Rovaniemen äidit

Hei ja tervetuloa! =)

Ihan tuoreeltaan terveisiä LKS:stä ja lastenosastolta. Kotiuduimme tänään tyttären kanssa sairaalasta. Tytölle tuli keuhkokuume, mutta nyt on jo niin hyvässä kunnossa, että saimme tulla kotihoitoon. Maalaavat parhaillaan vesiväreillä isoveljen kanssa =)

Itselläni oli ennakkoluuloja LKS:aa kohtaan ja olisin halunnut lähteä ouluun synnyttämään. Onneksi kuitenkin jäin tänne, sillä lks on ihanan pieni, mutta kuitenkin tarpeeksi iso sairaala. Osastolla saa huomaavaista hoitoa ja äitien/vauvojen tarpeet on otettu hienosti huomioon. Itse synnytys sujui kummallakin kerralla ihan ok, vaikka eka kerta sattuikin viikonlopulle. Silloin onneksemme täällä sattui päivystämään yksi eestin huippusynnytyslääkäri.

Kaikki menee sullakin hyvin! =) :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 13:12 Footballers Wife kirjoitti:
Hei ja tervetuloa! =)

Ihan tuoreeltaan terveisiä LKS:stä ja lastenosastolta. Kotiuduimme tänään tyttären kanssa sairaalasta. Tytölle tuli keuhkokuume, mutta nyt on jo niin hyvässä kunnossa, että saimme tulla kotihoitoon. Maalaavat parhaillaan vesiväreillä isoveljen kanssa =)

Itselläni oli ennakkoluuloja LKS:aa kohtaan ja olisin halunnut lähteä ouluun synnyttämään. Onneksi kuitenkin jäin tänne, sillä lks on ihanan pieni, mutta kuitenkin tarpeeksi iso sairaala. Osastolla saa huomaavaista hoitoa ja äitien/vauvojen tarpeet on otettu hienosti huomioon. Itse synnytys sujui kummallakin kerralla ihan ok, vaikka eka kerta sattuikin viikonlopulle. Silloin onneksemme täällä sattui päivystämään yksi eestin huippusynnytyslääkäri.

Kaikki menee sullakin hyvin! =) :flower:
:hug: hellou!oliko se eestiläinen lääkäri vielä täällä?se on sellenen mukava ja kivan olonen kikkarapää...kävelee toisinaan kaupungilla tai tuossa jätkänkynttilä sillalla vastaan,kädet syvällä takin taskussa ja oli täs pakkasellaki niiin vilusen näkönen,aivankuin pikkuruinen koiranpentu.. =) mulla ei ole ollu ennekkoluuloja minkaanlaisia ko.sairaalaa tai osastoa kohtaan,vaikka silloin v.99 oli kamalia kirjoituksia lehdissä suunilleen tyyliin et olis voinu luulla niitä kätilöitä puoskareiksi,menin ja menen edelleen synnyttämään sinne avoimin mielin ajatellen positiivisesti että siellä on osaava henkilökunta jotka tekee varmasti parhaansa jotta synnytys menis ihan ok.itse en voisi kuvitella olevani heidän tilallaan esim.kätilönä-varmasti pyörtyisin alta aika yksikön tai toheloisin pahanpäiväisesti :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 18:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 13:12 Footballers Wife kirjoitti:
Hei ja tervetuloa! =)

Ihan tuoreeltaan terveisiä LKS:stä ja lastenosastolta. Kotiuduimme tänään tyttären kanssa sairaalasta. Tytölle tuli keuhkokuume, mutta nyt on jo niin hyvässä kunnossa, että saimme tulla kotihoitoon. Maalaavat parhaillaan vesiväreillä isoveljen kanssa =)

Itselläni oli ennakkoluuloja LKS:aa kohtaan ja olisin halunnut lähteä ouluun synnyttämään. Onneksi kuitenkin jäin tänne, sillä lks on ihanan pieni, mutta kuitenkin tarpeeksi iso sairaala. Osastolla saa huomaavaista hoitoa ja äitien/vauvojen tarpeet on otettu hienosti huomioon. Itse synnytys sujui kummallakin kerralla ihan ok, vaikka eka kerta sattuikin viikonlopulle. Silloin onneksemme täällä sattui päivystämään yksi eestin huippusynnytyslääkäri.

