Röökin polttamisen lopettaneet! Miten elämä muuttui? Paraneeko kasvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnistunko ikinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnistunko ikinä

Vieras
Olen 28-vuotias nainen ja oon polttanut 17-vuotiaasta asti ja nyt havahduin, että sehän on ihan helvetin pitkä aika, hui! En halua polttaa loppuelämääni ja tarvitsisin tsemppiä lopettamiseen.

Mua pelottaa, että jos jatkan,niin olen kohta jo ihan naamastani rupsahtanut kuiva rusina (merkit röökistä näkyy valitettavasti jo: kuiva ja kalpse, veltto iho, juonteita jne). Tupakoimattomat ikätoverit taas ovat jotenkin...hehkeämpiä. Ei mullakaan finnejä tai epäpuhtauksia ole ja periaatteessa ok iho, mutta ei niin heleä ja raikas:/

Sitten, haluaisin harrastaa liikuntaa, mutta en jaksa paljon juosta, kun hengästyn niin helposti ja keuhkoihin ottaa muutenkin. Eli motiivit mulla liittyy lähinnä kauneuteen ja suorituskykyyn. Tietty terveyteenkin, mutta nuo em. asiat näkyy nyt selvemmin.

Haluan lopettaa tämän ruman tavan, tuoksua hyvältä ja näyttää raikkaalta ja jaksaa liikkua. Miten te olette lopettaneet? Miten elämä muuttui? Paraniko kasvojen iho yhtään? Tuntuu, että elämä rytmittyy tupakan ympärille tosi paljon. On päiviä, jolloin en polta ja en vedä ihan askia päivässä, mutta silti.

Itse aloitin polttamisen 11vuotiaana, nyt alkuvuodesta lopetin. 17 vuotta ehdin kessuttelemaan..tietysti raskaus ja imetysajan olin polttamatta.
Enää ei yskitä, suussa ei maistu pahalle, olen pirteämpi, hermot ei ole jatkuvasti kireellä ja maut ja hajut tuntee selvemmin.

Lopetin kerrasta, tupakat roskiin vaan.

Tsemppiä sulle lopetukseen =)

Mul on kans sama juttu, haluaisin lopettaa.

Mäkin oon huomannu et naamassa näkyy tuo röökaaminen. Iho on jotenkin veltto ja eloton.

Mä oon polttanu kans jostain 16 vuotiaasta... nyt oon 24v.

Elämä jatkui ihan samanlaisena kuin ennenkin, mutta hiljalleen huomasin, että olo on parempi, flunssat ja kurkkukivut meni paljon nopeammin ohi, hajuaisti on terävämpi. Nautin kun ei tarvitse morkata itseään polttamisesta eikä ajatella sitä kuinka taas haisee hiuksetkin röökille. Lopettaminen on ylpeydenaihe. Tsemppiä!!

Tupakointivuosia takana n. 12-13, savuttomuutta kohta 2,5 vuotta.

Oikeastaan muuta muutosta en ole havainnut kuin että hajuaisti on parantunut huomattavasti ja hapenottokyky on parantunut. Iho taitaa olla kyllä elävämmän näköinen ja kimmoisampi. Haittapuolina ilmennyt lievä astmaa, tosin astmaa löytyy meiltä suvustakin.

Mä lopetin kun tulin raskaaksi. Mulla oli jo keuhkoahtauma, mutta se ei tarpeeksi motivoinut lopettamaan. Lopetin heti kun testi näytti plussaa. En tiedä minkä verran vaikutti raskaus ja minkä verran lopettaminen, mutta iho kirkastui ja finnit hävisi pikkuhiljaa. Kunto parani (oon aina lenkkeillyt) ja pitistyin. Edelleen 2kk synnytyksestä iho on hyvä (koko ajan paranee) ja olo on reipas ja raikas.

Yritin polttaa kun teki mieli tupakkaa, mutta meinasin tukehtua ja tuli pahat hengitysoireet, joten totesin että taisi olla lopullinen ratkaisu. Olin polttanut 15 vuotta ja yrittänyt lopettaa varmaan satoja kertoja.

Tsemppiä! :)

Lopetettuani en enää sairastellut. Aiemmin oli jatkuvasti flunssa, allergiaoireet päällä, poskiontelotulehduksia, kaupantekijäisinä tuli astma ja atooppinen iho todella pahassa kunnossa. Allergiat rajoittui nyt vain siitepölykauteen ja astma helpottui, iho pysyy tavallisella kosteusvoiteella kunnossa eikä tarvitse enää kiskoa kortisonia, antibioottia ja tulehduskipulääkkeitä milloin minkäkin vaivan vuoksi.

Suurin kannustin tumpata tupakka oli ajatus että mahdan suudellessa maistua h*lvetin pahalle miehestäni joka ei polta.

Yhteistyössä