Rv 34 menossa ja mahaa kiristää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahaa kiristää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahaa kiristää

Vieras
Siis ylämahaa kiristää kun esim käyn istumaan tai makaamaan ( mihin asentoon vain ). Se tuntuu hetken aikaa ja on hankala istua tai maata, mut menee sit ohi. Istuessa nopeammin menee ohi kuin maatessa. Puoli-istuva asento olisi paras mut sit selkä ei siitä asennosta tykkää.
Onko ihan normaalia? Muilla samanlaista?

Tunnistatko harjoitussupistukset? Olisko niitä?

Joo tunnistan ja ei ole harjoitussupistuksia. Maha ei kovetu millään tavoin. ainakin harkkareissa mulla tekee niin.
Mietin että voiko olla mitenkään istukan kanssa tekemistä asialla ku mulla istukka on tuolla edessä yläosassa. Kuulemma alkaa navan tienoilta ja on siitä ylöspäin.
Mut tää on ihan uusi ilmiö ja ei ole ennen tällaista ollut.

Mulla ainakin kiristää jo nyt, viikkoja vasta 23, mutta olettaisin sen olevan vatsalihasten ja ihon venymistä. Meille on tulossa kaksoset ja maha ei meinaa pysyä perässä kasvussa. Tunne tulee mulle erityisesti seisoessa, menee ohi maatessa (eli kyllä päinvastoin kuin sulla). Eikä ole supistuksia, niitä olen tuntenut "sisempänä".

kudokset ne siellä venyy ja narskuu. siihen kohtaan voipi ilmestyä raskausarpia. mulla tuli aikoinaan keskelle mahaa viiruja, kun vauva pyörähti ympäri ja tila loppui kesken. AUTS.

mulla oli aiemmissa raskauksissa samaa loppuvaiheessa mutta itsellä se tunne ainakin johtui varmastikin suurimmalta osin siitä, että olen lyhyt joten lantion ja rintalastan välinen välikin on kohtuullisen lyhyt ja loppuajasta oli koko tuo väli jo täynnä vauvaa. itsellä tuo johtui juuri vauvan liikahtamisesta asentoa vaihtaessa. tai siis siitä miten tuo väli käyttäytyy asentoa vaihtaessa.

Yhteistyössä