rv 38+3 ja yhtäkkiä kauheaa kipua alapäässä, mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdge
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdge

Vieras
Olin alkamassa pesemään esikoisen hampaita kun alkoi jumalaton kipu ihan alamahassa, alapäässä ja niissä nivusissa. Hyvä ettei parku siinä kohtaan tullut. Sen jälkeen kävely on ollut tuskaa, samoin ei pääse sängystä ylös ilman kovaa kipua. Välillä tuo särky säteilee lantioon, reisiin ja takapuoleen. Myös mahasta on välillä kivub aikana vihlonut. Ja siis nyt liikkuessa tuota kipua tuntuu.

Ennen tuota kipua illalla on supistellut ja myös tuon jälkeenkin. Nyt ne ovat loppuneet ku seinään supistukset) . Pari viikkoa tässä pn suppareita tullut aika reilusti ja nyt muutaman päivän ajan tullut napakoitakin. Mitäköhän tää kipu nyt mahtaa olla? Vauva kiinnittynyt?

Mutta nyt ei ole sitä ollut. Ei myöskään enään supistele. Makoilen sängyssä ja ihan hyvä olla, heti jos liikahtaa tekee kipeää tai jos nyt yrittäisin nousta ylös saisi hampaita purra yhteen.

Ap

Kyllä tuo siltä vaikuttaa, että synnytys olis käynnissä. Mulla ainakin oli vastaava tunne. Sit alkaa supistelut oikein kunnolla. Tsemppiä koitokseen joko pian tai sit lähipäivinä :) :)

Mielessä kävi että soittaisin mutta jätin sen sitten väliin sen takia kun ajattelin.kivun olevan.ns.normaali kipua. Vauva painaa niin alas tjs. Tulipa typerä olo, ehkä pitäisi synnärille soittaa ja kysyä i/

Ap

Soita synnärille vaikka miten tyhmänä ne sua pitäisi! Ne on siellä sitä varten että vastaavat kysymyksiin ja katsovat tilanteetkin jotka eivät välttämättä ole ain "synnytys käynnissä" juttuja. Kenenkään aikaa et varmasti tuhlaa. Itse olen huomannut että monesti hoitoa ja palvelua pitää VAATIA! Voivat hyvinkin olla harmittomia kipuja kuten lliitoskipua tai sitten vauva huonossa asennossa. Niin tai synnytys alkamassa. Toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa. :)

Ja PA*KAT! Sattui pienikin liikkuminen niin että ähisin, puhisin ja mieli tekis itkeä. Järkyttävää kipua! :( pakko tuli ottaan 2 500 panadolia ku sanoivat että saa ottaa.

Kestääkö tätä sitten sinne synnytykseen asti? Miten tätä jaksaa!? Unettomia öitä, hel*etin tuskaisia kipuja ja vielä taapero ikäinen esikoinen. Ihanaa!

Ap

Edelleen särkyjen kanssa kärvistellään vaikkakin ei liiku ja varsinkin jos liikahtaa! Ensimmäinen raskaus oli niin helppo, mitään kipuja. Ainoot kivut olivat synnytyssupistuksia.

Mitäköhän polilla/neuvolassa voivat tehdä? Antaa jotain toista, 'turvallista 'lääkettä?

Ap

Varmasti voivat antaa tehokkaampaa lääkettä. Sulla viikkoja jo hyvin joten koitamppa kyykistellä jos vauva kovinkin alhaalla voit saada kalvot rikki ja synnytys käynnistyisi. Näin itse onnistuin ja todellakin kärsin kamalista liitoskivuista 2viikkoa. :0
Toki olisi kyllä hyvä kattoa että vauvalla kaikki ok ja ettei kivulle muuta syytä löydy. Kyllä mä soittaisin tai menisin käymään jos kipu kovaa ja jatkuvaa kun liikkuu.

Kun kävin vessassa, "kakkos hädällä " ja juuri kun olin hieman alkamassa "ponnistamaan " sitä "hätää "kuulin miten pönttöön jotain alkoi tiputtelemaan. No, koitin siitä emättimen ympäriltä niin oli märkä, väritöntä ja hajutonta.nestettä. ei ollut pissaa. Voisiko olla lapsivettä jos tiputtelee? No, lähden kuitenkin synnärillä käymääm varmuuden.vuoksi näytillä.

Ap

Tietää kuinka kävi? kun itselläni myös on ap kuvailemaa vihlontaa/kipua jo kolmatta päivää mutta minulla vasta rv 33 ja neuvolassa myös epäilivät liitoskipuja tai lantion löystymistä..

Löysin vahingossa ketjun ja vastaanpa nytten. Supistuksia tullut päivittäin epäsäännöllisesti mutta ei vieläkään käynnistynyt synnytys. Eilen ja tänään tullut _erittäi_ sitkeää limaa, jossa välillä veriviiruja- luulenpa että limatulppa sieltä irtoilee. Eilen oli todella kipeitä suppareita epäsäännöllisesti ja loppui kuin seinään :/ tänään aamuyöstä asti sama homma : lieviä ja välillä kipeimpiä supistuksia tullut pitkin päivää. Toiv.tämä enteilisi jotain, perjantaina laskettu aika!

Ap

Yhteistyössä