Ruskea vuoto

  • Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti
POW
Toi "tiputtelu" luultavasti johtuu siitä, kun syöt toista liuskaa putkeen eli viivästytät kuukautisten alkamista. Itsellä ainakin tuli vastaavaa pillereitten aikaan ja kun siirsin joskus "pikkutyttönä" menkkoja keltarauhashormonilla monta viikkoa.

Itsellä sama homma, jos olen siirtänyt kuukautisia useammalla laatalla, ilmenee ruskeaa vuotoa joka loppuu kuukautisten tullessa ja mennessä !
 
Viimeksi muokattu:
No
Ollaan 17 v. ja ei koskaan ennen ole tämmöstä ollut. Kuukautisten pitäisi alkaa n. viikon päästä, kuitenkin 2 viikkoa sitten, tai ehkä enemmänkin, on ollut ruskeaa vuotoa.
Noin viikko tämän alkamisen jälkeen eräänä päivänä kun laitoin pikkusiteen, vain n. tunti jälkeenpäin vessassa huomasin, että siinä olikin iso ruma ruskia klimppi. yök.
Noh, kun pyyhkäisin alhaalta oli paperissa hitusen verta, joten oletin että kuukautiset alkavat ajoissa, mutta ei niitä ole vieläkään näkynyt.
Täytyy koko ajan olla side tai muuten pikkarit värjäytyy ruskeiksi.

Ja mitään seksiäkään ei olla edes koitettu, joten hus se idea.

Ja en tiedä jos tämä tähän liittyy, mutta mahaa pistelee myös. Äitini väitti että se on vain kuukautiskipua, mutta kipu on aivan erilaista ja sattuu koko vatsaan. En osaa kauheasti kuvailla, mutta tuntuu vähän niin kuin olisi syönyt aivan liikaa karkkeja S:
 
pimu
mä alotin yaz pillerit viime marraskuussa muistaakseni. nyt viime aikoina on ollut hyvin haalean ruskeaa vuotoa pöksyissä. en olettanut sen olevan mitenkään vakavaa.
eilen sitten todella säikähdin, kun päiväunien jälkeen vessassa käydessäni huomasin housuissa ruskeaa vuotoa. luulin ensin että menkat on alkanu, mutta millä järjellä ne viikkoo aiemmin tulis kun syön pillereitä ja niiden pitäs alkaa vasta ens viikon perjantaina.
sitten kaveriini rakkaaseeni otin yhteyttä asiasta ja se sano, ettei osaa sanoo muutaku että raskaus.
poikaystävä haki mulle eilen raskaustestin ja negatiivista näytti. vuotokin loppu eiliseen ja sitä siis tuli vaan yhtenä päivänä, että eipä ollu kuukautiset. samalla ollut kans maha pikkusen kipeä, sillee nipistävää kipua.
soitin eilen myös päivystykseen tosta, koska se neuvolan täti ei vastaa viikonloppusin. siellä sanottiin ettei kannata huolestua, voi olla ihan normaalia mutta jos seurailen pari päivää että miten jatkuu, voin mahdollisesti sitten tk:ssa käydä gynetutkimuksessa.
huomenna aattelin soittaa neuvolan tätille ja kysyä asiasta :)

Aloitin myös yaz pillerit viime syksynä, ja nyt yleensäkin, (olen siis syönyt aiemmin muita pillerimerkkejä) ensimmäistä kertaa tulee "välivuotoa" joka on pari päivää ollut ruskeaa/punaruskeaa. Menkkoihin on pari viikkoa ja alavatsassa nipistelyä. Kävitkö lääkärissä,tai saitko mitä infoa asiasta?:)
 
Viimeksi muokattu:
ihmettelijä
Aloitin yaz ehkäisypillereiden syönnin vajaa viikko sitten, kuukautisten jälkeen alkoi tämä ruskea "välivuoto?", onko se kovinkin pitkäkestoista, vai joutuuko siitä kärsimään niin kauan kun syö näitä pillereitä?
 
