Rv-pino ja fiilikset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
26+0. Mitäpä tässä, eipä ihmeempiä. Uni ei enää maita, pienokainen liikkuu ja joulua jo kovasti puuhaan. :xmas: Mitäs teet työksesi bad virgin, jos saan kysyä? Toivottavasti pomosi suhtautuu asiaan kivasti! Itse olen erityisäitiysvapaalla kemikaalien tähden. Eräs tuttuni sai lääkäriltä kehotuksen tehdä vain kuusi tuntisia päiviä ennenaikaisten supisten tähden, jotka tulivat seisomatyöstä. Hän mainitsi asiasta pomolle ja seuraavassa työlistassa hänellä oli yhdeksän tuntisia päiviä. Että näin. Eipä siinä sitten muuta voinut kuin jäädä sairaslomalle...

Mä oon tehtaalla töissä,sekin on osin seisovilteen tehtävää työtä ja paljon liikkumista,mut mä teen vajaata viikkoa siellä ja voin aina kieltäytyä töistä,jos siltä tuntuu. =)
Hyvä homma! :) Kun pomojakin on niin erilaisia, toiset ymmärtää, toiset ei.

26+0. Mitäpä tässä, eipä ihmeempiä. Uni ei enää maita, pienokainen liikkuu ja joulua jo kovasti puuhaan. :xmas: Mitäs teet työksesi bad virgin, jos saan kysyä? Toivottavasti pomosi suhtautuu asiaan kivasti! Itse olen erityisäitiysvapaalla kemikaalien tähden. Eräs tuttuni sai lääkäriltä kehotuksen tehdä vain kuusi tuntisia päiviä ennenaikaisten supisten tähden, jotka tulivat seisomatyöstä. Hän mainitsi asiasta pomolle ja seuraavassa työlistassa hänellä oli yhdeksän tuntisia päiviä. Että näin. Eipä siinä sitten muuta voinut kuin jäädä sairaslomalle...

Mä oon tehtaalla töissä,sekin on osin seisovilteen tehtävää työtä ja paljon liikkumista,mut mä teen vajaata viikkoa siellä ja voin aina kieltäytyä töistä,jos siltä tuntuu. =)
Hyvä homma! :) Kun pomojakin on niin erilaisia, toiset ymmärtää, toiset ei.

Meillä on itse asiassa kaksi pomoa,mä puhun tänään sille toiselle joka sentään kuuntelee mitä alaisella on asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja kuules päätön:
raskausviikkoja ja päiviä se tarkottaa

11+2

11 viikkoa ollu raskaana ja 2 päivää
kun on 11+6 niin sen jälkeen ei tule 11+7 vaan 12+0

aina oppii jotain uutta :D

Näinpä. Mut sä et ole vissiin viikkoja laskemassa milloin vauva syntyy :saint:
Mut ainahan sitä voi laskea viikkoja jonkun muun syyn vuoksi. :D

Meillä on itse asiassa kaksi pomoa,mä puhun tänään sille toiselle joka sentään kuuntelee mitä alaisella on asiaa.
Mulla on kans kaksi pomoa. Toinen on leppoisa vanha ukko ja toinen on ikäiseni pojankloppi, stressannut itselleen vatsahaavan, kireä kuin viulunkieli. Ei ole vaikea arvata, kummalle ensin menen juttelemaan asioitani...

24+6 Ihan ok. Nyt 3 päivää vapaalla kun isompi tyttö on sairaana, perjantai aamuna takasi töihin sitten. Kelalle pitää tänään viiä toi äippäraha lippu kun en oo vieläkään muistnau ja kohta on varmaan jo liian myöhästä.

Ens viikolla on lääkärineuvola ja aih se niin ihana sokerirasitus, eniten huolettaa siinäkii se miten pystyn olemaan ravinnotta 12 tuntia ennen rasitusta.. nimin. nykyään yösyöppö

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
24+6 Ihan ok. Nyt 3 päivää vapaalla kun isompi tyttö on sairaana, perjantai aamuna takasi töihin sitten. Kelalle pitää tänään viiä toi äippäraha lippu kun en oo vieläkään muistnau ja kohta on varmaan jo liian myöhästä.

