Ruskea vuoto

  • Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti
???
mulla alko 12 menkat ja loppu 5 päivää sitten ja nyt tänään tuli tuota ruskeaa vuotoa mistä voi johtua olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä sen jälkeen mutta ei lauennut sisälle eikä poika ollut laukeamaisillaankaan eli hyvin epätodennnäköistä että olisin raskaana onko tämä sitä ns. "välivuotoa"?vai mistä tämä johtuu?ei voi olla sukupuolitauti koska kummallakaan ei ole ollut yhdynnässä ennemmin
 
Tsubu
Harrastin rajua seksiä viikko sitten, jonka jälkeen tuli verta pyyhkiessä. Tämän jälkeen on tullut vaaleanruskeaa limaista tuhrua pyyhkiessä viikon ajan pari kertaa päivässä. Onkohan normaalia? Minulla on myös kondylooma, jonka oireet olen hoitanut pois puolivuotta sitten. Nyt kuitenkin olen pari viikkoa sairastanu sikainfluenssaa ja parin päivän ajan alapäätä on kutittanut. Pelkään, että kondylooman oireet palaavat ja ruskeavuoto johtuukin siitä! Tiedä sitä sitten..
 
asf
olen 15 vuotias ja kuukautisteni pitäisi tulla suunnilleen parin viikon päästä ja nyt on kahtena päivänä tullut ruskeaa vuotoa..onko joku vika? muuta erikoista ei ole, joskus valkovuoto on saattanut olla hivenen kokkareista mutta ei paljoa, vain ihan vähän.
 
tatti123
nooo.... nyt kun luin näitä nii mites ku suurel osal on johtunut e-pillereist olen 14 v. ja mulla alkoi ruskeaa vuotoa tulla pari viikkoa sitten ENKÄ OLE EES KÄYTTÄNY E-PILLEREITÄ! luin vissiinkin demistä että kyseessä on kohdunkaulan tulehdus!!!! kamalaa! ONKS SE VAARALLINENKIN!!!???
 
Mars!
Menkää gynelle otattamaan kokeet ja saamaan oikeaa infoa! Täältä saatte vain mutu-tietoa. Hoitamattomat tulehdukset voivat vaikuttaa koko loppuelämäänne ja aiheuttaa lapsettomuutta, solumuutoksia joista pahimmillaan seuraa syöpä.
 
niinnpä
Viimeksi muokattu:
_moi_
Mullei oo ollu vielä menkkoja.. 'Mutta ihmettelen ruskeaa vuotoa. tämä on nyt ollut jo Toistuvaa, tai siis mulla on ollu tätä ennenki mut sitte valkovuoto muuttu iha normiks. Normaalia valkovuotoa on ollut reilun kuukauden; siinä välissä ja nyt ruskea vuoto on taas alkanu. KUI monta kertaa tätä ruskeeta vuotoo tulee enneku ne menkat alkaa?? :)
 
Young oldtimer
Mulla alkoi eilen(?) ensimmäistä kertaa menkat, mutta vuoto on ruskeaa. Välillä ihan "normaalin" punaista, mutta onko siis täysin tavallista?
Ei tarvitse huolehtia, aikoinaan kun itselläni vuoti ensimmäistä kertaa oli se juuri ruskehtavaa enemmän kuin punaista ja vuoto oli aika vähäistä. Varmastikin seuraavien kuukautisten aikana vuoto on normaalia.
 
Viimeksi muokattu:
bhkgb
Mullei oo ollu vielä menkkoja.. 'Mutta ihmettelen ruskeaa vuotoa. tämä on nyt ollut jo Toistuvaa, tai siis mulla on ollu tätä ennenki mut sitte valkovuoto muuttu iha normiks. Normaalia valkovuotoa on ollut reilun kuukauden; siinä välissä ja nyt ruskea vuoto on taas alkanu. KUI monta kertaa tätä ruskeeta vuotoo tulee enneku ne menkat alkaa?? :)

^

ei mullakaan, mutta tuota ruskeeta tullu. onko nää menkat vai pitäiskö oottaa et ne alkaa kunnolla ja kertoa sitten vasta vanhemmalle?
 
