Ruuanlaitossa sattuneita mokia :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Tuli yht'äkkiä tuossa mieleen eka kerta kun piffiä paistoin ja aattelin jakaa tämän herkän muiston teidän kanssa :)

Mä en sillon kauheesti ruuan laittoa harrastanut..olin kuitenkn päättänyt yllättää miehen valmiilla ruualla. Olin ostanut jotain pihvejä kaupasta ja kermaa, noin niinkuin kastikkeeksi ja jotain pottujakin varmaan oli :D
Muistelin siinä sitten aloittaessani että iskä paistaa aina pihvit öljy-voiseoksessa....ja nimenomaan voi.

Meillä ei ollut kun kevytleviä ja olishan se ollut ihan liian suuri vaiva tarkistaa että sopiiko se yleensäkään paistamiseen...

Minä sitten lätkäsin pannulle sitä kevytleviä ja öljyä ja siinäkään ei hälytyskellot soinut(päässä :whistle: ) että jos pikkusen savuttaa niin ei ehkä kannata pannulle enään pihviä tunkee :xmas: no minä sit kuitenkin ne jääkaappikylmät pihvit sinne laitoin...ja paistelin/savustin niitä pihvejä..sitten alko palohälytin huutaan ja mä itkua tihrustaen heitin pannulle kermat :whistle:
Ja kävin mäikäseen palohälyttimen katosta irti...

Mies tuli kotiin töistä tilanteeseen missä koko kämppä on savua täynnä, palohälytin eteisen lattialla ja minä parkumassa keittiön lattialla, että mä en laita ruokaa enään ikinä :snotty:

Urheasti se yhden sitkeän ja palaneen pihvin söi ja loput menikin sitten roskiin :xmas:

Tuli mieleen kerta kun päätin taas jotain kivaa kokeilla ja heittiin wokkiin vihanneksia ja katkarapuja, ja kaadoin siihen päälle punkkua. Katkaravut värjäytyivät järkyn sinisiksi, sellaisiksi
mustansinisenharmaiksi... ja maku oli kamalan kitkerä... =)

Minä tein miehelle ruuaksi kinkku-aurajuustokastiketta ja pastaa. Murensin aurajuustokönttiä leikkuulaudalle samalla purkkaa syöden. No purukumista häipy maku joten lätkäsin jostain syystä sen purkan siihen leikkuulaudan kulmaan. Sain ruuan valmiiks just kun mies tuli töistä kotiin nälkäisenä, laitoin ruuat lautaselle ja eikun syömään..

Miehen ilme oli aika kummallinen kun söi, sitten kysyi mitä oon siihen laittanu.. maistoin itse ja sitte tajusin, oli se purkkakin vahingossa menny sinne kastikkeeseen kun lisäsin aurajuustot, en tajunnu että se murunen joka oli ihmeellisesti hypänny leikkuulaudan toiseen päähän olikin se purkka eikä aurajuustoa, olin vaan ajatuksissani heittänyt senkin kastikkeeseen :)

Joskus nuorena oltiin Espanjan lomalla silloisen poikaystävän kanssa ja päätettiin tehdä makaronimössöä ja eihän me Espanjaa osattu kun maustehyllystä koitetiin löytää grillaus- ja yleismaustetta... Värin perusteella ostettiin. Ei edelleenkään mitään hajua, mitä se mauste oli, mutta haarukallistakaan, ei kumpikaan saatu sitä mössöä alas - niin kamalan makuista se oli! :x

Ja sitten se kerta kun ekan täyskärin tein...lainasin äidiltä teflonisen kakkuvuuan ja sain ohjeen..tein kaikki niinkuin ohjeessa luki ja kakusta tulikin ihan hyvä.
Siinä sitten kun kakkua syötiin niin puhuin äidille et on se vaan vaikee saada se kakku vuuasta irti, et veitsellä joutu auttaa.
Äiti ihmetteli ja kysy et jauhotitko huonosti...mä olin että :o jauhotin, mitä, jauhoja laitoin juu taikinaan, mites se siihen irtoomiseen vaikuttaa??
Ja äiti repes että etkö sää voidellut ja jauhottanut vuokaa?
:snotty: Ei ohjeessa lukenut :whistle:

Minä muuten laitan tilliä lähes kaikkiin keittoihin...

Eilen piti kiireessä sulattaa vauvalle pakkasesta pari jääpalaa bataattisosetta, samalla maustoin kastiketta. Arvatkaapa mitä mikrosta löytyi? Lämmin lihaliemikuutio :D Soseet olin unohtanut sinne pakkaseen.

Mie laitoin köksän tunnilla yläasteella vahingossa maitorahkaan sokerin sijasta suolaa.. kyl mie laitoin kaks kertaa enemmän sokeria, mutta pahaahan.. enkä sit tunnustanut sitä kenellekään.. satuin vielä olemaan ainoana tyttönä poikien ryhmässä, joten ajattelin kun otin homman vastaan, että maitorahkassa en voi ainakaan epäonnistua ja saada naurut päälleni.. :ashamed:

sit kun kerran kotona tein lasagnea, onnistuin kaatamaan melkein valmiin lasagnen-vuuan lattialle.. aattelin kääntään sen vuuan, ku meillä on vanha uuni ja se paistaa epätasaisesti.. no, en sit tajunnut kääntää sitä vuokaan vaan uunissa, vaan ajattelin, että helpointa olis kääntää se ritilä.. no, sain sen ritilän, jonka päällä toi vuoka oli, melkein kokonaan uunista ulos, kun se sit kääntyikin ja vuoka tippui lattialle.. onneksi olin vasta siivonnut, joten otin vain siitä kasan päältä suurimman osan talteen takaisin vuokaan ja se osa joka osui lattialle, pyyhin.. no, koiran laitoin sit siivoamaan tarkemmin..

Alkuperäinen kirjoittaja Nenni83:
Maksalaatikkoa voi nauttia myös vadelmahillon kera... :) Samanlaisessa purkissa kun oli puolukkahillon kanssa...

sama homma... paitti että kyseessä oliki mansikkahillo :laugh: :laugh: :laugh:

ja muutaman kerran on suolat ja sokerit sekottunu... pottumuussista tulee aika imelää ko sinne lykkää sokerit jo keittämisvaiheessa, saatikka sitte ku vielä lisää muussaamisvaiheessa myös :laugh: :x

Mä tein kermakastiketta pihveille ja ajattelin laimentaa vähän maidolla kun tuli niin paksua. Ruvettiin syömään jamies sylkäs heti ekan palan lautaselle... oli sitten pistänyt mansikkajugurttia sen maidon tilalle :whistle:

=D teinpä kerran lasagnea, jonne oli tarkoitus laittaa currya hippusen ja kauhukseni huomasin laittaneeni kanelia. Noloutta lisäsi se, että meillä oli ruokavieraita... Kovasti vakuuttelivat, että ei ollenkaan hassumpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mä tein kermakastiketta pihveille ja ajattelin laimentaa vähän maidolla kun tuli niin paksua. Ruvettiin syömään jamies sylkäs heti ekan palan lautaselle... oli sitten pistänyt mansikkajugurttia sen maidon tilalle :whistle:

huuuuu...... :x

Alkuperäinen kirjoittaja Lukki:
=D teinpä kerran lasagnea, jonne oli tarkoitus laittaa currya hippusen ja kauhukseni huomasin laittaneeni kanelia. Noloutta lisäsi se, että meillä oli ruokavieraita... Kovasti vakuuttelivat, että ei ollenkaan hassumpaa...

no oisit vaan sanonu jotta on lähi-idän suunnalta vaikutteita saanutta lasagnea :D

Tein rahkapiirakkaa. Laitoin taikinaan yhden kupin jauhoja. Lopputulos oli ihan littana ja ihmettelin kun ihan varmasti tein kaiken ohjeen mukaan. Soitin vielä äidilleni ja varmistin, oliko ohjeessa joku virhe. Niinpä sitten kirjoitusvirheeni paljastui: 1:n tilalla olisi kuulunut olla 4! Oli sitten jäänyt se nelosen sakara vetämättä. Joskus se on pienestä kii ;)

Mä tein ensimmäisen kerran makaronilaatikkoa,niin et keitin niitä makaroneja n. miinuutin et ne oliihan kovia(luulin,että niitä on tarkostus keittää vaan hetken ) ja sit laitoin vuokaan jauhelihan ja munamaidon kanssa. Oisitte nähny,ku otin sen lootan uunista pois,oli ihan kovettunu sinne vuoan pohjalle :ashamed:
Kämppis ja sen poikaystävä kehuskeli,kun oli hyvää makaronilaatikkoa :laugh:

Yhteistyössä