Kaikki menee sullakin hyvin! =) :flower:
:hug: hellou!oliko se eestiläinen lääkäri vielä täällä?se on sellenen mukava ja kivan olonen kikkarapää...kävelee toisinaan kaupungilla tai tuossa jätkänkynttilä sillalla vastaan,kädet syvällä takin taskussa ja oli täs pakkasellaki niiin vilusen näkönen,aivankuin pikkuruinen koiranpentu.. =) mulla ei ole ollu ennekkoluuloja minkaanlaisia ko.sairaalaa tai osastoa kohtaan,vaikka silloin v.99 oli kamalia kirjoituksia lehdissä suunilleen tyyliin et olis voinu luulla niitä kätilöitä puoskareiksi,menin ja menen edelleen synnyttämään sinne avoimin mielin ajatellen positiivisesti että siellä on osaava henkilökunta jotka tekee varmasti parhaansa jotta synnytys menis ihan ok.itse en voisi kuvitella olevani heidän tilallaan esim.kätilönä-varmasti pyörtyisin alta aika yksikön tai toheloisin pahanpäiväisesti :whistle:
Heip, juu olen kuullut jotain niistä kirjoituksista, mutta en ole itse nähnyt, en silloin vielä asunut täällä. TAisivat muuten tuolloin -02 itse kätilöt siinä synnytyksen aikana kehottaa mua sanomaan suoraan päin naamaa, jos jotain sanottavaa on. Olivat vihastuneita niistä jutuista.

Itse en varmaan enää sitä eestiläistä tunnistaisi, sen verran herkässä mielentilassa olin. =) Olemuksen muistan kuitenkin hyvin. SEllainen vaatimaton ja sympaattinen. Odotti pahimman supistuksen ohi, ennenkuin esitteli itsensä mulle. Katsoi silmiin puhuessaan ja puhui rauhallisesti ja aika hiljaisella äänellä. Myötäeli jokaisen hetken ja oli oikeasti läsnä. =)

Sattui hyvää tuuria tällekin viikonlopulle lastenosastolla. Nyt oli hesalainen kokenut mieslääkäri tekemässä keikkaa täällä. VAhva persoonallisuus, joka todennäköisesti jakaa mieliä. Itse tykkäsin. Oli varma ja kokenut. SEllainen mörököllin näköinen karvainen mies, joka lauloi meidän tytölle :D
 
Heipä hei! Täällä myös yksi kolmekymppinen Roin seudulta. Kohta vuoden seuraillut tätä palstaa, mutta ei vaan oo saanu aikaseksi mitään kirjoteltua :whistle: Mulla lapset -99 ja -06, olin siis myös tuon lehtikirjoittelun aikoihin LKS:n asiakkaana. Mulla ei valittamista sen suhteen. Kummallakin kerralla kaikki meni mukavasti. Keittiöremonttia pitäisis suunnitella, jos ens kuussa saatais projekti aloitettua..Aurinkoisia talvipäiviä kaikille :)
 

Pakkasterveiset meiltäkin ja tervetuloa uudet mukaan! :wave:

Sais nää pakkaset jo hellittää, kiva kun ei saa neitiä ulos nukkumaan kunnon päikkäreitä. Eikä viitsi näin pakkasella lähteä perhekahvilaan yms. vois olla ettei auto enää starttais takasin päin lähtiessä.
Ei auta kuin touhuilla sisällä lasten kans, eli nyt touhuumaan.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

:heart:
 
BuBlefly
Juu sisällä on pitänyt pakkaset meitäkin, alkaa kohta jo happi loppua kun ei pääse kävelylle :D Niin, empä esitellyt sen kummemmin itseäni... elikkäs kolmekymppinen olen minäkin ja lapsia on 3, poika täyttää kymmenen ja kaksoset ovat vuoden vanhoja. Vähän alle vuoden oon palstaa seuraillu silloin ku kaksosilta ehtii :D
 
Heippa kaikille! Ollaan vissiin kiireisiä näin kevätaikaan kun kukaan ei ole pistäny kuulumisiaan :) Minäkin pihan kuivumista odotellessa olen kokeillut aloitella ikkunanpesuja yms, mitä nyt tuolta 1v joka paikkaan ehtivältä naperolta pystyy tekemään.
Vappukin kohta edessä, miten teillä vietetään vappua? Me tehdään simaa ja munkkejakin olen yleensä leiponut, kun niitä ei tule muuten tehtyä. Mitään erityistä ohjelmaa ei ole, joskus ollaan kotosalla ja joskus ilmojen salliessa, mennään mökille paistattelemaan päivää makkaranpaiston ja nuotiokahvien merkeissä.
 
