Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Mun aamun coctail: Monivitamiini, foolihappo, kalaöljykapseli, lusikallinen vehnänalkio öljyä, 50 mg disperin.

Mä en osaa tohon menkkojen käynnistämiseen mitään neuvoa..

Vielä tuosta keskenmenosta sen verran että vaikka olinkin todella surullinen kun meni kesken 18kk yrittämisen jälkeen niin samalla myös iloinen että olin ylipäänsä tullut raskaaksi kun ei aikaisemmin ollut tapahtunut yhtään mitään. Se loi vähän valoisuutta tulevaisuuteen. N. yk. 28 tuli uusi plussa josta esikoinen nyt 7,5kk.
Kovasti haluaisin tietää missä vika kun kestää niin kauan, vai onko meillä vain huono tuuri..

Mä unohdin tänään ottaa aamupainon joten ilmoittelen huomisen tuloksen sitten. Ei varmaan miinusta tule tän viikonlopun ruokavalion perusteella. Asiaa yritetty korjata tunnin aamulenkillä. ;)

Mariah33 :hug: sulla on kyllä surullisia tapahtumia takana...

Viimeksi muokattu:
Minäpä voisin myös liittyä joukkoon..
Vivi Hellion 34v ja lähtöpaino 113 Pituutta löytyy 173cm mut en tiiä tarviko sitä ees ilmoittaa..

Kierukka poistettu kesäkuun alussa ja heinäkuussa tuli plussaa, se tosin meni kesken jo n. rv 4. Yritystä jatkettu km:n jälkeen ja nyt 3s kierros käynnistyi maanantaina eli kp3/?. Kierrot olleet nyt vähän mitä sattuu 25-31.

Ittekseni oon miettiny että josko tämä mun paino jotenkin hankaloittaa raskaaksi tuloa.. ja tokihan se ois kivempi olla vähän paremmassa kunnossa muutenkin jos nyt se + sattuis vielä kohdalle =)

Muuta taustaa.. esikoinen jo 11v ja hänen isästään olen eronnut viime vuonna. Uus rakkaus tuonut niin uskomattoman hyvän olon itselle.. en olis edes voinu kuvitella tällaista löytäväni. Yhteinen painonpudotusprojekti laitettiin miehen kans käyntiin eilen, helpompaa näin yhdessä edetä. Ollaan oltu aika kovia mässäileen ja miehelläkin paino noussut meidän yhteisen 9kk:n aikana n. 10kg.. Nyt ihan roskaruoat poistamalla ja säännöllisesti syömällä yritetään vähän kaventaa itseämme =)

• Tykkää
Reactions: Mariah33
Hei kaikki! Pahoittelut uuden taulukon puuttumisesta, olen hieman syyslomaillut.

Tervetuloa Vivi Hellion, mahtavaa, että kotoa löytyy tukea, siitä saa kummasti motivaatiota.

Onnea tilastoija, Minttumaari, Mariah33, saitte taas miinumerkkisen viikon aikaiseksi.

Tsemppiä Mimmi92, Valonkantaja ja Katti_, eiköhän taas ens maanantaina aloiteta mekin miinusmerkein :)

Itsellä oli joo maanantaina 75,1 eli jonkun verran plussaa.
Turvotustahan se suurin osa. Mutta myös lomaruokailut ovat olleet kaloripitoisempia kuin normaalisti.

Pahoittelut Mariah33 kokemuksistasi :hug:

Minttumaari, kiitos kysymästä. Testasin dpo10 negan (nyt dpo12) ja pitäs käydä ostaan varmaan vielä toinen testi lisää. Ei ole oireen oiretta, joten ei oo kiire kauppaankaan :(

• Tykkää
Onpas täällä hiljaista!

Ensinnäkin TERVETULOA Vivi Hellion!

Mukava kun ketjuun tulee uusia - ja vielä mukavampaa jos vanhoja lähtee tuonne odottajien puolelle. Mietin, et sielläkin vois olla ketju painoaan tarkkaileville odottajille. Ainakin itse aion olla tälläkertaa tosi tarkkana, jos nyt siis vielä joskus onnistun raskautumaan.

Mulla on hormonit ihan sekaisin ja nyt totesin, että jo kolme viikkoa ovistesteissä roikkunut viiva on merkki siitä, että mun PCO on nyt aktiivisena häiritsemässä hormonitoimintaa. Ja se ********* viiva sai mut tuhlaamaan kuusi raskaustestiä, kun olin ihan varma, että se plussa jossain vaiheessa sitten ilmestyy r-testiinkin.

