Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Mymosa: Ainoat keinot, millä itse saan pidettyä pääni syömisen suhteen on nämä:
1) mietin, et jos siirrän huomiselle, niin tavoite on aina vaan pidemmän päässä. Jos aloitan jo nyt, niin olen päivää edellä huomista.
2) mietin, että mitä iloa siitä hetken ruoasta aiheutuvasta nautinnosta on. Kuinka paljon huomenna siitä nautin.

JA, aina kun herkuttaa niin kulautan puoli litraa vettä. Eipä mahtuisi herkkuja sitten enää!

mymosa
Mä juon n. 3l vettä päivässä..
Mutta kun illat on niin kiva viettää syöden kun saa rauhassa lapsilta syödä.. ja säännölliseen syöminen jää touhuen keskellä.

Toisaalta ois ihana syödä erilaisia salaatteja ym mutta raha ei anna periks kaikkeen kun on 4 muutakin syömässä ja eivät salaateilla elä.. kasviksia koetan tehä kun pakastin viimein on..

ä74: Joku tossa taulukossa mun mieltä sekottaa, kun en osaa laskea noita tuloksia :D Jos siinä näkyis tän viikon paino JA se viikkotulos, niin sitten ehkä saisin kupoliin. Oot ihan oikeessa, joku ei täsmännyt mun rivissä. Mun paino on tänään ollut joka tapauksessa 1100g vähemmän kuin ekassa punnituksessa, eli silloin viime viikon punnitukseen on täytynyt tulla -500g eikä -700g kuten valehtelin. Jotenkin mun on vaikee laskee viikkotulosta, kun en muista sitä edellisen viikon painoa ihan tarkkaan, enkä sitten ynnännyt noita edellisiä muutoksia.

Kannattaaks taulukkoa nyt tän mun sekoilun takia muuttaa - ehkä ei :LOL:

MUOKS: Ja mä olin jotenkin tulkinnut, että se kokonaissarake on nimenomaan kokonaismuutos eikä vaan pudotus, eli pieleen meni mulla siinäkin :D

Katti: Samat metodit mullakin eli pyllymyräkän kautta pudotukseen. Sen takia en usko, että tulevan viikon pudotus on enää näin kova.

Meropen psyykkauskikat on kyllä kohallaan!!! Mä kysyn itseltäni aina, että haluanko mä nyt vaan nautiskella/lohduttautua vai haluanko laihtua. Ja kyllä, haluan ennemmin laihtua. Mutta jos on nälkä niin syön, niitä painolle parempia ruokia. Ja otan pienen palan jotain hyvää ennemmin kuin kokonaan kieltäytyisin.

Vappu ei myöskään tuolla logiikalla ole mikään kompastuskivi, koska aina voi valita. Ja jos nyt yhtenä päivänä syö vähän vapaammin, niin se on vaan yksi päivä. Pitää vaan mahduttaa päähänsä se, että kyse on siitä, mitä valitsee arjessa, joka hetki, ei kulhollisesta sipsiä yhtenä iltana. Se ei maata kaada yksinään. Jos niitä poikkeustilanteita antaa itselleen luvan tapahtua joka välissä, niin silloin niistä muodostuu se "normaali". Pitää vaan kehittää itselleen se normaali, jossa ollaan satoi tai paistoi, ja joka saa aikaan kilojen karisemista, ennemmin tai myöhemmin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Merope
mymosa: jos saa lapsilta rauhassa syödä, niin saisko niiltä rauhassa vaikka käydä kävelyllä sen sijaan?
Etsi joku korvaaja syömiselle. Ja kiinnitä huomiota annoskokoihin. Muutama päivä voi vatsa huutaa lisää, mutta tottuu kyllä pienempiin annoksiin ja juo vettä kuten nyt teetkin .

Olen itse miettinyt, että se aika, jonka kulutan syömiseen, voin kuluttaa sen liikuntaan/käsitöihin/johonkin muuhun.

Tänään VT -300g :D huimat :D No panic no stress. Kunhan ei nouse on mun uusi motto!