Juuh,voisi sanoa että kiireistä aikaa on eletty meidän perheessä koko vuoden alku.Nyt alkaa helpottaa..!
Meillä on vietetty vappua perinteisesti perheen kanssa.Syödään herkkuja ja ollaan yhdessä. =)

MIssä päin Rovaniemeä asut?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 21:18 Sollu kirjoitti:
Juuh,voisi sanoa että kiireistä aikaa on eletty meidän perheessä koko vuoden alku.Nyt alkaa helpottaa..!
Meillä on vietetty vappua perinteisesti perheen kanssa.Syödään herkkuja ja ollaan yhdessä. =)

MIssä päin Rovaniemeä asut?
Asutaan nyt täällä entisen maalaiskunnan alueella, Roista etelään. Sain tänään siman laitettua, huomenna sitten pulloon, saas nähä miten onnistuu tällä kertaa.. =)
 
Heippa!
Täällä myös yksi rovaniemeläinen äiti, kaksosten (7kk) sellainen. En nyt jaksanut lukea koko ketjua tältä istumalta, mutta ajattelinpa pikaisesti ilmottautua joukkoon tummaan tässä ennenkuin tenavat heräilee.
 

Tervetuloa uudet mukaan!

Itse kyllä olen ex-rovaniemeläinen, mutta täällä kuiten pyörin välillä. :)

Nyt en lähiaikoina hirveesti ehdi täällä olla, kun ostettiin talo ja sitä sitten nyt remppaillaan, ihanaa kun pääsee kohta sinne sitten muuttaan eli pakkaushommatkin siis menossa.

Mukavaa kesän odotusta kaikille!
:hug: :heart: :wave:
 
Tervetuloa uudet munkin puolesta! :flower: Meillä myös näitä joka kesäisiä remonttihommia, niitähän vanhassa talossa riittää. Uusitaan parhaillaan ulkovuorausta ja lämpöeristystä. Sit laajennetaan terassia. Siirtonurmi asennettiin puoleen pihaa ja kriittiset kymmenen päivää nyt kasteltu. Näyttäisi jäävän eloon. =)
 

Hiljaista on näemmä täälläkin ollut. Me saatu muutettua uuteen kotiin, ihanaa, osa tavaroista kyllä vielä asustaa autotallissa mutta jospa ne sais pikku hiljaa paikoilleen.
Mukavaa syksyn alkua kaikille! :hug: :wave:
 
Kohtapas en enää olekkaa ex-Rovaniemeläinen. Syyskuun alussa muutamme takaisin Roihin =)
Kauhean kova pakkaaminen on menossa ja asuntoasiakin on vielä viimeistä sinettiä vailla (päättämisen vaikeus)

Aurinkoista syksyä kaikille :wave:
 
Onnea Äiskä04 uuteen kotiin muuton johdosta! Ojentelee leipää ja suolaa... :flower: =)

Revontuli, tervetuloa rovaniemelle! Onpas mukavaa kuulla, että olette muuttamassa tänne takaisin. Juuri oli päivän lehden etusivulla juttua siitä, kuinka moni haluaa tänne palata. Palvelualan työpaikkoihin tulee pitkät pinot hakemuksia. oletko sinä yksi näistä onnekkaista, jotka on tullut valituksi? =)

Saanko kysyä mistä päin olette asuntoa katsastaneet? Jos teillä on kaks vahvaa ehdokasta, antakaa sijainnin olla se ratkaiseva tekijä päätöksessä. Täällä on kyllä paljon hyviä paikkoja. On tosi mukava pikku kaupunki muutenkin! Enpä moiti tänne haluavia =)

Mukavaa ja aurinkoista syksyä teillekin molemmille sekä kaikille muille palstailijoille! :wave:
 
Täällä on kovat pakkaustouhut menossa. Pitäis vielä saada energiaa parikisi päiväksi. Viikonloppuna muutamme ja tiistaina pitää jo töihin mennä :)
Asunnon otimma Ounasrinteeltä, oli vaihtoehtoja parikin, mutta työpaikka sitten on kuitenkin siinä lähellä, niin siksi sinne.
Mutta nyt taas pakkaileen :wave:
 

Yhteistyössä