Rovaniemen äidit

tulokas
Hei kaikille Rovaseudun äideille!
Ilmoittaudun mukaan seuraanne, lueskelin eka kertaa tätä kaksplus:n keskustelualuetta ja mukavaa on lueskella kotiseudun äitien kuulumisia. Minä olen 2 pojan äiti, isompi on tokaluokkalainen ja toinen vilikeri on 2v3kk. Ja masussa potkia hurjastelee tulokas joulukuulle! Aurinkoisia päiviä kaikille mammoille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2005 klo 09:15 tulokas kirjoitti:
Hei kaikille Rovaseudun äideille!
Ilmoittaudun mukaan seuraanne, lueskelin eka kertaa tätä kaksplus:n keskustelualuetta ja mukavaa on lueskella kotiseudun äitien kuulumisia. Minä olen 2 pojan äiti, isompi on tokaluokkalainen ja toinen vilikeri on 2v3kk. Ja masussa potkia hurjastelee tulokas joulukuulle! Aurinkoisia päiviä kaikille mammoille!
Tervetuloa joukkoon! =) :wave: Onnellista odotusaikaa, kivan joululahjan olette saamassa. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2005 klo 01:16 ÄISKÄ04 kirjoitti:
Hiljaista taas vaihteeksi täällä ollut, kaikki kai viikonlopun vietossa.

Itse olen töissä yövuorossa, väsyttää kun en ole yötä pitkään aikaan valvonut. Lauantaina vasta olin ekan päivän töissäkin pitkästä aikaa. Miehellä ja pojalla oli sujunut päivä hyvin. Äiti voi tehdä töitä hyvillä mielin.
Ikävä vaan meinaa olla pikku miestä :'( . No tämän kun jaksan valvoa niin sitten pari vapaa päivää.
Tulikin tässä mieleen kun pojan 1-vuotispäivä lähestyy, että onko kukaan käyttänyt lapsia kuvauksissa viime aikoina? Kun mietin mihin veis 1-vuotiskuviin, mitä maksaa ja millainen kuvaaja, osaako käsitellä lapsia kuvauksissa kivasti? :wave:

Nytpä taidanlähteä jatkaan hommia.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

:hug:
Heips, käytin meidän poikaa 1-v. kuvauksessa Studio Helenassa. En suosittele. Meille varattiin vain 1/2 h aikaa ja koko sen ajan helena oli kärttyisä ja vähän nenäkäs. Kuvissa poika oli aivan totinen ja sit just kun ilmeitä olis alkanut irrota, aika loppui. 2-v. kuvissa käytiin Kuva-Liisassa ja se oli aivan eri maata. Aikaa varattiin tunti ja kuvia oli ottamassa liisan apuna yksi assistentti, joka teki kaikenlaisia taikatemppuja, jotta poika olisi nauranut. Ne kuvat onnistuivatkin paljon paremmin. Molemmat paikat on mielestäni aika kalliita, mutta en nyt muista tarkalleen mitä maksoi. Sitten on vielä se oliko se nyt Kuva-tupa ja ne kuulemma ottaa hyviä koulukuvia ja on tottuneita lapsikuvaajia. Siitä meillä ei kuitenkaan ole omakohtaista kokemusta. =)

Mukavaa alkanutta viikkoa sullekin! =)

hamtaro
Hei vaan äipät!!

Nyt on sitten juhlat juhlittu ja arki on taas alkanut. Oli kyllä mukava käydä vähän tuulettumassa. Pojan yöhoitokin oli mennyt oikein mukavasti. En tiedä vähän väsyttää vieläkin nuo juhlat. Kai sitä on tullut vanhaksi tai sitten se vaan on niin raskasta tämä äitinä olo, että toipuminen vie kauemmin kuin ennen. Joo, kiva oli juhlia, mutta on se vaan kiva tulla kotiinkin ja palata normaaliin arkeen perheen parissa.

