Rv 34 ja mun on hankala hengittää, kädet puutuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Hb on alhainen, verenpaine hyvä/alhainen ja vatsa on valtava. En voi liikkua kunnolla, joudun istumaan ja makaamaan paljon. Nyt esim. sohvalla pystyasennossa istuessa on tosi tukala olla, hengästyttää melkein pelkkä istuminen. Puoli-istuva asento on parempi hengittämisen kannalta, mutta se sattuu selkään ihan helvetisti. Parasta olisi olla kyljellään, mutta kun lonkatkin ovat ihan saatanan kipeät ja kädet puutuvat.

Ihan paskavituntuskaa ja vielä pitäisi kuukauden päivät tätä jaksaa. Pelottaa että pyörtyä muksahdan, kun olen yksin kotona.

Niin tosiaan oletko lyhyt? Mulla oli noita hengitysvaikeuksia, ja johtui siitä, kun vauva painaa isoja suonia, niin ei happi pääse kunnolla kiertämään. Vasemmalla kyljellä makaaminen auttaa. Särkylääkkeitä kannattaa ottaa noihin lonkkiin, sulla on meinaan vielä hyvän aikaa kärsimistä.

Niin ja 173 on pituutta, eli ei pitäisi sikäli olla koosta kiinni. Lääkkeeksi lääkäri on jo määrännyt resepti-Panadolia 1-4 kpl päivässä (eli 2-8 käsikauppa-panadolia), eikä niistä ole paljon iloa. Sattuu niin paljon, että näen yöt pitkät kauhupainajaisia ja herään kipuihin ja omaan huutoon. :/ Hereillä ei löydy hyvää asentoa, en kykene kävelemään. Kaikki nivelet ovat ihan löysinä, eli kroppa ei meinaa pysyä kasassa, vaan lösähtelee milloin mihinkin suuntaan kuin räsynukke.

Mulla autto vasemmalla kyljellä makaaminen tyyny jalkojen välissä, "rintojen välissä" ja pään alla.

Lämmin suihku tai leppeä löyly saunassa auttoi. Hierontaa varmaan kannattaisi myös kokeilla, sulla on varmaan lihakset menneet ihan juntturaan ja siksi kädet puutuu.

Vasemmalla kyljellä olen nukkunut ja lepäillyt jo monta kuukautta, se on tosiaan paras asento. Silti pakko vaihdella asentoa, kun ei voi koko valveillaoloaikaa + yötä viettää samassa asennossa. Siksi ketuttaa, että istuminenkin on nyt mennyt ihan älyttömäksi touhuksi. Tyyny jalkojen välissä auttoi joskus 4 kuukautta sitten, nyt on tyynyn lisäksi kaksi tyynyä kropan molemmin puolin + peitolla jumitan itseni paikalleen yöksi.

No, onneksi en ole sairaalahoidossa, vauvalla on kaikki hyvin ja raskaus on loppusuoralla.