\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 21:17 Ilona kirjoitti:
Mulla on paperiton rotikka ja paperiton siksi, että tiesin jo koiraa laittaessani etten käytä näyttelyissä ja vaikutti valintaani sekin ettei sillä hetkellä rahaakaan olisi ollut huimia summia.
MUTTA koira on ollut mitä ihanin, terve ja mulle se sopiva vaihtoehto.Et jokainen tavallaan, vaikka en minäkään pentutehtailijoita hyväksy, mutta jos rahaa ei ole niin sitä ei ole ja silloin voi järkeväkin ihminen sortua paperittomaan vaihtoehtoon....
Aiemmin minulla oli rekisteröity sakemanni, mutta sitäkään en kokeissa käyttänyt.Mutta sairas se oli vaikka piti olla huippusukua ym.
Ihan ystävällismielin kyselen täällä, että mitäs olisit tehnyt jos koirallasi olisi havaittu joku perinnöllinen vika (tai vaikka ei perinnöllinenkin)? niiden hoito ja lääkitys kun saattaa monesti ylittää paperillisen koiran hinnan reilustikin? paperillinen koira kun kuitenkin on jonkun "kasvattama" ja yleensä silloin kun ollaan ns. rehellisillä jäljillä niin kasvattaja on velvollinen korvaamaan tämän virheellisen tuotteen samanlaiseksi kuin mitä se on ollut tai korvaamaan myyntihinnan, eli mun pointti on se, että tommosen paperittoman "ei kenenkään kasvattaman koiran" hinta voi kivuta ihan mielettömiin summiin ja tuskin tämmönen kasvattaja on valmis maksamaan mitään kuluja esim. leikkauksista, saatikka ottamaan muutenkaan vastuuta, no halpa koira, olisko menny monttuun, jos ois tarvinu monen tonnin hoidot tai leikkaukset? voi tietysti olla, että oon väärässäkin, mutta jos toi on tarkotus että säästetään puolin jos toisinkin, niin ootko miettiny tommosta tilannetta? enkä kirjota tätä siis pahalla vaan ihan mielenkiinnosta kyselen, enhän edes tiedä onko teillä tehty koirasta minkäänlaista sopimusta? =)
[/quote
Et tainnut tajuta kirjoitukseni pointtia ollenkaan mutta koitanpa vielä valaista asiaa...
Jos koirani olisi sairas niin tottakai sitä hoidettaisiin.En edes ymmärrä miksi kysyit moista?Kuvittelitko että halvalla(450e muistaakseni) ostettu koira olisi jotenkin vähemmän rakas kuin kallilla ostettu koira?
:headwall:
Ja se sakemannilla jolla oli ne paperit oli todella sairas, allerginen ja vaikka mitä.Eipä näyttänyt papereista olevan mitään hyötyä kun lääkkeistä/hoidosta ja erityisruoista maksettiin.