Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Iltatähti2015 Minä! :) Aloitin Cambridgen ensimmäistä kertaa kaksi vuotta sitten syyskuussa. Pudotin vajaassa puolessa vuodessa -25 kg ja sitten plussasin ja ohjelma jäi siihen. Se raskaus päättyi kuitenkin sitten keskenmenoon ja mun elämässä tapahtui muitakin suuria menetyksiä, joiden jälkeisessä surussa sairastuin sitten masennukseen. Painoa tuli n. 18 kg takaisin sinä aikana kun en luonnollisesti välittänyt itsestäni enää yhtään... :( Viime heinäkuun lopussa sain kuitenkin itseäni taas niskasta kiinni ja aloitin Cambridgen-ohjelman uudelleen. :) Puntari näytti silloin 98,6 kg ja nyt siitä on n. -14 kg tähän mennessä takana. :) Olin kuukauden puhtaalla paastolla ja siitä lähtien oon ollut 1+:lla. Se 1+ toimii mulla paremmin kuin puhdas paasto. Pelkällä paastolla ensinnäkin kärsin ummetuksesta ja toiseksi pää ei meinaa kestää sitä että ei saa pureskella mitään! :D Edelliselläkin kerralla olin sen 4 viikkoa puhtaalla paastolla ja sitten 1+:lla niin kauan että oli -20 kg takana. :) Samaa yritän nyt. :) Tsemppiä sulle kovasti!! Hyvän ohjelman oot valinnut! :wave:
 
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 45S
Äiti 744030.10.201474,373,075,1-18
Ihaa823231.12.2014104,090,099,3-0
Mariah333424.12.201498,678,684,9-1,40
Merope2924.12.201494,087,094,7-2
SalVe301.11.201479,573,575,0-0
Valonkantaja2431.12.2014110,797,7102,5-0,12
tilastoija23-85,970,984,6-0
katti_2825.12.201480,375,078,7-8
Minttumaari*3730.11.2014--4,6-1,502
Maggis2631.12.2014113,197,1113,802
Vivi Hellion34-113,0-113,0-0
Gillian27-102,870,8100,7-2,10
outius2830.4.201586,076,085,3-0,70
Iltatähti2015-----uusi0

[/TR]


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Yritin päivittää listalle tämän viikon tiedot! :D Älkää hermostuko jos jotain meni väärin kun tuo oli oikeesti VAIKEA päivittää! :D Huikkikaa jos pitää korjata jotain! :wave:

Muoks! Muutin muuten listassa tuon tavoitepudotuksen tavoitepainoksi. Mun mielestä on selvemmin luettava niin. Ootteko samaa mieltä vai haluatteko sen niin kuin oli ennen? Koska laskin ne tavoitepudotukset suoraa lähtöpainosta tavoitepainoksi, niin on hassuja desimaaleja... Sanokaa siis jos haluatte pyöristää ne johonkin tiettyyn lukuun. :)
 
Viimeksi muokattu:
On joo ehkä selkeämpi noin.

Enpä päässyt ihan tavoitteeseen,mut ei paljon vajaaks jäänyt,kun vaaka näytti jo 74,2kg. Nyt en oo jaksanut käydä vaa'alla. Joku ihme syysväsy kai. Menkkoja odotellessa taas,jännäillessä siis taas et kuin käy. Nyt on sellanen olo,et jos menkat alkaa,ni yritys taitaa loppua tähän. Ei jaksa enää. Sit täytyy vaan panostaa ruokaan ja salilla käymiseen ja keskittyä mitä itellä jo on.

