saakelin ämmä!

Joo tiedän että jotkut kattoo pitkään kun tuo lapsi huutaa rattaissa ja miettii että miks en ota pois tai syliin, kukaan ei vaan tajua että mun on tehtävä ostokseni :kieh:
kaupassa se tiputtais ja hajottais kaiken jos antaisin siellä juosta :/
ei siitä tulis mitään, olisin koko päivän siellä.

Eikö joku emäntä tullu inisemään että mikset ota sitä lasta pois sieltä rattaista, aina kun lapsi itkee niin sillä on joku hätänä.
TIEDÄN!
Vielä tuli uudestaan että etkö nyt tajua vai pitääkö muiden tähän puuttua. :eek:
Sillon otti ohraleipä ja sanoin että tee nyt j.umalauta ne omat ostokses ja lähe menee. :kieh:

Vielä vinkuu jotain mennessään \|O

Tuo lapsi nyt sattumoisin tuppaa noissa rattaissa kitiseen ja jos alan siihen että otan aina pois niin sitä saan kyllä tehdä koko ajan ja kauppaan ei ole asiaa jos lapsi sylissä siellä olen ostamassa.

ikää on 1v6kk. ja sehän kerkee ja joka paikkaan räpeltää, joo voin pitää kädestä jos pieniä ostoksia teen mutta nyt oli aika lista ja ei siitä ois mitään tullu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:28 riks raks poks kirjoitti:
Joo tiedän että jotkut kattoo pitkään kun tuo lapsi huutaa rattaissa ja miettii että miks en ota pois tai syliin, kukaan ei vaan tajua että mun on tehtävä ostokseni :kieh:
kaupassa se tiputtais ja hajottais kaiken jos antaisin siellä juosta :/
ei siitä tulis mitään, olisin koko päivän siellä.

Eikö joku emäntä tullu inisemään että mikset ota sitä lasta pois sieltä rattaista, aina kun lapsi itkee niin sillä on joku hätänä.
TIEDÄN!
Vielä tuli uudestaan että etkö nyt tajua vai pitääkö muiden tähän puuttua. :eek:
Sillon otti ohraleipä ja sanoin että tee nyt j.umalauta ne omat ostokses ja lähe menee. :kieh:

Vielä vinkuu jotain mennessään \|O

Tuo lapsi nyt sattumoisin tuppaa noissa rattaissa kitiseen ja jos alan siihen että otan aina pois niin sitä saan kyllä tehdä koko ajan ja kauppaan ei ole asiaa jos lapsi sylissä siellä olen ostamassa.

ikää on 1v6kk. ja sehän kerkee ja joka paikkaan räpeltää, joo voin pitää kädestä jos pieniä ostoksia teen mutta nyt oli aika lista ja ei siitä ois mitään tullu.
:hug: :hug: mulla oli ja tollanen tilanne 1kk sitten ärrällä, joku mummo rupes sanoo et "voi toinen haluais mennä katselee ympärilleen miks et päästä sitä".....ym...ym \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:30 Luminella piipahtaa kirjoitti:
Jotakuinkin tohon tyyliin olisin mäkin sanonut ko. ihmiselle. Mulla ei riittä pinna, jos tuntemattomat arvostelee. :ashamed:
Ei mullakaan vaikka oisin tietty nätimmin voinu asian hoitaa mutta eipä tuo häävisti hommaansa hoitanu toinenkaan. :kieh:
Alko niin ottaa pattiin että olis tehny mieli huitasta lättyyn :whistle:

Täällä toinen
Itse kuuden lapsen äitinä oon just samanmoinen kuin tuo "saakelin ämmä", että mua säälittää kun vanhemmat ovat aina niin kiireisiä, että ne ei kerkee pysähtyä edes hetkeksi esim. kaupassa ja ottaa syliin sitä lasta. Tämä nyt vaan tämmönen vielä ärsyttävämpi kommentti. Tais olla sulla vaan huono päivä ja ens kerralla taas sujuu! Tsemppiä!
(Jo muutaman minuutin rauhoittelu auttaa lasta ja sitten voi keksiä jotain mukavaa käteen annettavaksi, niin lapsen mielenkiinto on muualla kuin äitissä.)

