Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Tämänkin sivun päivitys on unohtunut, mut siis täällä eilen käyty puntarilla. Ilman mitään yrityksiä ja herkkujakin popsien 92kg eli -2kg
Okei, jostain syystä ja anteeksi jo valmiiksi tämä info, musta on tullut ns. Läpipasko :D
Johtuisko siitä, kun thyroxin annosta nostettiin...who knows, mut paino on ainakin laskenut. Jotain positiivista tässäkin päivässä.

Huomenna mennään plussalle niin että ropisee :) skumppa on maistunut, ja vaikka syömiset ei ookaan lähteneet lapasesta, niin vatsataudin aiheuttama pudotus ei ollut suinkaan pysyvää. Sitä vähän pelkäsinkin. Pitää kehittää jotain kiristysmentaliteettia selkeesti.

Nyt vähän muuttui laihdutuksen syyt, sain tällä viikolla tietää että pco on mullakin riesana. Näin jälkeenpäin ajatellen ois kai pitänyt arvata jo aikaisemminkin, mutta en ole osannut epäillä kun kukaan ei koskaan ole asiasta maininnut vaikka ultrattukin on useaan otteeseen. :S Toistaiseksi valkoisten jauhojen ja sokerin karttaminen on tuottanut tulosta, ja viimeviikkoisen mahataudin tuoma superpudotus ei muutu plussaksi huomisessa punnituksessa, vaikka alkuun sitä epäilinkin. Näyttää jopa siltä että on mahdollisuus päästä loppukuun tavoitteeseenkin. :) Ei auta kuin toivoa, että painon pudotus helpottaisi tilannetta...

No aloitanpa itse viikkotuloksen kirjaamiset. Paino aamulla 75.1 joka on sama kuin viikko sitten, mutta olen hirmu tyytyväinen tavallaan. On meinaan syöty voileipäkakkua (miehen kans kahestaan syötiin sellanen n.7 hengen kakku) ja juustotorttua ja munkkia. Että ei voi kuin ristiä kätensä ja sanoa kiitos, kun ei ole tullut plussaa. Mut sit miettii, et paljonkohan sitä miinusta olis tullut ilman mässäilyä.

No paino kävi viikon aikana 74.8 kohdalla, joka onkin sit ens viikon tavoite (alle 75). Tähän väliin tulee kuitenkin menkat, eli sen takia en voi kamalan paljoa odottaa pudotusta ens viikkoon. Lisäksi nyt aloitan rankemmat hormonit siihen ivf hoitoon, eli saa nähdä mitä painolle tapahtuu niiden myötä. (testattu parit negat siis jo tähän kiertoon, luget lopetettu ja kp1:stä odotellaan)

Mites muilla.... uskaltaako sitä kysyä :D

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNP4.VTS
Oodikas3631.5.1483,5kg5kg83,5kg0g0
Pippurihäntä3631.5.1470,6kg5kg70,6kg+1100g2
mymosa31953-5kg/kk97g+2000g4
Tikru-783531.5.1476,56,5kg75,9kg0g0
Äiti 744031.5.1476,45kg75,1kg+-0g0
Kaneli8825500g/vko78,35kg77,2kg0g0
Merope2990,615kg90,1kg-200g0
_Lilja_2613.6.1474,55kg75,3kg-300g4
MiiSa-803430.6.1478,79kg77,9kg0g2
katti_2831.5.201480,45,4kg77,6kg-1600g2
SalVe3031.5.201485,25kg81,6kg0g0
Marlin3022.6.2014836kg82,3kg-800g2
Heilanga3131.5.14946kg92g-2000g0

[/TR]

Punnitus joka maanantai ja "virallinen aloitus" on 7.4.. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Viimeksi muokattu:
Huomenta. Tulos on ehkä vieläkin karmivampi kuin ajattelin +1100g eli täysin lähtöruutuun. Huoh. Menkat ehkä tässä vaikuttaa omalta osaltaan myös plussana ja se skumpan litkiminen. Ja ne pari vapaapäivää. No, en masennu, ens viikkoon on sitten reilumpi miinus luvassa.

Lohtua tuo se, että vyötärö on kaventunut ja tällä viikolla alkaa zumba. Etiäppäin, sano mummo lumessa. Niin, sitäkin on taas nähty satavan. Toinen huoh.

