Rotukoirien ja -kissojen salaiset hinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "akka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"akka"

Vieras
*en vastaa hintakyselyihin* on tosi monessa ilmoituksessa kun myydään koiraa tai kissaa.
Okei,ilmoituksessa ei ole hintaa mainittu mutta on kotisivujen osoite.
Menet ja katsot kotisivut,ei hintamainintaa,paitsi se että *en vastaa hintakyselyihin*.
Olenko minä tyhmä vai onko kaikille rotukoiran tai-kissan ostajalle herttaisen samantekevää mitä hän siitä karvapallosta maksaa?
Jos mä menen tekemään kauppaa pesukoneesta tai televisiosta,kyllä mä haluan tietää ennen kun olen päättänyt ostaa tuotteen että paljonko se maksaa.
Ihan sama koskee lemmikkiä.
Mikä niissä hinnoissa on niin salaista ettei niitä voi kertoa niitä kysyville?

No mulle hinta on aika toisarvoinen asia koiraa ostettaessa. Kovin suuria erojahan ei rodun sisällä kasvattajien välillä ole, joten osaahan sitä jo ennaakoon varautua, että koira maksaa esim. 900-1100 euroa.

Jos puhutaan ostajasta jolla ei ole minkäänlaista tietoa mitä joku tietty rotu maksaa.Niissä on rotukohtaisia hintaeroja ihan hirmuisen paljon jo pelkästään.
Minä itse tiedän kyllä mutta on tosi paljon ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä hinnoista.
Ihmetyttää siksi miksi niitä hintatietoja pitää niin hiveästi pihdata.
Miksi ei voi reilusti heti ilmoituksissa mainita mitä ne maksaa,säästyisi nimenomaan ne kyselyt siitä hinnasta.

ei-toivottu hintakysely = teini tai muuten keskenkasvuinen, jolle tärkein valintaperuste on raha. Ja kun rotukoirahan on kallis, hyvin tavallisesti tonnin, niin eihän se teinille käy." Mikä hitto siinä elukassa muka maksaa", on se hintakysely, joita ei toivota. Tottakai asialliset kyselyt otetaan vastaan. Mutta kokemus on kasvattajille opettanut, että henkilö jota kiinnostaa VAIN eläimen hinta, ei ole todennäköisesti se paras koti eläimelle.

[QUOTE="akka";22778032]Miksi ei voi reilusti heti ilmoituksissa mainita mitä ne maksaa,säästyisi nimenomaan ne kyselyt siitä hinnasta.[/QUOTE]

Siksi että haluaa välttyä kateellisten (toisten kasvattajien) panettelulta. Koskaan ei se hinta ole semmoinen etteikö jollakin (toisella kasvattajalla) olisi rutistavaa, ja yleensä seläntakana, ja yleensä mustamaalaten. ;)

Mä en ostaisi itse sellaiselta kasvattajalta mitään, joka ei avoimesti voi hintaa ilmottaa. Itellä rotukoiria ollut aina ja arvonsa mukaisia. Hinta rehellisesti ilmoitettu minulle, vaikka käsitys siitä on toki ollut jo koiraa etsiessä.

Yhteistyössä