Mä jotenkin ehkä toivoisin näkeväni tossa taulukossa mun nykyisen painon eikä vaan sitä aloitus painoa. Se kertoo mulle kuitenkin enemmän... Mut en tiiä onko sekään sitten hyvä. Tuntuu että tohon voisi lykätä vaikka mitä tietoja kuten pituutta ja painoindeksiä :D mutta on vähän liikaa tietoa sitten!

Osaisko joku kertoo mulle onko nää teijän mielestä terveellisiä: Elovena Täysjyvämuro 4 viljaa - Murot ja myslit - Raision tuotteet - Keittokirja
Jos mussutan noita 30g aamulla niin onko se jees. Kun yleensähän murot on ihan älytöntä sokerimössöä. Mä koen et nää on hyviä, mut onko ne teijän mielestä? Huomatkaa, että lopetin jo viljattoman kun ei siitä mitään tullut :D Jukurtin heitä messiin ja ikävä kyllä sokerijukurttia, mutta jotain pitää kyllä olla. Oon surkee syömään jotain maustamattomia ja marjoja! Kaloreissa toi ei kuitenkaan oo ihan älytön.

Tänään ovis bongattu ja nyt vaan hyödyntämään. Vitsi mä rukoilen että tää kierto on mun kierto. Oon kyllä jo heittäny kirveen kaivoon että tuskin tästäkään mitään tulee. Kohti lapsettomuuhoitoja on toinen mottoni nykyään :/ En enää ees jaksa vedellä foolihappoa kun vuoden tässä jo tullut vedeltyä. Motsku kateissa vauva puuhissa siis! Ehkä vähän myös laihdutus puuhissa :D

Hirveet tsempit päälle ja älkää nyt ihmeessä vetäkö niitä munkkeja kymmentä vappuna. Yritän itsekin noudattaa tätä.

Ja tuo on kyllä tärkeetä et korvaa syömisen jollain muulla :) vähän kuten tupakan polton lopettaminen. On tääki kyllä semmonen riippuvuus tää tunne syöppöys. Eilen vetelin vähän sipejä kun optikko sanoi etten saa niitä aurinkolaseja joita jo puoli vuotta oon himoinnut. Kyllä masensi, ja noinkin helpolla mä turvaudun ruokaan. Mikä mussa on vikana?!

TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, Yht = tulos yhteensä, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPYht1.VT2.VT3.VT4.VTS
Oodikas3631.5.1483,5kg5kg0g0g0g0g0g0
Pippurihäntä3631.5.1470,6kg5kg-1300g-200g-400g-700g0g
mymosa31953-5kg/kk+-0g-200g+-0g+200g0g0
Tikru-783531.5.1476,56,5kg-600g+-0g-600g000
Äiti 744031.5.1476,45kg-1300g-400g-300g-600g0g0
Kaneli8825500g/vko78,35kg-1100g-1100g0g0g0g0
Merope2990,615kg-300g+900g+-0g-1200g0g0
_Lilja_2531.5.1474,55kg+1400g+-0g+1400g0g0g4
MiiSa-803430.6.1478,79kg-600g-1200g+600g0g0g2
katti_2831.5.201480,45,4kg-1200g-500g+1500g-2200g0g2
SalVe3031.5.201485,25kg-2100g-2100g+-0g0g0g0
Marlin3022.6.2014836kg-400g+-0g-400g0g0g0
Heilanga3131.5.14946kg0g0g0g0g0g0
TD]0[/TD]
[/TR]

Punnitus joka maanantai ja "virallinen aloitus" on 7.4.. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Viimeksi muokattu:
Mulle ainakin riittäis vaan lähtöpaino, paino nyt ja tavoite paino. Itse en henk. Koht tarvii nähdä noita pudotuksia kun voi laskeekin :D tai sit yksi sarake siihen et viikon tulos tai jtn. En tiiä :D eli mulla lukis 74.5kg 75.6kg ja 70kg. En tiiä hiffaatteko :) mut siis tehkää niinkun parhaaksi näätte. Mä käytän tota vaan teijän,muiden tietojen kattomiseen kun merkkaan omani kännykkään ylös.

TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNP3.VTS
Oodikas3631.5.1483,5kg5kg83,5kg0g0
Pippurihäntä3631.5.1470,6kg5kg69,5kg-500g0
mymosa31953-5kg/kk95g+200g2
Tikru-783531.5.1476,56,5kg75,9kg-600g0
Äiti 744031.5.1476,45kg75,1kg-600g0
Kaneli8825500g/vko78,35kg77,2kg0g0
Merope2990,615kg90,3kg-1200g0
_Lilja_2531.5.1474,55kg75,6kg-300g4
MiiSa-803430.6.1478,79kg77,9kg-200g2
katti_2831.5.201480,45,4kg79,2kg-2200g2
SalVe3031.5.201485,25kg81,6kg-1500g0
Marlin3022.6.2014836kg83,1kg+500g2
Heilanga3131.5.14946kg94g0g0

[/TR]

Punnitus joka maanantai ja "virallinen aloitus" on 7.4.. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Viimeksi muokattu:
mymosa
Nää on kyllä hyvin tiedossa kun viime vuonna 20kg tiputin.. jävin jopa 15km juoksulenkillä..

Pääsisin kyllä kun vaan miehelle ajoissa sanon.. kun nyt noita pihahommia ja puujuttuja.. illalla kun lapset menee nukkumaan niin en lähe, kun ei vielä koiraa... parisuhdekin tarvii aikansa..

Hei kaikille!

Täällä vaaka näytti aamulla 77,9 kg , eli viime viikosta -200g Jee!

Ens viikon maanantaina oonkin reissun päällä, eli silloin ei päivityksiä multa tule,
terveellisesti yritetään elää viikko etelässäkin, mutta reisussa pitää silti nauttia!!

Hienoa ladyt, kyllä se siitä lähtee! Nyt kun ilmat lämpenee vielä entisestään, niin on mukava liikkua ulkonakin. Vaikka itse saan paremmat tehot itsestäni irti, kun käyn jollain ohjatulla liikuntatunnilla. Miks se kuntosalille meno on niin vaikeaa? Oon tässä nää kolme viikkoa miettinyt, suunnitellut ja harmitellut sitä, mut en vaan oo saanu aikaseks mennä.
Saamaton minä!! :/

Ja Klara Vappen!

Pyh ja pah! Aamulla vaaka näytti 83.1kg eli +500g viime maanantaista :( Perjantaina vaaka näytti 82.2kg, eli maanantaista ois paino puonnu 400g. Mutta näillä mennään. Liekkö lähestyvillä menkoilla osuutta asiaan, ja eilen en kyllä muistanu juua sitä kolmea litraa vettä jonka yleensä joka päivä juon. No, aamulla käytiinki pojan kans 8km vaunulenkillä, että jospa tää tästä.

Mutta hienosti on monella paino puonnu :) Jospa se itelläkin tästä taas lähtis laskuun. Vaikka en niin aktiivinen oo täällä palstalla, niin kyllä kuitenkin on huimasti lisänny omaa motivaatiota.

Viimeksi muokattu:
Äitiseiskanepa: Nyt on mun mielestä taulukko oikein informatiivinen! Lähtöpaino, nykypaino, ja pudotustiedot sekä viikkotulos kaikki samassa. Mutta mulle siis korjaus riviin tiedoilla

Pippurihäntä NP=69,5kg ja 3.VT=-500g

Tsemppiä ja hyviä valintoja kaikille!

Jep, ei tavalliset keinot ois riittäneet tuohon tulokseen. :D Tuleva viikko onkin haastava ettei tule plussaa... 700g lähti pelkästään pöpön (tai pyllymyräkän :D) ansiosta, sillä pe-aamuna paino oli 79,9...

Tuo viimeisin taulukko näyttää hyvältä ja selkeältä!

