Valonkantaja, en mä siis tarkoittanut muuta kuin, että halusin saada kalorit onnistuneesti tuonne 1200-1500 välille, mutta rehellisyyden nimissä en tainut niitä monenakaan päivänä saada edes sinne 1500 alle. Join niin paljon tota greippimehua, että se sabotoi mun diettiä.
Eilen aamulla sain ihan hailakan haamun testiajan jälkeen sellaiseen herkkään raskaustestiin. Oli muuten seitsemäs testi jonka tein, eli aika kauan jo olen epäillyt olevani raskaana. Viiva oli kuitenkin niin kovin hentonen, että menen ensi viikolla julkisen puolen labraan raskaustestiin. Eivät suostuneet tekemään verikoetta julkisella. Mietin Mimmi, että missä sä olet käynyt noissa verikokeissa - voisko sellaiseen mennä yksityiselle? Mä siis luulen, että raskausviikkoja on ainakin 5+, koska tosiaan melkein heti minipillerien poisjättämisen jälkeen mulla oli jo jotain oiretta josta epäilin olevani raskaana. Olis tosi kauheeta jos nyt tää haamukin olis vaan joku hormonien heittelehtimisestä johtuva oire!
Tosi pitkää kerkesin googlettemaan myös näitä myöhäisiä plussia ja kyllähän niitä tarinoita löytyy ihan pilvin pimein tältäkin foorumilta.
No painon tarkkailu jatkuu vaikka olisinkin raskaana, sillä tosiaan viime raskaudessa sain lisäkiloja yli 20 ja vauva oli kuitenkin vain 3315g. Eli ei se äidin takapuolen kasvu niin suoraan siihen vauvan kokoon vaikuta. Nyt pyrin siis ihan aidosti siihen, että paino ei nousisi lainkaan ainakaan kahden ekan kolmanneksen aikana. Varmaan paljon ei siis tarvitse nykyruokavaliota muuttaa, mutta hiukan lisään proteiinia ja vähennän mehua. Tossa RADI ruokavaliossa on kuitenkin aina niitä vaihtoehtoja joista voi valita sen sopivimman vaiohtoehdon.
Kerrankin myös mun mies alkoi tukemaan mua mun ruokavaliotavoitteissa, kun näki miten siinä viime raskaudessa kävi. Mulla tuli siis kahden ekan kolmanneksen aikana kymmenen kiloa ja sitten kolmannella vielä toinen mokoma. Varmaankin just noi vikat kilot lähtivät ihan itsekseen hyvin pian raskauden jälkeen.
Vielä en rohkene tuonne odottajien puolelle siirtyä - katsotaan nyt lähteekö se HCG oikeasti nousuun, kun tää alku on ollut näin vaikea, mutta kyllä mulla nyt on sellanen fiilis, että kyllä siellä masussa joku on :heart: