Saa haukkua, mulla 4v tyttö kiristää pinnaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras äiti

Vieras
tyttö on ihana kaikin tavoin, jossain määrin jääräpäinen kyllä. Mutta onko tää nyt joku kausi vai mikä, mutta tyttö säätää ihan koko ajan jotain. Kaataa lasin pöydässä vähintään joka päivä. Tulee syliin ja kolauttaa (vahingossa) mua rajusti nenään päällään. Tänään pyysin menemään pissalle, ja kun hetken päästä menin katsomaan, oli ottanut kynsisakset leikannut hiuksensa ja tiputtanut (vahingossa) ne sakset wc-pönttöön. Mentiin ulos ja muut lapset lapioi lunta, tyttö lapioi kiviä nurmikolle. Hävittää kaikki tavaransa. Ostin mm lapsille uudet hammasharjat (koska tyttö pureskelee omaansa, se menee hetkessä huonoksi, muille ei tarttis niin usein ostaa uutta), mutta ennenkuin oli ehtinyt kertaakaan käyttää sitä, oli hävittänyt sen niin perusteellisesti ettei ole vieläkään löytynyt vaikka just siivosin lattiat ja kadottamisesta on jo monta päivää. Lisäksi vinkuu aikalailla. Väärä mekko, väärä kampaus, jos vähänkin ottaa kiinni kädestä (jos vaikka arestiin vien) , niin huutaa puoli tuntia että sattui, äiti sä satutit mua. Ja sitten taas pelleillään ruokapöydässä ja kohelletaan ne mukit ja ruoat lattialle tai juoksennellaan kaupassa ihan päättömästi innoissaan kirkeun. Mun komennus ei tehoa juuri yhtään.

Sekava selostus. Ihana lapsi, mutta huomaan että moitin häntä nykyään joka päivä "Miten sä oot noin kohelo" tyylisesti. Tyttö selvästi on siitä allapäin. Hän kun vaan yrittä parhaansa, siis liikaa. Joka päivä päätän että enää en moiti. Mutta silti se lipsahtaa kun hän toheloi omiaan. Kuinka pääsen eroon kärttyisästä itsestäni????????????????

No varmaan on kyllä rasittavaa. Onko lapsi terve? terveeltä 4v en jaksaisi kattella tommosta meininkiä, onko tytöllä jotain stressiä, päiväkodissa tai muuten. Tommoset vaikuttaa

Kuulostaapa tutulta..mullakin 4-vuotias esikoistyttö..hirviää kohellusta joka päivä,tapahtuu vahinkoja ja "vahinkoja" koko ajan ja olen huomannut päästäväni jatkuvasti kommentteja tyyliin " miten oot nuin tohelo "

onko nuorempia sisaruksia??
meillä tuo 4vee tekee tota samaa no ei kuitenkaan kaaada maitolasia tmv mut muuten ja taitaa olla ihan huomion hakua mutta mikään huomiokaan ei tunnu riittävän joten meno on samanlaista. onneksi pari kertaa vk on kerho joten saa 3h kerrallaan olla rauha maassa!!

toki sit vaikeeks tekee viä sekin että kun 4v kiusaa pikkuveikkaa ja toheloi niin pikkuveli ottaa kaiken takasin kiusaamalla isoveikkaa ne rauhallisetkin hetket!!
kiskoo tukasta ja vaikka pippelistä kun silmä välttää...pesu ja muina vaatten vaihto aikana(ei meil muuten nakuilla;D...joku olis kuitenki kysyny!!)

Yhteistyössä