Ens viikolla on lääkärineuvola ja aih se niin ihana sokerirasitus, eniten huolettaa siinäkii se miten pystyn olemaan ravinnotta 12 tuntia ennen rasitusta.. nimin. nykyään yösyöppö

Mulla on tuo sokerirasitus kanssa ja samaa eilen illalla jo tuskailin. Oli niin hirvee nälkä, et tulee tosi kivaa siitä edellisestä yöstä. Ei muuta, mut mulla lähtee närästys heti käsistä, jos tulee liian nälkä... Oon koittanu valmistautua pienentämällä ruoka-annosta jo nyt ja pitämällä itseäni vähän enemmän nälässä. Siinä toivossa siis, et vatsalaukku vähän tottuis nälkään ja kutistuisi. Mut ei joo kauheesti innosta tuo tuleva koitos. :/

Ainii ja mutkula mehän mennää ihan samoissa: mäkin meinasin viiä tänään kelalle tuon äippäjuttuhakemuksen. :D Mutta miten se nyt jo ois kohta myöhässä? Eikö sitä ehdi hakea vielä 2 kk ennen laskettua-aikaa? :o

Mulla kanssa tulossa piakkoin sokerirasitus. Kyllä sitä tulee nälkä kurnimaan varmasti! Alkaakohan siinä heikottamaan? Kun siellä paikan päälläkin täytyy olla ravinnotta niiden testien ottojen välin.

Mulla kanssa tulossa piakkoin sokerirasitus. Kyllä sitä tulee nälkä kurnimaan varmasti! Alkaakohan siinä heikottamaan? Kun siellä paikan päälläkin täytyy olla ravinnotta niiden testien ottojen välin.

En usko, et alkaa, kun kuitenkin siellä pitää lipittää se kamala sokerilitku. :x

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa heippa vielä:
Ainii ja mutkula mehän mennää ihan samoissa: mäkin meinasin viiä tänään kelalle tuon äippäjuttuhakemuksen. :D Mutta miten se nyt jo ois kohta myöhässä? Eikö sitä ehdi hakea vielä 2 kk ennen laskettua-aikaa? :o

Eikäköön ne kirjotti sen jo aikoja sitten sen todistuksen siitä raskaudesta ja aikasemmissa raskauksissa oon tainnu saman tien sen kelalle puottaa.. tällä menolla se unohtuu tuonne hyllyyn jos en käy viemässä sitä tänään.

Ei miulla aikasemmin ainakaan kauheesti oo heikottanu, yleensä saanu vielä mennä neuvolan aulaan istumaan ja pötköttelemään sohvalle näytteen ottojen välille ettei tarvii labran aulassa kovilla penkeillä nakottaa

Mulla on kans kaksi pomoa. Toinen on leppoisa vanha ukko ja toinen on ikäiseni pojankloppi, stressannut itselleen vatsahaavan, kireä kuin viulunkieli. Ei ole vaikea arvata, kummalle ensin menen juttelemaan asioitani...

Joo,kyllä noistakin isoja eroja löytyy..

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa heippa vielä:
Juu, kelan sivuilta tarkistettua, äitiysraha haetaan viimeistään kahta kuukautta ennen laskettua synnytysaikaa.

No hyvä ettei siinä rasituksessa ala heikottamaan. Sitä miettiessä jo aattelin, että onko siihen edes pakko mennä. Mutta toki siis menen. Ja on se mulle joskus elämäni aikana tehty, eikä se silloin heikottanut, mutta aattelin kuinka raskaus vaikuttaa nyt asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Kehtaako sitä edes sanoa :ashamed: Eilen plussasin, nyt rv 4+1. Väsyttää, viluttaa ja nälättää.

Onnea! :flower:

Täällä menossa 18+2, fiilikset on kummat. Elämä pyörii niin esikoisen ympärillä (sunnuntaina täyttää 1v) ettei ole ehtinyt tätä uutta raskautta miettimään just ollenkaan - ei jotenkin vielä ollenkaan miellä olevansa raskaana. Mua ihan vähän ärsyttääkin tää tilanne - missä on ne kauheet täpinät jotka esikoisen kanssa jylläsivät jo täysillä tässä vaiheessa.. ???

Yhteistyössä