voi että ärsyttää tollaset "neuvojat" :kieh: :kieh:
mitä sitte jos lapsi huutaa ja kitisee rattaissa/kärryissä??
silti ne ostokset on helpompi tehdä tyynesti vaan,ku että päästäis lapsen kävelemään.siinähän menee ikä ja terveys,ku juokset lapsen perässä pitkin kauppaa :headwall:
mutta oikein oli että akalle vastaan sanoit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:33 riks raks poks kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:30 Luminella piipahtaa kirjoitti:
Jotakuinkin tohon tyyliin olisin mäkin sanonut ko. ihmiselle. Mulla ei riittä pinna, jos tuntemattomat arvostelee. :ashamed:
Ei mullakaan vaikka oisin tietty nätimmin voinu asian hoitaa mutta eipä tuo häävisti hommaansa hoitanu toinenkaan. :kieh:
Alko niin ottaa pattiin että olis tehny mieli huitasta lättyyn :whistle:
Monille ihmisille on vaikeata kestää lapsen itkua ja se saattaa kuulostaa kamalalta vaikkapa naapurista tullen, kun ei tiedä miksi lapsi itkee...
mulle ei oo moista käynyt, että ulkopuoliset olis puuttuneet..mut tavallaan ymmärrän molempia...
viihtyiskö lapsi istumassa niissä kaupan kärryissä, siinä istuimessa? Tietty vaihtoehdot saattaa olla vähäiset kaupasta riippuen, mut joissain on niitä auto-ostoskärryjä...
Mä en pystyis hoitamaan ostoksia jos lapsi itkis (siis omani)..menee ajatukset solmuun. Lait sille joku säilyketölkki handuun...jospa se sitä aikans ihmettelis. :)
Siis lapselle, ei mummolle..... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:34 Täällä toinen kirjoitti:
Itse kuuden lapsen äitinä oon just samanmoinen kuin tuo "saakelin ämmä", että mua säälittää kun vanhemmat ovat aina niin kiireisiä, että ne ei kerkee pysähtyä edes hetkeksi esim. kaupassa ja ottaa syliin sitä lasta. Tämä nyt vaan tämmönen vielä ärsyttävämpi kommentti. Tais olla sulla vaan huono päivä ja ens kerralla taas sujuu! Tsemppiä!
(Jo muutaman minuutin rauhoittelu auttaa lasta ja sitten voi keksiä jotain mukavaa käteen annettavaksi, niin lapsen mielenkiinto on muualla kuin äitissä.)
Ei ollu mulla huono päivä, kun tahtoo tuota kitinää olla aina enemmän tai vähemmän kun rattaissa istuu, ja siinä ei auta minkään tavaran antaminen kun ei vaan tykkää noissa vehkeissä olla, joskus auttaa mutta nyt ei.
koko ajan juttelin lapselle että vähän ottais rauhallisemmin.
Kyllä mulla tuota aikaakin on ja saa käpytellä jos ei hirveitä tavaramääriä ole ostoslistassa.
Nyt vaan oli suoriuduttava suht nopeesti.

JONSERED Karhunkantaja
Luulin, että kutsuit minua otsikossa!

Mutta ihan oikeasti, en minä ymmärrä, miksei sitä tenavaa voi nostaa vaikka lonkalle killumaan ja yhdellä kädellä kerätä ostoksia... Mutta en mene sitä kenellekään kaupassa sanomaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:39 JonseredLaLoca kirjoitti:

Mutta ihan oikeasti, en minä ymmärrä, miksei sitä tenavaa voi nostaa vaikka lonkalle killumaan ja yhdellä kädellä kerätä ostoksia... Mutta en mene sitä kenellekään kaupassa sanomaan.
Joskus ei ole koko päivää aikaa olla kaupassa.

\

Peesaan.

( varmasti voi, mulla on puolitoistavuotiaan lisäksi kaupassa myös viisi- ja kuusivuotiaat)

kuopus huutaa kans, koska joutuu istumaan kärryissä, eikä pääse juoksemaan ja kiskomaan tavaroita hyllystä. Ja lisäksi pölö äiti ei ota enää ikinä niitä autokärryjä! Viimeistään leipäosastolla (eli heti vihannesten jälkeen) kiipeää niistä pois, jopa vauhdissa, ja takaisin ei mee. Enkä jaksa roikottaa kainalossakaan koko kauppaa ympäri. Kassalta karkaa ulos asti, jos päästä irti.

Ei sovi mulle - muksu saa kiukutella.

Nää neuvojat ei erota hätäitkua ja kiukutteluitkua, siinä se.

täällä toinen
Arvasinkin että ärsyttää, mutta ei se mitään!
jos kaikki vanhemmat ajattelis että se ei haittaa, että lapsi huutaa kaupassa, niin jo olis konsertti. viiden pojan äitinä olen kyllä tottunut huutoon, mutta kaupassa ei huudeta ja noin pieni ei vielä ymmärrä miksi ei saa äidin huomiota. nämä ärsyyntyjät taitaa olla nuoria äitejä, jotka ärsyyntyvät vanhoista ämmistä... :D eri asia jos lapsi saa raivarin, mutta siihenkin on konstinsa..

JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:42 riks raks poks kirjoitti:
\

Ei siinä aikaa sen enempää kulu, pikemminkin päin vastoin...

kyllähän se joskus tuntuu kaupassa pahalle, kun jonkun lapsi rääkyy. Mutta en koe kyllä tarpeelliseksi mennä siitä ketään neuvomaan. jokainen menee tyylillään. jollain voi olla oikeesti kiire, ja sillo ei kerkee sitä lasta syliin sieltä nappaamaan, vaan kaupasta pitää selvitä ulos. ja voihan olla että se syliin ottamien ei edes auta mitään, voihan lapsi inhota kaupassa käyntiä, niin että itkee ottipa syliin tai ei. jos on aikaa ja haluja siellä kaupassa olla kauan, niin paapoo sitten ja pitää niitä sylissä, ottaa vaikka tollasen pilkkirepun mukaansa ja istuu sen päässä lapsi sylissä. onneksi mun lasten kanssa on ollu helppo käydä kaupassa, yksikään kun ei ole huutanu eikä kiljunut kesken ostosten. mutta mulla on ollukin omat konstini siihen asiaan :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:44 JonseredLaLoca kirjoitti:
\
\

Ei meiän ainakaan ole tyytyväisenä sylissä vaan kiemurtelee ja heittäytyy päästääkseen repimään tavarat hyllystä. Ei sillä mikään hätä ole, vaan MÄÄTAHRON-kohtaus.

\
\
\

jos tuon lapsen perässä juoksen koko ajan niin kyllä kuule menee, turha toivo että edes yhden tavaran saan otettua.
ja meinaatko että tuo lapsi viihtyis koko reissun kainalossa, no ei tasan.
jonkun ehkä voi mutta ei meidän.

\

pitäis muuten olla melkoinen muskeli mamma, joka riiputtaa lasta lonkalla ja vielä tekee viikon ostokset kymmenelle hengelle. ei onnistuis minulta ainakaan. :D

mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:47 juuei kirjoitti:
\
\
\

Ei meiän ainakaan ole tyytyväisenä sylissä vaan kiemurtelee ja heittäytyy päästääkseen repimään tavarat hyllystä. Ei sillä mikään hätä ole, vaan MÄÄTAHRON-kohtaus.
Meidänkin vajaa kaksivuotias huutaa naama punaisena aina kaupassa ostoskärryissä/rattaissa, koska haluaa JUOKSENTELEMAAN ympäri kauppa ja repimään tavaroita hyllyistä! Ei sitä auta ottaa rattaista syliin, huuto vain yltyy! Siksi annan huutaa rattaissa ja teen ostokset kaikessa rauhassa. En voi juosta lapsen perässä ympäri kauppa ja nostella tavaroita takaisin hyllyihin. Yleensä tosin pyrin menemään kauppaan ilman lasta, mutta joskus on pakko...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:47 juuei kirjoitti:
\
\
\

sama meillä, 1.5v ei takuulla "istu lonkalla" nätisti, että äiti saa tehdä ostokset vaan jos mä oon sen nostanu rattaista pois (huudon takia) ja otan syliin niin siitä se vasta raivokohtaus syntyy jos pidän väkisin sylissä! lapsi menee ihan jäykäks ja huutaa ja hakkaa, kauhee uhmaikä päällä! tee siinä sit ostoksia kädettömänä kun yhdellä kädellä ei saa pidettyä riehuvaa lasta sylissä. eli jos annan lapselle tahtonsa läpi sen takia kun se huutaa, joudun tekemään sen sit joka kerta. siks ainakin meidän uhmis istuu kauppareissun rattaissa, huuti tai ei.

no huh
Neuvojia kyllä riittää ja varsinkin jos sattuu olemaan nuori äiti. Ja lapsettomat ovat aina mielestään parhaita kasvattajia. Monensorttisia mäkättäjiä on kyllä vastaan tullut. :kieh: Niistä ei vaan kannata välittää. Hyvä kun sanoit suorat sanat! Siitähän vasta valitetaankin jos lapset juoksee ympäri kauppaa, törmäilee ihmisiin ja vetää tavaroita hyllyistä. Eli parempi huutava lapsi kärryissä/rattaissa, jos niin saa ostokset turvallisesti ja nopeasti tehtyä. :hug:

No mutta, tämähän oli vain sattumus sattumusten joukossa...joskus ne tenavat vaan itkee ja joskus joku tulee vaan neuvomaan..ja elämä jatkuu!
Eikös!?
Ens kerralla paremmalla onnella vaan...kyllä toi 'mä haluun tutkimaan'-vaihekin menee ohi ja kohta lapses voi jo työnnellä pikkukärryjä ja jeesaa sua ostosten teossa, eikös vain. Sit kaikki huolestuneet mummelit saakin katsella reipasta tenavaa jonka ylpeä äiti voi rennosti tehdä ostokset =) Eikä kukaan enää tuu puuttumaan!

JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:50 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
\

pitäis muuten olla melkoinen muskeli mamma, joka riiputtaa lasta lonkalla ja vielä tekee viikon ostokset kymmenelle hengelle. ei onnistuis minulta ainakaan. :D
Kuudelle tai seitsemälle onnistuu! ;) Ei niitä ostoksia tarvitse kädessä pitää, ne voi heivata kärryyn... Mutta kuten sanoin, en mene ketään kaupassa neuvomaan. *enkä taida kohta täälläkään ääneen ihmetellä*

Yhteistyössä