raskaana vuodelevossa ja laiska mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ollut reilun kahden viikon ajan totaalisessa vuodelevossa raskaana. Mies on kyllä ymmärtänyt idean ja on painottanut että minun pitää levätä ja etten saa tehdä mitään. Mutta kun ei tee hänkään mitään!

Joudun käskemään ihan joka asia siivoamisen, ruoanlaiton ym ym. Nyt hän päätti että palkkaa siivojan koska on niin rasittunut, kun joutuu omien hommien lisäksi tekemään vielä kaiken muunkin. Eihän miehellä ole omia hommia muuta kuin töissä käynti. Ja samalla tavalla minäkin olen töissä käynyt ja hoitanut kaiken kotona.

Tänään sanoin että ei ole mitään ruokaa ja pitäisi käydä kaupassa, niin hän kieltäytyi koska oli eilen jo käynyt kotiin tullessaan ostamassa lähikaupasta iltapalaa. Ei sitä kuulemma joka päivä kaupassa käydä. Jääkaappi ammottaa nyt sitten tyhjyyttään, joten taitaa tulla pitsa päivä huomenna...

Kauhistuttaa että odotan lasta tuollaiselle äitinsä hemmottelemalle ja pilalle passaamalle laiskimukselle.

Minä olen raskaana, mutten vuodelevossa. Mies kuulostaa samanlaiselta kuin meillä asuu... :) Välillä ärsyttää se niin penteleesti, mutta ei hän siitä mihinkään muutu. Kaikki saa käskeä tekemään ja kun riittävän kauan käskee, niin hän suuttuu. Olen kuulemma nakkikone. :) Hyvät puolet kuin miehestä ynnää yhteen niin jäädään hyvinkin plussan puolelle. Tsemppiä sulle!

Miehillä on jotenkin vähemmän voimia kuin naisilla. Niillä menee kaikki voimat töissä käymiseen. Naisten täytyy hoitaa kotihommat vielä lisäksi. Miehille tällainen "ylimääräinen" työ on todella suuri ponnistus ;D

Hyvä ap,

kaikki miehet eivät pysty organisoimaan eivätkä pitämään montaa asiaa mielessä yhtä aikaa. Itse asiassa hyvin harva mies - eivätkä kaikki naisetkaan. Voit olla vuodelevossa, mutta kirjoittamaan pystyt, ajattelemaan ja suunnittelemaan asiat siten että mies ehtii ja kykenee asiat tekemään. Kirjoita kauppalistat, suunnittele helppotekoiset aamupala- lounas- ja päivällislistat, tee siivousjärjestys ja huolehdi pyykkipäivät yms. siten että miehelle jää pikku hommelit tehtyään vielä omaa aikaakin. Voit kirjoittaa siihen listaan sen oman ajankin, niin miehelle tulee parempi mieli. Ja sitten tietty vaimonrakastusaika pitää sekin muistaa.

Samalla saat itse hyvää harjoitusta organisointiin ja suunnitteluun. Tätä taitoa tulet tarvitsemaan seuraavat kolmekymmentä vuotta...

Yhteistyössä