Hei kaikille! Liityn joukkoonne, joka onneksi on melko pieni.
Hieman taustaa tilanteestamme. Olimme alkuraskauden ultrassa alkuviikolla ja gynekologi löysi sikiön (rv6+4), sykkeen, ruskuaispussin sekä epämääräisen alueen, joka oli kolme kertaa sikiötä isompi. Epäilynä osittainen mola. Saimme lähetteen mennä välittömästi seuraavana aamuna tutkittavaksi. Lääkäri varoitti, ettei saa mennä googlettamaan tätä epäilyä... ja minähän menin.
Alkujärkytys oli suuri kun luin tästä tilanteesta, mutta lopulta kun löysin tämän ryhmän ja sain lisätietoa teidän elämäntarinoiden kautta, aloin ymmärtää enemmän missä mennään.
Seuraavana päivänä menimme päivystykseen naistentautien polille, jossa todetaan että erittäin todennäköisesti kyseessä on osittainen mola. Sikiö on edelleen hengissä ja syke näkyy selvästi, mutta sikiöpussi on aika täynnä jo istukkaa. Otetaan verikokeita ja sovitaan seuraava ultra ja verikokeet maanantaille. Lääkäri kehottaa valmistautumaan raskauden keskeytykseen ja kaavintaan joka tehdään ensi viikolla. Puolen vuoden karenssista mainitaan ohimennen, mutta mitään muuta lisätietoa emme tästä saa. Kaikki tieto mitä minulla siis tällä hetkellä on, perustuu itse etsimääni tietoon. Lääkäreitä on tähän mennessä ollut kolme, joista kaksi ei ole nähnyt ennen osittaista molaa sikiöllä, yksi lääkäreistä nähnyt kerran aikaisemmin vastaavaa.
Olimme mieheni kanssa juuri jonossa lapsettomuustutkimuksiin kun tärppäsi. Onni ja helpotus raskaaksi tulemisesta oli suuri, kunnes tämän viikon uutiset siirsivät haaveet tulevaisuuteen. No, nyt odotetaan maanantaita ja lisäselvyyttä tilanteeseen. Taitaa onni olla nyt siinä, että menimme varhaisultraan ja tämä kaikki todettiin varhaisessa vaiheessa. Ahdistavaksi tilanteen tekee, että olen edelleen raskaana voimakkailla raskausoireilla, vauvan sydän lyö todennäköisesti edelleen ja tulevaisuus hänen kohdallaan on mitä todennäköisimmin tuhoon tuomittu. Ajatukset pyörivät asian ympärillä melkeinpä koko ajan.: (