Pco:n tärkein hoitomuoto on laihduttaminen ja sen vuoksi päätin nyt kuitenkin alkaa laskemaan niitä kaloreita. Kiloklubin sain toimimaan muutettua asetuksia omalla koneella, eli jatkossa merkkaan nyt sit kuitenkin ruoat sinne ja lasken siis siinä samalla kalorit.

Kalorien laskeminen alkoikin sitten melkoisella shokilla. Oli hyvä että laskin, sillä kyllä noissa keveissäkin aineissa pitää tarkkailla annoskokoa tarkemmin kuin muuten olisin tehnyt. :headwall:

Ja sekin vielä pänniin kun huomasin, et oon ollu näissä samoissa lukemissa jo tosi kauan.:stick:

TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 41S
Äiti 744030.10.201474,31,3kg75,1kg+800g18
Ihaa823231.12.20141041499,3kg??g0
Mariah333424.12.201498,620kg86,3-500g0
Merope2924.12.2014947kg94,7??g2
SalVe301.11.201479,56kg75,0-1400g0
Mimmi92221.1.201567,88kg69,0+1700g6
Valonkantaja2431.12.2014110,713kg103,4+600g2
tilastoija2385,915kg84,6-400g0
katti_2825.12.201480,35,3kg78,7kg+-0g8
Minttumaari*3731.10.2014-4,6-600g-900g2
Maggis2631.12.2014113,116,1113,8g??g2
Vivi Hellion34??113??113uusi0

[/TR]

Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Viimeksi muokattu:
Jep täällä ei ole itsekurista mitään tietoa. Jotenkin ei vaan saa aikaiseksi yhtään mitään. Dpo 11 ja nega testattu tänäänkin..

Minttumaari minä myös aion seuraavan raskauden aikana tarkkailla painoa. Esikoista toivottiin niin pitkään että ajattelin varmuuden vuoksi syödä vähän enemmän, mieluummin kuin liian vähän. Eipä onneksi ainakaan runsas painonnousu vaikuttanut lapsen kokoon: Esikoinen syntyi rv. 39+3, painoi 2995g ja oli 47 cm pitkä. Mua peloteltiin koko ajan neuvolassa että saattaa tulla suuri vauva.

Tervetuloa vivi hellion

Huh huh, nyt hieman kiire hellittää. Tai siis ei, tässä parhaillaan pakenen yhden homman viimeistelyä. Mies on viikonlopun poissa, mutta on ovulaation aikaan sitten kotona. Luojan kiitos. Pyörä on taas rikki. Taitaa olla syytä viedä se oikeasti huoltoon, koska bussissa istuminen ei kaloreita kuluta. Olen kyllä sitten korvikkeeksi kävellyt (koska näillä kasseilla ei juosta) tällä viikolla yhteensä noin 20km, sunnuntaina toivottavasti sitten 35km.

Tervetuloa mukaan, Vivi Hellion.
Sekä pahoitteluni Äiti74. En yritä keksiä tähän lohdutuksen sanoja. :hug:

Olen miettinyt kanssa samaa kuin Minttumaari, eli kalorien laskemista tarkemmin. Odottelen tässä vielä gynen viimeisiä sanoja, mutta PCO-tyyppisistä munasarjoista on jo aiemmin ollut puhe. Lopullinen tuomio tulee sitten piakkoin. En vielä oikein uskalla metsästää ovista tikuilla, ettei itku tulisi, mutta joulun jälkeen, kun mies siirtyy työelämään ja minunkin pakettini alkaa olla valmis, olen ajatellut hankkivani tikkuja. Mies onneksi suhtautuu positiivisesti tikutukseen ja olen ladellut peruspessimistinä faktoja pöytään eikä mahdollinen tikutus ainakaan vielä tunnu asettavan suorituspaineita. Senpä näkee sitten.

Tilastoija, älä säikähdä tuota mun postausta.