sp
Mulla on ilmennyt sama vaiva tässä viikkoa ennen kun menkkojen pitäs alkaa. Oon syöny e-pillereitä nyt 2 v eikä oo aikasemmin ilmennyt tälllästa. Voiko kyseessä olla oikeasti tulehdus tai klamydia? Mistä se vois johtua? Pelästyttiin poikakaverini kanssa aika pahasti ku jos tää ois joku raskauteen liittyvä juttu, oon nimittäin unohtanu kolmen liuskan putkessa pillerin 2 krt. Ruskeaa vuotoa ollu vasta pari päivää, missä vaiheessa kannattais mennä lääkäriin
?[/QUOTE

mä menin lääkäriin keskeyttämään raskautta ja samalla mulla todettiin klamydia. No molemmat on nyt hoidettu ja alotin e-pillerin käytön. Eka läpyskä on loppu. Ja huomasin että mullakin on alkanu sellasta ihme tummanruskeeta limasta vuotoa. No kaiken pitäis olla kumminkin kunnossa, taudit on katottu ja kaikki muuut negatiivisia paitsi klamydia. Myös papakoe tehtiin ja sielläkin kaikki kunnossa. Joten en usko että se on mitään vaarallista.
 
Viimeksi muokattu:
kisuliiiiii
Itselläni on sama ongelma, mutta klamydia tuskin on syy siihen koska olen harrastanut seksiä vain poikaystäväni kanssa (jolla ei myöskään ole ollut aikaisempia seksisuhteita) eli tartunta ei ole mahdollinen... E-pillereitä olen käyttänyt viisi kuukautta ja ruskeaa vuotoa tulee kierron puolivälissä, ei ole ennen tullut. ilmeisesti se sitten johtuu pillereistä
 
sama täällä !
Tänään huomasin että pikkareihini oli tullut iso läntti ruskeaa vuotoa. Olen miettinyt voiko tämä olla herpes. Poikaystäväni kävi herpes testeissä ja hänellä on se. Minä alotin n 2kk sitten minipillerit. Menkkoja ei ole tullut se jälkeen :/ Voiko tämä olla herpes, sukupuoli tauti vai mitä ? ;o
En ole viitsinyt kertoa tästä kenellekkään koska tuntuu että tämä on "noloa".
 
Tarkista
Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä !;11033558:
Tänään huomasin että pikkareihini oli tullut iso läntti ruskeaa vuotoa. Olen miettinyt voiko tämä olla herpes. Poikaystäväni kävi herpes testeissä ja hänellä on se. Minä alotin n 2kk sitten minipillerit. Menkkoja ei ole tullut se jälkeen :/ Voiko tämä olla herpes, sukupuoli tauti vai mitä ? ;o
En ole viitsinyt kertoa tästä kenellekkään koska tuntuu että tämä on "noloa".
Tiputteluvuotosi johtuu todennäköisesti minipillereistäsi. Voisiko olla mahdollista, että puhdistusvuoto alkaisi vai ovatko pillerisi sellaiset, että vuotoa ei tule lainkaan? Jos tilanne ei korjaannu niin ota yhteyttä sinua hoitavaan gynekologiisi ja miettikää muita pillerivaihtoehtoja. Lue mitä pillereittesi mukana tulleessa pakkausselosteessa kerrotaan vuodoista, haittavaikutuksista jne.
 
Kiitos !
Tiputteluvuotosi johtuu todennäköisesti minipillereistäsi. Voisiko olla mahdollista, että puhdistusvuoto alkaisi vai ovatko pillerisi sellaiset, että vuotoa ei tule lainkaan? Jos tilanne ei korjaannu niin ota yhteyttä sinua hoitavaan gynekologiisi ja miettikää muita pillerivaihtoehtoja. Lue mitä pillereittesi mukana tulleessa pakkausselosteessa kerrotaan vuodoista, haittavaikutuksista jne.