Nyt on aikaa pohtia syntyjä syviä,kun muu perhe lähti vanhempieni luo isänpäivän viettoon. Onneks täytyy mennä töihin,ni ei pääse ihan masentumaan.:D
 
SalVe Hienostihan sulla on tuo painonpudotus mennyt! :flower: :) Mulla on ihan hirvee mässyviikko takana... :ashamed: En tiedä mikä siinä on että heti kun on jotain mikä poikkeaa rutiineista (kuten nyt tämä lomaviikko, sitä ennen flunssa jne...) niin heti kaikki räjähtää käsiin! :headwall: Maanantaiksi on siis täällä plussa tulossa... Ja valitettavasti ei SE plussa mitä niin kovasti toivotaan! :stick: Toki, on mulla menkatkin jo 4 päivää myöhässä ja eilen oli tosi huono olokin, mutta en voi olla raskaana koska just silloin kun olis pitänyt peiton heilua niin molemmat oltiin niin flunssaisia ettei vähempää voinut ne hommat kiinnostaa... :p Ja tuskin ne mun edelliset menkatkaan mitkää "valemenkat" oli, koska ne oli kuitenkin ihan normaalit, ja kyllä mulla muutenkin olis varmasti muitakin oireita raskaudesta kuin tuo eilinen pahoinvointi jos raskaus olis jo niin pitkällä... Tais siis johtua se eilinen pahoinvointi siitä kamalasta mässäilystä vain! :LOL:
 
Tai mitä jos sun ovulaatio olikin eri aikaan kun luulit ja olis kuitenkin tärpännyt? =)

Kiitos Mariah listan päivittämisestä. Mä en tiennytkään, että tollanen Cambridge valmentaja vois olla tukena myös raskaudenajan painontarkkailussa.

Tossa aikaisemmin viikolla kirjoitin, että lopetan painon päivittämisen tänne, mutta perun puheeni. Jotenkin heräsin nyt siihen, että päinvastoin kuin että jatkaisin yksin, tarvitsen enemmän tukea. Mun paino junnaa paikoillaan ja vaikka tiedän mitä pitäisi tehdä en saa itseäni toimimaan oikein. Mulla on jo ilmennyt sellasta sosiaalista rajoittumista painon takia kun en enää kehtaa mennä kaikkialle minne haluaisin kun koen olevani iso kuin valas. Ihan vähän aikaa synnytyksen jälkeen sen saattoi laittaa raskauden piikkiin, mutta ei enää.

Eli miekii olen nyt aloittamassa entistä tiukemman dietin ja otan itsekin noita ateriankorvikkeita mukaan. Meidän lähi kuntosalilla on laihduturyhmiä, voisin ehkä sellaiseen mennä mukaan tai ainakin menen ohjattuun liikuntaan + aloitan jonkinlaisen tehostratin nyt pelkillä ateriankorvikkeilla jonkin aikaa (paitsi niinä päivinä kun on vieraita, koska en halua kertoa asiasta muille kuin omalle miehelle).

Mä aion jatkaa tuolla linjalla joko plussaan saakka tai siihen saakka, että saan edes viime vuoden syksyllä ostamani vaatteet päälle. Siihen on matkaa 13 kg - jolloin olen edelleen ylipainoinen - mutta valovuosi tästä nykypainosta.

Jos joku listan päivittäjä viitsii, niin tuon mun deadlinen vois siirtää marraskuun loppuun, kun en sitä näköjään pystynyt saavuttamaan. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihan mielettömästi, että päivitit puolestani, Mariah.

Täällä on ollut aika rasittava viikko. Tähän asti on ollut puhe kilpirauhasen vajaatoiminnasta (lääkitys on nyt aloitettu), PCO-tyyppisistä munasarjoista (tätä ei ole vielä vahvistettu), mutta nyt gynellä käydessä huomattiin, että oikeassa munasarjassa on jotain, mitä siellä ei pitäisi olla. Väläyteltiin endon tai kystan mahdollisuutta. Pitää mennä katsastamaan tilanne uudestaan ja paremmin sekä puhua siitä, mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa. Miten helkutin monta ehkää ja mutkaa voi raskauden eteen laittaa? Paino, kilpirauhanen, PCO-tyyppisyys ja nyt jokin kasvaimen tapainen.