PCO on ymmärtääkseni tavallisimmillaan vain hidaste raskautumiselle, tosi harvoin este. Siihen on saatavilla paljon lääkkeitä ja itsekin raskauduin ihan luomusti ja vieläpä nopeasti viimekerralla. Se, että tauti pistäisi hormonitoiminnan niin jumiin, että ovistikutkin näyttäisivät jatkuvaa ovista on ilmeisesti tosi harvinaista (mullahan ne ei näytä ihan ovisplussaa vaan ainoastaan sellaista "lähipäivinä" -viivaa). Fakta nyt kuitenkin näyttäisi olevan, että tauti reagoi painon vaihteluihin ja itse olen tosiaan lihonut melkein viisitoista kiloa viime vuoden kesästä. Jos tilanne tosiaan on niin paha kuin tuossa ylempänä pelkään ja jumi ei normi ruokavaliolla lähde purkautumaan, niin sitten vaan pistän pykälää järeämmän vaihteen päälle ja siirryn joksikin aikaa vielä tiukemmalle kitukuurille. Kiloklubissa on muuten aika kiva PCO vertaiskeskustelu - jatkunut jo monta vuotta :)

Huoh, mulla alkaa olla sellasia mielikuvia, että tällaiset olothan mulla oli joskus aiemmin aina kierron loppupuolella, eli toivoisin nyt kuitenkin et täti olisi piankin tulossa. Olis tosi tervetullut tällä kertaa =)

:headwall: +/- 0 :headwall:

Miks tää on niin helkkarin vaikeeta?! oon kyllä aina tienny ettei mulla putoa paino samalla tavalla kuin joillain onnekkailla, mutta kyllä korpeaa kun on koko viikon tehnyt duunia painonpudotuksen eteen ja paino ei putoa yhtään.

No, ei muuta kuin kaloreita alaspäin.

Oon pyrkinyt tuonne 1200-1500 välille, mutta en ole onnistunut siinä joka päivä.

Äiti-74 :hug:

Tuli käytyä vaa'alla vasta tänään. Paino nyt 102,8kg eli -600g. On kyllä aina näennäinen lasku, kun sama paino mitä oli parisen viikkoa sitten. Teknisesti tippumista kuitenkin joten koetetaan iloita siitä. Ensi viikolle sitten oikeasti sitä laskua tilattu. :D

Minttumaari, mie niiin tiedän tuon tunteen! Samaa ongelmaa ollut itselläni aina, nyt olen suorastaan hämmästynyt, että miten ihmeessä on voinut melkein 8 kiloa kadota neljässä kuukaudessa. Tää pätkäpaastoilu on varmaan ollut osasyyllinen, mutta veikkaan kyllä, että myös kropassakin on jotain uutta tapahtunut. Tsemppiä! Ja kannattaa olla harkitseva tuon kaloreiden tiputtamisen kanssa. Se voi nimittäin olla myös se syy miksi kroppa ei suostu irrottamaan otettaan ylimääräisistä läskeistä = säästöliekki.

TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 42S
Äiti 744030.10.201474,31,3kg75,3kg+200g20
Ihaa823231.12.20141041499,3kg??g0
Mariah333424.12.201498,620kg85,5-800g0
Merope2924.12.2014947kg94,7??g2
SalVe301.11.201479,56kg75,0??g0
Mimmi92221.1.201567,88kg67,1-1900g6
Valonkantaja2431.12.2014110,713kg102,8-600g2
tilastoija2385,915kg84,6??g0
katti_2825.12.201480,35,3kg78,7kg??g8
Minttumaari*3731.10.2014-4,6-600g+-0g2
Maggis2631.12.2014113,116,1113,8g??g2
Vivi Hellion34??113??113uusi0

[/TR]

Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Onnea teille miinuslaiset! Hienoa itsehillintää täällä eräillä tällä hetkellä :flower:

Minä taidan pitää tässä vaiheessa tauon tästä projektista. Masennuin niin viimeisestä r-testistä ja negasta, ja stressaan työn mahdollisesta loppumisesta (jolloin mitään muita hoitoja ei oo varaa tehdä), että en pysty miettimään ruokavaliota saatikka käymään missään jumpissa (joo tiedän se vois auttaa stressiin mutku mutku...ei vaan saa itseään sinne hilattua)

Listan päivitys on helppoa (ja uskokaa, se ei joka palstalla olekaan ihan näin yksinkertaista).
"Lainaa" edellinen taulukko ja poista QUOTE kohdat (sulut ja kaikki mitä sulkujen välissä) alusta ja lopusta. Muuta Viikko kohtaan oikea viikko. Lisää tuloksia (voit myöhemmin vain muokkaamalla omaa tauluasi lisätä tuloksia). Paina "Lähetä".

Keep up the good work!

Viimeksi muokattu:
Valonkantaja, en mä siis tarkoittanut muuta kuin, että halusin saada kalorit onnistuneesti tuonne 1200-1500 välille, mutta rehellisyyden nimissä en tainut niitä monenakaan päivänä saada edes sinne 1500 alle. Join niin paljon tota greippimehua, että se sabotoi mun diettiä.