PH

mymosa
Täällä oltu koko vappu kipeenä, angiina tms kurkkutulehdus.. syöty on mitä pystytty eli lähinnä kaikkea epäterveellistä (jäätelöä ym).. ja juominen ollut tosi vähällä.. painokin siispä 97kg, sekä odottelen menkkoja.

Pitää punnita omaa jatkoa, aijon nyt alkaa patistelee lääkäriä noiden kilpirauhasarvojen ja oireiden takia.. Alkasko se motivaatiokin sieltä nousta, kun sais ittensä kuntoon.
Latasin puhelimeenkin sport trackerin, pitäs vielä ostaa sykemittariin patterit ja sitten puhelimessa itessään on joku kunto-ohjelma. Motivaatioo.

mymosa
Mulla ainakin on ihan normaalit nappiparistot sekä mittarissa että vyössä, en vaan ikinä muista ottaa tuota patteria kauppaan mukaan että sais oikeen kokosen ostettua :D

Tossa on joku cardio trainer... Mutta toi sykemittari kyllä motivoi kun näkee kulutukset.

Mun sykevyön patteri jostain syystä vaatii vaihtoa parin kuukauden välein :/ käytän sitä varmaan väärin :D Sykemittari on kyllä mukava, koska jää talteen ja hyvä mieli kun näkee sen. Mulla just päivitty se jotenkin että nyt saa polarilla sitten asennettua tavoitteen, vaikka 400kcal. En vielä ole kokeillut eli se mahdollisesti ilmoittaa kun tää on saavutettu, en tiiä... :D Mulla siis polar loop jossa ei kyllä ole paljon mitään ominaisuuksia verrattuna kunnon sykemittariin.

Täällä paino tippunut taas -300g mistä olen todella yllättynyt. En ole yhtään miettinyt mitä suuhuni laitan ja liikuntakin jäi kun sali meni remonttiin. Todella outoa, mutta nousee varmasti tässä ensi viikkoon jos en nyt vetäse jotain hullua viikkoa. Tai niin oli siis tarkoitus mutta perkele kun tänä aamuna heräsin flunssassa. Tänään aukee sali ja olisin niin halunnu lähtee kattoo millanen se on. En nyt tiiä onko flunssassa fiksua lähteä koska mulla ei oo varaa olla töistä poissa tän taudin takia. Mut joo näkeehän tässä jo etten saa tavoitettani saavutettua. Ihan läskiksi tuntuu olevan mennyt. Mä keskityn siihen ettei tää paino nyt ainakaan nouse.

Äiti seiskanelonen hirveesti tsemppiä pistoshoitoihin. Toivotaan ettei ne vaikuta millään muulla tavalla painoon kun laskevasti. Ei oo kiva jos tästä hoidosta aiheutuu sulle lisästressiä vielä painonkin kanssa! Ja voileipäkakkua, aah se on oikeesti mun suurin ja paras ja ihanin paheeni. Voileipäkakkua parempaa ei ole olemassakaan. Onneksi se on niin kallis valmistaa ettei tuu tehtyä kovin usein :D

Heilanga upeet kilot :D Toivotaan että pysyisivät poissa kun tilanne rauhoittuu.

Katti_ meitsillä kävi vähän sama. Aika puun takaa tuli diagnoosi monirakkulaisista. Tai no en ees tiedä onko ne, ne kuulema vaan näyttää siltä. Monta kertaa myös ultrattu ennen tätä.

[COLOR="#FF000"]Päivitettävät: Ikä 26 A= 13.6.2014 (loma alkaa :D) NP= 75,3 ja 4.VT=-300g[/COLOR]

Aamupaino tänään 77,6kg. Monta eri lukemaa tuli 76,9-77,6 välillä, mutta lasketaan tuon korkeimman painon mukaan nyt, se tuli kahdesti. Olis varmaan aika vaihtaa patterit vaakaan kun noin arpoo lukemia... Eli viikkotulos olis -1600g. :)

_Lilja_: Kiitos. En aio ottaa mitään stressiä =) Ehkä se on viisasta nyt flunssan ajan keskittyä siihen, ettei paljon nousisi. Kyllä sä sieltä vielä alat löytää sitä keventymisen riemua, usko pois. ai niin, Onnea :flower: , sulla on tainnut olla syndet ja mennyt multa ihan ohi.