Joten tästä ilahtuneena olen syönyt puolitoista viikkoa karkkia, lähtenyt miehen kanssa karkuun mökille itkemään sitä, että olen maho. Katsellaan maanantaina, kuinka monta kiloa olen onnistunut lihomaan tapellessani uutisten kanssa. Vihaan sitä, kun en tiedä asioita enkä voi niihin itse vaikuttaa. Jos ongelma olisi sellainen, että itse voisin asialle tehdä jotain, en ahdistuisi näin pahasti ja sitten lohtusöisi ahdistukseen, mutta sen sijaan ahdistaa, kun en tiedä.

Minttumaari on tietenkin tervetullut takaisin! Onnea matkaan.

EDIT: Tosin jos siellä nyt on endo tai jokin, meidät ehkä aletaan ottaa vakavasti lapsettomina eikä vain jankata, että "kun te olette vielä niin nuoria". Toivossa on hyvä elää.
 
Viimeksi muokattu:
tilastoija :hug: Päivittelin tosiaan tuon listan kun huomasin että se oli tältä viikolta päivittämättä... Ja mietinkin että mitähän sulle kuuluu, onko kaikki hyvin... :( Epätietoisuus on kyllä kamalaa!! :headwall: Toivottavasti kaikki selviää mahdollisimman pian ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. :heart:

Minttumaari* Hienoa että päätit sittenkin jatkaa täällä! :) Suosittelen kyllä just jotain laihdutusryhmää tai sit jotain tiettyä tukihenkilöä joka auttais siinä ruodussa pysymisessä! :) Mulla on aina ennen CB:tä painonpudotusprojektit ollut sellaisia että oon päässyt hyvin alkuun, mutta se on ollut sen max pari viikkoa kun lipsuminen alkaa ja sitten taas ollaan siinä samassa vanhassa... :headwall: Tässä CB:ssä se taika on nimenomaan siinä että on se valmentaja joka tsemppaa jatkamaan vaikka kuinka itsellä meinaa mennä hanskat tiskiin! :) Eihän tämäkään tietenkään kaikille sovi, mutta ainakin omalla kohdallani se TUKI on nimenomaan se mitä tässä elämäntapamuutoksessa tarvitaan! :) Tsemppiä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tilastoija: Hirmuisesti voimi! Just toi epätietoisuus on kamalinta,jos on pitkään yrittänyt tuloksetta! Toivottavasti saatte pian selvyyttä ja apua tilanteeseenne! Toivottavasti ei kuitenkaan mitään vakavaa ole!:/
 
Juup, sieltä ne vaan taas tulla putkahtivat... Tänään kp1. Mutta ei masenna yhtään! :) Hyvä vaan että alkoivat, eikä kierto venähtänyt pitemmäksi! Oon kyllä muutenkin kierron suhteen onnekas, ikinä ei muutamaa päivää pitemmäksi veny... Nytkin laskin siis väärin, ei eilen ollut vielä neljää päivää myöhässä. Torstaina olisi pitänyt alkaa ja alkoi nyt eli kolme päivää olivat myöhässä. Pääsääntöisesti mulla on kyllä 28 päivän kierto, mutta silloin tällöin saattaa heittää muutamalla päivällä suuntaan tai toiseen. :)

Käyttääkö teistä muuten kukaan mitään älypuhelinsovelluksia kierto-/ovulaatioseurantaan? Itse latasin viime kierrossa semmosen sovelluksen kuin My Calendar. Vaikuttaa kyllä tosi kätevältä! :) Eipä tarvitse enää kalenteriin kirjoitella mitään merkintöjä kun sinne voi laittaa kaikki ja se kertoo koska on ne otollisimmat ajat jne. :)
 