Viimeksi muokattu:
huolestunut
Eli siis aloitin taas n. kuukausi sitten e-pillerit (viime kerrasta on muutamia kuukausia) ja nyt viimeinen tabletti on otettava huomenna. n. 15 päivää on tullut nyt ruskeaa paksua vuotoa. Kyllä, olen itseäni välillä sormettanut, ruskeaa se on silloinkin. Ei ole vitsi ja kaipaan kipeästi apua. Lähden Espanjaan tuossa 1 viikon päästä joten apu nopeasti olisi tarpeen. Ajattelin että tämä vuoto menisi ohitse tai että se olisi jollakin tasolla normaalia, mutta sitä on kestänyt siis n. 15-16 päivää, ei tarkkaa muistikuvaa. Eniten se vain kuvottaa minua, ei satu kun sormettaa tai muuten tutkiskelee paikkoja. Mönjä on siis tummanruskeaa, osittain nestemäistä jossa on siis semmoisia jänniä hieman limamaisia tai hyytelömäisiä en osaa nyt kunnolla kuvailla minkälaisia paksuja paakkuja. Tai sitten koko vuoto on semmoista paksua.

Alushousuihin sitä on mennyt paljon ja näin, siis lähinnä vaan itseäni ahdistaa tämä. Poikaystävä on sanonut ettei haittaa häntä mutta minua kyllä, kun päässä liikkuu kaiken maailman klamydiat ja hiivatulehdukset ja vaikka mitkä papillooma-virukset :(

Osaako kukaan täällä auttaa? Apu olisi tarpeen, olisi myös kiva ettei pilkattaisi tätä, minua oikeasti pelottaa :(

Ainiin ja en ole koskaan elämässäni ollut sukupuoli yhdynnässä.
 
pikkuneiti
Olen 12-vuotias neiti, ja kuukautiset alkoi viime kesänä, suunnilleen kesäkuun lopussa. Nyt valkovuoto on muuttunut ruskeaksi, ja haisee hieman... Alapää ei kutia eikä kirvele, mitään muuta outoa en ole huomannut kuin ennennäkemätön ruskea vuoto ja haju... onkohan vakavaa? :(
 
blöö
Olen 16-vuotias. Kuukausi sitten meni neitsyys ja sen jälkee on tullu oltua yhdynnässä aika monta kertaa saman jätkän kanssa. Ei oo ollu mitään "oireita" aikasemmin, mutta nyt pari kertaa kun ollaan käytetty eri kondoomia jotka on sattunu mua kyllä vähän nii eilen tuli vähä rusehtavaa vuotoo ja vähä punasta ja tänää tuli yhtäkkii hirveesti rusehtavaa ja sit myöhemmi tänää on tullu vaan vähän. Kumi on puhennu parii otteesee eli tottakai on mahollisuus että on joku tauti, mutta voisko tää johtua vaan niistä kondomeista sitten jos ne on jotenki repässy ihoa? Tai kun käytetää liukuvoidetta ni voisko se aiheuttaa tällästä? menkat pitäs alkaa tällä tai ens viikolla ja niitä menkkojakin on jo ollu 5½ vuotta.. eihä sitä raskaana vaan tuu tällästä vuotoo vai voiko tulla? muistan että oon joskus lukenu että raskaanaki saattaa tulla alussa tosi niukkaa rusehtavaa vuotoa kun olis normaalisti menkat..
 