Jihuu!:) Tänään paino jo 81,6kg...liikaahan se edelleen on,mut viikkopudotus -1500g!:)

Nyt tuli vähän takapakkia treenaamiseen,kun iski flunssa...mut pientä kevyttä salitreeniä tein silti eilen ja sain kaivettua fillarinkin lauantaina esille ja pyöräilin töihin suuntaansa 6km.:) Tästä on hyvä jatkaa. Alkaa olla taas jännäysviikko menossa,et alkaako menkat vai mitenkä käy!:) Mut sen olen päättäny,et tiukkana meinaan silti olla vaikka olisinki raskaana...herkkuihin enkä turhiin hiilareihin en koske ja liikun säännöllisesti! Ei oo siis midään dieetti,vaan lopullisesti olen jättänyt leivät,perunat,riisit,pastat ja sokerin. Kyllä on energisempi olo! Suosittelen! Ja tietty paljon vettä!:)

Tsemppiä kovasti kaikille!:) Ja hauskaa vappua!:)

• Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
SalVE, sulla on kyllä hyvä tahti tässä hommassa.Pidän sulle peukkuja, jos vaikka pärähtäis kaiken kunniaksi plussa. Hienoa että pystyt pitämään nuo hiilarit minimissä.

katti_: Joo pelkohan on, että plussaa tulee, mutta eihän sille mitään voi. Tarviit nyt voimia (ja hyvää ruokaa), että olo normalisoituu. Ehtii tässä vielä riutua myöhemminkin.

Merope, tosi mahtava pudotus sullakin viime viikolla.

Marlin, pidä just tuo asenne. Kyllä se siitä lähtee. Ja se oikeesti lähtee kun vaan on sitkeä. Tsemppiä!

Pippurihäntä, Tikru-78, MiiSa, _Lilja_ (& minä) suunta on oikea, se riittää. (tai voi olla että joutuu ottamaan loppukirin vielä) :)

mymosa, nyt tsemppiä kehiin!

Mä sain myös flunssan ja eilen en tohtinut lenkille. Tänään kyllä ajattelin mennä jumppaan, vaikka töihin en mennytkään. Ei se nyt käy jos tää lopahtaa jonkun surkeen flunssan takia kokonaan, ei ei. Urheilla voi, vaikka pää kainalossa.

_Lilja_: Oman kokemuksen mukaan prosessoidut viljatuotteet on kaiken pahin hiilareiden muoto eli jos mä vetäisin aamulla lautasellisen muroja sokerijugurtilla niin se nostais mun verensokerit hetkessä korviin ja sit koko päivä meniskin sitä sokeripiikkiä tasaillessa muilla sokeripitoisilla ruoilla ja näläntunne on paljon hankalammin hallittavissa. Tosi monilla on kroppa herkimmillään just aamusta ja sekoo liian isoista (mikä on kellekin liian iso... niin se on hyvä kysymys) sokerimääristä. Toisaalta taas se hiilaripitoisimmat sapuskat on hyvä vetää siihen aikaan päivästä, kun on vielä edessä päivän kulutukset. Että enpä osaa tuohon nyt sanoa, muuta kuin että varmasti verensokerin ja insuliininerityksen kannalta parempiakin vaihtoehtoja olisi kuin murot+jogurtti. Pitää vaan löytää niistä ne, mitkä maistuu edes siedettävälle omasta mielestä :)

Hyvä me! Nyt vaan särkee päätä siihen malliin toista päivää, että menkat lienee alkamassa. Tällä viikolla niiden oli jollain laskutavalla tarkotus alkaakin, tai viimestään ens viikolla. Sitä uotellessa...

Pippurihäntä kiitos kun vastasit :) Just tota mä hainkin kun en mä osaa ajatella noin :D Mulla on ollut niin, että en oo syönyt mitään aamulla ennen ja sit siirryin tohon kun ton saan alas. Kokeilin puuroakin joskus muutaman viikon, mutta taitaa ajaa samaa asiaa. Vetelen varmaan ton paketin loppuun ja koitan keksiä jotain yhtä nopeeta ja makoisaa tilalle. Vaikeeta tulee olee, mut katotaan.