Mulla oli taas sama paino (kuin ihmeen kaupalla) kuin viime ja toissa maanantaina. En siis ole mitenkään kokonaisvaltaisen läskiksi lyönyt, mutta en ole kahteen viikkoon laskenut kaloreita ja olen juonut viiniäkin kumpanakin viikonloppuna. Eilen leivoin pakastimen täyteen leipää + pullaa + mutakakun isänpäivän kunniaksi ... ja kaikkia "maistelin" myös itse. Mutta ainakaan vielä ei näkynyt vaa'alla. Ja itseasiassa - tää oli leivontapäivä nro 2. viikon sisään :LOL:

Mutta nyt alkaa siis tuo tehostartti jota viikonloppuna suunnittelin. Olen tosi hyvillä mielin siitä, täynnä uutta optimismia taas. Tuota laihdutusryhmää alan nyt selvitellä, mutta luulen, että liityn vasta parin viikon päästä kun on hiukan selvillä mitä tässä meidän elämässä on nyt odotettavissa. Ovulaatioviikko on aluillaan, mutta en ole ihan varma aiommeko nyt tässä kuussa (tai enää ollenkaan) sitä hyödyntää. Mä oon aina halunnut lapset pienellä ikäerolla, ollut jopa sitä mieltä, että saatan luopua koko hankkeesta jos ikäero alkaa kasvaa kahdeksi vuodeksi. Ja nyt on sitten hiukan tilapäistä mutkaa matkassa ja asiat pitää laittaa takaisin suunnittelupöydälle.

Tietenkin jos uutta vauvaa ei olla "tekemässä", niin sit minäkin aloitan tuon cambridge dietin per heti. Mielessä kaihertaa nuo viime vuoden kesällä ostetut vaatteet, jotka jäi heti pieneksi kun tulin raskaaksi. Ihana nahkatakki ja monta ihanaa puseroa jotka olis kivoja just nyt. Mutta kun on tuo paino sen 13 kg koholla. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Kiitos tsempeistä Mariah! Huomenna menen valkulle ja keskiviikkona aloitan :)

Minulle voi päivittää ikä 37 v, lähtöpaino 110 (arvio), tavoitepaino 82

Nyt DPO9 ja rinnat kipeenä. Testasin huvikseen ovistestillä, mutta se näyttää vaan haaleeta viivaa. Raskaustestejä ei satu olemaan nyt, testaan ehkä lauantaina, mutta arvelen, että menkat alkaa kyllä sitä ennen... No ihan hyvä vaan, jos ehtii ainakin kuukauden päivät sitten pudotella painoa Cambridgen voimin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoitepaino, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 46S
Äiti 744030.10.201474,373,075,1-18
Ihaa823231.12.2014104,090,099,3-0
Mariah333424.12.201498,678,685,4+0,52
Merope2924.12.201494,087,094,7-2
Valonkantaja2431.12.2014110,797,7102,5-2
tilastoija23-85,970,985,7+1,12
katti_2825.12.201480,375,078,7-8
Minttumaari*3730.11.2014--4,6-1,502
Maggis2631.12.2014113,197,1113,8-2
Vivi Hellion34-113,0-113,0-0
Gillian27-102,870,8100,700
outius2830.4.201586,076,086,4+1,12
Iltatähti201537-111,982111,9-0

[/TR]


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
tilastoija Hätäilin jo ja päivitin listan tälle viikkoa. Toivottavasti et pahastu. :)

Iltatähti2015 Päivitetään tuo sun aloituspaino sitten huomenna/keskiviikkona tarkemmaksi kun oot käynyt ekaa kertaa valkulla ja aloittanut. :) Mulla on huomenna valkku, mutta saa nähdä tuleeko plussaa kun viime punnituksessa paino on ollut 85,9 kg (alkuillasta punnitus) ja yleensä ainakin kilon heittää iltapaino aamuun verrattuna... Joskus enemmänkin ja varsinkin nyt ei tiedä yhtään kun on kp2 menossa ja menkkojen aikana aina kroppa kerää nestettä enemmän kuin normisti... :stick: Noh, mutta ei ainakaan kovin pahaa plussaa pitäisi tulla! :) Voi jopa tulla se pieni miinus lomaviikosta huolimatta. ;) Viimeksi oon käynyt 2 viikkoa sitten valkulla (just tuon loman takia) ja ajattelin kyllä nytkin ottaa seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän... Tätä ennen oon käyny aina kerran viikossa. Mä voin kuitenkin aina viestitellä ja soitella mun valkun kanssa tarvittaessa, joten säästyypä yksi käyntimaksu. :D

