Ruokakuvaketju

Keittiönoita
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27647786:
2 rkl maustettua laktoositonta kermaviiliä on tajuton määrä? :O
Ja mitä sitten jos oiskin? Toiset ei jaksa aina laskea kaloreita ja miettiä terveellisyyttä vaan haluaa herkutella epäterveellisellä ruoalla.

"Kokki"
Onneksi on helppo ohje koska olen onneton kirjoittamaan ohjeita, mutta yritetaan..

300g jauhettua mantelia
300g tomusokeria
2tl hunajaa
3 munan valkuaista
manteli oljya(mita se onkaan mita kaytetaan leivonnassa maustamaan?) muutama tippa maun mukaan.

Sekoita mantelijauhe ja tomusokeri kulhossa sekaisin, lisaa loput aineet ja sekoita tasaiseksi taikinaksi. Jaahdta jaakaapissa vahintaan 30 min. Tomusokeroi poyta hyvin jottei tartu kiinni ja pyorita taikina neljaksi potkoksi. Leikkaa jokaisesta potkosta noin 10 palaa, pyorita palloiksi tomurokerisella poydalla. Paina sormella kolo keskelle jonka voi tayttaa esim manteli lastuilla tai jollain hillolla/ marmeladilla. Paista 160c noin 15 min tai kunnes kauniin varisia.

Eli todella helpp tehda ja hyvia :p Kerro miten onnistui!
Huomenna teen näiti;)

Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";27665226]Mikä firma noita patoja tekee?
Suomalaista kästyötä?[/QUOTE]
Eihän mulla sitä kuittia ole enää, mutta joku suomalainen pienyrittäjä tekee noita. Ei ole leimaa pohjassa eikä muutakaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27647625]Ihan tajuton määrä lihottavaa soosia. Kannattaisi opetella tekemään tortilloja terveellisistä ja hyvistä kevyistä rakaa-aineesta. Makuaistikin parantuu kun jättää tollaset soosit pois ruokavaliosta.[/QUOTE]

Minä en osaa, mutta haluaisin osata. Voisitko laittaa ohjeen miten teet tortillat terveellisistä ja hyvistä kevyistä raaka-aineista. Kiitos jo etukäteen!

sivusta
[QUOTE="vieras";27666521]Minä en osaa, mutta haluaisin osata. Voisitko laittaa ohjeen miten teet tortillat terveellisistä ja hyvistä kevyistä raaka-aineista. Kiitos jo etukäteen![/QUOTE]

Mun mielestä keittiksen tortillat näyttivät erittäin terveellisiltä. Siinähän oli joku tomaattipohjainen kastike ja sitten lisäksi kermaviiliä, joka on vähärasvaista. Ja paljon kasviksia.

Mutta täysjyvätortilla, tomaattipohjainen papu/jauheliha/kanakastike, kasviksia, salsaa jne. Juusto ja ranskankerma lienevät ne epäterveellisimmät tortilla-ainekset, mutta ne voi hyvin jättää poiskin tai laittaa kevyt-juustoa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27666402:
Eihän mulla sitä kuittia ole enää, mutta joku suomalainen pienyrittäjä tekee noita. Ei ole leimaa pohjassa eikä muutakaan.
Mieti mieti minkä mahtoi olla tekijän nimi.
Yritin ettiä savipajoja mut ei napannut.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27667636]Mieti mieti minkä mahtoi olla tekijän nimi.
Yritin ettiä savipajoja mut ei napannut.[/QUOTE]
Just muistin, että mähän otin markkinoilta kuvan. Tolta punapipoiselta jäbältä ostin padat. Pari pataa näkyy vielä olevan myyntitiskillä. Olisiko kuvasta apua?

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27667734]toi punapiponen olisi upporikas joa nimi vielä löytys.
Kaikki tahtoo noita patoja joululahjaksi.

Ukko lupasi heti ostaa muutaman.[/QUOTE]
Noita patoja ei näköjään ole EcoFurnin sivuillakaan. Ilmeisesti vaan ne kalusteet oli tuota EcoFurnia.

Yhteistyössä