Tänään paino taas noussut. Puuh. Kävin maanantaina vetämässä ihan käsittämättömän salitreenin. Kaikki lihakset jumissa :) Nyt harmittaa vaan kun sali on seuraavan kerran auki vasta ensi maanantaina, pitää keksiä jotain muuta puuhaa tähän välille.

Hyvää vappua kaikille !

_Lilja_: On kyllä haastavaa, jos ei oo tottunu syömään aamiaista. Mutta on niitä vaihtoehtoja muroille ja puuroillekin, pitää vaa ettiä joku mikä toimii. Kaikki smoothiet, muna-aamiaiset jne. Mä syön ehkä pari kertaa viikossa kaurapuuroa isoista hiutaleista hitaasti keitettynä (ne pikapuurot on oikeesti niin nopeeta sokeria kanssa, että ei häviä sokerimuroille), voisilmällä ja kanelilla. Ilman maitoa. Ei aamiaisen tartte olla mikään iso annos, kunhan se on oikeenlaista sapuskaa eikä aiheuta heti aamuun hirveetä sokeripiikkiä. Mun aamiaisesimerkkejä on
- salaatinjämät edelliseltä päivältä
- pari keitettyä munaa
- vähän hedelmää
- proteiinirahka
- turkkilaista jogurttia mehukeitolla
- jälkiuuniviipale juustolla ja kinkulla
- pieni munakas
- jogurttismoothie

Eli vähän mitä sattuu millonki. Mun päivä menee pilalle, jos syön aamulla väärin tai en saa kunnon aamiaista, eli siks oon aika tarkkana noiden kanssa. Toiset voi skipata aamiaisen ihan hyvin, eikä se tee niiden laihtumisesta yhtään sen vaikeempaa eli ei se mikään "must" ole se aamiainenkaan.

Naapuri kehui, että 5:2 toimii hänellä hyvin. Mä olin luullut, että siinä vedetään 5 tiukkaa päivää ja 2 tavallista, mutta se olikin toisinpäin! Se 500 kaloria kaks päivää on vaan niin tiukka, etten tiiä, kestäiskö kuuppa. Mutta loppukiriä vois ehkä mahdollisesti sillä koittaa kyllä tässä kun toukokuu alkaa käydä vähiin eikä enää kiloo per viikko pysty kyllä pudottamaan. Tavote 5kg:sta jää, mutta jokainen satagrammaa on silti poispäin, joten en luovuta en :)

Kauhee hiilarihimo ollut,mut olen ollut todella tiukkana,enkä ole mihinkään sortunut...sen seurauksena on kyl välil ollu hermo tosi kireällä!:D Joko on kauheet PMS-oireet,tai sit sitä toivottua. Kierrosta ei oo mitään tietoa,kun ei oo menkkoja tullut sen viimesen km:n jälkeen. Mut yritän olla kuitenkin ajattelematta liiemmin asiaa...tosi helppoo joo!:D Vuosi jo kuitenkin yritystä takana.

Samaa mieltä kuin Pippurihäntä,et aamusin eikä oikeen muulloinkaan kannata syödä mitään,mikä nostaa nopeasti verensokereita. Sokerit nousee nopeasti ja laskee myös nopeasti ja sit on heti uudelleen nälkä. Noi sun mainitsemat aamupalat on tosi hyviä. Ja sit sen olen huomannut,et kun laskee hiilarit minimiin,on hyvä syödä rasvaa vähän enempi. Ite syön monesti aamulla rahkaa (Valion pehmeä),marjoja/sokeroimaton mehukeitto,ja sit vähän raejuustoa ja soijalesitiiniä...tai sit vaihtoehtosesti kermarahkaa,sit ei tietenkään tarvii tota soijalesitiiniä.

Jeps,mut nyt tekee joku pikku treeni,kun alkaa flussakin olla poissa! :)

Yhteistyössä