Romaninainen paikalla, haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumma nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Murrosikäiset ovat siinä iässä, että heiltä aletaan odottaa romanitapojen noudattamista. Heitä nuoremmat ovat vielä vapaita toimimaan toisin.

Mihin tämä perustuu? Helpompi on ymmärtää konkreettiset puhtausasiat keittiössä jne mutta että kaikkihan käy vessassa ja suihkussa ja oven saa vaikka lukittua. Onko teillä kasvavien kanssa puhetta näistä säännöistä että osaa tehdä oikein, vai onko se semmosta mallioppimista kavunmyötä?

Itse suhtauduin mustalaisiin ennen melko neutraalisti mutta näiden keskustelupalstojen nämä ketjut ovat saaneet minut ymmärtämään, että mustalaisethan on ihan järjettömän jälkeenjäänyttä porukkaa. Nuo puhtaussäännöt oli ihan ymmärrettävät kulkutautien aikaan mutta yksinkertaiset (ja suurin osa lukutaidottomat?) romanit ei ymmärrä, että tauteja ei enää ole.
Sovinistista, kiihkouskovaista ja sairaisiin tapoihinsa pinttyneitä sekopäitä koko sakki!

Suomi saisi laittaa tosiaan kaikki mustalaiset asumaan vaikka Ahvenanmaalle parakeihin, tappakoon siellä toisiaan ja hikoilkoot sirkusvaatteissaan.

Kyllä näin on, ellei kyse ole ihan vain käsien- tai kasvojen pesusta. Sama on myös suihkussa käymisessä, jolloin vanhemmille voi hienovaraisesti vihjata että pitäisi päästä pesulle. Tällöin vanhemmat poistuvat kotoa.
Tää on yksi tavoista, joita en käsitä. Tuolla tavallahan aiheutetaan se, että murkkuikäisen kannattaa äkkiä muuttaa pois kotoa, jos haluaa elellä rauhassa ja normaalisti. Tuollaiset tavat vie läheisyyttä ihmissuhteista ja ne kannattisi ihan vaan lopettaa, anteeksi kun sanon. Tapa on typerä eikä palvele ketään.

Mielenkiintoinen on tuo toteamus, että romanit eivät voisi elää oman kulttuurinsa mukaisessa romanivaltiossa. Tuosta voisi tehdä johtopäätöksen, että romanikulttuuri ei siis sellaisenaan ole oikein yhteiskuntakelpoinen eikä kykene ylläpitämään järjestäytynyttä yhteiskuntaa, vaan se vaati ympäristökseen jonkin muun kulttuurin ylläpitämän emoyhteiskunnan, jonka seassa ja jota hyödyntäen "romanisolut" voivat sitten elää.

Olisikin mielenkiintoinen ajatusleikki miettiä millainen olisi tuollainen romanikulttuuriin perustuva romanivaltio, jossa kaikki olisivat romaneja ja eläisivät romanitapojen ja -sääntöjen mukaan.

Voidaan verrata loiskasviin.

Jokunen asia askarruttaa.

Suuteleeko romanipariskunta? En muista nähneeni ikinä.

Jäin käsitykseen, että naisen "alapää" on likainen. Miten seksin harrastaminen? Yhdyntä?

Onko kameekorulla teille joku merkitys? En tiedä, miten se kirjoitetaan.

Mistä hankitte korvakorunne?

Kiitos jos viitsit vastata.

Miksi romanit aina varastaa?! Silloinkin kun luulee löytäneensä hyvän yksilön ja kivan tyypin, niin jossain vaiheessa sekin nussii sulta kännykän tai jotain... miksi? Miksi se on teillä niinsanotusti verissä tuo varastaminen??

Mistä romanien ihmisrotu on kotoisin? Kiertolaisia olette, mutta onhan ne ekat äpärät teidänkin jossain pitäneet tehdä ja synnyttää... oletteko intiasta tms. Ihonväri viittaisi sinne suunnalle.

Miksi romanit aina varastaa?! Silloinkin kun luulee löytäneensä hyvän yksilön ja kivan tyypin, niin jossain vaiheessa sekin nussii sulta kännykän tai jotain... miksi? Miksi se on teillä niinsanotusti verissä tuo varastaminen??
Saanko sanoa? Itse en tunne ketään varastelevaa romania. En tunne ketään sotkuista tai huonotapaista romania. Mä tunnen vaan niitä hyviä tyyppejä. Varmaankin samalla tavalla kun muissakin ihmisissä, ne hyvät ja huonot ei liiku samoissa piireissä.

Siis mä oon aina tuntenut romaneita, kun olen helluntaiseurakunnassa pienestä asti käynyt. Mutta en koskaan ole tuntenut niitä joilla on puukot lahkeissa ja leivänpaahtimet hameissa. Nyt kun sä kysyt tota sun kysymystä selvästikin hyvältä romanilta, niin voi olla, et ei sekään sillai tunne niitä törkymöykkyjä joita sä tarkoitat.

Mäkin nään paljon valkolaismiehii jotka pissailee kännissä seiniin, niitähän näkee niin sikana. En silti ainakaan tiedä tuntevani ketään joka tekis niin.

Joo, tämä on niin totta. Meidänkin lähikaupassa kävi 6-8 manneperhettä "ostoksilla" kuukauden ajan, sitten palkattiin vartija. Vessapapereista lähtien hyllyt tyhjennettiin.

Lähipuistoon kokoonnuttiin vertaamaan saaliita, jätetään edelleen es-tölkit, koiranpaskat ja hiusharjat sinne. Kerran löytyi lasten paskaset alushousutkin.

Asuvat tuolla vuokrakämpissä lähekkäin ja myyvät pimeetä viinaa ostarilla.

En minäkään tunne törkyromaneja vaikka heitäkin on. Tuntemani ovat asiallisia ja ihmisiksi eläviä. Työnikin kautta olen tekemisissä ja tähän asti kohtaamani ovat olleet mukavia ja yhteistyö sujunut hyvin.
Lapsena oli leikkikavereina pari romanityttöä, heidän kotonaankin kävin välillä leikkimässä ja he meillä. Mitään ongelmia. Tässä naapurustossa vissiin asuu romaneja,mutta ei heitä huomaa, siis ei ole häiriötä tms. Se vain tuppaa oleman niin että se rytysakki näkyy ja kuuluu niin että helppo leimata samantien kaikki.

Uusimmat

Yhteistyössä