Rukoilijasirkka!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuri85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli haluaisin kysyä niistä KOOKOKSENKUORESTA TEHDYISTÄ KORUISTA. Jaksaisitko millään neuvoa miten sellaiset teit, mistä sait materiaalit jne? Olen aika rahaton, mutta uskon isäni varastoista löytyvän tarvittavat ja haluaisin äidilleni sellaisen korun tehdä. :)

Olisi myös todella kiva nähdä kuvia (jos löytyy), niin saisi ehkä ideoita. :)

KIITOS erittäin paljon, jos jaksat vastata! :) :)

 
No mä en oo oikeasti tehnyt kuin kolme semmosta kaikkiaan. Mutta:
Kookospähkinän saat ostettua kaupasta ja sit siitä jotenkin se palasiks, meillä mies palasteli sitä kokkiveitsellä. Palat on vähän mitä sattuu, joten sitämyöten kandee sit miettii, mitä siitä tulee. Muuten mä oon käyttänyt ihan vaan puukkoa ja hiomapapereita. Se on sit aika kovaa, että pitää olla aika kärsivällinen sitä tehdessä.

Lopuksi sen sai kiillotettua semmosella kynnen kiillotukseen tarkotetulla viilalla. Jos siinä on joku pieni pintahalkeama tasaiseksi hiomisen jälkeen, niin olen laittanut pikaliimaa, antanut kuivua ja hionut taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
KIITOS!

Laitoitko muuten jotain öljyä tai lakkaa viimeistelynä?

Ainiin, joo, en laita mitään lakkoja, mutta valmiiseen laitan ihan kaupasta ostettua kookosrasvaa, elikkäs mähnään sen ihan sormilla siihen päälle ja jätän sen pöydälle imeytymään.

Se muuten tummenee siitä, joten jos haluat pitää sen vaaleana, niin älä sitten pistä rasvaa. Sen saa melkein mustaksi, riippuen montako kertaa sitä rasvaa siihen laittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
KIITOS!

Laitoitko muuten jotain öljyä tai lakkaa viimeistelynä?

Ainiin, joo, en laita mitään lakkoja, mutta valmiiseen laitan ihan kaupasta ostettua kookosrasvaa, elikkäs mähnään sen ihan sormilla siihen päälle ja jätän sen pöydälle imeytymään.

Se muuten tummenee siitä, joten jos haluat pitää sen vaaleana, niin älä sitten pistä rasvaa. Sen saa melkein mustaksi, riippuen montako kertaa sitä rasvaa siihen laittaa.

Kookosrasvaa? Siis jotain voin kaltaistako?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
KIITOS!

Laitoitko muuten jotain öljyä tai lakkaa viimeistelynä?

Ainiin, joo, en laita mitään lakkoja, mutta valmiiseen laitan ihan kaupasta ostettua kookosrasvaa, elikkäs mähnään sen ihan sormilla siihen päälle ja jätän sen pöydälle imeytymään.

Se muuten tummenee siitä, joten jos haluat pitää sen vaaleana, niin älä sitten pistä rasvaa. Sen saa melkein mustaksi, riippuen montako kertaa sitä rasvaa siihen laittaa.

Kookosrasvaa? Siis jotain voin kaltaistako?

Niin siis se semmonen klöntti. Lopusta voit tehdä vaikka tryffeleitä. :D Nää on vähän mun omakeksimiä menetelmiä, joten en tiedä kuinka hyviä. Kai siihen joku muukin rasva käy, mutta mä oon laittanut tota ku se on aika hajutonta.
 

Similar threads

N
Viestiä
97
Luettu
1K
Aihe vapaa
voi elämä
V
S
Viestiä
0
Luettu
252
Aihe vapaa
Saavat yleensä aina keskustelua aikaan
S
H
Viestiä
13
Luettu
721
H

Yhteistyössä