Ruokakuvaketju

Tungen tännekin, (mutta tuskin tulee tavaksi, en ole kaksinen kokki)

Eli tässä iltapalaa jämistä. Mutta voihan nenä, just kun otin uunista, niin tajusin, että oregano unohtui
:mad:
[/URL][/IMG]

Periaatteessa olen tässä ketjussa sellainen "Peeping Tom" ollut jo pitkään. Kiitos vaan kaikille! Keittiönoidan aamiaiskuvista erityiskiitos :)
(ja tarkoitus ei ole mielistellä modea ;), mutta itsellä projektina aamupala, ottaa koville, kun 20 vuotta kuulunut vain vapaapäivien ohjelmaan)
 
[QUOTE="vieras";23412466]Jos lihaa ei voi sanoa lihaksi niin sanoisin sitten köntti. Klöntistä tulee ei niin herkullinen mielleyhtymä.[/QUOTE]

Kumpikaan ei ole oikein herkullinen, kun asiaa alkaa pohtimaan.
Toisaalta molemmat on parempi, kuin sana "raato" jota poikani käytti tuota aamulla uunista nostaessaan.
:D
 
Tungen tännekin, (mutta tuskin tulee tavaksi, en ole kaksinen kokki)

Eli tässä iltapalaa jämistä. Mutta voihan nenä, just kun otin uunista, niin tajusin, että oregano unohtui
:mad:
[/URL][/IMG]

Periaatteessa olen tässä ketjussa sellainen "Peeping Tom" ollut jo pitkään. Kiitos vaan kaikille! Keittiönoidan aamiaiskuvista erityiskiitos :)
(ja tarkoitus ei ole mielistellä modea ;), mutta itsellä projektina aamupala, ottaa koville, kun 20 vuotta kuulunut vain vapaapäivien ohjelmaan)
Lämpimiä voileipiä olin minäkin suunnitellut iltapalaksi, mutta unohdin ostaa valmisleipää ja jostain syystä ne eivät koskaan yhtä hyviä kotonaleivotulla leivällä!
 
Siitä minulla ei ole kokemusta, kun en muista, milloin olisin leipää leiponut...:ashamed:
Mutta taas tuli todistetuksi, että viimeisillään olevista valmisruisleipäviipaleista, tomaatista ja juuston jämäpaloista tuli ihan makoisaa uunin kautta. Ja vaikka oregano unohtui, niin onneksi valkosipulia on riittävästi.
 
Minulla ei ole kuvaa hernerokasta (keitin 12 litraa eli melkoisen määrän) eikä epäonnistuneesta spelttirieskakokeilustani. Mutta muita leivontakuvia on.

Iltapäiväkahvilla kaurakeksejä:



Iltapalaksi puolukkalimppua ja makeanhimoisille paholaisen kakkua:



 
Keittiönoita
Tällainen klöntti muhi uunissa yön yli. Eli reilut kuusi kiloa sian niskaa.
Tuosta tulee sitten tänään hernarin lihat, huomenna lihakastike potuille ja parhaista paloista leikkelettä leivänpällysiksi.

Isossa perheessä on ruuanlaiton suhteen omat hienot puolensa, kuten isojen lihapalojen valmistaminen :). Meillä taitaa olla vain jouluisin - jos silloinkaan - noin isoa lihapalaa uunissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23413208:
Isossa perheessä on ruuanlaiton suhteen omat hienot puolensa, kuten isojen lihapalojen valmistaminen :). Meillä taitaa olla vain jouluisin - jos silloinkaan - noin isoa lihapalaa uunissa.
Kyllä meilläkin tuosta tuli monelle aterialle.
Osan (parhaat palat) leikkasin "leikkeleeksi" leiville.
Osa meni hernekeittoon.
Ja osasta tulee huomenna lihakastike.

:)
 
Keittiönoita
Tungen tännekin, (mutta tuskin tulee tavaksi, en ole kaksinen kokki)

Eli tässä iltapalaa jämistä. Mutta voihan nenä, just kun otin uunista, niin tajusin, että oregano unohtui
:mad:


Periaatteessa olen tässä ketjussa sellainen "Peeping Tom" ollut jo pitkään. Kiitos vaan kaikille! Keittiönoidan aamiaiskuvista erityiskiitos :)
(ja tarkoitus ei ole mielistellä modea ;), mutta itsellä projektina aamupala, ottaa koville, kun 20 vuotta kuulunut vain vapaapäivien ohjelmaan)
Hyvältä näyttää ilman oreganoakin :p Mulla on muuten taas jäänyt aamiainen kahteen isoon mukilliseen kahvia :ashamed: Pitäisi ryhdistäytyä, koska työpäivä sujuu paljon paremmin, jos syö aamiaisenkin.
 
Keittiönoita
Lounaaksi meillä oli tänään sianlihakastike ja perunoita


ja päivälliseksi paistettua naudanlihaa & herkkusieniä sekä punakaali-porkkanasalaattia ja riisiä. Pikkukulhossa soijakastiketta ja nokare wasabia.
 
Tuo puolukkaleipä näyttää hyvältä:) mittees sie siihen laitat,paistoaika,lämpötila?
Alunperin ostin ikeasta sellaisia valmispakkauksia joihin lisättiin vain vesi ja hiiva ja alustettiin itse leiväksi. Voin suositella.
Kun olivat mokomat niin hyviä niin yrittänyt sitten itse kehitellä samaa; ruista, ohraa, vehnää, vähän spelttiä, survottuja puolukoita, siirappia, suolaa ja hiivaa.
Pitkä alustus, noin tunti kohoamassa ja noin 35 minsaa uunissa 200 asteessa.
 
Alunperin ostin ikeasta sellaisia valmispakkauksia joihin lisättiin vain vesi ja hiiva ja alustettiin itse leiväksi. Voin suositella.
Kun olivat mokomat niin hyviä niin yrittänyt sitten itse kehitellä samaa; ruista, ohraa, vehnää, vähän spelttiä, survottuja puolukoita, siirappia, suolaa ja hiivaa.
Pitkä alustus, noin tunti kohoamassa ja noin 35 minsaa uunissa 200 asteessa.
Kiitos Mummeliisa,ehkä tulee joskus kokeiltua.:D
 
Keittiönoita
Näyttää herkulliselle, mutta jo pelkkä kattaus sivelee silmää.
:)
Mä tykkään astioista. Esikoinen oli aikoinaan siiviläkurkku ja ronkeli ruuan suhteen ja myös kuopukselle tuli noin 2 veenä kausi, jolloin ruoka ei maistunut. Kummallekin lapselle alkoi ruoka maittamaan, kun hankin erilaisia pieniä kulhoja ja muita hauskoja astioita. Harmi, että niistä Mikki Hiiri - kulhoista ei ole yhtäkään valokuvaa ja itse astiatkin menivät aikanaan sukulaislapsille kiertoon.
 
Keittiönoita
[QUOTE="pypylleröinen";23414076]Keittis ja Italian mamma, mitä te teette työksenne? :)[/QUOTE]
Mä olen it-alalla. Määrittelen, suunnittelen, toteutan ja ylläpidän terveydenhuollon tietojärjestelmiä. Aikaisemmin olin sairaanhoitaja.
 

Yhteistyössä