Ruokakuvaketju

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23224625:
Teetkö leivän itse vai ostatko? Eilen muuten taas marketin yrttihyllyllä salviaa katsellessani tulit mieleeni :D Tulisipa pian kesä ja saisi pihalle taas yrttejä =)
jotain sàmpylòità teen joskus, en paljon muuta. meillà ei mene leipàà juuri ollenkaan. tuon kuvan leivàn ostin kun tekin laittaa bruschettaa uuniin ja nyt se pitàà saada jotenkin syòtyà kaikki.
ps. àlà missàànnimessà osat salviaa, sain kerran vihat niskaani kun sanoin ettà ei se maistu saippualta niinkuin joku totesi ;) ;)

mità yrttejà kylvàt tànà vuonna?
mulla tulee keittis mieleen kun nàen tuolla kaupassa kokonaisia kanoja. innostuion muuten itsekin kokeilemaan (vatsaan àngin kyllà yrttejà tukkukaupalla, hih)
 
Keittiönoita
jotain sàmpylòità teen joskus, en paljon muuta. meillà ei mene leipàà juuri ollenkaan. tuon kuvan leivàn ostin kun tekin laittaa bruschettaa uuniin ja nyt se pitàà saada jotenkin syòtyà kaikki.
ps. àlà missàànnimessà osat salviaa, sain kerran vihat niskaani kun sanoin ettà ei se maistu saippualta niinkuin joku totesi ;) ;)

mità yrttejà kylvàt tànà vuonna?
mulla tulee keittis mieleen kun nàen tuolla kaupassa kokonaisia kanoja. innostuion muuten itsekin kokeilemaan (vatsaan àngin kyllà yrttejà tukkukaupalla, hih)
Korianteri maistui mun mielestä kauan sitten mankeloiduilta lakanoilta :D

Mä ajattelin kylvää pihalle timjamia, basilikaa, salviaa, rosmariinia, persiljaa ja tilliä. Sitruunatimjamia ja appelsiinitimjamia en ole löytänyt siemeninä, joten ostan puutarhaliikkeestä valmiit taimet. Laventelin kylvin jo ruukkuihin, mutta mulla on varsin valoton asunto ja voi olla, että kylvöistäni ei juurikaan satoa saa.

Nyt on munakennoissa itämässä myös purjo, selleri, chili, mansikka ja paprika. Myöhemmin tomaatti. Valo - tai pikemminkin sen puute - tuottaa ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23224897:
Vaihdan nikkiä vasta sitten, kun saan oikeasti noista taimistani jotain satoa. Näyttävät toistaiseksi täällä työhuoneessa aika honteloilta :( Mutta ostin eilen kirjan "Kasvimaa ruukussa" ja ehkä 3-5 vuoden päästä voin vaihtaa nikkini :D
ja sitten ostat kirjan koukussa kasvimaahan :eek:
 
kuulostaa maukkaalta.
Huomiseksi sitten omaa kokkausta. Ajattelin tehdä isoja lihapatoja (osa huomisen muuttoväelle syömiseksi, loput pakastimeen). Täällä oli sian niskapalat (4-8 kilon kokoisia paloja) 1,90 € per kilo eli suhteellisen halpa perusraaka-aine niihin...
Mukaan sitten porkkanaa, selleriä, lanttua, bataattia, sipuleita (puna-, valko-, kelta- ja purjosipulia), paprikoita, tuoretta tinjamia... yms. Koko homma viiniin savipatoihin uuneihin hautumaan hitaalla lämmöllä pitkään ja hartaasti.
Eiköhän siitä evään saa.
:)
 
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";23231022]Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

anteeksi olet oikeassa, tuo oli uunilohta :)

jonkun mielestà voi todellakin olla kuivaa (vaikkei lohi minusta juuri koskaan ole kuivaa, kiitos sen kalan rasvaisuuden) . en missàànnimessà lisàisi kermaa, siità tulee liian mòssòà minun makuuni, mieluummin puristan sitruunamehua tai laitan hieman oliiviòljyà
 
"Olen tatuoitu jätkä!"

Yhteistyössä