Hei teille kaikille! :flower:
Olen lueskellut teidän juttuja ja ajattelin sitten kirjoittaa muutaman rivin =)
Elikä me mieheni kanssa olemme suunitelleet muuttavamme sinne päin n.viiden vuoden sisällä jos kaikki hyvin menee.Asumme nyt keski-suomessa,mutta käymme aika monesti vuodessa Muoniossa ja Levillä.
Miehen suku sieltä päin.
Rovaniemi ei ole minulle mitenkään tuttu,mitä nyt ohi olen siitä ajellut.
No,saas nähä mitä tulevaisuus tuo tullessaan,mutta kiva on lukea teidän juttuja! :wave:

Minttuneilikka
Täällä kanssa vietetty lapsivapaata vkonloppua. Mukavaa oli käydä syömässä yms..Nyt vain paluu arkeen ja siihen totuttelu vie aikaa,vaikka pitäisi olla mukava ja rentoutunut äiti,mutta haluaisin vai lisää omaa aikaa,kun pääsi sen makuun. Onko muilla ollut samoja ongelmia? eli harrastus kerran vkossa ei enään riitä,omaksi ajaksi.
Miten vietätte omaa aikaa? kuinka sitä järjestätte?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2005 klo 11:35 baby5 kirjoitti:
Elikä me mieheni kanssa olemme suunitelleet muuttavamme sinne päin n.viiden vuoden sisällä jos kaikki hyvin menee.Asumme nyt keski-suomessa,mutta käymme aika monesti vuodessa Muoniossa ja Levillä.
Miehen suku sieltä päin.
No,saas nähä mitä tulevaisuus tuo tullessaan,mutta kiva on lukea teidän juttuja! :wave:
Hei! =) Tämähän onkin kätevä tapa tutustua ensin ihmisiin ja sit kun mahdollisesti muuttaa tänne, on tuttuja paikkakunnalla jo olemassaan. =) Tervetuloa lukemaan viestejä ja kommentoimaankin! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2005 klo 19:41 Minttuneilikka kirjoitti:
Täällä kanssa vietetty lapsivapaata vkonloppua. Mukavaa oli käydä syömässä yms..Nyt vain paluu arkeen ja siihen totuttelu vie aikaa,vaikka pitäisi olla mukava ja rentoutunut äiti,mutta haluaisin vai lisää omaa aikaa,kun pääsi sen makuun. Onko muilla ollut samoja ongelmia? eli harrastus kerran vkossa ei enään riitä,omaksi ajaksi.
Miten vietätte omaa aikaa? kuinka sitä järjestätte?
Mulla ei juuri muuta omaa aikaa arjessa ole kuin nämä illat ja nämä näpyttelyt ja silloinkin mies huhuilee mua seurakseen tuonne alakertaan, eli pikkuisen huono omatunto tästäkin, vaikkei tarvis olla. =) Puhetta on ollut omista harrastuksista, mutta tuo laajennustyömaan takia meillä on sellainen poikkeustila, että kaikessa muussa joustetaan, lykätään ja odotetaan tosiaan kuin kuuta nousevaa joulua ja sitä, että remontti lopultakin olisi ohi... =) Ymmärrän tuon tunteesi oman ajan riittämättömyydestä. Voi kun me käytiin kahdestaan saariselällä tuossa vähän aikaa sitten, ei hitsi, mahdollisimman kauas kaikista lapsiperheistä. :D Nautin niin siitä, että sain vain heilutella käsiäni kävellessäni tai maata sängyllä ilman huolen häivää! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2005 klo 11:35 baby5 kirjoitti:
Miehen suku sieltä päin.
Heips kaikille :)
Eka kertaa vkonlopun jälkeen netissä, on jotensakin riittänyt touhua. Mut baby5:lle, että olemme viikot melkein aina Levillä, eli jos sukuloimiselta joskus liikenee aikaa, niin voisimme käydä vaikka kahvilla.
Mut nyt taidan lähteä kahville ja selaan rästiin jääneet lehdet. Ja sit rataslenkille
Kivaa aurinkoisen syksypäivän jatkoa kaikille =) =)