Katti_ näyttää siltä, et oot yksi niitä harvoja, jotka on jo lähellä tavoitettaan. Ainakin tosi hyvin sulla on tämä mennyt :) Tsemppiä vielä tälle kuulle!

Niin, meillähän (toukokuun loppuun rajansa asettaneet) on vielä kokonaiset neljä viikkoa aikaa ja se on paljon se! Ja muilla on vielä enemmän, eli kaikki on vielä mahdollista :cool:

Ä74: Näinhän se on, aikaa on vielä pudottaa painoa ja hei, ainakin mulle tuo 31.5. on vasta eka välitavoite! Juhannus on seuraava check-point, mutta kesäkuussa en lupaa enää, että kumeja käytetään ;) Ylipäänsä nyt ei oo mistään kuurista kyse, vaan sen arjen uomittamisesta sellaiseksi, että paino putoaa ja pysyy kurissa myöhemminkin.

katti_:
Hyvä, että PCO on tiedossa. Niinkuin taisin aiemmin jo kertoa, niin meillä on perheessä PCO:ta (äidillä ja siskolla) ja epäsäännöllisiä kiertoja, mullakin PCO-tyyppisyyttä. Sokeriaineenvaihdunnan tasaaminen vhh:lla on auttanut sekä painon kanssa, että monirakkulaisuuteen. Siinä on kyllä motivaatiota kerrakseen! Tsemppiä! Tosi hienosti sulla on paino jo pudonnutkin!

Äiti seiskanelonen ja Pippurihäntä kiitos tsempeistä!

Oon kans huomannut että vhh on itselleni helpoin tapa pudottaa painoa. Yllättävän nopeasti nyt kuitenkin paino putoaa. Peilikuvassakin näkyy selkeä muutos ainakin omaan silmään. :D

Alkuun ajattelin että huh, onneksi mahakivuille löytyi selitys, eikä se ollut syöpä... Mutta aikamoiselta tuomiolta tämä pcokin kyllä tuntuu, mitä enemmän tietoa löytää.

Äiti seiskaneloselle vielä tsempit hoitoihin! Ja eiköhän me kaikki vielä päästä tavoitteisiin. :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
katti_ Harmittavahan tuo dg on, mutta hyvä että se kuitenkin selvisi niin asialle voi jotain tehdäkin :)

ä74 Tsemppiä sinulle pistoshoitoihin! :)

Mulla vaaka näytti aamulla 82.3 eli -700g viime viikkosesta :D Tosin vaaka näytti jo viime tiistaina 82.6. Mutta kun punnitus on ma, niin näillä taas mennään. Just kun viikko sitten pääsin kehumaan että täältä saanu motivaatiota, niin meni koko viikko ihan höpöksi. Lenkillä kävin tasan yhesti, ja vappuna tuli herkkujakin syötyä 3 päivänä :headwall: Mutta nyt on taas hyvä ottaa ittiä niskasta kiinni näin uuden viikon kunniaksi. Ja mies eilen räpsi kuvia mun puhelimella, ja olihan järkytys se omakuva. Se on jännä että kun peilistä kattoo ittiä, niin ei näytä niin isolta. Mulle kyllä naapurikin sano aamulla että en minä nyt niin lihavalta etes näytä, ja on muutkin sanonu. Mutta kyllä se kuva taas herätteli ittiä aika rankasti. Mulla ei oo menkat alkanu, vaikka niitten piti alkaa viime to. Liekkö sitten kierto vielä sekasi näin synnytyksen jälkeen. Raskauden mahollisuus tietysti on olemassa, mutta tässä elämäntilanteessa se ois oikeesti katastrofi. Mulla on koulua vielä vuosi jälellä, enkä missään nimessä halua sitä enään lykätä yhtään, kun nyt jo valmistuminen siirtyi vuodella. No, ootellaan loppuviikkoon, ja jos ei ala tätiä kuuluun, niin pitänee sitten testata.

Mulla myös löytyy Polarin sykemittari, ja ihan ite siihen saa patterin vaihettua. Lukee muistaakseni siellä kellon takakannessa se patterin malli. Ja puhelimesta löytyy Runtastic appsi, jolla siis voi surata lenkkeillessä kulutettua aikaa ja matkaa. Kaloritkin se näyttää, mutta näyttää aina vähempi mitä sykemittari.

