RUOKAHAASTE vk. 50

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Professional Griefer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vätti haukkuu ensin toisen osallistujan astiat ja sitten kun joku näpäyttää häntä takaisin, hän loukkaantuu ja ilmoittaa jättävänsä haasteen väliin. Antakaa mun kaikki kestää. :D

Pakko sanoa että ei ehkä mikään edustavin kuvana ( :D ) , mutta tää ois varmasti sellanen mitä mieluiten aamiaiseksi söisin tästä ketjusta tähän saakka tulleista! Pannukakku on niin sairaan hyvää. Naminaminami. Pakko oli kommentoida kun alko tekee mieli pannaria.

PS. Rauhoittukaa... :)

Tää on älyttömän hyvää :p minkäs mä silel edustavuudelle voin mut takaan et aamupalana ihan ykkönen välillä :D
ps. en suuttunu :stick:

[QUOTE="vierailija";29335672]Mä en jaksaisi vääntää aamiaiseksi tuommosta tonnikalasalaattia, vaikka herkulta kuulostaakin. Ootte te ihme superihmisiä :D[/QUOTE]

Kyllähän mä jaksaisin vääntää mutta en mitään kauheen tukevaa jaksais aamiaiseksi syödä ;)

Aprikoosi-saksanpähkinävuokaleipä
2exv4g0.jpg

3,5dl vettä
35g hiivaa
1/2rkl suolaa
1 tl sokeria
yht. 8dl täysjyvävehnäjauhoja/ruisjauhoa
kaksi kourallista kuivattuja aprikooseja
kaksi kourallista saksanpähkinöitä
2rkl rypsiöljyä
1 dl pellavansiemeniä

Liuota hiiva kädenlämpöiseen veteen. Lisää suola ja sokeri.
Lisää jauhot vähitellen taikinaan. Alusta käsin kimmoisaksi taikinaksi ja lisää lopuksi öljy.
Kohota taikinaa leivinliinan alla lämpimässä, vedottomassa paikassa 30–40 minuuttia
Leikkaa aprikoosit ja pähkinät pieniksi paloiksi.
Vaivaa kohonneeseen hiivataikinaan aprikoosit, pähkinät ja pellavansiemenet.
Voitele leipävuoka öljyllä ja siirrä taikina vuokaan. Kohota leipää 20 minuuttia.
Paista 175 asteessa noin 45 minuuttia.

Alkup. ohje tämä:
Aprikoosi-vuokaleipä | Maku.fi

Laitoin tarjolle myös schwarzwaldin kinkkua, kurkkua, juustoa ja keitettyä kananmunaa :p

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29335811:
Osallistun sittenkin =)
Söin tämän aamiaisena, resepti tullooo myöhemmin.

Y5CE.jpg

Itkisin jos joku toisi tämmösen aamulla nenän eteen syötäväksi :( Ei siinä mitään siis, propsit teille jotka aamulla jaksaa alkaa kokkailemaan ja vetelemään ihan ruoka ruokaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29335811:
Osallistun sittenkin =)
Söin tämän aamiaisena, resepti tullooo myöhemmin.

Y5CE.jpg
Nakkikastike perunamuussilla ja makaronilla

Nakkikastike
Nakit
Sipuli
Öljy
Tomaattipyre
Vehnäjauho
Vesi
Ruokakerma
Mausteet

Paista ensin öljyssä sipulit ja nakit.
Lisää tomaattipyre, jauhot ja vesi, kunnes kastike sakeaa.
Lisää ruokakerma, mausteet ja hauduta.
Maustetaan mustapippurilla ja lihafondilla.

Pottumuusin ja makaronin valmistusohjeita en jaksa kirjottaa.
Oletan kaikkien osaavan tehdä ne ja riitelyn välttämiseksi mainitsen vielä, että makaroneja on keitetty 8min joten ne eivät ole ylikypsiä :p

Yhteistyössä