Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Meillä esikoinen puhui täyttä päätä, pitkilläkin lauseilla. Kuopus ei sano edes tavuja, vähän on alkanut jodlata jokeltamisen lisäksi =)
Niin, jodlaaminen vois aika hyvin kuvata munkin tytön "puhumista"Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Meillä esikoinen puhui täyttä päätä, pitkilläkin lauseilla. Kuopus ei sano edes tavuja, vähän on alkanut jodlata jokeltamisen lisäksi =)
tyttö 1v4kk, ei sanoja. omanlaisia sanojaan muutamaa joista ei saa kunnolla selvää. Mutta tiedän niiden etäisesti muistuttavan mm. (tuutuu= juna) jneAlkuperäinen kirjoittaja harmailija:sanoja?
No meidän tyttö oppi kävelemään 10kk, kiipeämään jo paljon aiemmin ja on motorisesti ikäisekseen tosi taitava, touhuilee tosiaan kaikenlaista "kivaa" päivien ratoksi puhetta alkoi tulla 11kk ja 1v2kk sanoi ekan kahden sanan lauseen ja nyt 1,5v höpöttelee jo pii-itkiä juttuja!Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Meillä poika täyttää 11. päivä 1,5-vuotta ja hänen sanavarastossaan on melkolailla yksi sana: "kakka" . Sen lisäksi hän sanoo "mamma", joka tarkoittaa milloin mitäkin. Minä olen mamma, ruoka on mamma jne. jne. "Vauvvva" on vauva ja koira, "boubo" on kissa.... ja siinä ne poitsun sanat sitten olikin.
Fyysinen kehitys on ollut huimaa, poika hallitsee kroppansa käsittämättömän hyvin. Lisäksi hän on sangen tehokkaasti tekemässä pahojaan koko ajan ja on lähes kuultavissa miten hänen aivonsa raksuttaa kun miettii mitä seuraavaksi voisi tuhota, minne kiivetä jne. jne.
Oletan että hän ei kertakaikkiaan ehdi opettelemaan puhumista kun on niin paljon kaikkea kiinnostavampaakin tekemistä
Mä en ainakaan selittele, mun mielestä jokainen tyylillään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Outoa että monella on tarve selitellä sitä lasten vähäsanaisuutta jollain, että on menevämpi ja liikkuu hyvin. Eikös tuo nyt ole ihan normaalia kuitenkin että useampi 1,5v ei kauhessti puhu muutenkaan, olkoon menevä tai rauhallinen.