Mä oon niiiiin häpi, mä painoin 90.1. Eli pudotusta taasen sen -200g. Ja onnellisuus siitä, että vappuna sorruin ties mihin: sipsiä, lonkeroa, voileipäkakkua, täytekakkua, pippareita, leivoksia, viiniä.. Lista on loputon. Ja SILTI pudotusta. Jee, sanon mä. Ny taas täysillä ruotuun niin ensi viikolla ollaan 90 alle :saint:

• Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Maanantaina vaaka näyti edelleen 81,6 eli tääkin viikko sit taas +/-0kg Mut reidet kiinteytyneet,kun pyöräillyt useana päivänä töihin ja yhtenä päivänä käynyt kiipeilemässä Malminkartanon portaissa. Huh!:)

Pikapäivitys nyt vaan,syömään ja pyörällä taas töihin.

SalVe

P.S. Ja ei tullut sit plussaa tästä kierrosta,mut sitä vähän epäilinkin,kun meni kesken aika myöhään,et kroppa tarvii enemmän toipuakseen. Mut josko tästä yrittää taas tsempata eteenpäin.

Jehuu... Kuten uskoinkin, niin tuo reipas pompsahdus ylöspäin ei näytä olleen pysyväistyyppistä eli menkka-skumppa-pöhö karkoitettu! Mutta olen kyllä ollut tiukasti arkirutiinissa ja liikkunutkin enemmän. Ihanaa, kun näkee tuloksia ja onneksi en lyönyt hanskoja tiskiin vaikka mieli teki!

Nyt tavoittelen maanantaiksi vielä jonkun sadan gramman pudotusta, kun kerran hyvä vauhti on saatu päälle. Tai edes sitä viimeisintä alinta lukemaa. Haasteena jälleen lauantai, kun ollaan vihdoin menossa miehen kanssa kahdestaan ulos syömään. Halusin vaan jakaa tän nyt jo tässä vaiheessa viikkoa tsempiksi niille, jotka kohtaavat takaiskuja. Välillä niitä vaan tulee, mutta siihen ei pidä jäädä makaamaan vaan täyttä höyryä eteenpäin :)

Olettekos naiset tarkkailleet kilojen ohella mittanauhan lukemia? Mä tänään pitkästä aikaa mittailin ja vähän petyin kun senttejä olikin lähtenyt vyötäröltä vain pari hassua. Muuallakin oli aika samanmoiset lukemat kuin aloittaessa. Vai oonko nyt liian hätäinen tän asian kanssa? :D

Huolestuttaa muutenkin tulevan maanantain lukemat, kun pari vhh-vapaata päivää on tullut pidettyä (miksei se jäänyt vaan siihen yhteen??). Äitienpäiväkin herkkuineen sopivasti juuri ennen punnitusta! :O

katti_ I feel you. Samat siis aatokset täällä, tiistaina paino olikin kaikkein alimmillaan, 74,4 mutta on siitä taas kilon melkein kerennyt nousemaan. Yritän nyt litkiä tuota vettä minkä ehdin ja liikuntaakin on kiitettävästi. Äitienpäivä pelottaa. Mutta siis menkathan mulla nyt alkoi, eli jos se on tuonut turvotusta, niin ehkä lähtee maanantaiksi edes jotain... tsemppiä kaikille tähän pahaan pahaan viikonloppuun !

katti_: Niinkuin kuulee monesti sanottavan - rasva kuitenkin pääasiassa palaa tasaisesti eli jos mittailis vähän sieltä sun täältä ja laskis ne yhteen, niin saattais tulos alkaa näyttää ihan toisenlaiselta :) Mä luulen, että tuo mittojen pieneneminen ja missä se laihtuminen tuntuu, riippuu ihan hirveästi kropan muodosta ja siitä, mihinpäin rasva ja nesteet tuppaa kertymään. Ite oon lihonut ja laihtunut sen verran monta kertaa 5-10kg, että oma kaava on tuttu ja rasva tuntuu kerääntyvän ja lähtevän about samassa järjestyksessä. Vähän on iän myötä tilanne muuttunut, eli olin nuorempana selkeesti päärynä ja iän myötä rasvaa on alkanut kertyä myös yläkroppaan. Vyötärön mittojen seuraaminen ei aina oo se paras kaikille. Kyllä se siitä!