Eilen aamulla sain ihan hailakan haamun testiajan jälkeen sellaiseen herkkään raskaustestiin. Oli muuten seitsemäs testi jonka tein, eli aika kauan jo olen epäillyt olevani raskaana. Viiva oli kuitenkin niin kovin hentonen, että menen ensi viikolla julkisen puolen labraan raskaustestiin. Eivät suostuneet tekemään verikoetta julkisella. Mietin Mimmi, että missä sä olet käynyt noissa verikokeissa - voisko sellaiseen mennä yksityiselle? Mä siis luulen, että raskausviikkoja on ainakin 5+, koska tosiaan melkein heti minipillerien poisjättämisen jälkeen mulla oli jo jotain oiretta josta epäilin olevani raskaana. Olis tosi kauheeta jos nyt tää haamukin olis vaan joku hormonien heittelehtimisestä johtuva oire!

Tosi pitkää kerkesin googlettemaan myös näitä myöhäisiä plussia ja kyllähän niitä tarinoita löytyy ihan pilvin pimein tältäkin foorumilta.

No painon tarkkailu jatkuu vaikka olisinkin raskaana, sillä tosiaan viime raskaudessa sain lisäkiloja yli 20 ja vauva oli kuitenkin vain 3315g. Eli ei se äidin takapuolen kasvu niin suoraan siihen vauvan kokoon vaikuta. Nyt pyrin siis ihan aidosti siihen, että paino ei nousisi lainkaan ainakaan kahden ekan kolmanneksen aikana. Varmaan paljon ei siis tarvitse nykyruokavaliota muuttaa, mutta hiukan lisään proteiinia ja vähennän mehua. Tossa RADI ruokavaliossa on kuitenkin aina niitä vaihtoehtoja joista voi valita sen sopivimman vaiohtoehdon.

Kerrankin myös mun mies alkoi tukemaan mua mun ruokavaliotavoitteissa, kun näki miten siinä viime raskaudessa kävi. Mulla tuli siis kahden ekan kolmanneksen aikana kymmenen kiloa ja sitten kolmannella vielä toinen mokoma. Varmaankin just noi vikat kilot lähtivät ihan itsekseen hyvin pian raskauden jälkeen.

Vielä en rohkene tuonne odottajien puolelle siirtyä - katsotaan nyt lähteekö se HCG oikeasti nousuun, kun tää alku on ollut näin vaikea, mutta kyllä mulla nyt on sellanen fiilis, että kyllä siellä masussa joku on :heart:

• Tykkää
Äiti seiskanelonen: Voi ei :hug: Mulla on kanssa tosi stressaava elämäntilanne, työt loppuu ja tulevaisuudesta ei ole mitään tietoa. Ei siitä, että saanko jäädä tälle paikkakunnalle, eikä töistäkään. Ja tosiaan hoidot edessä, suunnitteluaika joulukuulle. Ajattelin silti olla mukana tässä ketjussa, vaikka olen nyt vaan lihonut. Ensi viikosta alan kunnolla katsomaan mitä syön, kun ei tartte töissä hillua.. Mut ihan kamalasti tsemppiä sinne!

Olen tällä hetkellä melko P-A niin yksityiselle en oikein viittis mennä :) ihan kotitestejä olen uitellut, mutta lapsettomuustutkimuksiin laitettiin kaikennäkösiä kokeita (lähete kylläkin peruuntui), jousta olisi vielä pissakoe tekemättä :) en viittinyt "oviksen" aikaan turhaa käydä sitä tekemässä..

Mullakin oli jo ennen rv 20 tullu +10kg ja se jälkeen tuli vielä +18 kg :( toi 18 olis vielä ollu ihan hyvä kun ne helpolla lähti.. Tosiaan oma leviäminen ei onneks vaikuttanu vauvaan kun olikin alle 3kg syntyessä..

Onnea minttumaari haamusta! Toivotaan että on sitä itteään! :)

Mies just kyseli että millon on seuraava ovulaatio et se vois tilata mulle noita cb digi ovis testejä :) kunhan ne menkat nyt vaan eka alkais. Esikoisen 8kk neuvola viikon päästä ja jos ei oo vielä sillon alkanu niin kyselen sieltä mitä mun nyt pitäis tehä?

Laskeskelin eilisen kalorit. Meni n. 4000. Ens viikolle varmaan plussaa tulossa tällä menolla. Ei oikein laihdutus ole tässä jännäyksessä päällimmäisenä mielessä..

Yhteistyössä