saakelin sossu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prkl

Vieras
mulla ja miehellä on tullut ero ja molemmat haetaan kämppää. minä pojan kanssa ja mies yksin. mulla ei muita tuloja oo ku kotihoidontuki joten soitin sossuun ja kysyin että onko mulla mahdollisuutta saada sieltä tukea muutossa. ei kuulemma kun oon jo kerran sieltä saanu rahaa asuntoa varten. nyt tässä ei sitten auta muu kuin jäädä lapsen kanssa asuttomaksi, koska mulla ei ole ketään keneltä voisin lainata rahaa, ei yhtään ketään. lisäksi mulle ei jää edes huonekaluja mut minkäs teet. ihanaa tämä elämä välillä... hermot koko ajan ihan helvetin kireellä enkä enää oikeesti tiiä et mitä mä teen. voinko mä mennä jonnekkin lapsen kanssa kun meillä ei tosiaan ole kohta enää kotia... *ittu...

Missä päin asut? Mikä kaupunki? Ja milloin olette saaneet aiemmin avustusta asuntoa varten?

Huonekaluja saa halvalla kirppareilta, samoin kierrätyskeskuksista ja käytettynä esim. kaupoissa on usein ilmoitustaululla myynnissä.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Missä päin asut? Mikä kaupunki? Ja milloin olette saaneet aiemmin avustusta asuntoa varten?

Huonekaluja saa halvalla kirppareilta, samoin kierrätyskeskuksista ja käytettynä esim. kaupoissa on usein ilmoitustaululla myynnissä.

oulussa asun. oon saanu tukee asuntoa varten v.2006, silloin oli pakko saada pikaseen asunto hommattua kun edellisestä loppui vuokrasopimus. ja en silloin ollut vielä töissä.

tällä palstalla on se pidetään huolta kerho, kannattaa kysellä jos heillä ois fiksuja ideoita. uskon että asiasi kirkastuvat kyllä, yksi asia kerrallaan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oulussa asun. oon saanu tukee asuntoa varten v.2006, silloin oli pakko saada pikaseen asunto hommattua kun edellisestä loppui vuokrasopimus. ja en silloin ollut vielä töissä.

Ei kai Oulussa pitäis mennä noin tuon homman. Tee kirjallinen hakemus ja hae takuuvuokraa samalla, sitten saat kirjallisen päätöksen josta voi sentään valittaa. Muista laittaa siihen että muuttokustannuksiin. Onko sulla nikkiä tänne? Voisin laittaa sulle yksityisviestiä..

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
ettekö voi jäädä siihen asuntoon missä nyt asutte?

ei oikein kun tässä ihan liikaa neliöitä mulle ja lapselle sekä liian kallis vuokra yksin maksettavaksi. mies kyllä auttaisi mutta ei silläkään ole nyt antaa rahaa lainaan kun pitää senkin asunto hommata.

Kyllä ihmisen pitää itsekin asioitaan järjestää. Ei sossu ole se minne ensimmäiseksi otetaan yhteyttä ja varsinkin, kun olet jo sieltä apua saanut kerran samaan asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ihmisen pitää itsekin asioitaan järjestää. Ei sossu ole se minne ensimmäiseksi otetaan yhteyttä ja varsinkin, kun olet jo sieltä apua saanut kerran samaan asiaan.

Ai jos neljä vuotta aiemmin on saanut apua asunnon kanssa, ei sitä nyt tarvi?

Mutta lapsiperhettä EI voi ajaa sillan alle, olipa tilanne mikä vain.

Ei kai Oulussa pitäis mennä noin tuon homman. Tee kirjallinen hakemus ja hae takuuvuokraa samalla, sitten saat kirjallisen päätöksen josta voi sentään valittaa. Muista laittaa siihen että muuttokustannuksiin. Onko sulla nikkiä tänne? Voisin laittaa sulle yksityisviestiä..

ei mulla oo nikkiä tänne... niin se sossuntätiki sano et laittaa hakemus mut piti epätodennäkösenä et saan takuuvuokraan enää rahaa kun kerran jo saanu. pitää kuitenki yrittää. enkä saanu aikaakaan sinne varattua vaikka monta kertaa pyysin. ei voi kuulemma tämmösen asian takia varata aikaa..

no mä en oo tosiaan jatkuvasti siellä asioinu jos se sua yhtään helpottaa. luulin että sieltä sais apua sillon ku sitä oikeesti tarvii ja nyt on todellinen hätä!

ei mulla oo nikkiä tänne... niin se sossuntätiki sano et laittaa hakemus mut piti epätodennäkösenä et saan takuuvuokraan enää rahaa kun kerran jo saanu. pitää kuitenki yrittää. enkä saanu aikaakaan sinne varattua vaikka monta kertaa pyysin. ei voi kuulemma tämmösen asian takia varata aikaa..

Oisko sulla mahdollisesti joku sähköposti jota kautta sais yhteyden? :)

Onpa kumma ettei edes aikaa saa! Kyllä minusta pitäisi saada, varsinkin jos on ns. uusi asiakas ja tarvitsee ehkä myöhemminkin apua.

tää ap on sikäli järjestänyt kun pystyy, eli hän juuri kertoo että ei saa lainaksi rahaa keneltäkään.

sossun on puhuttava talon puolesta, ja että hän sanoo noin ei merkitse yhtään mitään tässä vaiheessa, vasta sitten näet kun olet hakemuksesi tehnyt ja saanut ratkaisun.
lapsiperhettä ei voi lain mukaan ajaa kadulle tosiaan. jos ei olisi lapsia, asia oli erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Onko käynyt mielessä mennä töihin? Tuleeko nykyihmisille sellainen vaihtoehto edes mieleen?

kyllä on käynyt mielessä. ja olen kuule ollutkin. nyt vain oon hoitanu mun lasta kotona kun siihen on ollu mahdollisuus. ja vaikka mä töitä nyt hakisin ja saisinkin niin kyllähän siinäkin kestää että saa palkkaa. ja mun pitäisi ens kuun aikana hommata asunto ja muuttaa. oliko sulla vielä muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja leinoska:

tää ap on sikäli järjestänyt kun pystyy, eli hän juuri kertoo että ei saa lainaksi rahaa keneltäkään.

sossun on puhuttava talon puolesta, ja että hän sanoo noin ei merkitse yhtään mitään tässä vaiheessa, vasta sitten näet kun olet hakemuksesi tehnyt ja saanut ratkaisun.
lapsiperhettä ei voi lain mukaan ajaa kadulle tosiaan. jos ei olisi lapsia, asia oli erilainen.

Tässähän ei ole kyse kadulle ajamisesta. Ap:llä on asunto. On täysin mahdottomuus, että kaikki lapsiperheet, jotka asuvat kalliisti niin ottaisivat sossuun yhteyttä ja pyytäis sossua järjestämään takuuvuokrat ym. jotta saisivat halvemman asunnon. Sitä paitsi ap:n mieskin on tarjoutunut avustamaan.

tarvitset nyt asimiehen, joka auttaa sua ajan varauksessa.

töissäkäyntiä on turha tähän keskusteluun sotkea, moni käy töissä vaikka se ei rahallisesti kannata ollenkaan, vaan pikemminkin siitä joutuu maksamaan.

miksi ap n juuri nyt sinne töihin pitäisi rynnätä, kun ei edes alkeelliset perusasiat ole kunnossa. hyvää jatkoa ap. lle, 4 vuotta on minusta kauan aikaa taaksepäin.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Onko käynyt mielessä mennä töihin? Tuleeko nykyihmisille sellainen vaihtoehto edes mieleen?

Se onkin niin helppoa että mennään töihin vaan :D

Missä luki, että ap olisi edes harkinnut asiaa tai yrittänyt hakea töitä? Sellainen vaihtoehto pitäisi tulla mieleen viimeistään silloin kun rahat on loppu, eikä mistään tule lisää. Vaikka töitä olisi vaikea saada, niin ainakin pitäisi edes yrittää tehdä asian hyväksi jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
oletko pahoissa riidoissa miehesi kanssa, voisiko hàn erosta huolimatta auttaa? onhan hàn sentààn lapsiesi isà

kyllä hän muuten auttaisikin mutta hänelläki on rahasta niin tiukkaa kun asunnon hommaaminen edessä myös hänellä.

Onneksi sulla on lapsi, sua ei voida pihalle heittää. Ja luulin että sossu hankkii juuri tuossa tapauksessa uuden kämpän. Jos olisit taas raskaana, saisit vielä varmemmin kämpän.

Kait sulla on ruokarahaa? ja muuten kaikki ihan ok? Tarvittavat lääkkeet sun muut. Varaa aika jonnekin sosiaalihuoltoon.

Yhteistyössä