RUOKAHAASTE vk. 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yYh5.jpg

Siskonmakkara stroganoff
Paista öljyssä pilkottua sipulia, valkosipulia ja siskonmakkarapalleroita.
Lisää pari rkl tomaattipyreettä ja hieman ketsuppia.
Kaada sekaan 2dl ruokakermaa, hieman vettä (säädellään kastikkeen paksuutta) ja noin puolikas kasvisliemikuutio ja rouhittua mustapippuria.
Annetaan hautua ja suurustetaan lopuksi esim. Maizenalla.
Lisätään lopuksi maustekurkkukuutiot.

Makaronin ja pottuloiden keitto-ohjetta en jaksaa kirjottaa, no sen verta, käytetään kiehuvaa vettä (elkää polttako ihteenne:attn:) =)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Onhan niitä ollu vähä vaikka millon, alkuperäsissä "säännöissä" oli kuitenkin että sunnuntaina kahdeksaan mennessä.

Oishan se tietenki hyvä että se äänestys olisi sitten vähä kahdeksan jälkeen niin sais kaikki halukkaat tulla tappelemaan sillo :D

Nii-in mutta eikö tuo äänestys ole ollut eriaikoihin käynnissä? vai olenko nähnyt väärin joinakin viikonloppuina.

Makkarakeitto

2kg perunoita
1kg porkkanoita
paketti hookoon sinistä
2 isoa sipulia
keittojuurespussi
lihaliemikuutio
suolaa maun mukaan
vettä niin että raaka-aineet peittyy
3rkl vehnäjauhoja
vettä

Kuori perunat, porkkanat ja sipuli. Pilko ne kattilaan. Pilko lenkki ja laita sekin kattilaan. Lisää vettä niin että raaka-aineet peittyy. Anna keihua kypsäksi. Lisää lihaliemikuutio ja kenties suola.
Tee jauhosuurus, suurusta ja anna kiehua vielä hetki.

Pyttipannu

P1020570_zpsd040b9bd.jpg

Porkkanaa
Lanttua
Perunoita
Palsternakkaa
Sipulia
Suolaa
Valkosipulia
Paria tuoreyrttiä (persilja, timjami)
Makkaraa
Kananmuna
Öljyä ja tai voita

Valmistusaika ehkä sellainen reilu tunti riippuen siitä kuinka nopeasti saa kaiken pilkottua :)

Kaikki kuorittava kuoritaan ja pilkottava pilkotaan. Ensimmäiseksi pilkotaan lanttu ja porkkana jotka laitetaan paistumaan voissa ja öljyssä. Seuraavaksi lisätään pilkotut perunat (perunat voi pilkkoa sillä aikaa kun lanttu ja porkkana paistuvat) ja vähän myöhemmin palsternakka. Juuresten paistuessa pilkotaan sipuli ja makkara jotka lisätään pannulle. Valkosipuli lisätään hetken kuluttua kuin myös suola. Lopuksi pyöräytetään silputut tuoreyrtit pannulle jos yrttejä haluaa käyttää ja pyttipannu on valmis. Kananmuna paistetaan levyn jälkilämmöllä.

Jesh, vihdoin ja viimein pääsin mukaan. Ei mennyt kuin pari vuotta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29495542:
päätön, muókkaa tuota aloitusta
Lisää siihe nämä ruokakuvat sitä mukaa ku niitä tulloo, niin on mukavempi vertailla ja se äänestyksen tekeminen on sitten kans helpomaa, ymmärsitkö?

en. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29495225:
Montako kaloria sie päivälle imaset?

Oisko se ollu 300-400.
Nyt kyllä lopetin täyspaaston ku järkyttävä kipu jaloissa ei vaan lopu ja aloin oikeesti näkemään niitä hallusinaatioita..
Meen vielä vähän yli viikon maanantaihin osittain tolla litkulla. Ensi viikolla pääsee siis kokkailee jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29496711:
Menikö eilen sipsii?

Meni :laugh: sellanen kourallinen(mulla on pieni koura) isoja, tantriseen nautiskeluun sopivia.

Niin ja yks aamu nuolin miehen aamiaispekonia ku halusin kovasti syödä sitä :D Mies tuumas, että sairasta tuo sun touhus ja oon kyllä tällä kertaa samaa mieltä. Nyt se on hakemassa mulle kermaviiliä, että voin tehdä kasvistikuilleni dipan.

• Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Meni :laugh: sellanen kourallinen(mulla on pieni koura) isoja, tantriseen nautiskeluun sopivia.

Niin ja yks aamu nuolin miehen aamiaispekonia ku halusin kovasti syödä sitä :D Mies tuumas, että sairasta tuo sun touhus ja oon kyllä tällä kertaa samaa mieltä. Nyt se on hakemassa mulle kermaviiliä, että voin tehdä kasvistikuilleni dipan.

:laugh::laugh: sä oot sairas nainen...kunnon pipipää

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29496748:
:laugh::laugh: sä oot sairas nainen...kunnon pipipää

Joo tää oli kyllä yksi niitä ei-niin-hienoja ideoita :D
Mut osapaastoa kannatan, toi litku pitää oikeasti nälkää ja mulla on nyt tässä melkein viikossa esim. iho kirkastunu aikalailla. Nyt kun on myös ollut kahvitta, niin ehkä sen juomiseen saa taas jotain tolkkua, eikä kisko sitä kahta pannullista päivässä..

Anteeksi ohi aiheen. Kattelin tänään Lidlissä -20 bratwursteja, mutta ei niitä tullu sit ostettuu.

Yhteistyössä