\
Hyvä kun tuli tämmöinenkin kommentti välillä. tässä kun on saanut tuntea olevansa hirviö, kun ei ymmärrä miksi se lapsi pitää aina raahata sinne kauppaan huutamaan. Jollain lapsettomallakin saattaa olla hono päivä ja kauhea huutaminen ja kitinä hermostuttaa, varsinkin jos äiti ei yritä lasta rauhoitella. Minulla on kuusi lasta ja toimin suurinpiirtein kuin sinäkin kauppareissuilla (viis poikaa ja yksi tyttö)
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:35 tulikellukka kirjoitti:No,tietämättä alkuperäisen tapausta sen enempää,mutta yleisesti tähän kauppa-asiaan...ja huutaviin lapsiin.
Miksi on aina muka pakko mennä lapsen kanssa tekemään suurostokset,jos lapsi on sellainen,ettei kaupassa viihdy?
Käy kaupassa kun mies on kotona tai jos yh,niin pyytää vaikka jotain hoitamaan lasta sen aikana,kun itse on kaupassa.Pikaostokset voisi tehdä lapsen/lasten kanssa.
Itselläni on neljäs tulossa syksyllä ja lasten kanssa olen joutunut käymään kaupassa monen monta kertaa...
Kun oli kaksi lasta,tai vielä aikaisemmin kun oli yksi lapsi,en ottanut yksinkertaisesti lasta ruokakauppaan ollenkaan.Kävin aina illalla yksin,kun mies oli kotona.Kolmannen synnyttyä harjoittelin lasten kanssa kaupassa käyntiä päivällä sillä tavalla,että mulla oli yks 14v lapsenlikka mukana,joka sitten viihdytti lapsia kaupassa tai otti vauvan syliin sen huutaessa...Joskus otin tädin mukaan kauppareissulle.
Sittne aloin tekemään kauppareissut isomman ollessa eskarissa ja keskimmäisen kerhossa.Eli yhden lapsen kanssa.
En ole ikinä edes opettanut alle 15 kg lapselle,että hän voisi kävellä kaupassa.Eli niin kauan kun kärryssä saa istua,niin lapsi ei ole edes tajunnut pyytää pois.Ja autokärryjä en ole edes kertonut olevankaan,paitsi ehkä 3-4 vuotias on saanut tietää,että silloin pääsee autokärryyn jos käy äidin kanssa kahdestaan kaupassa.
Ja nyt olen käynyt myös kaikkien kolmen kanssa kaupassa,mutta isommille luen joka kerta lakia,että jos kärryn vieressä ei kuljeta nätisti,lähden viemään autoon kesken kauppareissun.Näin ei ole tarvinut tehdä,mutta toteuttaisin sen jos tarvii.
Isommat saa ottaa jo pikkukärryt ja hakea pyynnöstä hyllystä tavaroita omiin kärryihin.Pienin ei tiedä vielä,että hänkin voisi saada työntää pikkukärryjä.
ja pillimehut tai makupalat saa palkkioksi hyvästä kauppareissusta...
Hyvä kun tuli tämmöinenkin kommentti välillä. tässä kun on saanut tuntea olevansa hirviö, kun ei ymmärrä miksi se lapsi pitää aina raahata sinne kauppaan huutamaan. Jollain lapsettomallakin saattaa olla hono päivä ja kauhea huutaminen ja kitinä hermostuttaa, varsinkin jos äiti ei yritä lasta rauhoitella. Minulla on kuusi lasta ja toimin suurinpiirtein kuin sinäkin kauppareissuilla (viis poikaa ja yksi tyttö)