RUOKAHAASTE vol 48

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Elikkä Meteli Seisin myötämielisellä suostumuksella tämän viikon aihe on siis inkivääri :)

Tässä kopioidut säännöt:
* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo:20 ja kestää tunnin
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään maanantaina selvillä)

Tähän mennessä olleet aiheet:
kala
kahvi
kerma
peruna
sinihomejuusto
kinkku
punainen
jauheliha
aamiainen
kaali
hedelmä
katkarapu
porkkana
broileri
makkara
suklaa
punajuuri
muna
maksa
sisäfilee
rahka
nakki
vaaleanpunainen
italia
venäläinen keittiö
pääsiäinen
käsin syötävä ruoka
kebab
Kiina
grillaus
Äitienpäivä
salaatti
kahvikutsut
lämpöset leivät
raparperi
wokki
jäätelö
paprika
pakastimen tyhjennys
mansikka
kinuski/toffee
luonnon antimet
lempiruoka
sadonkorjuu
kokkisota
siemenet

• Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Eiköhän tämä ole ainut. Itse en uskaltautunut tekemään kun en löytänyt edes vol 47mistään vaikka kuinka etsin. Kaikki tuputti van vol 46 koko ajan :D
No etsintätaidoissa varmasti vajetta

Mä en tiedä miks haku ei anna tuota vol 47, mäkin löysin sen vaan kun etsin omista alotetuista viesteistä :confused:

Meille meinas tulla eilen jo kinaa miehen kanssa mitä inkivääristä oikeen tehtäis (mies kun on hulluna inkivääriin) :D

Mä en tiedä miks haku ei anna tuota vol 47, mäkin löysin sen vaan kun etsin omista alotetuista viesteistä :confused:

Meille meinas tulla eilen jo kinaa miehen kanssa mitä inkivääristä oikeen tehtäis (mies kun on hulluna inkivääriin) :D

Älkää nyt ainkaan ihan tukkanuottasille käykö :D
Mä just kans selailin reseptejä ja taisin keksiä ihan hyvän :p

• Tykkää
Reactions: kookosta
Nonniin, mä olen sit jo valmis :) Elikkäs tein inkiväärikuppikakkuja.

10798409.jpg

10798408.jpg

Ohje kuppikakkusiin löytyypi blogista. On niin julmetun pitkä sepostus, etten viitti tähän sitä liittää.

Voi saatana, ite ehotin tätä aihetta ja nyt en varmaan ehdi ees osallistua :D Olin tyystin unohtanu, että koulu alko duunin päälle ja oon kotona tällein 2h per päivä, tässä ei paljoo kokkailla.

Katotaan silti josko jotain keksis ja löytys sille aikaa ;)

• Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Tartar japanilaisittain

inkivaari1.jpg

- 150 g naudan sisäfilettä
- 1 rkl seesamiöljyä
- 3 rkl soijakastiketta
- 1 rkl raastettua tuoretta inkivääriä
- 1 valkosipulinkunsi murskattuna
- 1 rkl seesaminsiemeniä

Paahda seesaminsiemeniä hetken aikaa kuumalla pannulla. Paloittele liha pienehköiksi kuutioiksi. Sekoita kaikki ainekset keskenään ja anna maustua noin 30 min. Tarjoa hillotun inkiväärin, wasabimajoneesin ja sipulin kera. Isompi kuva täällä:
http://www.saunalahti.fi/~simppeli/A3/inkivaari2.jpg

Voi saatana, ite ehotin tätä aihetta ja nyt en varmaan ehdi ees osallistua :D Olin tyystin unohtanu, että koulu alko duunin päälle ja oon kotona tällein 2h per päivä, tässä ei paljoo kokkailla.

Katotaan silti josko jotain keksis ja löytys sille aikaa ;)

Ei paniikkia, josko nyt sit ees jotkut sais väännettyä inkivääri-juttuja ai sit pitää jatkaa osallistumisaikaa :)

Muoks, ja sit Keittis olikin jo heittänyt oman inkiväärinsä kehiin :D

Viimeksi muokattu:
Joka kerta taitaa alkuperäinen ajatus muuttua ja niin kävi nytkin. Vaihtui makea suolaiseksi :)

Grillattua naudanpihviä, inkiväärikermakastiketta, lankkuperunoita ja kylmää olutta

Tein pihvit naudan sisäpaistista ja grillissä paistoin n minuutin /puoli ja maustoin pelkällä suolalla.
Inkiväärikastike:
Margariinia pari ruokalusikallista ja n ruokalusikallinen jauhoja paistelin hetken kasarissa. Lisäsin kerman ja maustoin
inkiväärillä ja suolalla.
Lankkuperunat suoraan pussista peillille ja uuniin :whistle:
Lautaselle kippasin vielä italiansalattia, aurinkosalaattia ja pippuri Creme Bonjouria

Perjantai-illan helppo sapuska :)

Viimeksi muokattu:
Olis pitäny laittaa se kuva heti tänne ku olin ruuan tehny. Siirsin kuvia eilen koneelle ja ne katos johonki. :headwall: En kyllä viittisi tehdä uudestaan jotaki ruokaa.

Oletko Harava kokeillut hakea niitä kuvia koneelta windowsin hakutoiminnolla? Sillähän voi kai etsiä eri kriteereillä, tiedostonimellä, päivämäärällä, tiedostomuodolla? Jos ne vaikka löytyiskin :)

Sienicappucino
1 rasia sieniä(170 g)
2dl kermaa
2 salottisipulia (pieniä)
1rkl voita
2rkl vehnäjauhoja
valkopippuria, tuorebasilikaa (silputtuna), ruohosipulia (tuoreena, silputtua), inkivääriä, suolaa, cayennepippuria, valkopippuria.

Napsauta sienistä jalat irti ja puolita, keitä n.20 min kiehuvassa vedessä (1litra), siivilöi liemi ja puserra kaikki liemi talteen.

Kuulotasilputtusipuli voissa ja lisää viipaloidut sienihatut ja kuulota vielä hetki, ripottele jauho sienten päälle, sekoita ja lisää sieniliemi. Anna kiehua miedolla lämmöllä kunnes jauho on kypsää. Muista sekoittaa.
Lisää kerma ja mausta, anna kiehahtaa.

Laita kuuma keitto tehosekoittimeen (käytin blenderiä) ja anna pyöriä tasaiseksi. tarjoile kupeista ja koristele mieleisillä yrteillä. Tarjoile esim. paahdetun leivän kanssa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27061307:
Mä voin tehdä, jos muita vapaaehtoisia ei ole.

No tee vaan, tässä mun koneessa on taas koko päivän ollu vartin netti auki ja tunnin kiinni eli en tiiä yhtään koska lyö kiinni :kieh:

Yhteistyössä