...
Mulla ollut nyt parin viikon ajan tätä ruskeaa vuotoa menkkojen jälkeen, vuodon mukana tulee jonkun verran aina välillä limakalvoklönttejä... Pitäisikö mennä lääkäriin vai odotella vielä ja katsoa muuttuuko tilanne mihinkään? :) Olen myös saattanut tökkäistä limakalvoa tamponia laittaessa? Olen 16 enkä millään viitsisi mennä gynelle, mutta pakkohan se on jos oikeasti on jotain vakavampaa. Haluaisin kuitenkin ensin kuulla mielipiteenne. :)
 
hereg
olen syönyt e-pillereitä tammikuusta asti ja kuukautiset ovat olleet säännölliset. en ole ollut yhdynnässä, mutta suuseksiä on kyllä ollut. siirsin kuukautisia ja nyt kun menkkojen piti alkaa 2päivää sitten, mutta ruskeavuoto alkoi jo sunnuntaina eikä vieläkään ole tullut verta vaan pelkkää ruskeaa. mistä tämä voisi johtua ja voiko se olla vaarallista? mietin myös että voisiko se johtua siitä jos immenkalvoni on venynyt nopeaa?
 
Vierailija
Olen 28-vuotias ja hermoraunio vuotohäiriöideni vuoksi. 1 1/2 vuotta sitten minulla alkoi ruskea limainen vuoto kesken kierron, joka jatkui parin päivän ajan. Kävin lääkärillä, joka sanoi sen johtuvan ovulaatiosta. Rauhoituin ja välivuotoakaan ei enää ilmaantunut.

Helmikuussa, lähes vuoden tauon jälkeen vuoto alkoi taas. Mutta nyt erilaisena. Vuotoa tuli useamman päivän ajan, melkein viikon, jonka jälkeen kuukautiset alkoivat viikon etuajassa. Kuukautiskiertoni on aina ollut säännöllinen, mutta nyt kierto meni sekaisin. Mekat alkoivat seuraavassa kuussa kaksi viikkoa etuajassa. Kävin työterveydessä lääkärillä, joka sanoi häiriöiden johtuvan hormoneista. Otettiin valkovuotonäyte sekä klamydia ja tippuri - kaikki puhtaita. Viime kuussa kierto normalisoitui ja huokaisin helpotuksesta. Mutta nyt ruskea vuoto alkoi taas, vain viikko menkkojen loppumisen jälkeen. Ja tätä vuotoa on nyt jatkunut jo viikon verran. Vuotoa tulee vain vähän, ehkä kerran päivässä vessakäynnin yhteydessä. Myös alavatsassa luimuaa ja on jotenkin turvonnut olo.

Kävin kaksi päivää sitten gynellä vaivani vuoksi. Kaikki näytti puhtaalta, ultraäänessäkään ei näkynyt mitään outoa. Gyne rauhoitteli, että kyseessä on luultavasti hormonihäiriöt (esim. stressistä), johon määräsi e-pillerit (en ole syönyt pillereitä 7 vuoteen), ja Papa:sta selviää onko solumuutoksia ja aihetta suurempaan huoleen. Tulokset saa vasta viikon päästä, joten seuraavat viisi päivää joudun panikoimaan syövän mahdollisuudesta. Pelko on hirveä, kun kävin lukemassa kohdunkaulansyövän oireista, joista yleisin on välivuoto. Huolestuttaa, että vuoto alkoi näin lähellä edellisiä menkkoja ja on jatkunut jo viikon ajan. Joten mielessäni olen jo varma, että kyse on syövästä.

Olisin kysellyt, onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Tämä ei selvästikään ole ovulointiin liittyvää enää, mutta onko muita mahdollisuuksia kuin syöpä... :'(
 
^^
Liittyen edelliseen viestiin, sain aamulla papa-kokeiden tulokset ja näyte oli puhdas. Eli epämääräinen vuoto ei automaattisesti ole merkki syövästä. Mutta suosittelen kaikille murehtijoille gynellä käymistä, itse sain takaisin mielenrauhani ja ei enää tarvitse yksin murehtia ja pelätä.
 
anni
Sulla on menkat, mutta hyvin niukat vain tällä kertaa.
minulla on itsekki tämä sama onelma mutta en ole käyttänyt e-pillereitä ja haluaisin alkaa käyttäämutta en tiedä että määritelläänkö ruskeavuoto menkoiksi? Niin että voisin alkaa käyttämään pillereitä, koska on jo ollut 4 päivää ja 5 päivällä on pakko ottaa pillerit jos ruskeavuoto lasketaan menkoiksi, koska muuten joudun odottamaan viellä seuraaville menkoille...?
 