Tsemppiä ihanaiset alkaneeseen viikkoon! :wave: We can do it! :D

Muoks! Niin joo ja itsellä tosiaan tuli tuon lomaviikon takia +0,5 kg tälle viikkoa. :p Mutta otan sen nöyränä vastaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Iltatähti2015 (ja miksei muutkin) :) Sen verran haluan vielä painonpudotushistoriastani kertoa että silloin reilu 2 vuotta sitten kun aloitin CB:n niin mun aloituspaino oli 105,6 kg. Siitä vajaa puoli vuotta niin puntari näytti lukemaa 79,5 kg. :) Sitten keskeytin ohjelman raskauden takia. Nyt mulla on tavoitteena tuo -20 kg jouluksi (ja plussa tikkuun!). Saa nähdä saavutanko molemmat tavoitteet... ;) Vielä on nimittäin tässä kierrossa tsäänssit jos meinaa jouluksi plussata! :D
 
Mariah: Huikeen hienoja tuloksia oot saanu, sekä miinuksia että plussia :D Minäkin toivon molempia... ei tällä iällä enää malta pitää taukoa yrityksestä, mutta nyt en seuraavina parina kuukautena pety niin pahasti, jos raskaus ei vielä alakaan, saan laihdutella rauhassa ja ripeästi :)

Minttumaari, mullakin on tallessa muutamia edelliskerran laihdutuksen jäljeltä olevia ihanan pieniä vaatteita, joihin aion taas pian mahtua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
En sit viitsinyt eilen vaa'alle astua,etten liikaa masennu!:D Mut joo,oikea syy on se,että sunnuntaina isänpäivän kunniaksi testiin piirtyi haalea plussa,joka eilen oli jo selkeästi vahvempi!:) Paino varmaan noin sen 75kg. Siitä on ihan hyvä lähteä. Kiitos kaikille motivaatiosta mitä teiltä oon saanut!:) Ja paljon tsemppiä teille jatkoon ja paljon niitä ihania plussia!:)

Mut voi siis poistaa,palaan sit takasin,jos ei onni suosi tälläkään kerralla.
 
Onnea SalVe!

Täällä viikon tulos on +/-0 eli paino pysynyt samassa. Mikä on positiivista sekin, kun liikunnat jäivät sairastelun vuoksi vähiin ja isänpäivänä tuli kahvipöydässä herkuteltua. Mutta nyt herkkulakko jatkuukin jouluun, joten miinusta odotellessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: SalVe ja Mariah33
Onnea SalVe! :)

Minulla alkoi tänään Cambridge, taso 1+. Paino oli eilen hirmuiset 111,9 kg. Rasvaprosentti 51,2%. Tsiisus. Viskeraalinen rasva onneksi 10, eli korkean alarajalla, 9 olisi vielä normaali. Valkku sanoi, että se lienee pelastanut minut 2 luokan diabetekseltä. Onnitteli päätöksestä laihduttaa tässä vaiheessa, kun ei ole vielä mitään lääkitystä eikä diagnooseja ylipainon aiheuttamista sairauksista.