Pillerini ovat sellaiset että niitä syödään koko ajan ja menkkojen pitäisi tulla. Tänään otin yhteyttä äitiysneuvolaan ja yritin varata aikaa gynekologille mutta ajat olivat täynnä. Puhuin tästä poikaystäväni herpeksestä ja hän sanoi että kannattaa ekana käydä klamydia ja virtsatietulehdus testeissä. Olen itsekkin miettinyt pillereitten vaihota. Kaveri söi samoja pillereitä jonkun aikaa sitten lopetti ja nyt 3vuoteen ei ole tullut kuukautisia. Täytyy tammikuussa puhua gynekologille samalla tästä ruskepunavuodosta jos jatkuu :) ! Kiitos kumminkin kun kerroit vähän apua.
 
Viimeksi muokattu:
Nea
Minulla kanssa oli eilen kerran ja tanaan kerran sellasta tosi limasen ruskeeta vuotoa ,vain pyyhkiessa.Ei oo ikina aikasemmi ollut sellasta.Menkat on nyt 6 paivaa myohassa.Mikahan vuoto se voi olla? Raskauteen en usko kun muut oireet puuttuvat.Tietaisiko joku ?
 
hämmästynyt
Unohdin ottaa yhden e-pillerin ja otin seuraavana päivänä sitten kaksi, mutta samana päivänä alkoihin tämä epämiellyttävä vuoto. Kestänyt minulla jo yli viikon. Mietityttää... Olen syönyt pillereitä hieman yli vuoden ja samat pillerit edelleen käytössä.
 
pimu
Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt;11043173:
Muilla näyttää olevan kyse parista päivästä kun itselläni on mennyt jo yksi viikko tämän vaivan kanssa.

moi, mulla pidentynyt tiputtelu jopa 7 päivää ennen kuukautisten alkamista johtui kohdunkaulan polyypistä. jos jatkuu kuukaudesta toiseen, kannattaa käydä tsekkaamassa. poisto on ihan tosi simppeli operaatio.
 
..
Osaiskohan kukaan yhtään sanoa mistä johtuu.. Mulla on ollut noin viikon rusehtavaa valkovuotoa, alkoi sen jälkeen kun menetin neitsyyteni. Ajattelin ekan kerran jälkeen että on vaan verta, mutta vuotoa on ollut melkein joka päivä, selvästi eniten heti yhdynnän jälkeen. Kondomi on ollut käytössä, toki se on voinut hajota niin ettei olla huomattu. Muuten kaikki on ihan kunnossa, ei ole mitään kipuja tms, vain omituista vuotoa. Mistähän voisi olla kyse, jos ei pian lopu tarvii varmaan mennä gynelle. Eniten huolettaa jos olenkin raskaana, mutta ei kai tällainen oire siihen liity?
 
murrosikäinen
En tiedä itsekkään syytä omaan ruskehtavaan vuotooni vaikka menkkani eivät ole vielä alkaneet olen aika nuori, mutta etsin kaikki mahdolliset paikat jossa saisin apua tähän karmaisevaan murrosikään.
 
RanDom
Oon 16-vuotias tyttö, neitsyt ja tällee.. menkat pitäis tulla kohtapuoliin ja näin.. räpläsin alapäätäni ja mulla on nyt reilun viikon verran ollut rusehtavaa vuotoa, ei kuitenkaan ainakaan kauheen pahan hajuista..? En uskalla mennä lääkäriin enkä puhua äitini kanssa.. mitä teen? voko se mennä ohi? mitä jos se pahenee ja tekee hirveesti tuhoa jo vaikka viikon päästä?
oon 13v tyttö (ei menkkoja vielä) raapaisin kerran kunnolla alapäätäni ja se oli vahinko, no kirpaisihan se, eikä haise pahalle vuoto! ALKOI tänään en uskalla kertoa äidilleni siitä? Olen lukenut että voisi olla klamydia? En halua mitään tuhoa kehossani.. Mitä teen?? :((
 