Viimeksi muokattu:
kiia
Olen syönyt pillereita reilu puolitoista vuotta ja olen nyt 18 vuotias. Noin kaksi viikkoa sitten "huomasin" alavastassa kipua, aivan samanlaista kuin menkkojen aikana ja kipua saattoi olla muutaman kerran päivässä. Otin viimeisen pillerin viime sunnuntaina ja kivut loppuivat, menkat tulivat normaalisti, mutta vuoto oli vähän rusehtavaa välillä ?? voivatko kipu ja tämä punaisenruskea vuoto liittyä toisiinsa. Ajattelin syödä vielä toisen laatan pillereitä ja katsoa tuleeko kipu uudestaan. Käytämme poikaystäväni kanssa yleensä myös kortsua.
Olen ottanut jälkiehkäisypillerin noin kuukaus ja puol kuukautta sitten, ja minulla on ollu yhet menkat välissä. Nytten odotan että seuraavat kuukautiset alkaisivat että voisin alkaa käyttää e-pillereitä heti ekalla vuoto päivällä mutta nytten minulla on ollut jo neljä päivää ruskeavuoto ja en osaa päätelläettä onko ruskeavuoto sama kuin menkat vai piäiskö minun odottaa että tulisi verta ja sitten aloittaisin pillereitten syömisen? Olen 15 vuotias
 
Viimeksi muokattu:
anni
Mulla, pian 17 v, tässä nyt jo muutaman päivän ilmennyt ruskeaa vuotoa. Välillä ilmenee verenvuotoa ja jotenkin haluaisin tulkita tän menkkoina, mutta aika oudolta tuntuu.. Pari kertaa tullut ihan vertakin. Mulla maailman epäsäännöllisimmät menkat ja oon odotellut kuukautisiani jo taas melkein 2kk jotta saisin pillerit aloittaa, nyt en tiedä uskaltaako vai ei.
Mulla on ihan sama asia ja oon nytten odotellut että milloin pääsen syömään niitä pillereitä kk odotusksen jälkeen ja nyt en tiedä että voiko ruskeavuotoa tulkita menkoiksi vai piäisikö viellä odottaa?
 
Viimeksi muokattu:
Katsu
Mulla ollut nyt parin viikon ajan tätä ruskeaa vuotoa menkkojen jälkeen, vuodon mukana tulee jonkun verran aina välillä limakalvoklönttejä... Pitäisikö mennä lääkäriin vai odotella vielä ja katsoa muuttuuko tilanne mihinkään? :) Olen myös saattanut tökkäistä limakalvoa tamponia laittaessa? Olen 16 enkä millään viitsisi mennä gynelle, mutta pakkohan se on jos oikeasti on jotain vakavampaa. Haluaisin kuitenkin ensin kuulla mielipiteenne. :)

Mulla on myös muutamana kuukautena ollu ruskeaa vuotoa pari viikkoa menkkojen jälkeen ja tulee myöskin noita hyytyneitä klönttejä. Itsekin mietin että onkohan ihan normaalia vai pitäskö mennä lääkäriin. Pillereitä en syö ja menkat on suht säännölliset.
 
Viimeksi muokattu:
epätietoinen
olen 15-vuotias tyttö ja menkat on ollu nyt poissa 2kk. noiden 2kk:n aikana on tullu kaks kertaa sellasta ruskeaa vuotoa yhden päivän ajan. alapää ei kirvele tai kutise. oon neitsyt. mitä tää voi olla? voiko olla jtn vakavaa? en oo laihduttanut tms. menkat alkoivat noin 1,5 vuotta sitten (olin silloin 13)
 

Yhteistyössä