Ruuanlaitossa sattuneita mokia :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin tekemässä vispipuuroa ja keittelin ensin puolukoita vedessä. Sitten oli tarkoitus siivilöidä puolukankuoret pois ja yleensä laitan siivilän jonkun kulhon päälle, josta mehu on helppo kaataa takaisin kattilaan. No, kiireessä sitten kaadoin mehut siivilän läpi suoraan tiskialtaaseen!! Sitten hetken päästä ihmettelin, että mihinkäs ne mehut joutui?!!?

Talouskoulussa oltiin tekemässä lusikkapikkuleipiä (niitä missä on hilloa välissä ja sokeria päällä) kun joku tuli kysyy opelta "että mitäs nyt tehdään kun lusikat loppuivat"? Oli laittanut pellille riviin lusikoita joissa oli taikinaa vaikka lusikalla piti ottaa sitä taikinaa pellille!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Mä tein ensimmäisen kerran makaronilaatikkoa,niin et keitin niitä makaroneja n. miinuutin et ne oliihan kovia(luulin,että niitä on tarkostus keittää vaan hetken ) ja sit laitoin vuokaan jauhelihan ja munamaidon kanssa. Oisitte nähny,ku otin sen lootan uunista pois,oli ihan kovettunu sinne vuoan pohjalle :ashamed:
Kämppis ja sen poikaystävä kehuskeli,kun oli hyvää makaronilaatikkoa :laugh:

Vitsit! Täähän on kun mun ensimmäinen makaronilaatikko! Ja mä olen kaikki nää vuodet (yli 20v) luullut, että olen ainoa taulapää (sorry =) ) joka noin teki! Itse asiassa mä en edes keittänyt niitä makaroneja hetkeäkään, vaan kaadoin pussin sinne vuokaan ja sillä sipuli ;) voi räkä, olin melkein unohtanut tän ja nyt mua raurattaa ihan kauheesti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Talouskoulussa oltiin tekemässä lusikkapikkuleipiä (niitä missä on hilloa välissä ja sokeria päällä) kun joku tuli kysyy opelta "että mitäs nyt tehdään kun lusikat loppuivat"? Oli laittanut pellille riviin lusikoita joissa oli taikinaa vaikka lusikalla piti ottaa sitä taikinaa pellille!!!

Apua! Nyt mä repesin, tää oli kyllä paras! :laugh:

Mä joskus 12 veenä päätin yllättää äidin tekemällä nötköttisoppaa. Nötkötissähän on tunnetusti ihan hirmusti suolaa... Mä laitoin soppaan ihan reippaasti suolaa, että maistuis joltain. Äiti tuli kotiin ja oli yllättynyt ilosesti; otti ruokaa ja tuumi että aika erikoisen makuista.

se soppa oli ihan hirmu suolasta, todella PAHAA. Mä aloin ihan itkemään ku meni ylläri harakoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Lukki:
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Mä tein ensimmäisen kerran makaronilaatikkoa,niin et keitin niitä makaroneja n. miinuutin et ne oliihan kovia(luulin,että niitä on tarkostus keittää vaan hetken ) ja sit laitoin vuokaan jauhelihan ja munamaidon kanssa. Oisitte nähny,ku otin sen lootan uunista pois,oli ihan kovettunu sinne vuoan pohjalle :ashamed:
Kämppis ja sen poikaystävä kehuskeli,kun oli hyvää makaronilaatikkoa :laugh:

Vitsit! Täähän on kun mun ensimmäinen makaronilaatikko! Ja mä olen kaikki nää vuodet (yli 20v) luullut, että olen ainoa taulapää (sorry =) ) joka noin teki! Itse asiassa mä en edes keittänyt niitä makaroneja hetkeäkään, vaan kaadoin pussin sinne vuokaan ja sillä sipuli ;) voi räkä, olin melkein unohtanut tän ja nyt mua raurattaa ihan kauheesti!

öhrm. Mä en keitä niitä makarooneja ollenkaan ja tulee ihan hyvää. Nestettä pitää olla tarpeeksi. N. 400g makaroonia + vähän toista litraa munamaitoa.

Joskus työharjottelussa tein sienikeittoo kasvisruuaks ja sinne meni pikkasen liikaa valkopippuria.. Sitä oli jo 10l. ja sinne laitettiin varmaan 5l. lisää kermaa ja vettä ettei olis ollu niin pippurista.. Oli se kyllä silti =) Mies on muutaman kerran ruokaa tehdessään laittanu vahingossa kardemummaa mustapippurirouheen tilalle.. Ei se jossain risotossa niin haittaa mutta nakkikastike on aika mielenkiintosen makusta...

Yhteistyössä