Merope se on tosi upee homma :D Onnea! Mulla oli yhdessä välissä tavoite että nyt toukokuussa lähtisin ekalla tollasella tunnilleni, mutta en kyllä nyt ole yhtään niin hyvässä kunnossa että uskaltaisin :D Pitänee siirtää tavoitteet syksyyn.

Mittailuista sen verran, että mä/me ei osata sitä mun miehen kanssa. Ollaan siis jopa yhteisvoimin yritetty mitata mun mittoja mutta ne vaan lisääntyy. Laihduin 5kg ja saatiin joka viikko ihan eri mittaustuloksia. Ei vaan yksinkertaisesti osata mitata aina samasta kohtaa vaikka mitä tehtäisiin :D

Aamupalasta vielä kun kyselin niin nyt on murot loppuneet ja ostin tälläisen :D ESB2400 | PerfektMix | Tehosekoittimet, sauvasekoittimet & sähkövatkaimet | Keittiön pienlaitteet | Tuotteet | Electrolux Suomi
Meillä jo ennestään blenderi joka on vähän rikki ja tää on kyllä täydellinen. Siitä vaan aamulla kamat koneeseen ja mukaan automatkalle. Vieläkö keksin täydellisiä aineita laittaa tonne :)

BTW käyttääkö kukaan teistä noita protskujauheita salin tai urheilun jälkeen? Mä löysin tosi hyvän, se ei oo kyllä ideaali laihdutuksen kannalta, mutta vedän puolikkaan annoksen niin ei tuu kaloreita liikaa. Sekoitan sen myös maitoon kun mä en juo maitoa ollenkaan. Mietin vaan että onkohan tuota nyt järkevä vedellä?

Mä oon niin vihainen. Oon edelleen flunssassa ja kurkkukivussa. Jo viikon kestänyt eikä loppua näy. Eilen kävin vähän kävelemässä ja ei ollu mitään herkkua. Ensin oli sali rempassa viikon ja nyt mä oon rempassa viikon. Huomenna aion väkisinkin yrittää salille. Mulla on kauhee hinku jo liikkumaan :) Mulla on nyt vaan sellanen fiilis, että en jaksa laskea kaloreita. Haluisin vaan liikkua paljon koska siitä tulee hyvä mieli :) Tiedän ettei se tuota vaan laihdutuksen kannalta tulosta, mutta oon alkanut miettimään onko sillä merkitystä. Jos mä haluan liikkua ja siitä tulee hyvä olo, miksi mun pitäisiottaa stressiä siitä etten laihdu. Tää että mä oon alkanut tykkäämään liikunnasta on mulle jo itsessään iso juttu, että oon kyllä sitä mieltä et jos mä vaan haluun liikkua niin antaa mennä vaan viis ruuasta tässä vaiheessa. Tästä tullaankin siihen että meitsi jojoilee täällä painon kanssa :( taas tullut lisää kun kotosalla istunut vaan kipeenä, muttei kuitenkaan liian kipeenä ettei ruoka maistuisi :(

Vauvanteko projekti on nyt tosi pahassa jamassa. Menkat alkaa tänään, vuotoa jo vähän alkanut ja testit negaa. Olo on mitä huonoin tän asian takia ja välillä mietin kuinka helppoa olisi jos aamulla ei enää heräisikään. En uskonut että me oikeesti kärsittäisiin lapsettomuudesta, mutta sitä tää todellisuus nyt on. En tiiä kuinka tulen selviämään elämästä jos tää leima on ikuinen. Oon alkanut näkemään painajaisia, että mun mies pettää mua ja se nainen tuli raskaaksi, jippii. Ehkä tää on siitä, että mä menin kattomaan sen toisen kanssa sarjan :D perskule! Ja mä en vaan jaksa uskoa, että tää mun 10kg ylipaino aiheuttais tätä lapsettomuutta. Ehkä noita välivuotoja se voi aiheuttaa... En tiiä. Sori vaan nyt ootte varmaan eri mieltä, mutta musta 10kg ei oo kovin paljon, tai no hävettäähän tää että en ees sitä 10kg saa pois :D

Nyt vaan jos saisin ajatukset muualle tosta vauvatehtailusta niin kaikki olisi hyvin. Toivotaan, että salitreeni saa mut taas paremmalle mielelle :) Tsempit kaikille teille joille tää äitienpäivä ei aina ole niin mukava päivä :/

Yhteistyössä