Oon kyllä niin innoissani tästä ja motivoitunut tämän tekemään elääkseni toivottavasti hieman pidempään. Ja toivottavasti myös vielä raskautumaan <3

Viikon päästä uusi tapaaminen valkun kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Wuhuu Iltatähti2015! Siitä se lähtee! Tsemppiä! :wave:

Mulla oli kans silloin heinäkuun lopussa kun aloitin ohjelman niin tuo viskeraalirasva 10, mutta kuukauden päästä kun otettiin uudestaan koko mittaus (mun valkku ottaa sen 4 viikon välein, joka viikko kuitenkin punnitus) niin se oli tipahtanut siihen ysiin! :) Ja siinä se on pysynyt siitä asti... Saa nähdä koska muuttuu kasiksi. ;) Empä tiennyt että se viskeraalirasva vaikuttaa just diabetekseen! Oonkin ihmetellyt että kuinka oon ollut niin onnekas että mun sokerit on kuitenkin aina olleet hyvät vaikka painoin yli 100 kg... Samoin mun kolestroliarvot on olleet aina hyvät. Ainoastaan maksa-arvot on joskus olleet koholla (en tiedä miksi). Mulla on seuraava aika valkulle kahden viikon päästä. Otin tavoitteeksi että vähintään -2 kg siihen mennessä! ;) Nyt eilen mun iltapaino oli 85,4 kg eli ens kerralla valkun puntarissa toivottavasti lukema 83,4 tai vähemmän! :)
 
Kiitoksia päivityksestä, Mariah. Näin se minun päivittäjän urani alkoi peräti yhdellä hyvin menneellä viikolla. :D No, katsotaan tässä jatkossa. Päivitellään vaikka kilpaa ja katsotaan, kumpi on ensimmäisenä säätämässä painoja.

Ja hirvittävän paljon kiitoksia tsempeistä, Salve ja Mariah. Ja tuhannesti onnea ja kaikkea hyvää Salvelle jatkoon. Toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan.

Eli juu, kostautui se viikon syöpöttely eli 85,7 eli +1,3kg. Puhuin äitini kanssa, kun tein viikonlopun toivioretken kotiin. Äitini on aina halunnut kamalasti lapsenlapsia ja senkin takia tämä isku osui nyt vyön alle. En nyt suoraan selostanut tilannetta, mutta äiti kertoi sitten meidän yrittämisestämme eikä kukaan minun sisaruksistani ole saanut alkuaan nappia painamalla. Helpotti hieman oloa ja tuli sellainen fiilis, että äiti varmaan aavistelee, mistä kenkä hiertää, mutta on nyt vain kohteliaasti hiljaa.

Jatkoaikaa odotellessa tyydyn tekemään jotain sille ainoalle asialle, johon voin itse vaikuttaa, eli painolle. Kyllä se taas tästä lähtee. Kystille, kasvaimille, PCO-tyyppisyydelle ja kilpirauhasille ei minun omilla voimillani voi tehdä sen enempää kuin teen jo nyt, mutta painolle voin. Keskitetään nyt sitten energia täysillä tähän hommaan.

Joku kysyi kierron seuraamisesta appilla. Minulla on ollut jo parisen vuotta app, mutta siihen tuli niin paljon mainoksia viime aikoina, että etsin korvaavaa yksilöä. Helpotti kyllä huomattavasti omaa oloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Ihania uutisia täällä! Sylin täydeltä onnea SalVe:flower:

Tilastoija sulla vaikuttaisi olevan terve suhtautuminen huonoihin uutisiin. Olosi on varmasti kamala, mutta fiksuna ihmisenä toteat ettet voi asialle mitään. Hyvä, että jaksat kuitenkin panostaa painon pudotukseen. Tsemppiä sulle hirmuisesti.

mariah ja iltatähti on kiva seurata teidän Cambridge taivalta. Otin selvää tuosta muutama kuukausi sitten, kun alkoi oma olo ahdistaa ja mikään ei konsti ei auta laihdutuksessa. Mietin sillon ja tietysti edelleen, että paljonkohan tuo kaikki maksaa? Käsittääkseni aika paljon ja en tiedä onko meillä siihen varaa. Haluaisin siis kokeilla. Jos voisitte heittää hinta-arviota / kk niin olisin todella kiitollinen.

oma napa sen verran, että kuten aikaisemminkin, niin en saa painoa tiputettua. Paino oli taas noussut 86,4kg (kävin vasta tänä aamuna) 1,1kg tullut lisää siihen edelliseen viikkoon. Saan aika vähän tiputettua, mutta se tulee aina takaisin. Liikkumaan en juurikaan pääse, mutta hyötyliikuntaa yritän käyttää eli auto jää usein kotiin. Olen lisännyt marjojen ja kasvisten syöntiä niin että töissäkin huomautellaan sinisestä suustani:D. Myönnän että perjantaina tuli syötyä juustonaksuja ja jäätelöä pitkästä aikaa, kun oli murun kanssa yhteinen VAPAA viikonloppu. Kostautui sitten oikein korkojen kera. :headwall: ketuttaa tämä tilanne aikalailla ja vaikea löytää motivaatiota seuraavaan viikkoon, mutta ehkä se tästä...

Nyt menen lätkäsemään tonnikalapurkin lautaselle ja kasviksia perään.
 
Onpas mukavan vilkasta keskustelua täällä =)

Tilastoijalle tsemppiä minunkin puolestani. Mä arvaan, ettei se paljon lohduta jos vertaan sinun diagnoosejasi omiini, mutta mulla on myös diagnoosi kilpirauhasen vajaatoiminnasta mutta en ota tyroksiinia, koska saan siitä sydämen tykytystä. Mun arvo on kuitenkin lähellä viitearvoa (en tiedä paljonko, kun en ole enää aikoihin kysynyt tarkkoja arvoja). Mulla on myös diagnosoitu kahteen kertaan PCO ja viimevuonna kohdussa näkyi myös kaksi myoomaa. Ihan rohkaisuna haluan sanoa, ettei nuo välttämättä ole niin vakava este raskautumiselle. Mun PCO on ilmeisesti parantunut, kun sitä ei enää tänä tai viime vuonna näkynyt ultrassa (oireita kyllä on). Viime vuonna raskauduin kolmannesta kerrasta ja nyt mitä ilmeisimmin olin siis hetken raskaana ennen ensimmäisiä kuukautisia synnytyksen jälkeen. Tarkoituksena on nyt siis vaan rohkaista, että kaikki on mahdollista! Älä luovuta =) PCO:n pitäisi reagoida painon muutokseen, eli laihdutus on ihan oikeasti keino auttaa tilannetta.

Mä kanssa selvittelin tuota cambridge diettiä ja soittelin tuohon lähikuntosalille. Juttelin sen tyypin kanssa joka ilmeisesti olisi ollut se valmentaja ja en tykännyt hänestä yhtään, niin päätin, että jätän sen nyt ainakin toistaiseksi tulevaisuuteen.

Mutta tämä oma tehostartti on alkanut oikein kivasti :) Olo on hyvä ja nesteitä on lähtenyt heti alkuun aika reippaasti. Viikonloppuna meille tulee yövieraita ja silloin on dietti ekan kerran pausella - saapa nähdä kuin paljon sitten heilahtaa paino ylöspäin, kun nyt tuli ihan kivasti jo alaspäin.

Vauvanyritys on meillä uudelleen harkittavana. Nyt hiukan kummallisten (positiivisten) sattumusten myötä meidän taloudellinen tilanne muuttuu merkittävästi. Mies väläytti ääneen ajatelleensa, että miksi niitä lapsia pitäisi olla kaksi - siksikö vaan, että muillakin on... Itse tiedän kyllä oman vastauksen, mutta haluan että myös mies on 100% mukana. Siksi asia pitää saada ensin puhuttua uudelleen läpi kotona ja vasta sitten kuumeilen uudelleen.

Pakko kyllä myöntää, että aika helpoltahan tulevaisuus näyttäisi jos lapsiluvun jättäisi yhteen - mutta jotenkaan se ei vaan tunnu olevan se mun ratkaisu kuitenkaan. Kaksi tuntuu oikealta, yksi liian vähältä.
 

Yhteistyössä