heips vain!
Ja tinytoonylle kiitos kutsusta ;)
Huomasin että teillä onkin aika pieni lapsi =)
Meillä on pienin 1v.Äkkiä menee tuo aika :(
Saattekin nyt kehua minulle Rovaniemeä ja lähialuetta =)
Mikä ois ihanteellinen paikka asua tämmösen suurperheen :D
Haavena ois rakentaa tai ostaa talon.Asumme nytkin omakotitalossa ja sattuu tuo mies olemaan kirvesmies joten osais sen talonkin rakentaa itse.
No,sen näkee sitten.Taidan hieman mennä asioiden edellä :whistle:
Mieheni haave on aina ollut muuttaa lappiin,kun on viettänyt siellä paljon aikaa lapsuudessaan ja nyt aikuisenakin.Itse tutustuin tähän seutuun vasta tavattuani mieheni.
Tulipas pitkästi kirjotettua :\|
Nyt lähen kahtelemaan koiraa kun karkasi taas naapuriin jossa 6narttukoiraa ja meillä tietysti uroskoira :whistle:
mukavaa torstaita teille kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2005 klo 14:42 baby5 kirjoitti:
heips vain!
Ja tinytoonylle kiitos kutsusta ;)
Huomasin että teillä onkin aika pieni lapsi =)
Meillä on pienin 1v.Äkkiä menee tuo aika :(
Saattekin nyt kehua minulle Rovaniemeä ja lähialuetta =)
Mikä ois ihanteellinen paikka asua tämmösen suurperheen :D
Haavena ois rakentaa tai ostaa talon.Asumme nytkin omakotitalossa ja sattuu tuo mies olemaan kirvesmies joten osais sen talonkin rakentaa itse.
No,sen näkee sitten.Taidan hieman mennä asioiden edellä :whistle:
Mieheni haave on aina ollut muuttaa lappiin,kun on viettänyt siellä paljon aikaa lapsuudessaan ja nyt aikuisenakin.Itse tutustuin tähän seutuun vasta tavattuani mieheni.
Tulipas pitkästi kirjotettua :\|
Nyt lähen kahtelemaan koiraa kun karkasi taas naapuriin jossa 6narttukoiraa ja meillä tietysti uroskoira :whistle:
mukavaa torstaita teille kaikille!
Iltaa, olen itekin muualta, joten en ehkä ole oikea vastaamaan näihin asuinalueasioihin. =) Me asutaan vanhalla, 60-70-luvuilla rakennetulla alueella. Ostettiin talo vanhana ja kovasti on rempattu. Saatiin iso tontti, jossa komeita vanhoja koivuja, rauhallinen sijainti. Tällä samalla tiellä näyttää parhaillaan yksi perhe rakentavan uutta, saivat kivan ison tontin kun purkivat tontilta vanhan pikkutönön pois. Keskustaan on sellaiset kuus kilsaa, mutta lähikauppaa ja neuvolaa, lastentarhaa (4 kpl) löytyy tästä ihan läheltä. Pöykkölästä täällä on joitain äitejä ja se on kaunista aluetta, jonne rakennetaan ilmeisesti koko ajan lisää. Saavat muut kertoa siitä... =)

hamtaro
Jaahas, taas on viikonloppu lopuillaan ja huomenna alkaa arki. Nyt on ollu kiva oleilla kotosalla koko perheen voimin, kun mieskin on pysynyt sisätiloissa flunssan takia. Meillä on harvinaisia tällaiset viikonvaihteet, mies kun on niin kova touhuamaan kaikenlaista. Pakkohan se tietysti onkin edes jomman kumman olla toimelias, kun omakotitalossa asutaan. Multahan tuo laiskottelu luonnistuu vähän liiankin hyvin. Mitenkäs muilla on viikonloppu sujunut?

Niin se tosiaan hurahti taas viikonloppu! Meillä mies on touhunnut aamusta iltaan, lähinnä ulkona talon kimpussa. Minä olen viettänyt päivän lasten kanssa kuin normaalisti. Eilen katottiin "tulkki", jota en suosittele. Oli vähän hidastempoinen lupaavasta alusta huolimatta, keskittyi kuvaamaan upeaa nicolea, jolla etutukka roikkui silmillä häiritsevästi. =) Maistoin tänä viikonloppuna ekan kerran twixin valkeaa suklaata, joka on tosi hyvää, suosittelen! B) =)

hamtaro
Taas on aikaa istua koneella, kun mies laittaa poikaa nukkumaan. Tekis mieli tehdä jotain kivaa itsekseen vaikka lähteä kaverin kans kaupungille kauppakierrokselle ja syömään. Ei kuitenkaan jatkuvasti viitsi olla menossa, kun pitäähän se miehelläkin olla omaa aikaa töitten jälkeen. Minä kuitenkin käyn kaksi kertaa viikossa pelaamassa sählyä. Se on kyllä semmonen henkireikä mulle. Saa juosta ittensä hikeen ja nollata samalla pään.