Viimeksi muokattu:
Iiks
Mulla kans on alannu olemaan tuota runsasta ruskeaa vuotoa :S edellispäivänä tuli valkopunaasta vuotoa sitten eileen tuli ruskeaa ja nyt sit tänään sitä ruskeaa tulee vaan enempi :( Oon 14.v kohta 15.v ja mulla ei menkat ole vielä alkaneet kertaakaan, eli alkoko mun menkat nyt?? vatta on tosi kipiänä ollu tänään.. ja vielä etten oo harrastanut ikinä seksiä.. mua pelottaa kertoo vanhemmille tuosta vuodosta koska en haluaasi vielä kertoa ku ei tiedä onko nuo menkat vai ei...
 
14wee
Oon 14w, menkat ei oo vielä alkanut. Mulla tuli joskus 2011 vuoden syys/lokakuussa ekan kerran ruskeaa vuotoa, seuraavan kerran ennen joulua ja nyt taas. Ruskea vuoto kestää aina muutaman päivän. Mulla ei ole mitään mahakipua eikä mitään vastaavaa, mutta onko tää siis kuukautiset, jotka tulee niukasti valkovuodon kanssa?
 
huolestunut
Oon melkeen 14-v, ja kuukautisten jälkeen alko tulla tätä ruskeeta vuotoa ja on tullu nyt pari päivää. Alapäätä kutittaa myös kauheesti, mutten uskalla puhua kellekkään, kun äitikin aina ylireagoi kaikkeen... Osaako joku auttaa?
 
One of You
Oon melkeen 14-v, ja kuukautisten jälkeen alko tulla tätä ruskeeta vuotoa ja on tullu nyt pari päivää. Alapäätä kutittaa myös kauheesti, mutten uskalla puhua kellekkään, kun äitikin aina ylireagoi kaikkeen... Osaako joku auttaa?

Juu, tuttu juttu aina vuodon yhteydessä, toi kutina. Johtuu emättimen PH:n noususta, johon löytyy apua, joko paikallisesti tai suun kautta. Suosittelen, että käyt apteekissa ja ostat maitohappobakteereita. Itse olen hyväksi havainnut Lactal Balans yöksi. Tai Femiflor-kapseita suun kautta. Tosin ovat melkoisen hintavia, mutta auttavat kyllä tuohon kutinaan....
 
Viimeksi muokattu:
Vieras
Mikä voi olla syynä ruskehtavaan vuotoon emättimestä? Ei liity kuukautisiin, vuoto ilmenee niiden välillä. Ennen en ole moista huomannut, valkovuoto on aina ollut valkoista...hmmh.
Välivuotojen syitä on monia ja niitä ei tällä palstalla voi selvittää tuosta vaan. Lääkäriin sinun on mentävä joka tapauksessa. Näin lonkalta tulisivat yleisimmät syyt mieleeni eli polykystiset munasarjat, vaihdevuosien alkaminen, endometrioosi jos on kipuja, kuparikierukka. Aika vaikea lähteä spekuloimaan kun et kertonut edes ikääsi.
 
Viimeksi muokattu:
vieras
Oon melkeen 14-v, ja kuukautisten jälkeen alko tulla tätä ruskeeta vuotoa ja on tullu nyt pari päivää. Alapäätä kutittaa myös kauheesti, mutten uskalla puhua kellekkään, kun äitikin aina ylireagoi kaikkeen... Osaako joku auttaa?
Mitä jännität siinä, mene lääkäriin. Oletko ollut ilman ehkäisyä? Ehkä se on keskenmeno kun vuoto ei ota loppuakseen. Koska viimeiset kuukautisesi olivat? Jos ei niitä ollut 4 viikkoa sitten niin silloin se on keskenmeno. Keskenmeno voi tulla nuorellekin, jos urheilee paljon tai juhlii alkoholin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä