rv 6 ja taas verta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi suru

Vieras
Rauhoitelkaahan nyt ja sanokaan että kaikki on hyvin :(

Varhaisultraan pääsee vasta rv 8, varasin kyllä sen, mutta kaksi viikkoa pitää vielä sinnekin jaksaa.

Esikoisen odotuksen kanssa en muista olleeni ihan näin hermoheikko, tmä toinen on jotain kamalaa, koko ajan pelkään keskenmenoa ja sitä ettei mitään edes ole. Tiputellut nyt melkein viikon :/

Kokemuksesta voin sanoa, että kaikki voi olla hyvin tai sitten ei. Jos vaikka pääsisit nyt ultraan ja siellä näkyisi jotain, niin siellä sanottaisiin, että odotetaan viikko ja katsotaan uudestaan, miten käy...

Voi olla ihan normaaliakin. Mulla vuosi noin rv 15 asti lähes päivittäin hieman ja keskenmenon mahdollisuuttakin naistenpolilla veikkailtiin. Tuossa tuo minun 2,5 kk vanha "keskenmenoni" nyt jokeltelee iloisesti ja laittaa lelua suuhun.

[QUOTE="vieras";22127373]Kokemuksesta voin sanoa, että kaikki voi olla hyvin tai sitten ei. Jos vaikka pääsisit nyt ultraan ja siellä näkyisi jotain, niin siellä sanottaisiin, että odotetaan viikko ja katsotaan uudestaan, miten käy...[/QUOTE]

niinpä, ei se paljoa nyt auttaisi sinne mennä, argh... menisi aika nyt vaan nopeasti! Epätietoisuus on tässä kamalinta :(

Taas? Onko sulla aikaisemmin ollut keskenmeno? Jos tulee kunnolla vuotoa, pääset varmaan tarkastukseen äitiyspolille tai johkin. Toisaalta sithän se jo melko varmasti tietää keskenmenoa.

Ai niin. Onko ollut menkkamaisia kipuja tai suppareita? Ne tietää yleensä huonoa.

Kannattaisko käydä naistentautien päivystyksessä? Sinne varmasti ottavat vaikka viikkoja onkin vähän.
Mullahan oli joskus rv7 paikkeilla toista odottaessa veristä vuotoa. Np-ultrassa sitten näkyi 2 istukkaa mutta 1 sikiö.

Kannattaisko käydä naistentautien päivystyksessä? Sinne varmasti ottavat vaikka viikkoja onkin vähän.
Mullahan oli joskus rv7 paikkeilla toista odottaessa veristä vuotoa. Np-ultrassa sitten näkyi 2 istukkaa mutta 1 sikiö.

Ei välttämättä pääse :( Kokemusta on. Mulla oli jo melko paljon vuotoa pari viikkoa myöhemmin viime raskaudessa. Päivystykseen pääsin jonottamaa ja yhtä tyhjän kanssa oli. Ultrata siellä ei voinut eikä nuori päivystäjä osannut tehdä oikein mitään, katsoi vain, että "joo, vuotaa se vähän". Naistentautien osastolle/ polille ottivat vasta, kun vuosi runsaasti. Silloin ei enää mitään ollut tehtävissä eikä ollut enää ultrattavaakaan.

Voi että, olet tosi pahoillani puolestasi, tuo on worst case scenario minullekkin juuri nyt :(
omasta kokemuksesta voin sanoa että 2/3 vuodosta raskausaikana minun kohdallani kolmessa raskaudessa ei ole merkinnyt huonoa. Esikoisesta aloin vuotamaan runsaasti verta rv16 paikkeilla, ilman kipuja. Kyseessä oli hematooma.
Toisesta raskaudesta vuotelin verta tuohon tyylin tiputellen aivan alkuraskaudesta lähtien ja rv14 meni kesken, syynä kohtutulehdus. Väkisinkin on tullut mietittyä, olisiko vauva selvinnyt jos olisi tutkittu heti alkuunsa kunnolla (yksityisellä) ja saanut kunnon antibiootit.
Kolmannessa raskaudessa vuodin verta alussa juuri noilla viikoilla runsaasti ja oli kovia kipujakin, sain kuitenkin terveen vauvan eikä mitään syytä vuodoille löytynyt.
Toivotaan että sinunkin kohdallasi on kaikki hyvin, kivuttomuus on ainakin hyvä merkki :)

minulla tuli muutamaan otteeseen verta kolmannessa raskaudessa ,aiemmissa raskauksissa tälläistä ei ollut.Äitipolille soittaessani eivät suostuneet ultraamaan,totesivat,että jos keskenmeno,eivät mahda sille mitään.Raskaus kuitenkin sujui hyvin,tyttö syntyi rv37.

Verta tulee siis vähän mutta lähes kokoajan, aina kun käy vessassa tulee paperiin verta enemmän tai vähemmän. Eivät ultraa vaikka menisi äitipolille, viime raskaudessa tuli rv 11 verta ja soitin sinne niin totesivat vain ettei mitään voi kuitenkaan tehdä niin eivät ultraa. Nyt viikkoja on vähemmän niin tuskinpa nytkään ultraisivat.

Mulla tuli vuotoja viikoilla 5+ ja 9+. Olin aivan paniikissa ja varma että menee kesken, mutta nyt mennään jo viikolla 20+1. Nuo vuodot eivät välttämättä aina tarkoita huonoa. Mulle ei selvinnyt mitään suutä miksi olisin vuotanut ja tuolloin vkolla 9 tuli kunnon hyytymäkin :( Lääkäri sanoi että saattoi olla kohdun mustelmaa, mitä sekin sitten tarkoittaa... Voimia ja tsemppiä! Odottaminen on tosi raskasta!

Mullakin tuli vuotoa noilla viikoilla. Menin yksityiselle ultraan jossa selvisi että kiinnittymisvuotoa. Nyt rv 30+6 menossa :heart:
Ei ne sille tosiaan mitään voi tehdä jos kesken menee, vaikka olisi se kiva itse tietää mitä tapahtuu. Odottaminen on raskasta, mutta pian olet jo turvallisilla viikoillla. Minä ainakin sanoin itselleni monta kertaa että kun syke löydetään varhaisultrassa ja rv 9 tulee täyteen niin keskenmenon riski pienenee huomattavasti. Viikko 6 taisi olla kaikista huonoin..
Tsemppiä ja jaksamista!