Kai se on ihan tervettä välillä käydä muutenkin ihmisten ilmoilla, kun päivät kökin täällä kahdestaan pojan kanssa. Mulla on kyllä ihana mies, joka antaa minun liikkua ja hoitaa poikaa mielellään. Varmaan siksi on niin ymmärtäväinen, kun itse tarvitsee samalla tavalla omaa aikaa.

Nostetaas tämäkin täältä ylös.

Itse olen vanha rovaniemeläinen, muutin pois vuonna -76.
asustelin silloin äitini kanssa Uittomiehentiellä, jos joku teistä on asustellut siihen aikaan kyseisellä tiellä tai tuntenut jonkun, kun tässä muutama vuosi sitten katselin vanhoja valokuvia siltä ajalta niin ois kiva jos törmäis niihin "vanhoihin kavereihin" joita silloin siellä oli =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:49 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Nostetaas tämäkin täältä ylös.

Itse olen vanha rovaniemeläinen, muutin pois vuonna -76.
asustelin silloin äitini kanssa Uittomiehentiellä, jos joku teistä on asustellut siihen aikaan kyseisellä tiellä tai tuntenut jonkun, kun tässä muutama vuosi sitten katselin vanhoja valokuvia siltä ajalta niin ois kiva jos törmäis niihin "vanhoihin kavereihin" joita silloin siellä oli =)
Oi kiitos, jaksoit hakea tämän! =) Vanhoja aloituksia on aika työlästä selata.

Niin, on varmaan käynytkin jo ilmi, että minä olen oikeastaan itse oululainen eli ihan parisuhteen ja perheen myötä tänne asettunut. Tosin aikaisemminkin tänne kulkeutunut parin hyvän rovaniemeläisen ystävän luo bailailemaan 80-90-luvuilla. Harmi, kun molemmat asuvat nyt muualla.

Mutta voin ehkä auttaa sua toisella tavalla. Oletko käynyt väestorekisterikeskuksen sivuilla? Sinne voi tehdä haun kadonneista ystävistä antamalla koko nimen, asuinpaikkakunnan ja vuoden jolloin asui tuolla paikkakunnalla. Haku maksaa vähän ja maksu suoritetaan netin kautta ja olikohan muitakin tapoja? Itse löysin erään ihanan ystävän vuosien takaa keramiikkakoulun ajoilta ja sain hänelle lähetettyä kirjeenkin ja hän vastasi, mutta minä paukapää en enää saanut aikaiseksi kirjoittaa enempää :headwall: Hänellä ei ainakaan silloin vielä ollut emailia.

Eli jos kolmen lapsen äiti vaasan seudulta sattuisi olemaan läsnä tällä palstalla ja tunnistaisi itsensä ja minut, niin täällä ollaan! =) :wave:

Hei kaikille täältä Kemijärveltä!

Minua oltiinkin huhuiltu tähän ketjuun :wave: .
Olotila tosi iso ja kipeä. Kävin käynnistysyrityksellä LKS:ssä viikolla, nyt kotona ens keskiviikkoon jos ei ala aikaisemmin tulemaan tämä vauva ulos, sitten leikataan. Painoarvio tiistaina oli 4300g, huh huh ja LA vasta 21.8.

Nyt poistun esikoista hoitelemaan, kirjoitan kuulumisia heti kun kerkiän.

:heart:

ÄISKÄ04 harmaana

Pikaisesti käväisemässä koneella ja ajattelin nostaa tätä vähän ylös.
Huomenna LKS:ään meno ja torstaina sektio, onneksi, alkaa ahdistamaan varsinkin kun on niin kuuma koko ajan, huh.
Pitäkäähän peukkuja mulle! :hug: :heart:

Yhteistyössä