannassa ja sijainti siis kadehtittava, joten en odottanutkaan kestävän kauaa.

Meillä on myös erittäin halutulla alueelta tämä asunto.

Ihan oikeesti: ota jo vähän itsekin selvää. bullet-luotto on jutun nimi. Tässä vaiheessa mä luovutan, ei tunnu menevän kaaliin. Toimi kuten suunnittelit.

Hienoa että tarjosit neuvojasi ;)

Mut kyllä mun mielestä ne vakuusrahat varmasti käy tuohon. Tai sieltä ne sen lyhentää jokatapauksessa..

Ja käsittääkseni sossu antaa maksusitoumuksia uuteen takuuvuokraan. Maksavat suoraa vuokranantajalle, ja raha myöhemmin palautuu suoraa sossun tilille. Jos jostain syystä ei palaudu (esim asunnolle tehty vaurioita) nii sossu perii tuon summan sinulta sit joskus.

Nii ja muista kuvata uusi asuntosi!! Tallentaa nykyinen kunto!!
Ja onnea uuteen kotiin :)

ensinnäkään sossu ei maksa sulle yhtään mitään jos sun tulot on yli sen rajan. ja toiseks miks helvetissä otat toisen kämpän ennenkuin vanhasta loppuu sopimus??

[QUOTE="öööööö";30000378]Siis miksi sä et asu siinä aso-asunnossa siihen asti että pitää muuttaa 3 kk päästä pois?[/QUOTE]

Kun se ei asossa mene noin simppelisti.

kyllä se on niin simppeliä että sä saat asua siinä sen 3kk

Mut jos ap on saanut jo uuden asunnon niin tottakai muuttaa siihen nyt, koska 3kk päästä ei ehkä saa uutta. Jos oisin ap niin soittaisin sossuun ja kysyisin apua. Ja samoin sinne aso-toimistoon ja selittäisin tilanteen, heillä voi olla joku vaihtoehto asiaan myös.

Miksi ihmeessä pitää noin törkeästi vastata kun toinen kysyy ihan asiallisesti?

Yhteistyössä