Ruokahaaste 47

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29232185:
:p

- jözzes, Griifferi, sä teit sen taas!

kiva ja erilainen ohje taas - niinq viime haasteen salaattikin.
Voiskohan tuota heraproteiinia korvata millä kaikella? Maito, rahka, soijamaito, kookosmaito...

tietäiskö joku :) ?
Veikkaan että ihan rahkakin kävis mm.

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29232185:
:p

- jözzes, Griifferi, sä teit sen taas!

kiva ja erilainen ohje taas - niinq viime haasteen salaattikin.
Voiskohan tuota heraproteiinia korvata millä kaikella? Maito, rahka, soijamaito, kookosmaito...

tietäiskö joku :) ?

Ei sitä tarvi ollenkaan, ihan ne munat ja banaanit riittää. Vai jos meinaat, että haluat sitä protskua muttet heran muodossa? En laittais siihen taikinaan rahkaa, koska se voi vähän lötsistyä, söisin sen rahkan sitten lisukkeena =)

Jos pelkästä muna+banaanitaikinasta meinaa tulla liian löysää, niin voihan siihen laittaa vaikka ruokalusikallisen jauhoa.

Ahaa, unohdin mainita, että olen Käsi. Eli keittiö Käsi :D

tuossahan olikin tosiaan se toinenkin ohje - meinasin, että katson yhtä ohjetta vaan, sitä sun tekemää - kun mulla on noita vaikeuksia just keittiöjutuissa, palllljon.

Niin, ja vaniljanmakua himoitsen...mut ehkä ei pidä ekalla kerralla ainakaan kokeilla ainakaan. Jättäis pois ensin, ja sitten vasta kehittelis lisää...

Tuli mieleen, jos laittais sen heran tilalle jotain vaniljavispiä tai vaniljasoijamaitoa :p

En mä noita maitoja tai nesteitä pistäis, kun sen taikinan pitää olla jämäkkää että pysyy kasassa ja hyytyy hyvin! Laita vaikka teelusikallinen tai kaksi vanilliinisokeria =) Pelkkä banaani tosin on jo niin makea, että ehkä yksi riittää. Tai sitten vaniljarahkaa päälle.

En mä noita maitoja tai nesteitä pistäis, kun sen taikinan pitää olla jämäkkää että pysyy kasassa ja hyytyy hyvin! Laita vaikka teelusikallinen tai kaksi vanilliinisokeria =) Pelkkä banaani tosin on jo niin makea, että ehkä yksi riittää. Tai sitten vaniljarahkaa päälle.

Ookke, mä uskon tässä kohtaa viisaampia, mut tosiaan päälle laitan jotain vaniljanmakuista cremefressee tai mitä sattuu löytymään.

Kivoja tosiaan nämä joulutorttu- ja lettuversiot, en olisi ikuna keksinyt itte kyllä.

*kiittää ja kokeilee*

30jgrya.jpg

2r5ue04.jpg

1.leikkaa ranskanleivästä 2 siivua
2.leikkaa banaani keskeltä poikki
3.halkaise puolikas bansku
4.paista leivät ja banskut rasvassa
5.asettele lautaselle
6.lisää kermaa,pipari murskaa ja toffee kastiketta.
7.naati terästetyn glögin kera.

30jgrya.jpg

2r5ue04.jpg

1.leikkaa ranskanleivästä 2 siivua
2.leikkaa banaani keskeltä poikki
3.halkaise puolikas bansku
4.paista leivät ja banskut rasvassa
5.asettele lautaselle
6.lisää kermaa,pipari murskaa ja toffee kastiketta.
7.naati terästetyn glögin kera.

Mulle riittäis 1/4 osa tollasesta, mutta olis varmasti namia!:p

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29238953:
Mä en kyllä osaa siirtää näitä kuvia. Koitan kopioida, ei onnistu, koitan siirtää, ei onnistu. Miten se tehdään?

Mä oon tota Aijaata käyttäny aina, mut sieltä ei enää saa isoja kuvia. Yritän ettii muun yhtä kätsyn palvelun ja tuun sitten kertomaan jos keksin :D

Joo kuulkaapas Vätit ja muut jotka noiden pikkukuvien kanssa on riehunu.. Vaihdon mun bananapancakesit nyt tonne isoksi kuvaksi tinypicia käyttäen (kiitos vieraalle vinkistä, olin unohtanut tän palvelun). Tein oman tilin, muttei se ilmeisesti ole pakollista.

Eli lataatte sinne kuvan, avaatte sen isoksi, painatte hiiren oikealla ja valitsette "copy image location/kopioi kuvan osoite", sitten sen kuvan saa tänne painamalla tota viestikentän yllä olevaa "lisää kuva" ja siihen se kopioitu osoite. Voilá!

• Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Mä en ehdi nyt kokkailla, mutta kerronpa silti. :D

Pitsa. Tavallinen pohja ja päälle tomaattikastiketta, jauhelihaa (sipulia ja reilusti valkosipulia mukaan paistumaan!), metvurstia. Sitten sinihuomejuustoa ja juustoraastetta ja banaania. 2-3 banaania viipaleina pinnalle uunipellilliseen. Tulee ihan hiton hyvää!

Päätön, noista ois saanu varmaan siistimpiä niin että laittaa muussattua banaania siihen taikinalle ja taittelee ne hakaset päälle, sitten 1 söpö banaanisiivu niiden hakasten päälle :D Vai tuleeko liian vähän banskua?

Yhteistyössä